Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Vasta
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#201

P Mai 17, 2015 9:22

Kroomliist ei ole üldse uus. Ostsin vist automaailmast, kui õigesti mäletan
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#202

P Mai 17, 2015 12:33

Mõõtu ei mäleta? mul klassikul esistangel üks katki, peaks tegelt kõik need uued panema. lisab omajagu välimusele juurde
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#203

E Mai 18, 2015 10:33

Ei mäleta mõõtu. Äkki oli 13mm. Aga mul on terve rull 12mm liistu üle. 10meetrit vist.
Kui tahad, võta ühendust.

Aga eile sai esimene sõit tehtud. Kõigepealt tasa ja targu garaažist testpolügonile kus siis KT100'ga põhjalikumalt testima sai hakatud.

Vead mis välja tulid:
Turbo solenoidi juhtmed olid omavahel vahetuses.
Suure rõhuga surus seguklapikorpusest bypass'i ühenduse lahti.
Üks vaakumvoolik lendas ka lahti.
Lambda vajab ilmselt oodatust kauem soojenemist

Mis head:
Sai sõitma!
Pidurid tundusid väga head. Põhjalikult ei katsetanud, sest ilm läks vihmaseks, kuid pedaalitunnetus oli parem kui varem. Ilmselt siin mängis rolli talvel vahetatud abs'i aju.

Tarkvaraliselt tuleb veel edasi testida. Üle base-boosti kippus kütust ära lõikama. Kahtlustame, et see väike mitsubishi TE05-12B spoolib liiga kiiresti selle map'i jaoks mida kasutasime.

Aga juba praegu on äge sõita :)
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#204

K Mai 20, 2015 0:16

Erilisi edusamme tänaste testikilomeetritega ei saavutanud. Endiselt punkt 0.6 bar rõhu juures tuleb fuel-cut off. Olenemata sellest, mis boost request map'is kirja sai pandud.
Softis oli algselt muutmata jäänud kiiruse koefitsient. Ehk et kiirusel 50 näitas arvuti 7km/h. Kuid selle õigeks sättimine ei lahendanud midagi.
Kiirendustel segu lahjaks ei jäänud ja detonatsiooni esines ümmargune 0.

Ei suuda praegu välja mõelda ka, et miks eelmine kord testides ühel tõmbel korralikult boostis nii et voolikuid lendas.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#205

K Mai 20, 2015 1:33

BPC klapp korras? Juhtmed korras? Soft oli ennem ja praegu sama?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#206

K Mai 20, 2015 8:39

ot aga kas ma mäletan valesti või ... aga request ja fuel cut-off-i koht on ju softis erinevad... Kolkige Sebastiani..:) Küll ta ütleb, kuhu midagi kirjutama peaks..:P
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#207

K Mai 20, 2015 9:01

Tryck_Vakt_Tab (peab tunnistama, et omalgi see muutmata :P )
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#208

K Mai 20, 2015 9:09

Tryck_Vakt_Tab


See sai tõstetud 2,5 või midagi, mis talle maksimumina üldse panna sai, ei mingit muutust. Asi selles, et soft näeb boost peaki 0,7, aga juba siis hakkab pumpa maha lõikama. :freak:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#209

K Mai 20, 2015 9:44

Eniveis, ma tegin ise praegu nii: stock soft Tune Up-iga paika. Siis eraldi muutsin ära Boost Requesti 1 ja 2 käigu omad. Teil spidomeeter on järel? Aju auto kiirust näeb? Ma rohkem pole süvenenud sellesse, sest pole kohta kus testsõite teha. Pean omale garaasi põrandasse rullid hankima.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#210

K Mai 20, 2015 13:35

Eniveis, ma tegin ise praegu nii: stock soft Tune Up-iga paika. Siis eraldi muutsin ära Boost Requesti 1 ja 2 käigu omad. Teil spidomeeter on järel? Aju auto kiirust näeb? Ma rohkem pole süvenenud sellesse, sest pole kohta kus testsõite teha. Pean omale garaasi põrandasse rullid hankima.


hmm, tune up-iga saab Stage 1, 2 jne tekitada justkui stock masinatele? Kiirust näeb õigesti, DI, BPC, MAP on minu masinal proovitud ja toimivad. Sai proovitud ka erinevaid softe.
Muidugi üks müstiline veakood on sees cyl_fel 250 mis on netiotsingu järgi mingi anomaalia ka teistel. Peab proovima teist ECUt, vb see Cyl_fel ei taha üle base boosti lubada.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#211

E Mai 25, 2015 10:41

Täna kl 5 hommikul nägin unes ilmutust, et tegelikult võib ju sellel endisel LPT masinal olla originaal rõhukaitse (kui mingil põhjusel peaks wastegate kinni kiiluma, vaakumvoolik katkema või mis iganes probleemi tõttu), mis lõikab kütusepumba järelt kui rõhk üle 0,7bar. Ja nii oligi, nüüd saab Andreas oma õõtsad kindlasti masina küljest lahti. :beer:
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#212

E Mai 25, 2015 12:20

Job well done! Seega juhtmed võiks ka nüüd ikkagi kõik õigesti olla. Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.

Igaks juhuks võib siiski tulekustutite lähedale hoida

Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#213

E Mai 25, 2015 12:41

Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.



Oot-oot, mis juhtmed te täpsemalt vahetasite ??
Mul ka vahest selline sündroom kummitab...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#214

E Mai 25, 2015 13:12

Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.



Oot-oot, mis juhtmed te täpsemalt vahetasite ??
Mul ka vahest selline sündroom kummitab...


TPS-anduri maandus oli vahetusse läinud ECU-st tuleva juhtmega. T5 suite järgi toimis kõik - TPS parameetrid kuvati õigesti ja veakoode ega midagi polnud. Ühesõnaga seal peab ground olema keskmine pin.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#215

T Mai 26, 2015 1:09

Täna õhtu sai esimest korda masinat tarkvaraliselt seadistada ja mitte enam vigu otsitud.
Veel enne sõitu tuli KT100 selle peale, et gaasiklapi korpusest käib ju jahutusvedelik läbi, mis selle kuumaks kütab. Kuna tegemist on suveautoga, siis on see täiesti ebavajalik ja efektiivsuse mõttes isegi kahjulik. Korpuse temperatuuri vahe enne ja pärast modifikatsiooni oli 20kraadi lugedes algselt 61 (rahulikul linnasõidul).
Pilt

Sõiduks laadisime peale uue nö stage 1 softi. Boost limit kõikidel käikudel 1,15 bar. Edasi autotune'isime süüdet ja kütust. Algul töötas masin päris rikkalt ja ka sellise boostiga edasi ei läinud. Kuid õhtu lõpuks sai juba väga hästi liikuma. Samas piiri lähedale veel vist ei jõudnud, sest knock'ima ei saanud masinat kordagi. Aga praeguseks jätab vast nii. Edasiminek on nagu öö ja jaanipäev. Tuletan meelde, et see masin pole ju kordagi üle 104kw tundnudki.

Samas huvitav oleks veel teisi T5 klassikuid proovida (Punane ja hõbedane tahaksid kollasega kokku saada) :love:
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#216

T Mai 26, 2015 9:40

Üks must tahab ka väga vaadata kuidas punane ,hõbedane ja kollane kokku saavad.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#217

T Mai 26, 2015 13:51


Samas huvitav oleks veel teisi T5 klassikuid proovida (Punane ja hõbedane tahaksid kollasega kokku saada) :love:


:cool:

Muuseas nägin teid eile õhtul Rannamõisa teel u. 23.30 kuskil seismas, mõtlesin, et härrad korravalvurid seal föönitavad või midagi, aga näe hoopis tuttav punane klassik oli...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#218

N Juun 11, 2015 10:04

Vahepeal nipet näpet nokitsenud. T5 osas sai viimati süüdet sätitud. Kõrgetel pööretel tuli ka mõni üksik detonatsioon. Aga masin liigub reipamalt - alates teisest käigust. Esimesega kiiresti kohalt ära saada on ikka keeruline. Käik ise lühike ja väänet pole. Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:

Carlssoni rool oli samuti õnnelik leid. Sobib autosse hästi ja on väga mugav hoida. Ei ole kulunud sedasi nagu originaal kummirool ja ei irdu traadi küljest lahti. Konkreetne ja ergonoomiline.

Pilt

Eelmine sügis võtsin ühe varus oleva mullitava kindalaeka ka ette ja proovisin spooniga katta. Juhi poolne armatuur on samuti tehtud, kuid vajab veel viimast lihvi. Eks näis kuidas terviklikult paistab. Kui detaile varus poleks, siis ei julgeks ära rikkuda.

Pilt

Viimase asjana sain ka Carlssoni koopalaiendid. Olin ise juba enda omad peaaegu valmis teinud, kui tuli välja, et Inglismaal nende koopiaid täitsa tehakse. Ja kuna minu tehtud päris originaalile ei vasta, siis tellisin ära.

Pilt

Kusjuures teevad tervet airflow kit'i. Esimene ja tagumine pamper, koopakaared, vaalasaba = 1100.- eur + ränk saatmine... Aga vähemalt on midagi võimalik saada.

Type-7 käigukastiülekanne õnnestus ka saada. Selle installimisega ei kiirusta, kuid ühel hetkel on jälle võimalus võrrelda kuidas 6 vs 7 sõita on ja kui palju need pöörded langevad.

Mis muud kui masin läikima ja sõitu!

Pilt
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#219

N Juun 11, 2015 10:08

Eitea kas aero bodykiti asju ka tehakse....
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#220

N Juun 11, 2015 11:14

Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:
Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#221

N Juun 11, 2015 12:04

Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:
Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.


Seepärast ju ka kiireid nr 8-ga hammakaid ei kasutata.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#222

N Juun 11, 2015 12:12

Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.


Selle kohapealt on sul ilmselt õigus, et kõrgem pööre säästab kasti. Aga praeguse jõuga ma arvan, et see kast veel alla andma ei hakka. Kuigi mõelda võiks terasest difri kaane peale. Nö preventatiivne meede. Huvitav kui kõrgeks kasti õli temperatuur läheb?

Vurr on originaal. Mitsubishi TE05-12B ja boost on kõikidel käikudel 1.15bar
Ja kuna see turbo on päris väike, siis eeldasin, et võiks natukene madalamalt toimetada. Tegelikult tuleks ilmselt dyno pinki minna ja täpselt mõõta. Tagumik numbreid ei tea

Aga põhjus type 7 või 8 tahta on minu jaoks see, et siis saaks omale ikka nagu normaalsel autol linna- ja maanteekäigud. Üldine sõidetavus oleks kindlasti mõistlikum. :drive:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#223

N Juun 11, 2015 12:29

Lätis peaks vist isegi nr 8 rattad müügis olema.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#224

N Juun 11, 2015 12:45

Pigem leia mulle mõistliku hinnaga MY93 originaal turbonäidik :) Aga siin lauses vist ongi juba vastuolu...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#225

N Juun 11, 2015 12:54

Ah see 1.1 bari ei lõhu veel miskit..:) Tol djuudil oli seal miski 300hp kandis..:)

Pigem leia mulle mõistliku hinnaga MY93 originaal turbonäidik :)

Milline see on?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta