8. leht 11-st

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Jaan 18, 2011 21:00
Postitas KT100
Mis arvate, kas seda splinti võiks ise väänama hakata mingist vedruterasest? (pilt üleval pool) Või leiaks mingi analoogi, mida natuke kaasa aidata, et sama kuju vorpida?
Kevad pressib peale, võiks 3st kastist ühe ikka kokku saada :conf:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Jaan 18, 2011 21:58
Postitas ivomets
muidugi tee ise; mõnest sama paksusega vedrust näiteks.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: R Jaan 28, 2011 18:54
Postitas KT100
vahepeal on selline poolfabrikaat valmis saanud :cool:

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: R Jaan 28, 2011 19:18
Postitas Andrus99
vahepeal on selline poolfabrikaat valmis saanud :cool:


Kui adaptri valmis saad, siis tee joonis ja saad huvilistele tootma hakata :thumb:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: R Jaan 28, 2011 19:29
Postitas KT100
Kui asja päris toimima saan, siis oleks võimalik mõned ka toota. Kui identseid andurihoidjaid teha, siis võimalik ka "polt on" flantse teha. Arvjuhtimisega pingis oleks päris lust neid vorpida :head:
Praeguse tegin käsipingi taga, kättejuhtuvate lõiketeradega, mis polnud enam esimeses nooruses:gun:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Mär 31, 2011 23:19
Postitas KT100
Kuidas ma kõige õigema TDC (ülemine surnud seis) nüüd leian T5 jaoks?
Nagu targemad räägivad, siis nuka järgi ei tasuks panna, kuna ketid veninud. Hooratta ja selle plastikkorpuse suhes mul endal väga usku pole. Kruvikeeraja 1. silindrisse panek - kui täpne see on? Indikaatorkella jaoks pole mul vastavat küünlarakist, et paigaldada.

EDIT: tegelt on otsakaanel vastav märgistus ka..:)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Apr 04, 2011 16:09
Postitas KT100
Masin taas liikvel. :)
Hommikul sai suhteliselt lonkava tühikäiguga ülevaatuski läbitud. Päeva peale natuke nuputasin, näppisin vaakumvoolikuid läbi ja leidsingi JÄLLE mõne lekke.
Selle bensupaagi aurukoguja võtsin üldse vahelt ära, see ilmselt oli suurim probleemi allikas + armatuuris on mingi väike leke. Panin pimeda salongi tulevale vollale ette ja tulemuseks on see, et see LH2.2 hakkas ilmselt pensionile minekut kartma ja hakkas nii hästi käima, et ise ka ei usu. Natuke sai süüdet ka regullitud, see aitas kah kõvasti.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Apr 04, 2011 20:56
Postitas KT100
Vaakumileke paagituulutuses.

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Apr 17, 2011 21:45
Postitas KT100
Sain "seitsmesed" ülekanded omale, hakkasin siis täna vahetama, aga viimasel kastiehitusel sai ülemine hammakas liimitud. Ja jäigi vahetamata, panin auto sama targalt kokku. Kuumutasin ja kangutasin, aga ei miskit.
Tuleb mingi väike rakist teha, et saaks liughaamriga tõmmata, ehk siis tuleb.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Juun 16, 2011 16:37
Postitas KT100
Selle hammakaga purunes lootus saada üks hea ja õige T16 kast omale. :angry:
Ilmselt polnud kastis kunagi õli vahetatud, tänu millele suht mudastunud kogu vedelik.
Viimase paagitäiega 8,5l/100km, mis on suht ok, samas selle paagitäie sõidustiili vaadates võiks veel madalam olla. Töö selle nimel käib. :cool:

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Juun 16, 2011 16:47
Postitas Thor
Palju paagitäiega km. kokku tuleb ?

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Juun 16, 2011 16:49
Postitas KT100
Arvestades, et paak on 63l, siis peaks 741km saama. Muidugi ma tilgatuks ei sõitnud, minu kalkulatsioon oli tehtud 44l pealt.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Juun 21, 2011 9:49
Postitas KT100
sai siduripedaali taastatud. Õiges kohas tihvt annab ikka kõvasti parema jõuõla. Soovitan kõigil klassikute omanikel remontida see koht.
Ja siis vahetasin ka vanamalli ketipinguti uuema tüübi vastu. Ka seda soovitan soojalt, käivitades polegi ketikolinat enam :)

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Juun 21, 2011 20:25
Postitas farmacoma
Mis vahe uuel ja vanal ketipingutil on? Mitte et ma uskuks, et mul vana oleks (93).

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Juun 21, 2011 20:33
Postitas KT100
Mis vahe uuel ja vanal ketipingutil on? Mitte et ma uskuks, et mul vana oleks (93).


Sul on uuem. Seda paigaldati -87 vist. Vahe selles, et uuema malli oma hoiab ketti suhteliselt pingul ka ima õlisurveta (pinguti ei lähe koduasendisse) + kui surve tuleb, lükatakse veel pingsamale. Kuid see vanatüübi oma nagu ainult hüdrauliline oligi. Nii kui surve maas, lasi keti lõdvaks. Sellest ka käivituse ajal ebameeldiv ragin + nüüd uuega käib mootor hoopis vaiksemalt. Kett on läbi küll, aga natuke kannatab ehk veel.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Juun 21, 2011 21:17
Postitas farmacoma
Ma ka vahetasin seda siduripedaali nüüd (oli uuem ja korralikum olemas) aga tulemust pole, kuna peasilndri tihvtiauk on hoopis ovaalne :(

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Juun 21, 2011 23:50
Postitas KT100
Mul ka see hark lisaks kulunud, kuid ei viitsinud siduripumpa maha kakkuda. Sealt saaks natuke seda tühja lõtku vähemaks. :)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Juun 22, 2011 8:47
Postitas saabu
Ma kardan,et su eelmine pinguti oli lihtsalt katki.Mul on kõik pingutid olnud ühesugused,kui pinguti on pinges,siis konn fikseerib selle asendi ja ei lase ketti lõdvaks.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Juun 29, 2011 0:06
Postitas KT100
Ma kardan,et su eelmine pinguti oli lihtsalt katki.Mul on kõik pingutid olnud ühesugused,kui pinguti on pinges,siis konn fikseerib selle asendi ja ei lase ketti lõdvaks.


Võib täiesti nii olla.
Nüüd olen üksjagu uhanud uue pingutiga ja väga meeldiv kaasnähtus ketikolina kadumisele on ka mootori "tühjade kohtade" kadumine sõidu ajal. Varem oli nii, et 80-90 kruiisides hakkas tihtilugu jõnksutama, nagu süüde kaoks ära, sai igasugu imeasju vahetatud, aga mitte midagi. Ja nüüd on see anomaalia kadunud!

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Juul 03, 2011 9:15
Postitas KT100
Jõlehea auto on :love:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Juul 25, 2011 20:20
Postitas margusl
Ja nagu Prillimäel näha oli, sõidab endiselt. Pean tunnistama, et elus esimene kord aerot näha, avaldab muljet igatahes.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Juul 27, 2011 13:10
Postitas KT100
Vahetasin roolikardaani, lenksu loks täitsa kadunud. Kui nüüd leiduks meest, kes selle kummiluti, mis tihendab võlli ja kere vahelist osa tagasi suudaks panna, saaks salongi ketisirinast ka vabaks.
Ei tea, kas korras ketiga kaoks spetsiifiline klassiku mootori sirin ära või see on ja jääb.:eureka:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Juul 27, 2011 16:41
Postitas farmacoma
Ma võiks sul selle luti tagasi panna. Ise ka vahetasin paar kuud tagasi.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: L Aug 20, 2011 11:25
Postitas KT100
Selline asi tehtud. Et oleks lihtsalt kõvatada millegagi :cool:

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: L Aug 20, 2011 11:33
Postitas KT100
Ja kui kellelgi peaks juhuslikult vedelema üks klapi juhtpuks, teeks kaupa. Paigaldamisel läks üks katki.
Ilmselt sobib kõikide SAABide puks, sisediameeter 7, välis 12