10. leht 11-st

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Juun 26, 2014 9:09
Postitas ivomets
esimesd alumised amordi puksid on zigulli omad. ;)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Juun 26, 2014 9:49
Postitas KT100
esimesd alumised amordi puksid on zigulli omad. ;)


Jep, olid mul ka žigulli omad, aga neid peab iga 3 kuu tagant vahetama :freak:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Aug 06, 2014 11:24
Postitas KT100
Kõigile Trionic 5 tuunijatele infoks, et kui lairiba O2 andurit tahate kasutada ka kitsasribas, tuleb "sond_heat" täita argumendiga "-1". Siis ei viska CE põlema, tarkvaraliselt veakoode lugedes ta ikkagi mingit viga annab, aga sellest pole midagi. Kasutan simuleeritud kitsasriba ja ei näe mingit probleemi, et peaks 2 andurit kasutama.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Aug 12, 2014 21:44
Postitas KT100
Pilt

valmisid ilusad kollased genekapuksid, jäävad ilmselt talve ja mootori renoveerimist ootama :)
talve eesmärgiks 2,3 plokikaas ja sinna külge 2,1 sisselaskekollektor, viimane juba ootab nurgas, et õhk tast läbi voolama hakkaks :cool:
Kas ja kui palju see kõik jõudu juurde annab, ei tea, aga lahe on ehitada. :love:

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Aug 12, 2014 22:15
Postitas saabu
2.3 kaas on puudu siis?

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: K Aug 13, 2014 0:00
Postitas KT100
2.3 kaas on puudu siis?


kaas on veel puudu!

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Mai 10, 2015 21:40
Postitas KT100
Hooaeg alanud!

Õlid, filtrid vahetatud
Sel korral siis YACCO süntõli. Hind väga ok ja "kas on hea õli" vastust nagunii keegi ei tea. Yacco maaletooja kaudu saaks u 30€ eest lasta õli analüüs teha, mis ütleb, mis olukorras õli on. Aga ma panen 10k tagant uue sisse ja kõik vägev.
Pilt

Mingi aeg talvel tellisin Skandixist kotitäie vidinaid, millest üks turbo õli äravoolu rõngastihend. Vahetamine nii lihtne polnudki, kui algselt tundus - tuleb turbo tugi lahti lasta. Ja kõik teavad, kuidas väljalaske poldid-mutrid kinni on...
Pilt

Kuna panin masinale ka tõllarattad mõneks ajaks alla, avanes hea võimalus koopad pesta.
Pilt

Nende ratastega kaua ei kannata sõita, aga natuke võib poosetada.
Pilt

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Mai 10, 2015 22:08
Postitas farmacoma
Mis mõõduga nad siis on, et ei kannata sõita? Ma olen ühe elektriautoga 21" ka sõitnud, kannatas küll sõita :)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Mai 10, 2015 22:17
Postitas KT100
Mis mõõduga nad siis on, et ei kannata sõita? Ma olen ühe elektriautoga 21" ka sõitnud, kannatas küll sõita :)


17" 225/45 esimesed ja 55 tagumised.

Tagumised käivad vähimagi koorma juures koobastesse (üksi tühja paagiga ok :o
Aga rool raske, kisub, kakub ja jäik. Aga ilu nõuab ohvreid!

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Mai 10, 2015 22:21
Postitas farmacoma
Siis tuleb uued koopad teha ja elektriline roolivõim panna :)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Juun 15, 2015 1:10
Postitas Andreas187
Kuna siingi uksekõlarid plaanis, siis teen veel ühed uksepolstrid. Enda masinale mõni aega tagasi ühed tegin ja seekord oskan kindlasti juba parema versiooni valmis teha.

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Juun 18, 2015 23:52
Postitas Andreas187
Nüüd tuleks juba kõlarid välja valida, et saaks võred paika panna.

Pilt

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: R Juul 03, 2015 1:40
Postitas Andreas187
Juhipoolne on valmis. Ostetud kõlaritega tulid kaasa "ägeda" disainiga kõlarivõred aga otsustasin siia siiski midagi harilikumat leida. Usun et omanikule meeldib see variant rohkem samuti.






Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Aug 09, 2015 22:36
Postitas KT100
Kellel viliseva survelaagriga tegemist, peaks omale sellise vidina paigaldama. Vahetasin enda masinal ja Andreasel siduri ja vileuued kohe vilisevad (lamell tuleb nii palju kaugele laagrist, et laagrit kaasa ei veeta ja lamelli ääred krigistavad vastu laagrit).
Ühelgi minu käsutuses olnud klassikul pole seda küljes olnud, kuid nüüd tundub, et tuleb paigaldada. Sain sellise uue siduri töösilindriga kaasa. Veel paigaldanud pole, kuid loogika ütleb, et võiks selle vilina korda teha küll.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Aug 10, 2015 15:50
Postitas Andrus99
Kellel viliseva survelaagriga tegemist, peaks omale sellise vidina paigaldama. Vahetasin enda masinal ja Andreasel siduri ja vileuued kohe vilisevad (lamell tuleb nii palju kaugele laagrist, et laagrit kaasa ei veeta ja lamelli ääred krigistavad vastu laagrit).
Ühelgi minu käsutuses olnud klassikul pole seda küljes olnud, kuid nüüd tundub, et tuleb paigaldada. Sain sellise uue siduri töösilindriga kaasa. Veel paigaldanud pole, kuid loogika ütleb, et võiks selle vilina korda teha küll.


Oleks küll hea uudis, kui sellele laagrivilinale lahendus leiduks. Mul kestis pärast viimast vahetust ca 500km, enne kui uuesti kiunuma hakkas

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Aug 10, 2015 23:04
Postitas farmacoma
Mul oli see aga ma ei saanud seda tervelt kätte. Ma kujutan ette, et selle paigaldamine on ka ilma abinõuta väga raske.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Aug 13, 2015 22:43
Postitas KT100
Vedru kummilutiga töösilindri peal nii ja nii
Mul on seni olnud kõik töösilindrid alumiiniumist, see piltidel on uus ja väidetavalt originaalosa on malmist. Eelmistel silindritel on olnud üks plastikvõru koos rõngasstopperiga allosas. Miks, ei tea, aga see pöastik ja stopper ajaski siduri paigaldusel segadusse et kuidas see vedru siis paigaldada :conf:
Uut silindrit ma muidugi ainult selle vedru paigalduse pärast ei võtnud, vana läks natuke omast rumalusest nahka - pressisin tahtmatult kolvi välja, mille tagajärjel riknes üks kummirõngas. Sain selle asendatud, kuid jäi nats lekkima. Sai kohe uus jupp ligi võetud, aga vana vist "käis sisse" ikkagi ja hetkel probleeme ei valmista. Seetõttu vahetamisega ei kiirusta.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: T Aug 18, 2015 10:33
Postitas KT100
Uus esiklaas paigaltud. 2h tööd koos tihendi pesuga. See oli seda väärt :)

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Sept 03, 2015 23:32
Postitas KT100
Piduriklotside vahetus ei paku foorumlastele ilmselt pinget, kuid mainin pildi kõrvale, et natukene kallim tavaklots pidurdab ikka tunduvalt paremini kui odav tavaklots. Eriti kui tegemist kesise pidurdusjõu efektiivsusega "kässar ees" klassikuga. Uus klots tundub, et on pehmemast materjalist, läheb kuuma andes korralikult haisema, tolmab ja kulub, kuid pidurdab esimesed 3x 100st nullini paremini. 4. pidurdus on nagunii kehv, pole vahet, mis klotsi kasutada :gun:
Loomulikult on suurim probleemi tekitaja ventilleerimata kettad, kuid ventkettad suht mõttetult kallid, et panustan uuele poldivalemile, mis toob suuremad ja paremad piduridetailid -87a klassikule.
Kui keegi arvab, et tal võiks neid vanu klotsiplekke ja muid vidinaid vaja minna, annan ühe ülle eest ära. :beer:



Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: N Sept 24, 2015 22:50
Postitas KT100
Klassiku elektriaknad väsivad aastate jooksul. Hammasvöö kulub ja mootori hammasratas samuti. Oma osa annab kõverad aknaraamid, pigistavad tihendid. Ennetav hooldus rangelt soovitatav (liigendite pesu, määrimine). Kääri liigenditele panin lisaks paksemale määrdele veel vedelamat otsa, et vahele roniks.
Kui mootoriosa kaant pole kunagi avatud, soovitaks teha - saab vana kuivanud määrde ära pesta. Kuna see on mul kunagi tehtud, süstisin lihtsalt poldiavadest suure hammasratta taha ning õlitusavadest (ma arvan, et mõeldud määrimiseks - plastkorgid ees) määret. Hammasratta kaas 100% niiskuskindel pole, mistõttu võib sattuda sinna igasugu jama paarikümne aasta jooksul. Pärast saab kaane tagasi neetides.

Võtsin asja ette kuna juhipoolne klaas ei liikunud enam - mitte ennetavalt. Nüüd toimib ilmselt kuni järgmise korrani. :head:





Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Veebr 07, 2016 19:50
Postitas KT100




Taaskord tühjus kapoti all. Paigaldust ootab juba mõned aastad tagasi renoveeritud käigukast koos 7 peaülekandega.
Uuema malli klassiku plokikaas koos renoveerimisega.
Uus ketisats. Ja pisemaid vidinaid veel.
Olemas ka uus turbo, kuid see jääb vajaduspõhist vahetust ootama. :head:

Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Veebr 07, 2016 20:03
Postitas ivomets
Niipalju uusi jubinaid?!

Pagan küll aga mina neisse uutesse enam suurt usu. Vana, originaal kui korras on on parem.

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Veebr 07, 2016 20:10
Postitas KT100
Niipalju uusi jubinaid?!

Pagan küll aga mina neisse uutesse enam suurt usu. Vana, originaal kui korras on on parem.


Ei neil uutel häda midagi, mõned lausa tõusva päikese maal toodetud ja puha. :eureka:
Ei tohi kõige odavamt šarniiri ega rattalaagrit osta, siis on lootust, et kestab ka. (kogemus, mitte vihje :facts: )

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: P Veebr 14, 2016 21:56
Postitas KT100
Tegevust jagub :love:









Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1987, KT100

Postitatud: E Mär 14, 2016 14:41
Postitas KT100
Tundub, et kõik klassikumehed veel talveunes. Jätkan oma monoloogi :o
Vahepeal masina taas liikuma saanud. 100% kastiremont õnnestunud pole, 2. käik läheb kehvalt sisse, mitte oluliselt halvemini kui enne, aga oleksin paremat oodanud. Vahetusmehanism "kalibreeritud" manuali kohaselt (3. käik sisse ja 6 mm puur salongi käiguvahetusvõlli ja korpuse sisse). Päris täpselt tegelt aru ei saa, kas viga nüüd kastis endas või ikkagi välises mehanismis. Ainukese variandina peaksin veel kogu salongivarda ja liigendid vahetama, tundub, et vahetusvarras mootoriruumis natuke painutada saanud. Ehk aitab.
7sed hammakad ja "pikem" differ annavad sellise efekti, et justkui üks käik on juures - linnas enam 5ndaga sõita ei saa. Mulle sobib, leiab see neljas käik ka kasutust.
Lisaks kõigele, mis tehtud sai, tundub, et üks asi, mis mu lairiba lambda väärtusi ühtlasemaks muutis, on väljalaskekollektori tihend, mis maha võttes selgus, et lekkis. Järgmise asjana pean selle WB lambda torus alla poole viima, et kuumus teda ei kahjustaks. Kui juba pole...
Varem oli mootori töös "tühjasid" kohti, selle vastu tundub, et aitas CPS sensori keskele nihutamine oravaratta suhtes. Pilt selle koleda roostevaba kronsaga.



https://www.youtube.com/watch?v=DCqVpkA9e2g :head:

Lisatud failid