Saab 900i sedaan, 1987, Overspeed
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Kunagi sai teise teema all tehtud selline päring:_
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3103#pid50564
Nüüdseks olen majaehituse körvalt niipalju aega näpsanud (kolm magamata ööd), et sain doonorautolt selle mootori vahetatud. Kapotialune neil kahel oli aga nii erinev, et KÖIK detailid tuli katkiselt mootorilt ümber tösta doonormootorile. Selle korpus siiski sama, kuigi graveeringud olid teised.
Viimane öhtu panin mootori tagasi auto peale, sest muidu tükki-hiljem tagasi tulles poleks enam nii täpselt mäletanud seda, kuidas need jubinad tagasi käivad. Seega pole veel käivitust asendatud mootoriga teinud, kuna ölid sisse panemata. Nädala pärast siis jätkan. Kui mootorivahetus oli edukas, tuleb autol veel ühtteist teha, ennem kui saab ülevaatusele minna: pidurikettad vahetada, köik pidurisilindrid üle poleerida, esisilla ülemised sarniirid vahetada.
Pildil siis värskelt mahavöetud karburaatoriga doonormootor Saab 90-lt:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=3103#pid50564
Nüüdseks olen majaehituse körvalt niipalju aega näpsanud (kolm magamata ööd), et sain doonorautolt selle mootori vahetatud. Kapotialune neil kahel oli aga nii erinev, et KÖIK detailid tuli katkiselt mootorilt ümber tösta doonormootorile. Selle korpus siiski sama, kuigi graveeringud olid teised.
Viimane öhtu panin mootori tagasi auto peale, sest muidu tükki-hiljem tagasi tulles poleks enam nii täpselt mäletanud seda, kuidas need jubinad tagasi käivad. Seega pole veel käivitust asendatud mootoriga teinud, kuna ölid sisse panemata. Nädala pärast siis jätkan. Kui mootorivahetus oli edukas, tuleb autol veel ühtteist teha, ennem kui saab ülevaatusele minna: pidurikettad vahetada, köik pidurisilindrid üle poleerida, esisilla ülemised sarniirid vahetada.
Pildil siis värskelt mahavöetud karburaatoriga doonormootor Saab 90-lt:
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Siin siis köik jubinad juba doonormootorile külge pandud. Mölemale mootorile tegin puidust alusraamid, millele alla panin pöörlevad rattad, siis oli mugav neid garaaziz ringi liigutada.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Pildil vana mootor paljakskooritult. Ainult rihmaratas on veel ära vahetamata. Veovölliotsad tuli ka ringi tösta, kuna veovöllid on 900-l pikemad kui 90-l ning sisemised otsad ei ole samasugused.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Selline küsimus targematele:
Kas see on normaalne, et kui autol töstuki pääl, rattad maast lahti olles, ripuvad esisillad esiamortide löpupiiraja kaelas. S.t. kui tahan esisilla sarniire vahetada, tuleb köigepealt rattad maas olles amort lahti anda silla küljest ning siis ülessetöstetult esivedru vedruklamriga kokku suruda, vaid nii saan sarniirid koonusest välja? Vöi on mul amortide käik liialt lühike? (mis amordid eelmisest omanikust pandud, ei tea, söidu ajal pöhjapeksmiskolksu amortidepoolt ei ole).
p.s. Kui keegi vaatab postituse kellaaega ning arvab, et ma olen mingi "imelik" unetu, siis see on väär arvamine. Hetkel olen lihtsalt tööl, laevas, ning mo vahiaeg on 04:00 kuni 08:00. Ja foorumi kell on tegelikkusest 2 tundi maas.
Kas see on normaalne, et kui autol töstuki pääl, rattad maast lahti olles, ripuvad esisillad esiamortide löpupiiraja kaelas. S.t. kui tahan esisilla sarniire vahetada, tuleb köigepealt rattad maas olles amort lahti anda silla küljest ning siis ülessetöstetult esivedru vedruklamriga kokku suruda, vaid nii saan sarniirid koonusest välja? Vöi on mul amortide käik liialt lühike? (mis amordid eelmisest omanikust pandud, ei tea, söidu ajal pöhjapeksmiskolksu amortidepoolt ei ole).
p.s. Kui keegi vaatab postituse kellaaega ning arvab, et ma olen mingi "imelik" unetu, siis see on väär arvamine. Hetkel olen lihtsalt tööl, laevas, ning mo vahiaeg on 04:00 kuni 08:00. Ja foorumi kell on tegelikkusest 2 tundi maas.
Arrogance diminishes wisdom !
Mina olen ka "imelik";)
Nii peabki olema ja on kõigil masinatel.
Selleks,et vahetada klassicul šarniire ja pooltelje otsa jne.käib ükemise õõtshoova ja kere vahele abinõu,mille võib teha ka tugevast puitklotsist.Ise olen otsinud sobivad padrunvõtmed sinna õõtsaharude-kere vahele.
Aga.... Väga tihti on kere nii mäda,et vedru surub need tugevdustega abinõupesad ribadeks.
Nii peabki olema ja on kõigil masinatel.
Selleks,et vahetada klassicul šarniire ja pooltelje otsa jne.käib ükemise õõtshoova ja kere vahele abinõu,mille võib teha ka tugevast puitklotsist.Ise olen otsinud sobivad padrunvõtmed sinna õõtsaharude-kere vahele.
Aga.... Väga tihti on kere nii mäda,et vedru surub need tugevdustega abinõupesad ribadeks.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Algselt postitas: KT100
See ju mina masina vanem õde sõidad igapäevaselt või nö projektiauto?
Kui mootorivahetus önnestus ja ülevaatuse tehtud saan, tahan jälle igapäevaselt söitma hakata.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Algselt postitas: Trionic
Nii peabki olema ja on kõigil masinatel.
Kas saan öieti aru, et mötled köigil Saab'idel?
Uurides seda esisilla ehitust, siis sain aru jah, et tundub nagu köik öige olema. Miks ta mulle aga imelikuna teistmoodi tundus oli see, et hiljuti vahetasin esimest korda elus sarniire oma mossel (olen eluaegne venetehnika huviline, lausa fänn), ja sellel ei seganud amort midagi.
Arrogance diminishes wisdom !
Pidasin silmas seda,et amordiga piiratakse vedrustuse käiku.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Lahti käisid köik pidurisupportid, pidurikolvid poleerisin ära, tihendid määrisin. Köik klotsid vahetasin ära.
Ees vahetasin ka rattalaagrid, sarniirid, pidurikettad. Ükski polt ei tulnud lahti kergelt, kuna auto on palju soola sees söitnud.
Mootor töötab peaaegu kenasti, tühikäigul pöörded nati köiguvad, ning madalatel pööretel kipub nati jönksutama. Ülevaatusel oli CO 0,15 ... tegin seda rikkamaks, kuid päris sujuvaks asi ei läinud. Samas on küünlad peal teab mis ajast ning teab mis seisukorras. Vahetan need homme. Survelaager teeb ka häält, kuid muidu köik ok.
Ülevaatusel pidurid perfeltsed, köik muu korras. Järgmiseks aastaks peab pidurivoolikud vahetama.
Pildil on näha, mida sool teeb tähtsatele osadele. Tagasild vöib nii "ära kaduda".
Ees vahetasin ka rattalaagrid, sarniirid, pidurikettad. Ükski polt ei tulnud lahti kergelt, kuna auto on palju soola sees söitnud.
Mootor töötab peaaegu kenasti, tühikäigul pöörded nati köiguvad, ning madalatel pööretel kipub nati jönksutama. Ülevaatusel oli CO 0,15 ... tegin seda rikkamaks, kuid päris sujuvaks asi ei läinud. Samas on küünlad peal teab mis ajast ning teab mis seisukorras. Vahetan need homme. Survelaager teeb ka häält, kuid muidu köik ok.
Ülevaatusel pidurid perfeltsed, köik muu korras. Järgmiseks aastaks peab pidurivoolikud vahetama.
Pildil on näha, mida sool teeb tähtsatele osadele. Tagasild vöib nii "ära kaduda".
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Algselt postitas: overspeed
Sellele pidipaiga peale tegema. Tegin mis oskasin, elukutselt ma keevitaja pole.
Sama viga oli ka pöhjuseks, miks mulle see Saab 90 doonorautoks müüdi, tal olid üks pikivarras ning reaktiivvarras täiesti lahti, pinda keevituseks aga enam polnud, kuna roostepuru külge ju keevitada ei saa.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Käisin Laupäeval saarelt Tallinnas testsöitu tegemas, ühtlasi tegin ka jöulusisseostud ära. Tagasiteel Virtsus seistes töötas auto kai peal tühikäigul. Temperatuur töusis liialt körgele. Kapotialla vaadates avastasin, et esiradika ventika kaitse oli läbi pölenud. Vahetasin kaitsme, ventikas töötas jälle, kuid kigistas nii mis kole ... laagrid väga kuivad. Hiljem katsusin venti käega ringi ajada, käis teine liialt raskelt, see ka kaitse läbipölemispöhjus.
Kodus vötsin ventika mootori lahti. Laagrid olid jah kuivad ka, kuid harjad kinnipölenud ning rootor musta värvi, ime et ta üldse töötas. Vötsin doonorautolt saadud teise ventikamootori ning paigaldasin selle, nüüd köik korras.
Kodus vötsin ventika mootori lahti. Laagrid olid jah kuivad ka, kuid harjad kinnipölenud ning rootor musta värvi, ime et ta üldse töötas. Vötsin doonorautolt saadud teise ventikamootori ning paigaldasin selle, nüüd köik korras.
Arrogance diminishes wisdom !
-
- Postitusi: 703
- Liitunud: R Juun 02, 2006 22:45
- Asukoht: Saaremaa
- Auto: 9-5 Estate ja 9-3 CV
Algselt postitas: sebastian
Doonorauto ventika mootorit kontrollisid?
Laagritele määret, kollektor puhtaks, lamellide vahed puhtaks jne.
Kontrollisin, kuid neid muid asju ei teinud, kuna mootor oli veatu.
Arrogance diminishes wisdom !
Algselt postitas: overspeed
Selliseks puhuks tegin sissepoole plastist uue seina ning täitsin augu makrofleksiga:
Mulle üldiselt meeldib, kui vanu masinaid elus hoitakse (või neid ellu äratatakse. Aga väga kriitiliselt suhtun siuksesse makrofleksijamasse. Tundub kuidagi kantossilappimisena. Ok-ok sina said murele lühiajalise lahenduse, kuid aja jooksul koguneb makro ja pleki vahele niiskus, mis selat kuidagi ära minna ei taha. Ja nii mädanebki see plekk üsna kiirelt läbi.
Aga jõudu tööle!