Enamik asju saab ikkagi eestist kätte. Mõnevõrra spetsiifilisemaid materjale ja tööriistu tuleb välismaalt tellida. näiteks easycomposites.co.uk
Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Ammu juba seisis jalus suurt papist kast. Et jalust ära saada tuli see lõpuks lahti teha ja installeerima hakata.
Jahuti on spetsiaalselt c900le toodetud ja install oli väga lihtne.
Nüüd paar päeva sõitnud otsest numbrite võrdlust kohe võtta ei ole, kuid vahe on ilmselge.
Tarkvara näppinud ei ole, lihtsalt cooleri vahetus ja tõmme on palju parem ja järjepidevam. Vana cooleriga võis teha paar tõmmet pärast mida jäi sisselaske temp tükiks ajaks kõrgeks. Õhu läbivool on ikkagi a ja o.
Jahuti on spetsiaalselt c900le toodetud ja install oli väga lihtne.
Nüüd paar päeva sõitnud otsest numbrite võrdlust kohe võtta ei ole, kuid vahe on ilmselge.
Tarkvara näppinud ei ole, lihtsalt cooleri vahetus ja tõmme on palju parem ja järjepidevam. Vana cooleriga võis teha paar tõmmet pärast mida jäi sisselaske temp tükiks ajaks kõrgeks. Õhu läbivool on ikkagi a ja o.
Väga lahe ja viisakas toode, olen ka selle peale mõelnud.
Saan aru, et veoaasadest pidid loobuma (seal oli mingi lihtuststatud veoaas vist komplektis kaasas)?
Saan aru, et veoaasadest pidid loobuma (seal oli mingi lihtuststatud veoaas vist komplektis kaasas)?
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Orig veoaasad tuli ära lõigata jah. Kus maalt ja kuidas oli kõik juhendis kirjas ja radikas istus pärast seda kohe ilusti ette.
Terasest veoaas oli kaasas aga praegu seda külge ei pannud. Ehk saab mingi aeg tõstukil seda teha.
Terasest veoaas oli kaasas aga praegu seda külge ei pannud. Ehk saab mingi aeg tõstukil seda teha.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Peamiselt sai juurde efektiivsust ja töökindlust. Jõud tuli boonusena. Aga põnevat mõtlemisainet edasiseks sai samuti.
Vahetasite mootorijuhtimise välja?Andreas187 kirjutas: ↑N Aug 02, 2018 13:58Peamiselt sai juurde efektiivsust ja töökindlust. Jõud tuli boonusena. Aga põnevat mõtlemisainet edasiseks sai samuti.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
saabu14jr kirjutas: ↑N Aug 02, 2018 14:47Vahetasite mootorijuhtimise välja?Andreas187 kirjutas: ↑N Aug 02, 2018 13:58Peamiselt sai juurde efektiivsust ja töökindlust. Jõud tuli boonusena. Aga põnevat mõtlemisainet edasiseks sai samuti.
Hetkel jääb veel Trionic 5 peale. Aga eks mõlgutan mõtteid Haltech osas edasi, kui trionic5 ikkagi jänni jääb. Eelkõige on teema see igivana T5 Suite mida keegi enam ammu ei arenda.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Täna hakkas ettevalmistus pihta. Kuna tegelikult on ehitamisega veidi kiire ja auto peab nädala lõpuks sõitma, siis katsun kiiresti veel juppe kokku ajada, mis oleks mõistlik ja mootor maas lihtsam ära vahetada.
Aga järgmise asjana tuleb palju puhastamist ja pesemist ette võtta.
Ah jaa, tervitada tahaks kaa. Eelkõige Saabianti töökoda, kes oli käendmiku ja mootoripadja nii kõvasti kinni keeranud, et pani vanduma. nii need asjad päris ei käi. Ja no see uus mootoripadi mis seal pandi oleks lihtsalt naljakas, kui see poleks minu auto külge selliselt pandud
Aga järgmise asjana tuleb palju puhastamist ja pesemist ette võtta.
Ah jaa, tervitada tahaks kaa. Eelkõige Saabianti töökoda, kes oli käendmiku ja mootoripadja nii kõvasti kinni keeranud, et pani vanduma. nii need asjad päris ei käi. Ja no see uus mootoripadi mis seal pandi oleks lihtsalt naljakas, kui see poleks minu auto külge selliselt pandud
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Usun et õli ei määra. Viimased korrad küll vist on spets käigukastiõli kasutatud, kuid iga kevad vahetatud alati nagunii seega vähemalt on puhas.
Aga mootorit selles masinal pole minule teadaolevalt kunagi maha võetud. Nurkasid mida nüüd hoolikalt ära pesta leiab
Aga mootorit selles masinal pole minule teadaolevalt kunagi maha võetud. Nurkasid mida nüüd hoolikalt ära pesta leiab
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Veel leidsime, et üks mootoripadja kronsa on ära murdumas. Sellele katsume asenduse leida.
Aga head võimalust ei saa raisku lasta. Mootor maas on geneka pukse ikka palju lihtsam vahetada. Ja tasub ikka ära see juppide varuks ostmine teinekord. Varakambrist tuli välja veel käigukasti tihend. Kumbagi neist poleks nii kiiresti kaubandusest enam kätte saanud.
Aga head võimalust ei saa raisku lasta. Mootor maas on geneka pukse ikka palju lihtsam vahetada. Ja tasub ikka ära see juppide varuks ostmine teinekord. Varakambrist tuli välja veel käigukasti tihend. Kumbagi neist poleks nii kiiresti kaubandusest enam kätte saanud.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Teine tööpäev sai õhtusse.
Varutud oli kastitäis õlisid, filtreid, tihendeid, kummijunne.
Kokkuvõtlikult sai vana kast maha ja uus kast külge. Sinna vahepeale jäi geneka pukside vahetamine ja veovõllide puhastamine + määrimine ning paar kilomeetrit garages edasi-tagasi kõndimist.
Tahtmine oli Type 7 primary ka kasti panna aga praegu ei saa ahneks minna. Eks vaatame, mis see kast endast üldse kujutab.
Käigukasti tihendiga läks nüüd nii, et panime ilma. Varu kastil oli hooratta pool 2 poldi auku mida minu originaalil miskipärast ei olnud. Dilemma tuli sellest, et see metallist tihend kattis need poldiaugud ära. Kes see nüüd ütleb kumb see õigem lahendus on aga nii ta läks ja panime tihendita, kuid 2 polti juurde. Trionicu poolt saadud "silikoon" läks igatahes igati asja ette.
Terasest diffri kaas jääb samuti uuesti oma aega ootama ja kasutan praegu filtriga originaali. Ilmselt tuleb järgmine õlivahetus üsna varsti ja siis saab edasi vaadata.
Ahjaa, see pragunenud kronsa sai ka ära vahetatud. Aga et mul homme meeles oleks üle vaadata, et kas selle poldid ka korralikult kinni said keeratud...
Homne algab ilmselt uuesti kasti korpuse pesemisega, üks roolipumba voolik tuleb üle vaadata, vileuus esimene mootoripadi tuleb varakambrist üles leida ja siis järgneb vist juba kõik muu suhteliselt vastupidises järjekorras esimesele päevale.
Varutud oli kastitäis õlisid, filtreid, tihendeid, kummijunne.
Kokkuvõtlikult sai vana kast maha ja uus kast külge. Sinna vahepeale jäi geneka pukside vahetamine ja veovõllide puhastamine + määrimine ning paar kilomeetrit garages edasi-tagasi kõndimist.
Tahtmine oli Type 7 primary ka kasti panna aga praegu ei saa ahneks minna. Eks vaatame, mis see kast endast üldse kujutab.
Käigukasti tihendiga läks nüüd nii, et panime ilma. Varu kastil oli hooratta pool 2 poldi auku mida minu originaalil miskipärast ei olnud. Dilemma tuli sellest, et see metallist tihend kattis need poldiaugud ära. Kes see nüüd ütleb kumb see õigem lahendus on aga nii ta läks ja panime tihendita, kuid 2 polti juurde. Trionicu poolt saadud "silikoon" läks igatahes igati asja ette.
Terasest diffri kaas jääb samuti uuesti oma aega ootama ja kasutan praegu filtriga originaali. Ilmselt tuleb järgmine õlivahetus üsna varsti ja siis saab edasi vaadata.
Ahjaa, see pragunenud kronsa sai ka ära vahetatud. Aga et mul homme meeles oleks üle vaadata, et kas selle poldid ka korralikult kinni said keeratud...
Homne algab ilmselt uuesti kasti korpuse pesemisega, üks roolipumba voolik tuleb üle vaadata, vileuus esimene mootoripadi tuleb varakambrist üles leida ja siis järgneb vist juba kõik muu suhteliselt vastupidises järjekorras esimesele päevale.
Vägev pildimaterjal. See kastist pärinev tükk on difrist irdunud jah, kas teost või taldrik hammakast? Tagumised peavõlli laagrid ok ja ei olnud lõtkuga?
Tech2 abi tartus (veakoodide lugemine ja remont) 56620138
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Game Over
Hommik kell 7:00 olime kahekesi garages, võileib kõhus ja kuum kohv kruusis. Mootori koos kastiga sai üsna kiiresti sisse. Kõik ette tulnud teemad ja olemasolevad kahtlased situatsioonid said elegantselt ja eeskujulikult lahendatud. Massijuhtmed/kontaktid said värskendust kus vaja. Kõik värsked vedelikud sees. Vaakumvoolikud ja lõdvikud kõik mycket bra! Auto saab parem kui varem!
Tõstsime siis masina üles, reguleerisime käiguhoovastiku ära, et järele proovida. Esimene vedas. Teine, kolmas, neljas vedas. Aga viies käik ei vea. Lülitub, kuid ei vea. Tagakäik toimis samuti. Proovisime uurida ja võrrelda vana kastiga millel olid kaaned maas, kuid ei saanudki jälile. Viimase asjana hetkeks arvasime, et 5 käigu kahvlil võib olla on üks tihvt puudu ja kahvel ise ei liigu kaasa, kuid see polnud teema. Kasti külje peal oleva kaane tagant nägi, et kahvel liigub.
No hea küll - proovisõidu saab ju teha ka ilma viimase käiguta. Terve testi aja sõitsin rahulikult ja ettevaatlikult katsetades. 4nda käiguga 50+km/h oli salongi kuulda plekist kolinat/kõrinat kui vedu taga. Vabajooksul oli kõik vaikne. Ja juba base boost väärse väändega tahtis näiteks kolmandat käiku välja lükata. Ka käigukangis oli tunda vibratsiooni, kui vedu taga hoida kangi kergelt vasakule/paremale.
Tuleb edasi uurida, et mis see probleem/probleemid võivad olla, kuid töö lõpetasime kell 18:00 õhtul ja natukene seda mängu mängida enam ei jaksa.
#kõikklassikukäigukastidostaneestitstotsa
Hommik kell 7:00 olime kahekesi garages, võileib kõhus ja kuum kohv kruusis. Mootori koos kastiga sai üsna kiiresti sisse. Kõik ette tulnud teemad ja olemasolevad kahtlased situatsioonid said elegantselt ja eeskujulikult lahendatud. Massijuhtmed/kontaktid said värskendust kus vaja. Kõik värsked vedelikud sees. Vaakumvoolikud ja lõdvikud kõik mycket bra! Auto saab parem kui varem!
Tõstsime siis masina üles, reguleerisime käiguhoovastiku ära, et järele proovida. Esimene vedas. Teine, kolmas, neljas vedas. Aga viies käik ei vea. Lülitub, kuid ei vea. Tagakäik toimis samuti. Proovisime uurida ja võrrelda vana kastiga millel olid kaaned maas, kuid ei saanudki jälile. Viimase asjana hetkeks arvasime, et 5 käigu kahvlil võib olla on üks tihvt puudu ja kahvel ise ei liigu kaasa, kuid see polnud teema. Kasti külje peal oleva kaane tagant nägi, et kahvel liigub.
No hea küll - proovisõidu saab ju teha ka ilma viimase käiguta. Terve testi aja sõitsin rahulikult ja ettevaatlikult katsetades. 4nda käiguga 50+km/h oli salongi kuulda plekist kolinat/kõrinat kui vedu taga. Vabajooksul oli kõik vaikne. Ja juba base boost väärse väändega tahtis näiteks kolmandat käiku välja lükata. Ka käigukangis oli tunda vibratsiooni, kui vedu taga hoida kangi kergelt vasakule/paremale.
Tuleb edasi uurida, et mis see probleem/probleemid võivad olla, kuid töö lõpetasime kell 18:00 õhtul ja natukene seda mängu mängida enam ei jaksa.
#kõikklassikukäigukastidostaneestitstotsa
- Manused
-
- IMG_20180810_155454.jpg (96.83 KiB) Vaadatud 11832 korda
Kas ees ketid on ilusti pinges?Need hakkavad ka vedades koledat kõrinat tekitama.
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Masin küll endiselt ei sõida, kuid vahelduseks olen parandamisele tegelenud hoopis uute detailide tegemisega. Jagan siin ka oma tegemisi olgugi et eestis vist kellelegi need jupid huvi ei paku.
See konkreetne ettevõtmine on kestnud juba päris kaua, kuid tulemus on nüüdseks vilja kandmas.
Taustaks nii palju, et sellest hetkest kui omale Carlssoni stanged sain olen tahtnud just neid koopakaari. Need on osutunud päris haruldaseks detailiks ja osta pole kuskilt. Õnneks on häid tuttavaid mikide maal, kes oma kulla laost oli need nõus mulle laenama, et saaksin neist vormid võtta ja endale ja talle ühe komplekti teha.
Kõik neli vormi on nüüd valmis ja esimesed komplektid riiulil ootamas.
Sellisena ta vormis välja tuleb. Ilus ja sile ning edasist töötlemist ei vaja. Kaare teine pool on oma kujult üsna keeruline, kuid sellisena ta originaalis on ja sellisena ma ta järele otsustasin teha ka. Endale otsustasin veidi eksklusiivsema variandi teha. Osalt lihtsalt katsetamise huvides, kuid peamiselt "because I can"
Nendega on natuke tööd rohkem ja nagu näha siis vajavad veel eraldi servade lõikamist
See konkreetne ettevõtmine on kestnud juba päris kaua, kuid tulemus on nüüdseks vilja kandmas.
Taustaks nii palju, et sellest hetkest kui omale Carlssoni stanged sain olen tahtnud just neid koopakaari. Need on osutunud päris haruldaseks detailiks ja osta pole kuskilt. Õnneks on häid tuttavaid mikide maal, kes oma kulla laost oli need nõus mulle laenama, et saaksin neist vormid võtta ja endale ja talle ühe komplekti teha.
Kõik neli vormi on nüüd valmis ja esimesed komplektid riiulil ootamas.
Sellisena ta vormis välja tuleb. Ilus ja sile ning edasist töötlemist ei vaja. Kaare teine pool on oma kujult üsna keeruline, kuid sellisena ta originaalis on ja sellisena ma ta järele otsustasin teha ka. Endale otsustasin veidi eksklusiivsema variandi teha. Osalt lihtsalt katsetamise huvides, kuid peamiselt "because I can"
Nendega on natuke tööd rohkem ja nagu näha siis vajavad veel eraldi servade lõikamist
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Mulle endale ka sümpatiseerivad need tiivakaared ja kui sa neid tootma hakkad, siis ilmselt huvilisi on palju.
Küll aga on tekkinud küsimus, et kas need kaared ei soodusta jälle roostet? Tundub, et see kaare sisemus ja tiiva pealne on ideaalne koht niiskuse säilitamiseks ning seega edasi rooste tekkeks.
Küll aga on tekkinud küsimus, et kas need kaared ei soodusta jälle roostet? Tundub, et see kaare sisemus ja tiiva pealne on ideaalne koht niiskuse säilitamiseks ning seega edasi rooste tekkeks.
Regular Saab Guy
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 405
- Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
- Asukoht:
- Auto:
Kindlasti soodustab. Selle vältimiseks tuleks auto eelkõige puhtana hoida ja sinna koopakaarte alla näiteks kord aastas roostetõrjevahendeid peale kanda nagu mujalegi strateegilistesse kohtadesse.