Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kroomliist ei ole üldse uus. Ostsin vist automaailmast, kui õigesti mäletan
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Ei mäleta mõõtu. Äkki oli 13mm. Aga mul on terve rull 12mm liistu üle. 10meetrit vist.
Kui tahad, võta ühendust.
Aga eile sai esimene sõit tehtud. Kõigepealt tasa ja targu garaažist testpolügonile kus siis KT100'ga põhjalikumalt testima sai hakatud.
Vead mis välja tulid:
Turbo solenoidi juhtmed olid omavahel vahetuses.
Suure rõhuga surus seguklapikorpusest bypass'i ühenduse lahti.
Üks vaakumvoolik lendas ka lahti.
Lambda vajab ilmselt oodatust kauem soojenemist
Mis head:
Sai sõitma!
Pidurid tundusid väga head. Põhjalikult ei katsetanud, sest ilm läks vihmaseks, kuid pedaalitunnetus oli parem kui varem. Ilmselt siin mängis rolli talvel vahetatud abs'i aju.
Tarkvaraliselt tuleb veel edasi testida. Üle base-boosti kippus kütust ära lõikama. Kahtlustame, et see väike mitsubishi TE05-12B spoolib liiga kiiresti selle map'i jaoks mida kasutasime.
Aga juba praegu on äge sõita :)
Kui tahad, võta ühendust.
Aga eile sai esimene sõit tehtud. Kõigepealt tasa ja targu garaažist testpolügonile kus siis KT100'ga põhjalikumalt testima sai hakatud.
Vead mis välja tulid:
Turbo solenoidi juhtmed olid omavahel vahetuses.
Suure rõhuga surus seguklapikorpusest bypass'i ühenduse lahti.
Üks vaakumvoolik lendas ka lahti.
Lambda vajab ilmselt oodatust kauem soojenemist
Mis head:
Sai sõitma!
Pidurid tundusid väga head. Põhjalikult ei katsetanud, sest ilm läks vihmaseks, kuid pedaalitunnetus oli parem kui varem. Ilmselt siin mängis rolli talvel vahetatud abs'i aju.
Tarkvaraliselt tuleb veel edasi testida. Üle base-boosti kippus kütust ära lõikama. Kahtlustame, et see väike mitsubishi TE05-12B spoolib liiga kiiresti selle map'i jaoks mida kasutasime.
Aga juba praegu on äge sõita :)
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Erilisi edusamme tänaste testikilomeetritega ei saavutanud. Endiselt punkt 0.6 bar rõhu juures tuleb fuel-cut off. Olenemata sellest, mis boost request map'is kirja sai pandud.
Softis oli algselt muutmata jäänud kiiruse koefitsient. Ehk et kiirusel 50 näitas arvuti 7km/h. Kuid selle õigeks sättimine ei lahendanud midagi.
Kiirendustel segu lahjaks ei jäänud ja detonatsiooni esines ümmargune 0.
Ei suuda praegu välja mõelda ka, et miks eelmine kord testides ühel tõmbel korralikult boostis nii et voolikuid lendas.
Softis oli algselt muutmata jäänud kiiruse koefitsient. Ehk et kiirusel 50 näitas arvuti 7km/h. Kuid selle õigeks sättimine ei lahendanud midagi.
Kiirendustel segu lahjaks ei jäänud ja detonatsiooni esines ümmargune 0.
Ei suuda praegu välja mõelda ka, et miks eelmine kord testides ühel tõmbel korralikult boostis nii et voolikuid lendas.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Eniveis, ma tegin ise praegu nii: stock soft Tune Up-iga paika. Siis eraldi muutsin ära Boost Requesti 1 ja 2 käigu omad. Teil spidomeeter on järel? Aju auto kiirust näeb? Ma rohkem pole süvenenud sellesse, sest pole kohta kus testsõite teha. Pean omale garaasi põrandasse rullid hankima.
Eniveis, ma tegin ise praegu nii: stock soft Tune Up-iga paika. Siis eraldi muutsin ära Boost Requesti 1 ja 2 käigu omad. Teil spidomeeter on järel? Aju auto kiirust näeb? Ma rohkem pole süvenenud sellesse, sest pole kohta kus testsõite teha. Pean omale garaasi põrandasse rullid hankima.
hmm, tune up-iga saab Stage 1, 2 jne tekitada justkui stock masinatele? Kiirust näeb õigesti, DI, BPC, MAP on minu masinal proovitud ja toimivad. Sai proovitud ka erinevaid softe.
Muidugi üks müstiline veakood on sees cyl_fel 250 mis on netiotsingu järgi mingi anomaalia ka teistel. Peab proovima teist ECUt, vb see Cyl_fel ei taha üle base boosti lubada.
Täna kl 5 hommikul nägin unes ilmutust, et tegelikult võib ju sellel endisel LPT masinal olla originaal rõhukaitse (kui mingil põhjusel peaks wastegate kinni kiiluma, vaakumvoolik katkema või mis iganes probleemi tõttu), mis lõikab kütusepumba järelt kui rõhk üle 0,7bar. Ja nii oligi, nüüd saab Andreas oma õõtsad kindlasti masina küljest lahti. :beer:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Job well done! Seega juhtmed võiks ka nüüd ikkagi kõik õigesti olla. Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.
Igaks juhuks võib siiski tulekustutite lähedale hoida
Igaks juhuks võib siiski tulekustutite lähedale hoida
Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.
Oot-oot, mis juhtmed te täpsemalt vahetasite ??
Mul ka vahest selline sündroom kummitab...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.
Oot-oot, mis juhtmed te täpsemalt vahetasite ??
Mul ka vahest selline sündroom kummitab...
TPS-anduri maandus oli vahetusse läinud ECU-st tuleva juhtmega. T5 suite järgi toimis kõik - TPS parameetrid kuvati õigesti ja veakoode ega midagi polnud. Ühesõnaga seal peab ground olema keskmine pin.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Täna õhtu sai esimest korda masinat tarkvaraliselt seadistada ja mitte enam vigu otsitud.
Veel enne sõitu tuli KT100 selle peale, et gaasiklapi korpusest käib ju jahutusvedelik läbi, mis selle kuumaks kütab. Kuna tegemist on suveautoga, siis on see täiesti ebavajalik ja efektiivsuse mõttes isegi kahjulik. Korpuse temperatuuri vahe enne ja pärast modifikatsiooni oli 20kraadi lugedes algselt 61 (rahulikul linnasõidul).
Sõiduks laadisime peale uue nö stage 1 softi. Boost limit kõikidel käikudel 1,15 bar. Edasi autotune'isime süüdet ja kütust. Algul töötas masin päris rikkalt ja ka sellise boostiga edasi ei läinud. Kuid õhtu lõpuks sai juba väga hästi liikuma. Samas piiri lähedale veel vist ei jõudnud, sest knock'ima ei saanud masinat kordagi. Aga praeguseks jätab vast nii. Edasiminek on nagu öö ja jaanipäev. Tuletan meelde, et see masin pole ju kordagi üle 104kw tundnudki.
Samas huvitav oleks veel teisi T5 klassikuid proovida (Punane ja hõbedane tahaksid kollasega kokku saada) :love:
Veel enne sõitu tuli KT100 selle peale, et gaasiklapi korpusest käib ju jahutusvedelik läbi, mis selle kuumaks kütab. Kuna tegemist on suveautoga, siis on see täiesti ebavajalik ja efektiivsuse mõttes isegi kahjulik. Korpuse temperatuuri vahe enne ja pärast modifikatsiooni oli 20kraadi lugedes algselt 61 (rahulikul linnasõidul).
Sõiduks laadisime peale uue nö stage 1 softi. Boost limit kõikidel käikudel 1,15 bar. Edasi autotune'isime süüdet ja kütust. Algul töötas masin päris rikkalt ja ka sellise boostiga edasi ei läinud. Kuid õhtu lõpuks sai juba väga hästi liikuma. Samas piiri lähedale veel vist ei jõudnud, sest knock'ima ei saanud masinat kordagi. Aga praeguseks jätab vast nii. Edasiminek on nagu öö ja jaanipäev. Tuletan meelde, et see masin pole ju kordagi üle 104kw tundnudki.
Samas huvitav oleks veel teisi T5 klassikuid proovida (Punane ja hõbedane tahaksid kollasega kokku saada) :love:
Samas huvitav oleks veel teisi T5 klassikuid proovida (Punane ja hõbedane tahaksid kollasega kokku saada) :love:
:cool:
Muuseas nägin teid eile õhtul Rannamõisa teel u. 23.30 kuskil seismas, mõtlesin, et härrad korravalvurid seal föönitavad või midagi, aga näe hoopis tuttav punane klassik oli...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Vahepeal nipet näpet nokitsenud. T5 osas sai viimati süüdet sätitud. Kõrgetel pööretel tuli ka mõni üksik detonatsioon. Aga masin liigub reipamalt - alates teisest käigust. Esimesega kiiresti kohalt ära saada on ikka keeruline. Käik ise lühike ja väänet pole. Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:
Carlssoni rool oli samuti õnnelik leid. Sobib autosse hästi ja on väga mugav hoida. Ei ole kulunud sedasi nagu originaal kummirool ja ei irdu traadi küljest lahti. Konkreetne ja ergonoomiline.
Eelmine sügis võtsin ühe varus oleva mullitava kindalaeka ka ette ja proovisin spooniga katta. Juhi poolne armatuur on samuti tehtud, kuid vajab veel viimast lihvi. Eks näis kuidas terviklikult paistab. Kui detaile varus poleks, siis ei julgeks ära rikkuda.
Viimase asjana sain ka Carlssoni koopalaiendid. Olin ise juba enda omad peaaegu valmis teinud, kui tuli välja, et Inglismaal nende koopiaid täitsa tehakse. Ja kuna minu tehtud päris originaalile ei vasta, siis tellisin ära.
Kusjuures teevad tervet airflow kit'i. Esimene ja tagumine pamper, koopakaared, vaalasaba = 1100.- eur + ränk saatmine... Aga vähemalt on midagi võimalik saada.
Type-7 käigukastiülekanne õnnestus ka saada. Selle installimisega ei kiirusta, kuid ühel hetkel on jälle võimalus võrrelda kuidas 6 vs 7 sõita on ja kui palju need pöörded langevad.
Mis muud kui masin läikima ja sõitu!
Carlssoni rool oli samuti õnnelik leid. Sobib autosse hästi ja on väga mugav hoida. Ei ole kulunud sedasi nagu originaal kummirool ja ei irdu traadi küljest lahti. Konkreetne ja ergonoomiline.
Eelmine sügis võtsin ühe varus oleva mullitava kindalaeka ka ette ja proovisin spooniga katta. Juhi poolne armatuur on samuti tehtud, kuid vajab veel viimast lihvi. Eks näis kuidas terviklikult paistab. Kui detaile varus poleks, siis ei julgeks ära rikkuda.
Viimase asjana sain ka Carlssoni koopalaiendid. Olin ise juba enda omad peaaegu valmis teinud, kui tuli välja, et Inglismaal nende koopiaid täitsa tehakse. Ja kuna minu tehtud päris originaalile ei vasta, siis tellisin ära.
Kusjuures teevad tervet airflow kit'i. Esimene ja tagumine pamper, koopakaared, vaalasaba = 1100.- eur + ränk saatmine... Aga vähemalt on midagi võimalik saada.
Type-7 käigukastiülekanne õnnestus ka saada. Selle installimisega ei kiirusta, kuid ühel hetkel on jälle võimalus võrrelda kuidas 6 vs 7 sõita on ja kui palju need pöörded langevad.
Mis muud kui masin läikima ja sõitu!
Eitea kas aero bodykiti asju ka tehakse....
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:
Seepärast ju ka kiireid nr 8-ga hammakaid ei kasutata.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.
Selle kohapealt on sul ilmselt õigus, et kõrgem pööre säästab kasti. Aga praeguse jõuga ma arvan, et see kast veel alla andma ei hakka. Kuigi mõelda võiks terasest difri kaane peale. Nö preventatiivne meede. Huvitav kui kõrgeks kasti õli temperatuur läheb?
Vurr on originaal. Mitsubishi TE05-12B ja boost on kõikidel käikudel 1.15bar
Ja kuna see turbo on päris väike, siis eeldasin, et võiks natukene madalamalt toimetada. Tegelikult tuleks ilmselt dyno pinki minna ja täpselt mõõta. Tagumik numbreid ei tea
Aga põhjus type 7 või 8 tahta on minu jaoks see, et siis saaks omale ikka nagu normaalsel autol linna- ja maanteekäigud. Üldine sõidetavus oleks kindlasti mõistlikum. :drive:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Pigem leia mulle mõistliku hinnaga MY93 originaal turbonäidik Aga siin lauses vist ongi juba vastuolu...