Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Vasta
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#251

K Veebr 03, 2016 0:23

Tema Punadus jõudis lõpuks oma valdustesse! Samal päeval saabus ka Rootsi Kuningriigist kingitusi. Ehk et jätkan siis sealt kus pooleli jäin ja püüan kaotatud aega ka tasa teha.


Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#252

N Mär 17, 2016 15:41

Kevad tuleb isegi veidi liiga kiiresti. Palju töid vaja enne ära teha enne kui tänavale saab. Esimese asjana tuleb uus lambda punn väljalaskesse paigaldada. Klassiku originaal koht on turbole liiga lähedal ja lisaks rippuvas asendis, mis Innovate sõnul sensori tuksi või keerata. Olen juba plaju pidanud jukerdama sellega ja uuesti kalibreerimine aitab ainult lühiajaliselt. Võib-olla tulebki juba ka uus sensor panna.

Uus auk tuleb 60cm turbost edasi ja paigaldatakse toru peale, mitte alla.

Teisena vahetatakse vedrud mõnevõrra madalamaks. Siinkohal võib mulle pakkuda klassiku põhjaplaati kui kellelgi üle peaks olema. Parem karta kui kahetseda.


Kuid vaadates mighty car mod'si viimast osa, siis paistab, et see madaldus nagu väga ei madalda midagi :D Ilmselt siiski värske vedru tahab natuke settimist

https://www.youtube.com/watch?v=26eNrgp4DDw
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7116
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#253

N Mär 17, 2016 15:55

Kas laiariba 02 sensorit kasutad? või tavalist mingit?
mul kah kogu aeg nendega häda. ei tööta nagu peavad.

Lisaks peaks mul 1 kasti- ja mootori kaitseasi kah olema. ma ei tea mida sa täpselt mõtlesid?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13502
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#254

N Mär 17, 2016 16:09


Lisaks peaks mul 1 kasti- ja mootori kaitseasi kah olema. ma ei tea mida sa täpselt mõtlesid?
Ilmselt põhjakaitset. Kui põhi väga maalähedaseks saab, on vist mõtet sinna kiht vahele panna..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#255

N Mär 17, 2016 16:26

Kasutan praegu ainult lairiba lambdat. Kui nüüd seda uue positsiooniga päris hästi tööle ei saa, siis võib-olla hakkan kasutama originaali ja lairiba korraga.

Aga põhjakaitse plaat on jah see mida otsin. See alumiinium risttala mul on.


Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#256

R Mär 18, 2016 1:06

Mõeldud-tehtud. Lambda sai uude kohta ja esimese sõidu järel võib juba öelda, et toimib paremini. Sensori enda seisukord ei pruugi samas veel lõplikult teada olla. Aga näidik andis terve aeg mõistlikke numbreid ja sond errorit ei tekkinud.


Pilt

Uued vedrud väga dramaatilist vahet kõrgusele tõesti esialgu ei avaldanud. Kuid vahe on tuntav. Samas üldse mitte nii jäik kui kartsin.

Enne:
Pilt

Pärast:
Pilt

Nädal hiljem:

Pilt

Ühed uued peokingad sai ka kui kunagi peaks tahtmist olema kasutada. Klassikule täitsa viisakad 16tollised

Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4295
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2005

#257

R Mär 18, 2016 1:36

Uued vedrud väga dramaatilist vahet kõrgusele tõesti esialgu ei avaldanud.


Hahahaha, ma vaatasin su teemat ja siis tuli Mighty Car Mods meelde, mõtlesin, et vaatan seda ka siis kohe järgi. Ja seal täpselt sama teema, paigaldas klassikule madaldusvedrud ja mitte midagi ei muutunud. Marty ütles, et ilmselt vajub sisse. JDM Saab :D
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#258

R Mär 18, 2016 12:20

No täpselt. Aga ma usun et see kõrgus langeb paari kolme nädalaga veel 1-2cm.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#259

P Mär 20, 2016 18:14

Kas klassiku meestel on kogemust uksehigede vahetamisega?
Teada probleem on 3d klassikutel, et ukse hinged väsivad ära uks ei sulgu enam mõnusa klõpsuga.
Kas on keegi vahetanud lihtsalt selle tifti värskema vastu, uue treinud või vahetanud terve hinge näiteks mõne neljaukselise oma vastu mis võiks vähem kulunud olla?

Mis lahendus siin kõige tulemuslikum võiks olla?


Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7116
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#260

P Mär 20, 2016 18:20

Lihtne ja lollikindel variant on, et lööd need vanad asjad välja, puurid 10,0 mm puuriga üle ja paned roosetvabast kalibreeritud materjalist uued tiftid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#261

E Mär 28, 2016 12:21

Lihtne ja lollikindel variant on, et lööd need vanad asjad välja, puurid 10,0 mm puuriga üle ja paned roosetvabast kalibreeritud materjalist uued tiftid.


See ka päris hea mõte. Kuigi 10mm puhul tundub et välimisel hingel ei jää väga palju serva alles augu ümber. Samas mida nüüd tähele panin varu hingedel, et tiftid on sisemise hinge sisse kinni jäänud. Peaks olema ilmselt vastupidi ja seepärast välimise hinge augud suuremaks ongi kulunud.

Aga sel nädalavahetusel oli veidi rohkem aega nokitseda ja uus tagumine pamper sai külge. Muidu tip top aga usa numbrimärgi alust vist enam kasutada ei saa. See on nii täpselt all servas ees, et luuk ei jääks lahti kinni käima ilma et pamprit tugevalt puutuks.

Ja üsna madal on ikka ka. Kodutänavasse kergitati mingid hirmsad speed bumpid mis päris kindlasti pole ette nähtud mõõtmetega ja sinna peale/mahasõit läheb keeruliseks. Kõige madalam koht mootori alune tala on ca 8cm kõrge. Eks näis kaua jaksan sellisega meie teedel sõita.


Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#262

P Apr 03, 2016 20:56

Iga nädalavahetusega kevadele lähemale.
Esimene pamper nüüd ka küljes. On ikka teine ilme küll.
Väliselt veel puudu koopakaared

Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#263

P Apr 24, 2016 20:14

Ei lähe veel selle masinaga nii nagu tahaks.

Lambda kummitab endiselt ja vajab põhimõtteliselt iga nädal uut kalibreerimist, et õigesti töötaks. Ilmselt tuleks proovida teist või uut sensorit.

Viimasena hakkas lekkima ka siduritoru. Kummilõdviku keskel oli pragu tekkinud.
Tean et speedpartsis on pakkuda armeeritud voolikuga variant, kuid selle kummilõdviku asendamine armeeritud voolikuga võiks vist saada näiteks hüdroskandis ka ära teha? On keegi midagi taolist lasknud teha kuskil?


Aga õnneks on masin ka seistes ilus.


Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4295
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Saab 9-5 Aero Hirsch Performance 2005

#264

P Apr 24, 2016 23:45

:love: uhhhhh

Saab neid vollasi ise ka teha, iseasi kas neil nii peenikest armeeritud voolikut on.
farmacoma
Saabiklubi liige
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#265

E Apr 25, 2016 7:56

Mis siis, kui teha ilma painduva osata?
saabu
Postitusi: 693
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tllinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#266

E Apr 25, 2016 8:42

Mootori liikumine hakkab väänama seda toru, kui painduva osata teha.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#267

T Juul 26, 2016 1:59

Lõpuks on bodykit lõplik (vaalasaba sel suvel ei veel külge ei pane). Kuid koopakaared on kenad ja said ilusti istuma ka.

Pilt


Tehnilise poole pealt on kummitusi endiselt mitu. Uus lambda ei lahendanud segu probleemi. Vanalt LSU 4.2 sensorilt läksin üle 4.9'le.
Kõige huvitavam on see, et on tekkinud probleem tühikäiguga.
1. Külmalt kõigub või käivitub väga laisa pöördega.
2. Piduri pedaali vajutades tõusevad pöörded 3-400 pööret. Sellist jama varem pole esinenud. Üsna tobe teinekord foori taha pidama jääda.

Justkui mingi juhtmekala mis varem pole välja tulnud. Kui sõidu ajal käiguga pidurdada siis kütus lõigatakse ära ja segukell näitab 22.5. Kui seejärel kasvõi kergelt pidurit vajutad annab masin pöördeid juurde ja kell näitab kenasti 13kanti. Seisma jäädes ja kohapeal pidurit hoides ca 10sekundi jooksul taastab masin oma normaalsed pöörded kuni järgmise korrani. Imestan et selline asi juhtus alles pärast lambda vahetust.

On meie T5 meestel sellist asja ette tulnud?
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13502
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#268

T Juul 26, 2016 11:18

Minu kõhutunne (mis võib muidugi ka vaid seedehäire olla) ütleb, et otsi viga hoopis pidurite juurest. Vaakumvõimendi jms kraam, mis kusagilt lekib ja mootori jaoks ebanormaalse õhulekke tekitab, mida siis kompenseerida püütakse. T5 on nii piisavalt tuim, et sellise lihtlabase asja puhul, nagu (r)õhuleke, ei viitsi ta isegi check engine tuld süüdata. Mul lendas kunagi TB otsast põlv lahti, mitte midagi peale kohina ja mühina ja jõuetuse ei tekkinud, ühtki tuld ei süüdatud..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#269

T Juul 26, 2016 12:00

Vaakumvõimendit sellel masinal pole (sest et ABS). On hoopis akumulaator. Ehk et pidurivaakumi ja tühikäigu vahelist seost olla ei saa.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1698
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#270

K Juul 27, 2016 11:10

Vaata üle softis T5 settingud, oli vist "firmware options" või selline leht, kus saad igasugu funktsioone sisse-välja lülitada
Käiguga pidurdamisel töötab ilmselt "fuel cut in engine brake"

Kas sul T5 ECU pin 15 on ühendatud piduritule lülitiga (tonnise skeemi järgi)?
See võibki olla ju pidurdamise anomaalia põhjuseks.
Pole süvenenud, milleks see sisend ECU-le algselt vajalik olnud on, kuid mina seda ei ühendanud.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1047
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#271

K Juul 27, 2016 12:45

Vaata üle softis T5 settingud, oli vist "firmware options" või selline leht, kus saad igasugu funktsioone sisse-välja lülitada
Käiguga pidurdamisel töötab ilmselt "fuel cut in engine brake"

Kas sul T5 ECU pin 15 on ühendatud piduritule lülitiga (tonnise skeemi järgi)?
See võibki olla ju pidurdamise anomaalia põhjuseks.
Pole süvenenud, milleks see sisend ECU-le algselt vajalik olnud on, kuid mina seda ei ühendanud.


Jep, see on meil mõlemal ühendatud. Andreas peaks kõigepealt proovima "värkse" softiga, kuna varem ju pole seda asja olnud. Vaevalt et üle öö nüüd juhtmed skeemitama hakkavad...
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13502
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#272

T Aug 16, 2016 9:33

Miks herr Trionicu värava taga seisab?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 373
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#273

T Aug 16, 2016 21:02

Minuni levis jutt et ühed SuperAero veljed veerevad sinna mingi tonnise alt. Läksin päev varem juba järjekorda seisma. Ja lasin siis juba geneka rihmad ka ära vahetada. :notworthy: Tack!
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 738
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#274

T Aug 16, 2016 21:16

Meil käivad ühes tempos need klassikud seal Trionicu juures. Samamoodi läheb homme tegemisse sinna ja eelmine kord oli ka sinu oma seal :D
Regular Saab Guy
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13502
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#275

K Aug 17, 2016 8:18

Meil käivad ühes tempos need klassikud seal Trionicu juures. Samamoodi läheb homme tegemisse sinna ja eelmine kord oli ka sinu oma seal :D
See oli see teine punane seal õue peal, mis treila peal olla tulnud?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta