Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Vasta
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#301

P Mär 25, 2018 17:03

sigaelmar kirjutas:
P Mär 25, 2018 14:23
Kuskohast neid vahendeid ja aparaate saab? Need pole vist asjad mis igaühele kättesaadavad on?
Enamik asju saab ikkagi eestist kätte. Mõnevõrra spetsiifilisemaid materjale ja tööriistu tuleb välismaalt tellida. näiteks easycomposites.co.uk
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#302

E Juun 18, 2018 13:42

Ammu juba seisis jalus suurt papist kast. Et jalust ära saada tuli see lõpuks lahti teha ja installeerima hakata.
Jahuti on spetsiaalselt c900le toodetud ja install oli väga lihtne.
Nüüd paar päeva sõitnud otsest numbrite võrdlust kohe võtta ei ole, kuid vahe on ilmselge.
Tarkvara näppinud ei ole, lihtsalt cooleri vahetus ja tõmme on palju parem ja järjepidevam. Vana cooleriga võis teha paar tõmmet pärast mida jäi sisselaske temp tükiks ajaks kõrgeks. Õhu läbivool on ikkagi a ja o.
IMG_20180616_144959.jpg
IMG_20180616_144959.jpg (156.05 KiB) Vaadatud 1876 korda
IMG_20180616_185945.jpg
IMG_20180616_185945.jpg (171.74 KiB) Vaadatud 1876 korda
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1716
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto:

#303

T Juun 19, 2018 10:44

Väga lahe ja viisakas toode, olen ka selle peale mõelnud.
Saan aru, et veoaasadest pidid loobuma (seal oli mingi lihtuststatud veoaas vist komplektis kaasas)?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#304

T Juun 19, 2018 13:13

Orig veoaasad tuli ära lõigata jah. Kus maalt ja kuidas oli kõik juhendis kirjas ja radikas istus pärast seda kohe ilusti ette.
Terasest veoaas oli kaasas aga praegu seda külge ei pannud. Ehk saab mingi aeg tõstukil seda teha.
Pilt
caarel
Postitusi: 272
Liitunud: N Veebr 22, 2007 15:50
Asukoht:
Auto:

#305

N Aug 02, 2018 11:53

Sai masin jõudu juurde? (nägin kahte meest nokitsemas aparaadiga, lennuki tiivad välja sirutatud :) )
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#306

N Aug 02, 2018 13:58

:) Peamiselt sai juurde efektiivsust ja töökindlust. Jõud tuli boonusena. Aga põnevat mõtlemisainet edasiseks sai samuti.
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 179
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#307

N Aug 02, 2018 14:04

Selle uue cooleriga näeb päris ülbe välja (Y)
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 822
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#308

N Aug 02, 2018 14:47

Andreas187 kirjutas:
N Aug 02, 2018 13:58
:) Peamiselt sai juurde efektiivsust ja töökindlust. Jõud tuli boonusena. Aga põnevat mõtlemisainet edasiseks sai samuti.
Vahetasite mootorijuhtimise välja?
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#309

R Aug 03, 2018 10:44

saabu14jr kirjutas:
N Aug 02, 2018 14:47
Andreas187 kirjutas:
N Aug 02, 2018 13:58
:) Peamiselt sai juurde efektiivsust ja töökindlust. Jõud tuli boonusena. Aga põnevat mõtlemisainet edasiseks sai samuti.
Vahetasite mootorijuhtimise välja?

Hetkel jääb veel Trionic 5 peale. Aga eks mõlgutan mõtteid Haltech osas edasi, kui trionic5 ikkagi jänni jääb. Eelkõige on teema see igivana T5 Suite mida keegi enam ammu ei arenda.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#310

R Aug 03, 2018 21:12

caarel kirjutas:
N Aug 02, 2018 11:53
Sai masin jõudu juurde? (nägin kahte meest nokitsemas aparaadiga, lennuki tiivad välja sirutatud :) )
Tulles selle juurde nüüd korraks tagasi - jah, sai juurde küll. :roll:
Aga ei hullu. Kui kellelgi on lahti võtmata klassiku kasti pakkuda, siis paluks u2u.
tükk.jpg
tükk.jpg (67.15 KiB) Vaadatud 1323 korda
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#311

E Aug 06, 2018 22:34

Täna hakkas ettevalmistus pihta. Kuna tegelikult on ehitamisega veidi kiire ja auto peab nädala lõpuks sõitma, siis katsun kiiresti veel juppe kokku ajada, mis oleks mõistlik ja mootor maas lihtsam ära vahetada.
Aga järgmise asjana tuleb palju puhastamist ja pesemist ette võtta.

Ah jaa, tervitada tahaks kaa. Eelkõige Saabianti töökoda, kes oli käendmiku ja mootoripadja nii kõvasti kinni keeranud, et pani vanduma. :butt: nii need asjad päris ei käi. Ja no see uus mootoripadi mis seal pandi oleks lihtsalt naljakas, kui see poleks minu auto külge selliselt pandud :)
IMG_20180806_201318.jpg
IMG_20180806_201318.jpg (131.25 KiB) Vaadatud 1207 korda
IMG_20180806_190829.jpg
IMG_20180806_190829.jpg (114.59 KiB) Vaadatud 1207 korda
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7187
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#312

E Aug 06, 2018 22:42

Kle aga mis õli sa kastis kasutasid? Ikka mootoriõli?? Ah?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#313

K Aug 08, 2018 13:16

Usun et õli ei määra. Viimased korrad küll vist on spets käigukastiõli kasutatud, kuid iga kevad vahetatud alati nagunii seega vähemalt on puhas.

Aga mootorit selles masinal pole minule teadaolevalt kunagi maha võetud. Nurkasid mida nüüd hoolikalt ära pesta leiab
IMG_20180807_141303.jpg
IMG_20180807_141303.jpg (148.49 KiB) Vaadatud 1085 korda
IMG_20180807_141255_01.jpg
IMG_20180807_141255_01.jpg (126.36 KiB) Vaadatud 1085 korda
IMG_20180807_153211.jpg
IMG_20180807_153211.jpg (141.41 KiB) Vaadatud 1085 korda
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#314

K Aug 08, 2018 13:47

Veel leidsime, et üks mootoripadja kronsa on ära murdumas. Sellele katsume asenduse leida.

Aga head võimalust ei saa raisku lasta. Mootor maas on geneka pukse ikka palju lihtsam vahetada. Ja tasub ikka ära see juppide varuks ostmine teinekord. Varakambrist tuli välja veel käigukasti tihend. Kumbagi neist poleks nii kiiresti kaubandusest enam kätte saanud.
38755342_992807584232748_234822114228568064_n.jpg
38755342_992807584232748_234822114228568064_n.jpg (98.13 KiB) Vaadatud 1075 korda
38636683_2094028154170559_604577802951327744_n.jpg
38636683_2094028154170559_604577802951327744_n.jpg (63 KiB) Vaadatud 1075 korda
38663659_850428461821848_399736935565754368_n.jpg
38663659_850428461821848_399736935565754368_n.jpg (78.52 KiB) Vaadatud 1075 korda
38731238_253872405443504_3552431110526861312_n.jpg
38731238_253872405443504_3552431110526861312_n.jpg (209.05 KiB) Vaadatud 1075 korda
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7187
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#315

K Aug 08, 2018 19:33

Kella 22 ks pidi auto koos olema! Tublid poisid!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#316

R Aug 10, 2018 1:24

Teine tööpäev sai õhtusse.
Varutud oli kastitäis õlisid, filtreid, tihendeid, kummijunne.

Kokkuvõtlikult sai vana kast maha ja uus kast külge. Sinna vahepeale jäi geneka pukside vahetamine ja veovõllide puhastamine + määrimine ning paar kilomeetrit garages edasi-tagasi kõndimist.
Tahtmine oli Type 7 primary ka kasti panna aga praegu ei saa ahneks minna. Eks vaatame, mis see kast endast üldse kujutab.
Käigukasti tihendiga läks nüüd nii, et panime ilma. Varu kastil oli hooratta pool 2 poldi auku mida minu originaalil miskipärast ei olnud. Dilemma tuli sellest, et see metallist tihend kattis need poldiaugud ära. Kes see nüüd ütleb kumb see õigem lahendus on aga nii ta läks ja panime tihendita, kuid 2 polti juurde. Trionicu poolt saadud "silikoon" läks igatahes igati asja ette. :notworthy:

Terasest diffri kaas jääb samuti uuesti oma aega ootama ja kasutan praegu filtriga originaali. Ilmselt tuleb järgmine õlivahetus üsna varsti ja siis saab edasi vaadata.
Ahjaa, see pragunenud kronsa sai ka ära vahetatud. Aga et mul homme meeles oleks üle vaadata, et kas selle poldid ka korralikult kinni said keeratud...

Homne algab ilmselt uuesti kasti korpuse pesemisega, üks roolipumba voolik tuleb üle vaadata, vileuus esimene mootoripadi tuleb varakambrist üles leida ja siis järgneb vist juba kõik muu suhteliselt vastupidises järjekorras esimesele päevale.
kraam.jpg
kraam.jpg (118.67 KiB) Vaadatud 942 korda
enne.jpg
enne.jpg (124.11 KiB) Vaadatud 942 korda
pärast.jpg
pärast.jpg (118.72 KiB) Vaadatud 942 korda
tihend1.jpg
tihend1.jpg (103.62 KiB) Vaadatud 942 korda
tihend2.jpg
tihend2.jpg (122.1 KiB) Vaadatud 942 korda
vana.jpg
vana.jpg (131.88 KiB) Vaadatud 942 korda
off.jpg
off.jpg (113.29 KiB) Vaadatud 942 korda
on.jpg
on.jpg (118.03 KiB) Vaadatud 942 korda
torque
Speedy Gonzales
Postitusi: 134
Liitunud: T Nov 02, 2004 22:45
Asukoht:
Auto:

#317

R Aug 10, 2018 9:50

Vägev pildimaterjal. See kastist pärinev tükk on difrist irdunud jah, kas teost või taldrik hammakast? Tagumised peavõlli laagrid ok ja ei olnud lõtkuga?
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
Kasutaja avatar
Marko647
Postitusi: 179
Liitunud: T Jaan 09, 2018 19:44
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9-3SC 1.9TtiD 147kW Hirsch chip

#318

R Aug 10, 2018 9:57

Ilusat tööd teed (Y) Silm kohe puhkab
:drive: Diisel lennuk
Pilt
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#319

R Aug 10, 2018 19:50

Game Over

Hommik kell 7:00 olime kahekesi garages, võileib kõhus ja kuum kohv kruusis. Mootori koos kastiga sai üsna kiiresti sisse. Kõik ette tulnud teemad ja olemasolevad kahtlased situatsioonid said elegantselt ja eeskujulikult lahendatud. Massijuhtmed/kontaktid said värskendust kus vaja. Kõik värsked vedelikud sees. Vaakumvoolikud ja lõdvikud kõik mycket bra! Auto saab parem kui varem!

Tõstsime siis masina üles, reguleerisime käiguhoovastiku ära, et järele proovida. Esimene vedas. Teine, kolmas, neljas vedas. Aga viies käik ei vea. Lülitub, kuid ei vea. Tagakäik toimis samuti. Proovisime uurida ja võrrelda vana kastiga millel olid kaaned maas, kuid ei saanudki jälile. Viimase asjana hetkeks arvasime, et 5 käigu kahvlil võib olla on üks tihvt puudu ja kahvel ise ei liigu kaasa, kuid see polnud teema. Kasti külje peal oleva kaane tagant nägi, et kahvel liigub.

No hea küll - proovisõidu saab ju teha ka ilma viimase käiguta. Terve testi aja sõitsin rahulikult ja ettevaatlikult katsetades. 4nda käiguga 50+km/h oli salongi kuulda plekist kolinat/kõrinat kui vedu taga. Vabajooksul oli kõik vaikne. Ja juba base boost väärse väändega tahtis näiteks kolmandat käiku välja lükata. Ka käigukangis oli tunda vibratsiooni, kui vedu taga hoida kangi kergelt vasakule/paremale.

Tuleb edasi uurida, et mis see probleem/probleemid võivad olla, kuid töö lõpetasime kell 18:00 õhtul ja natukene seda mängu mängida enam ei jaksa.

#kõikklassikukäigukastidostaneestitstotsa
Manused
IMG_20180810_155454.jpg
IMG_20180810_155454.jpg (96.83 KiB) Vaadatud 839 korda
saabu
Postitusi: 726
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#320

L Aug 11, 2018 10:42

Kas ees ketid on ilusti pinges?Need hakkavad ka vedades koledat kõrinat tekitama.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#321

N Okt 18, 2018 0:08

Masin küll endiselt ei sõida, kuid vahelduseks olen parandamisele tegelenud hoopis uute detailide tegemisega. Jagan siin ka oma tegemisi olgugi et eestis vist kellelegi need jupid huvi ei paku.

See konkreetne ettevõtmine on kestnud juba päris kaua, kuid tulemus on nüüdseks vilja kandmas.

Taustaks nii palju, et sellest hetkest kui omale Carlssoni stanged sain olen tahtnud just neid koopakaari. Need on osutunud päris haruldaseks detailiks ja osta pole kuskilt. Õnneks on häid tuttavaid mikide maal, kes oma kulla laost oli need nõus mulle laenama, et saaksin neist vormid võtta ja endale ja talle ühe komplekti teha.

Kõik neli vormi on nüüd valmis ja esimesed komplektid riiulil ootamas.

Sellisena ta vormis välja tuleb. Ilus ja sile ning edasist töötlemist ei vaja.
IMG_20181017_233325.jpg
IMG_20181017_233325.jpg (81.77 KiB) Vaadatud 405 korda
Kaare teine pool on oma kujult üsna keeruline, kuid sellisena ta originaalis on ja sellisena ma ta järele otsustasin teha ka.
IMG_20181017_233345.jpg
IMG_20181017_233345.jpg (70.66 KiB) Vaadatud 405 korda
Endale otsustasin veidi eksklusiivsema variandi teha. Osalt lihtsalt katsetamise huvides, kuid peamiselt "because I can"
Nendega on natuke tööd rohkem ja nagu näha siis vajavad veel eraldi servade lõikamist
IMG_20181017_233444.jpg
IMG_20181017_233444.jpg (75.58 KiB) Vaadatud 405 korda
Kasutaja avatar
saabu14jr
Postitusi: 822
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#322

N Okt 18, 2018 0:25

Tavaline on plastist valmistatud?
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#323

N Okt 18, 2018 0:32

saabu14jr kirjutas:
N Okt 18, 2018 0:25
Tavaline on plastist valmistatud?
Sisuliselt küll jah
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 741
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#324

N Okt 18, 2018 9:17

Mulle endale ka sümpatiseerivad need tiivakaared ja kui sa neid tootma hakkad, siis ilmselt huvilisi on palju.
Küll aga on tekkinud küsimus, et kas need kaared ei soodusta jälle roostet? Tundub, et see kaare sisemus ja tiiva pealne on ideaalne koht niiskuse säilitamiseks ning seega edasi rooste tekkeks.
Regular Saab Guy
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 388
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#325

N Okt 18, 2018 10:52

Kindlasti soodustab. Selle vältimiseks tuleks auto eelkõige puhtana hoida ja sinna koopakaarte alla näiteks kord aastas roostetõrjevahendeid peale kanda nagu mujalegi strateegilistesse kohtadesse.
Vasta