9. leht 14-st

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: P Mai 17, 2015 9:22
Postitas Andreas187
Kroomliist ei ole üldse uus. Ostsin vist automaailmast, kui õigesti mäletan

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: P Mai 17, 2015 12:33
Postitas saabu14jr
Mõõtu ei mäleta? mul klassikul esistangel üks katki, peaks tegelt kõik need uued panema. lisab omajagu välimusele juurde

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Mai 18, 2015 10:33
Postitas Andreas187
Ei mäleta mõõtu. Äkki oli 13mm. Aga mul on terve rull 12mm liistu üle. 10meetrit vist.
Kui tahad, võta ühendust.

Aga eile sai esimene sõit tehtud. Kõigepealt tasa ja targu garaažist testpolügonile kus siis KT100'ga põhjalikumalt testima sai hakatud.

Vead mis välja tulid:
Turbo solenoidi juhtmed olid omavahel vahetuses.
Suure rõhuga surus seguklapikorpusest bypass'i ühenduse lahti.
Üks vaakumvoolik lendas ka lahti.
Lambda vajab ilmselt oodatust kauem soojenemist

Mis head:
Sai sõitma!
Pidurid tundusid väga head. Põhjalikult ei katsetanud, sest ilm läks vihmaseks, kuid pedaalitunnetus oli parem kui varem. Ilmselt siin mängis rolli talvel vahetatud abs'i aju.

Tarkvaraliselt tuleb veel edasi testida. Üle base-boosti kippus kütust ära lõikama. Kahtlustame, et see väike mitsubishi TE05-12B spoolib liiga kiiresti selle map'i jaoks mida kasutasime.

Aga juba praegu on äge sõita :)

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Mai 20, 2015 0:16
Postitas Andreas187
Erilisi edusamme tänaste testikilomeetritega ei saavutanud. Endiselt punkt 0.6 bar rõhu juures tuleb fuel-cut off. Olenemata sellest, mis boost request map'is kirja sai pandud.
Softis oli algselt muutmata jäänud kiiruse koefitsient. Ehk et kiirusel 50 näitas arvuti 7km/h. Kuid selle õigeks sättimine ei lahendanud midagi.
Kiirendustel segu lahjaks ei jäänud ja detonatsiooni esines ümmargune 0.

Ei suuda praegu välja mõelda ka, et miks eelmine kord testides ühel tõmbel korralikult boostis nii et voolikuid lendas.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Mai 20, 2015 1:33
Postitas S9K
BPC klapp korras? Juhtmed korras? Soft oli ennem ja praegu sama?

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Mai 20, 2015 8:39
Postitas Cyber
ot aga kas ma mäletan valesti või ... aga request ja fuel cut-off-i koht on ju softis erinevad... Kolkige Sebastiani..:) Küll ta ütleb, kuhu midagi kirjutama peaks..:P

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Mai 20, 2015 9:01
Postitas S9K
Tryck_Vakt_Tab (peab tunnistama, et omalgi see muutmata :P )

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Mai 20, 2015 9:09
Postitas KT100
Tryck_Vakt_Tab


See sai tõstetud 2,5 või midagi, mis talle maksimumina üldse panna sai, ei mingit muutust. Asi selles, et soft näeb boost peaki 0,7, aga juba siis hakkab pumpa maha lõikama. :freak:

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Mai 20, 2015 9:44
Postitas S9K
Eniveis, ma tegin ise praegu nii: stock soft Tune Up-iga paika. Siis eraldi muutsin ära Boost Requesti 1 ja 2 käigu omad. Teil spidomeeter on järel? Aju auto kiirust näeb? Ma rohkem pole süvenenud sellesse, sest pole kohta kus testsõite teha. Pean omale garaasi põrandasse rullid hankima.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Mai 20, 2015 13:35
Postitas KT100
Eniveis, ma tegin ise praegu nii: stock soft Tune Up-iga paika. Siis eraldi muutsin ära Boost Requesti 1 ja 2 käigu omad. Teil spidomeeter on järel? Aju auto kiirust näeb? Ma rohkem pole süvenenud sellesse, sest pole kohta kus testsõite teha. Pean omale garaasi põrandasse rullid hankima.


hmm, tune up-iga saab Stage 1, 2 jne tekitada justkui stock masinatele? Kiirust näeb õigesti, DI, BPC, MAP on minu masinal proovitud ja toimivad. Sai proovitud ka erinevaid softe.
Muidugi üks müstiline veakood on sees cyl_fel 250 mis on netiotsingu järgi mingi anomaalia ka teistel. Peab proovima teist ECUt, vb see Cyl_fel ei taha üle base boosti lubada.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Mai 25, 2015 10:41
Postitas KT100
Täna kl 5 hommikul nägin unes ilmutust, et tegelikult võib ju sellel endisel LPT masinal olla originaal rõhukaitse (kui mingil põhjusel peaks wastegate kinni kiiluma, vaakumvoolik katkema või mis iganes probleemi tõttu), mis lõikab kütusepumba järelt kui rõhk üle 0,7bar. Ja nii oligi, nüüd saab Andreas oma õõtsad kindlasti masina küljest lahti. :beer:

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Mai 25, 2015 12:20
Postitas Andreas187
Job well done! Seega juhtmed võiks ka nüüd ikkagi kõik õigesti olla. Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.

Igaks juhuks võib siiski tulekustutite lähedale hoida

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Mai 25, 2015 12:41
Postitas Andrus99
Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.



Oot-oot, mis juhtmed te täpsemalt vahetasite ??
Mul ka vahest selline sündroom kummitab...

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Mai 25, 2015 13:12
Postitas KT100
Viimasena sai jälile jõutud ja ära vahetatud gaasiklapi sensori kaks juhet. Sõit läks sellega ka omajagu sujuvamaks. Varem kippus käik sees olles gaasi maha lastes/vajutades katkuma, kuid nüüd on ok.



Oot-oot, mis juhtmed te täpsemalt vahetasite ??
Mul ka vahest selline sündroom kummitab...


TPS-anduri maandus oli vahetusse läinud ECU-st tuleva juhtmega. T5 suite järgi toimis kõik - TPS parameetrid kuvati õigesti ja veakoode ega midagi polnud. Ühesõnaga seal peab ground olema keskmine pin.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: T Mai 26, 2015 1:09
Postitas Andreas187
Täna õhtu sai esimest korda masinat tarkvaraliselt seadistada ja mitte enam vigu otsitud.
Veel enne sõitu tuli KT100 selle peale, et gaasiklapi korpusest käib ju jahutusvedelik läbi, mis selle kuumaks kütab. Kuna tegemist on suveautoga, siis on see täiesti ebavajalik ja efektiivsuse mõttes isegi kahjulik. Korpuse temperatuuri vahe enne ja pärast modifikatsiooni oli 20kraadi lugedes algselt 61 (rahulikul linnasõidul).
Pilt

Sõiduks laadisime peale uue nö stage 1 softi. Boost limit kõikidel käikudel 1,15 bar. Edasi autotune'isime süüdet ja kütust. Algul töötas masin päris rikkalt ja ka sellise boostiga edasi ei läinud. Kuid õhtu lõpuks sai juba väga hästi liikuma. Samas piiri lähedale veel vist ei jõudnud, sest knock'ima ei saanud masinat kordagi. Aga praeguseks jätab vast nii. Edasiminek on nagu öö ja jaanipäev. Tuletan meelde, et see masin pole ju kordagi üle 104kw tundnudki.

Samas huvitav oleks veel teisi T5 klassikuid proovida (Punane ja hõbedane tahaksid kollasega kokku saada) :love:

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: T Mai 26, 2015 9:40
Postitas janek555
Üks must tahab ka väga vaadata kuidas punane ,hõbedane ja kollane kokku saavad.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: T Mai 26, 2015 13:51
Postitas Andrus99

Samas huvitav oleks veel teisi T5 klassikuid proovida (Punane ja hõbedane tahaksid kollasega kokku saada) :love:


:cool:

Muuseas nägin teid eile õhtul Rannamõisa teel u. 23.30 kuskil seismas, mõtlesin, et härrad korravalvurid seal föönitavad või midagi, aga näe hoopis tuttav punane klassik oli...

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 10:04
Postitas Andreas187
Vahepeal nipet näpet nokitsenud. T5 osas sai viimati süüdet sätitud. Kõrgetel pööretel tuli ka mõni üksik detonatsioon. Aga masin liigub reipamalt - alates teisest käigust. Esimesega kiiresti kohalt ära saada on ikka keeruline. Käik ise lühike ja väänet pole. Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:

Carlssoni rool oli samuti õnnelik leid. Sobib autosse hästi ja on väga mugav hoida. Ei ole kulunud sedasi nagu originaal kummirool ja ei irdu traadi küljest lahti. Konkreetne ja ergonoomiline.

Pilt

Eelmine sügis võtsin ühe varus oleva mullitava kindalaeka ka ette ja proovisin spooniga katta. Juhi poolne armatuur on samuti tehtud, kuid vajab veel viimast lihvi. Eks näis kuidas terviklikult paistab. Kui detaile varus poleks, siis ei julgeks ära rikkuda.

Pilt

Viimase asjana sain ka Carlssoni koopalaiendid. Olin ise juba enda omad peaaegu valmis teinud, kui tuli välja, et Inglismaal nende koopiaid täitsa tehakse. Ja kuna minu tehtud päris originaalile ei vasta, siis tellisin ära.

Pilt

Kusjuures teevad tervet airflow kit'i. Esimene ja tagumine pamper, koopakaared, vaalasaba = 1100.- eur + ränk saatmine... Aga vähemalt on midagi võimalik saada.

Type-7 käigukastiülekanne õnnestus ka saada. Selle installimisega ei kiirusta, kuid ühel hetkel on jälle võimalus võrrelda kuidas 6 vs 7 sõita on ja kui palju need pöörded langevad.

Mis muud kui masin läikima ja sõitu!

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 10:08
Postitas saabu
Eitea kas aero bodykiti asju ka tehakse....

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 11:14
Postitas Cyber
Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:
Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 12:04
Postitas ivomets
Rebima hakkab alles teisest käigust ja 3tuhandest pöördest. Ei tea kas see ongi ok või saaks kuidagi parendada... :poke:
Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.


Seepärast ju ka kiireid nr 8-ga hammakaid ei kasutata.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 12:12
Postitas Andreas187
Sul oli originaalvurr seal? sellega ilmselt midagi väga ei paranda. T5-l sai esimeste käikude boosti piirata (loe, äkki õnnestub suurem number sinna sokutada), aga kui palju see selle vurriga mõjub, ei oska öelda. Ja kui hästi see kastile mõjub on ka iseasi... Kunagi üks rootslane rääkis, kuidas tal Mitsu 19T-ga klassikul läks kaste nagu leiba. Just 3-s käik lagunes, sest väänas sõlme selle. Seda just pika käiguga kastiga. Kui pani mingi lühema käiguga kasti, siis läksid pöörded kõrgemale ja vääne ei lõhkunud enam kaste ära.


Selle kohapealt on sul ilmselt õigus, et kõrgem pööre säästab kasti. Aga praeguse jõuga ma arvan, et see kast veel alla andma ei hakka. Kuigi mõelda võiks terasest difri kaane peale. Nö preventatiivne meede. Huvitav kui kõrgeks kasti õli temperatuur läheb?

Vurr on originaal. Mitsubishi TE05-12B ja boost on kõikidel käikudel 1.15bar
Ja kuna see turbo on päris väike, siis eeldasin, et võiks natukene madalamalt toimetada. Tegelikult tuleks ilmselt dyno pinki minna ja täpselt mõõta. Tagumik numbreid ei tea

Aga põhjus type 7 või 8 tahta on minu jaoks see, et siis saaks omale ikka nagu normaalsel autol linna- ja maanteekäigud. Üldine sõidetavus oleks kindlasti mõistlikum. :drive:

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 12:29
Postitas ivomets
Lätis peaks vist isegi nr 8 rattad müügis olema.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 12:45
Postitas Andreas187
Pigem leia mulle mõistliku hinnaga MY93 originaal turbonäidik :) Aga siin lauses vist ongi juba vastuolu...

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 12:54
Postitas Cyber
Ah see 1.1 bari ei lõhu veel miskit..:) Tol djuudil oli seal miski 300hp kandis..:)

Pigem leia mulle mõistliku hinnaga MY93 originaal turbonäidik :)

Milline see on?