10. leht 14-st

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Juun 11, 2015 13:08
Postitas Andreas187

Pigem leia mulle mõistliku hinnaga MY93 originaal turbonäidik :)

Milline see on?


MY93:
Pilt

varasem:

Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Juul 20, 2015 13:31
Postitas Andreas187
Vahepeal autoga otseselt pole tegelenud. Sõidab üldiselt väga hästi. Ainult lambda kipub jukerdama aeg-ajalt. Praegu sõidan ilma lambdata ainult map'i pealt. Uus cps andur sai ka juba pandud, sest viskas mõned korrad veakoodi. Selle vahetamine on muidugi imelihtne tänu hoorattalt lugemisele :)

Rohkem olen meisterdanud vaalasaba ja ühte võib-olla kõige haruldasemat klassiku juppi üldse - ariflow pampri õhuvõtu katet. Seda rohkem harjutamise mõttes, kuid mõned korrad on seda välismaalt küsitud.

Siin on esimene valmis süsinik komposiidist detail (tumehall) kõrvuti orignaaliga (helehall). Leia 10 erinevust :)






Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Aug 12, 2015 23:58
Postitas Andreas187
Täna õhtul oli hea turboilm. Niiske õhk ja kerge udu. Sai uut softi proovitud, mille boost küll natukene leebem (target 0,8bar; peak 1,44bar), kuid veidi kiiremini spoolis üles.

Selle käigus panime KT100ga tähele, et sisselaske temp tõuseb ikka maru ruttu ja üleüldse on veidi kõrgema poolsem. Välisõhu temperatuur ca 18kraadi.
Rahulikul kruisimisel oli sisselase ca 34kraadi. Tõmbel kerkis see 6-7 sekundiga 70kraadini.
Uudishimust proovisime samal lõigul ka KT100 masinat.
Rahulikult kuisimisel sisselase ca 24kraadi. Tõmbel tõusis oluliselt aeglasemalt ja hädavaevu tuli 60kraadi. Langes samuti oluliselt kiiremini kui minu masinal.

Hakkas huvi pakkuma, et kas selline vahe tuleb tõesti ainult turbo erinevusest (punasel: mitsu TE05-12B; hõbedasel: garrett TB03), sest intercoolerid on originaalid. Või on veel midagi mis seda mõjutab.

Muus osas on erinevusi mida tagumiku ja kõrvaga tunda veel, kuid suuresti on need autod identsed. Täna oli isegi soft sama.
Punased Saabid pidavat olema need kiiremad... Tuleb edasi nuputada

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Aug 14, 2015 14:21
Postitas Andreas187
Vahepealsel ajal aga...

olen pampreid viimistlenud ja esimene on isegi juba valmis värvimiseks. Lootus on, et kui lehed punaseks värvuvad, siis saab uus spoilerring samuti uue kuue.


Õhuvõtukatete vormid said ka mõlemad valmis meisterdatud ja mõned komplektid tooteid proovitud teha. Tooted tulevad nii hea pinnaga, et tuleb vaid karestada ja värvida.
Süsinikust koopia:


Originaal:


Ja soovijatele ainult tellimise rõõm :)
http://www.ebay.co.uk/itm/Saab-900-Carlsson-Airflow-front-bumper-air-inlet-covers-/281771305905?hash=item419ae0ebb1

Salamisi olen katsetanud säästuvarianti ka, kus kasutan soodsamaid materjale kui süsinik.


Aga kuni järgmise masina teelesaamiseni on see suvel igapäevasõiduk, mis kohati paneb teisi masinaid hirmust või siis erutusest lekkima :thumb:

Üks päev pööras üks hõbedane ng 9-5 Aero spetsiaalselt parklasse järele ja küsis kas võib pilti teha. Lahe :)




Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Aug 14, 2015 15:19
Postitas Cyber
Need pildid ei taha vist otselinkimist.... Neid ei näe isegi siis, kui ma lingi eraldi aknasse pasteerin.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Aug 14, 2015 16:40
Postitas Andreas187
Need pildid ei taha vist otselinkimist.... Neid ei näe isegi siis, kui ma lingi eraldi aknasse pasteerin.


Fixed. Igasugused pilved muutusid just mõttetumaks, kui otse linkida ei võimaldata.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Sept 02, 2015 9:39
Postitas Andreas187
Mõni aeg tagasi tekkis käigukandi väike loks. Päris tihe ei ole see kunagi olnud, kuid tuntavalt rohkem loksus kui tavaliselt. Algne kahtlus et käigukasti ja kangi vaheline ühendus on ikaldumas sai üsna varsti ümber lükatud, kui kang ühel hetkel lihtsalt pihku jäi.

Ei ole ise kunagi pidanud jõuga käiku vahetama aga ju siis seal mingi väsimuspragu oli juba tekkinud.

Ajutine fix on tehtud, kuid kui kellelgi on sirget ja korras käigukangi pakkuda, siis palun U2U



Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Sept 02, 2015 22:02
Postitas farmacoma
Ka mul on selline asi katki läinud korra. Lõikasin lühemaks aga siis oli jõuõlg nii väike, et raskemaks läks vahetamine.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Nov 16, 2015 17:23
Postitas farmacoma
Kuidas uued esipidurid on? Ma ise avastasin, et uus toru (sama mis sul) käib vastu ratast ja silikoonkate on katki juba :( Kuidas sul on?

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Nov 16, 2015 18:22
Postitas Andreas187
Kuidas uued esipidurid on? Ma ise avastasin, et uus toru (sama mis sul) käib vastu ratast ja silikoonkate on katki juba :( Kuidas sul on?


Voolikute installimisel pidi silmas pidama tõesti et rattad üheski asendis vastu voolikuid ei käiks. Mina sain selle põlve asendi selliseks et kuskilt hõõruma ei hakanud. Ma ei tea kas 15tolli velje puhul siis seda sedasi sättida ei annagi?

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: T Nov 17, 2015 21:41
Postitas farmacoma
Kuna ma ise ei pannud, siis ma ei tea. Peab vist nipukatega kuskile külge siduma.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: K Nov 18, 2015 12:21
Postitas Andreas187
Kuna ma ise ei pannud, siis ma ei tea. Peab vist nipukatega kuskile külge siduma.


Proovi ikka pigem seda põlve asendit sättida. Väga ohtlik viga ja nipukaga seda ei lahenda.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Dets 11, 2015 16:16
Postitas Andreas187
Nüüd saan põgusalt rääkida 2015a hooaja nukrast lõpust, mis paistab et hakkab positiivseid toone võtma.

Septembri keskpaigas toimus autoga avarii, kus suur ja kõrge Toyota V8 maastur väikse juhiga rooli taga mind tema kõrval sõitmas ei näinud ja tahtis rida vahetades minust üle sõita. Tagantjärele ei tundu enam nii hull lugu, kuid esimene emotsioon oli masendav. Üks kõik mida aga mitte avariid punase Saabiga...

Kahjustada sai peamiselt auto vasak esitiib, kuid kriime oli tervel küljel. Veljed vajasid samuti iluravi.

Loo moraale on palju ja igaüks võib neid ise mõelda, kuid seda autot hakkab edaspidi kindlasti harvem teedel nägema. Enam ei taha selliseid situatsioone.







Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Dets 11, 2015 16:24
Postitas Andreas187
...aga juba hakkab looma. "Juba" on muidugi tegelikult pikk aeg, sest esimene tiib tuli välja vahetada ja originaal osa on maailmast peaaegu otsas. Kuskilt hollandist see lõpuks siiski saabus ja on nüüd ka juba vahetatud. Spoilerring ja veljed on samuti värvitud. Kuna mul airflow kit oli samuti juba ette valmistatud, siis viisin ka need sinna.





Lisatud failid

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Dets 11, 2015 17:21
Postitas saabu
Kindlustustusega mingeid probleeme ei tekkinud?

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Dets 11, 2015 17:42
Postitas Andreas187
Kartsin seda isegi, kuid garantiikiri tuli päris kiiresti ja probleemideta.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Dets 11, 2015 18:48
Postitas Cyber
Mis kindlustuselt? Lihtsalt hea teada teinekord, kelle puhul jamasid vähem on..:)

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Dets 11, 2015 19:13
Postitas rantto
Nüüd on boonuseks see, et võid pöörduda ka enda kindlustus seltsi. Sel juhul nõuab sinu selts, põhjustaja seltsilt kulud sisse. Seega kulutatakse kellegi teise raha ja läheb libedamalt.
Vastas poole seltsi pöördudes hakkab kulude kokkuhoid.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: L Dets 12, 2015 14:24
Postitas Cyber
Põhimõtteliselt saab küll jah, proovitud, testitud, töötab..:) Selle eelduseks oli vist see, et pole inimkannatanuid ja kolmandate osapoolte vara kahjusid, a la tee äärest aeda maha sõidetud vms... Kusagilt on nagu meelde jäänud.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: P Dets 13, 2015 16:35
Postitas Andreas187
Kõigepealt suhtlesin kahju põhjustaja kindlustusega PZU, et uurida kes on nende partnerid mis puudutab Saabe. Kuna Saabianti mõistab klassikute hingeelu ka hästi ja kindlustusele sobis siis nii läkski. Kahju hinnati ära, pzu esindaja vaatas üle ja selgitas välja auto väärtuse ning väljastas garantiikirja.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: N Dets 24, 2015 12:02
Postitas saabu
Mõni aeg tagasi tekkis käigukandi väike loks. Päris tihe ei ole see kunagi olnud, kuid tuntavalt rohkem loksus kui tavaliselt. Algne kahtlus et käigukasti ja kangi vaheline ühendus on ikaldumas sai üsna varsti ümber lükatud, kui kang ühel hetkel lihtsalt pihku jäi.

Ei ole ise kunagi pidanud jõuga käiku vahetama aga ju siis seal mingi väsimuspragu oli juba tekkinud.

Ajutine fix on tehtud, kuid kui kellelgi on sirget ja korras käigukangi pakkuda, siis palun U2U


Tundub, et see on tolle metall munakaga kangi tüüpviga...Kuidas sul see ajutine fix kestab üldse? Mismoodi sa seda tegid, pildilt väga palju pole aru saada...
EDIT: ise küsin, ise vastan. Vanamalli munakaga kang on pmst sama. keevitad munaka vanamalli kangi külge ja on sama nagu tehase lahendus. boonusena saad munaka kõrgemale keevitada, pooleldi short shifter( http://www.ricdidonato.com/Downtime/Tech/Saab_ShortShifter.html )

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: R Dets 25, 2015 20:18
Postitas Andreas187
Mõni aeg tagasi tekkis käigukandi väike loks. Päris tihe ei ole see kunagi olnud, kuid tuntavalt rohkem loksus kui tavaliselt. Algne kahtlus et käigukasti ja kangi vaheline ühendus on ikaldumas sai üsna varsti ümber lükatud, kui kang ühel hetkel lihtsalt pihku jäi.

Ei ole ise kunagi pidanud jõuga käiku vahetama aga ju siis seal mingi väsimuspragu oli juba tekkinud.

Ajutine fix on tehtud, kuid kui kellelgi on sirget ja korras käigukangi pakkuda, siis palun U2U


Tundub, et see on tolle metall munakaga kangi tüüpviga...Kuidas sul see ajutine fix kestab üldse? Mismoodi sa seda tegid, pildilt väga palju pole aru saada...
EDIT: ise küsin, ise vastan. Vanamalli munakaga kang on pmst sama. keevitad munaka vanamalli kangi külge ja on sama nagu tehase lahendus. boonusena saad munaka kõrgemale keevitada, pooleldi short shifter( http://www.ricdidonato.com/Downtime/Tech/Saab_ShortShifter.html )


Leidsid õige lingi jah. Aga kestvuse kohta ei oska öelda. Ei saanud palju sõita pärast enam. Ma keevitasin nii munaka alt kui ka ülevalt. Tehase oma on ainult pealt punktitud. Seega võiks kesta.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: L Jaan 23, 2016 23:04
Postitas Andreas187
Reedel sain esimesed tükid autost enda kätte tagasi ja toimetasin need kiirest oma varakambrisse, sest need tahan ma kindlasti ise auto külge paigaldada.
Ülejäänud autot käisin samuti vaatamas, kuid oli veel puudujääke, mis vajavad likvideerimist.


Pilt

Pilt


Pilt

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: E Jaan 25, 2016 10:44
Postitas brg
:thumb:
Lugesin terve teema diagonaalis läbi, väga äge masin ja näha on, et palju hoolt on sinna sisse pandud.

Saab 900 Aero T16, 1993, Andreas187

Postitatud: P Jaan 31, 2016 23:25
Postitas Andreas187
Täna 8a tagasi, pärast 4 aasta pikkust otsingut, jõudis see auto minu hoovi. Ikka veel kõige lahedam masin :) Siinkohal tervitused Janekule!

Tähistada võib uue turboga.




Paraku autot ennast kingitust vatu võtmas ei ole endiselt. Ei tea kas talvitubki hotellides kevadeni või saab ikka oma garaažist esimesele sõidule minna...

Lisatud failid