Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#26

E Mai 19, 2008 11:55

Piisab,kui eelmine(üle) omanik oli raskekaaluline ja roolist hoides ennast autost välja upitas.Kui sa hakkad rooli suruma,siis keera rool sellisesse asendisse,et rooli must plastist osa ei jääks lüliti valge nagaga kohakuti.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#27

E Mai 19, 2008 13:23

Algselt postitas: saabu
Piisab,kui eelmine(üle) omanik oli raskekaaluline ja roolist hoides ennast autost välja upitas.


Tänan sind, sõber!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#28

E Mai 19, 2008 21:35

Rool läks väikse vaevaga õige koha peale. Nüüd lülitub suunatuli automaatselt välja, kui rool otseks keerata.
55581286
Jürgen

#29

E Mai 19, 2008 22:32

Nägin ka selle auto ära, üliilus on ikka!:love:
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#30

E Juun 16, 2008 11:08

Tekkis pidurite kohta väike küsimus. Üks tagapidur roostetas vist öösel kinni, igatahes pühapäeval sõitma minnes läks kärssama. Käsipidur vist ei tulnud maha vms. Peale jahtumist töötas jälle. Kindluse mõttes sai ratas maha võetud, vataatasin veidi piduritega tõtt, logistasin käsipiduri hooba ja muud nagu ei osanudki teha... Mida, kust määrida või kõik välja vahetada?
Edit 21.04.2009 : ei läinud aastatki ja juba uued ketta, klotsid taga ning supportid puhastatud, märitud.

Lisatud failid
55581286
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#31

E Juun 16, 2008 11:16

ketas paistab küll omadega läbi olevat... vb kässari tross muda täis ja jääb peale
lahti võtta, puhastada, määrida :facts:
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#32

E Juun 16, 2008 11:27

kas see klamber seal peabki nii vabalt olema?
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#33

E Juun 16, 2008 11:37

Algselt postitas: KT100
ketas paistab küll omadega läbi olevat... vb kässari tross muda täis ja jääb peale
lahti võtta, puhastada, määrida :facts:

Et siis see teema abiks. Aga millega määrida ja mida? Kodus on käepärast graafiitmääret, vasemääret, ketiõli, WD40. Mida veel muretseda? Mis kummi säästvast määrdest seal veel räägiti?
55581286
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#34

E Juun 16, 2008 12:31

Pane uued pidurikettad,maksavad Autoosad.ee-s 122.-+ transport.Kuna sa pidureid juba nokid,siis ketaste vahetus on köömes,aga pärast on hea tunda kuidas tagumised pidurid võtavad.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#35

E Juun 16, 2008 13:06

http://www.thesaabsite.com/rearbrakereplacement.htm
Seal inglisekeelne juhend. Kummi säästvat määret peaksid töösilindri tihenditele lisama, tolmukupli alla natuke, et kolb roostetama ei hakkaks. Ja liugtappidele ka, kuna seal kummitihendid. Vasemääret lisad klotsidele ja muudele poltidele, mis töökäigus vaja avada
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#36

E Juun 16, 2008 13:31

Paistab jah, et klotsid, kettad puhta muidu saada. Ei tea, mida see klotside paigaldamise komplekt endast kujutab? Ja ikkagi kas see "anti-rattle spring" peab tihedalt millegi vastas olema?

Nädalavahetusel sai kõvasti mööda kruusateid sõidetud. Sõita oli mõnus, aga tulemuseks on kadunud juhipoolne tulekojamees - luud on jalga lasknud. Pagasirummi katte alune tööriistahoidla oli kuidagi märjaks saanud. Ei saagi aru, kust see vesi sinna lendas. Midagi läbi nagu ei paista.

PS. Äkki saaks selle lingi ka selle teema juurde panna?
55581286
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#37

E Juun 16, 2008 13:51

See vedru peaks seal vastas olema küll, mul valgel ei tulnud see sadula küljest ära, pidin vedrut eemale kiskuma, et klotsid vahetatud saaks, tänu sellele ei avalda vedru enam survet ja sadul koliseb.
See komplekt vast seda sama vedrut ja mõnda mutikat sisaldabki?
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#38

E Juun 16, 2008 14:02

Algselt postitas: roomlane
Ei tea, mida see klotside paigaldamise komplekt endast kujutab?

Paigalduskompl. sisaldab üsna kindlasti vedru. Olen sealt tellinud ja sain vedru :).

Kui lammutama hakkad, siis läheb sul 7mm kuuskantvõtit tarvis (juhedis kirjas ka). Ja see võti peab üsna võimas olema, sest tihvtid on üsna kõvasti kinni.
Klotside vahetamise kohta on veel üks ilus piltidega õpetus (tonni baasil):
http://www.saab9000.com/procedures/braking/rearpads.php

Tulekojamehe luua sain mina näiteks üsna mõistliku hinna eest (võrreldes VM'i hinnaga) speedpartsist. Suvalised autobutiigid kojamehe luuda ei pakkunud.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#39

K Juun 18, 2008 13:16

Täna jälle uus häda. Vesi salongis...

Lisatud failid
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#40

K Juun 18, 2008 13:17

...ja mingi lahtine voolik kõrvalistuja jalgade juures, vaiba all. Kuhu see lahtine ots käib?

Lisatud failid
55581286
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#41

K Juun 18, 2008 13:23

Viimasest pildist ei saa täpselt aru millise kohaga tegu on..:( Kuhu see vooliku "kinnine" ots läheb? On see rattakoobas, või mõni teine koht? Mis suunas on pildil "üles"?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#42

K Juun 18, 2008 14:00

Algselt postitas: Cyber
Viimasest pildist ei saa täpselt aru millise kohaga tegu on..:( Kuhu see vooliku "kinnine" ots läheb? On see rattakoobas, või mõni teine koht? Mis suunas on pildil "üles"?

Pildistaja oli keskkonsooli juures ja fotokas oli suunatud parempoolse esimese rattakoopa poole. Voolik läheb rattakoopasse jah. Ülemine äär on ikka horisondiga paralleelselt, enam-vähem. Vasakul paistab tulemüür.
55581286
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#43

K Juun 18, 2008 14:08

Võta mootori poolt salongi filter välja(kui on),siis selle all on äravoolu toru,puhasta see ära. Kuivata seest ära,hoia matid eemal javõimalusel lase akna peale vett.Võibolla avastad niimoodi lekke.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#44

K Juun 18, 2008 14:34

Käisin vaatasin veel hoolikamalt. Tilk oli sõõriga märgitud jublaka otsas. Paistab, et see voolik on sealt otsast ära murdunud. Kas see ongi äravooluava, mida puhastama pidin?

Lisatud failid
55581286
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#45

K Juun 18, 2008 14:44

Äravool peaks mootori poolel olema.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#46

K Juun 18, 2008 15:15

Äravoolu leidsin üles. See oli vaba. Salongifilter on ka, üsna läbipaistev :). Mootori poole pealt vaadates ei viinud küll otsi kokku, et kust see salongis olev voolik tuleb...
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#47

P Juun 22, 2008 11:34

Suure tõenäosusega hakkan õhtul radikat ja jautusvedelliku vahetama. Kas kellelgi on soovitusi, kuidas võimalikult palju vana vedelikku süsteemis välja saada?
55581286
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#48

P Juun 22, 2008 12:51

Vana tosool välja,vihmavesi sisse,käima ja uuesti välja.Vihmavee asemel võib osta ka poest destileeritud vett.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#49

P Juun 22, 2008 23:57

Sain radika vahetatud. Sisse paistis vedelikku mahtuvat tunduvalt vähem, kui välja sai lastud. Sõitsin väikse tiiru ka, et mootori soojaks saaks. Salongigi hakkas sooja puhuma, aga paisupaagis vedelikutase ei langenudki. Kas see süsteem on ikka iseõhutuv või peab kuidagi kaasa aitama?

Vana radikas oli üsna hõre, et ei jahutanud eriti.

Lisatud failid
55581286
taneli01
Postitusi: 150
Liitunud: K Juun 18, 2008 15:44
Asukoht:
Auto:

#50

E Juun 23, 2008 1:43

Vaata,kas murdekohad sobivad omavahol kokku?Olen 30aastat autosid veeretanud aga sellist radikat näen esimest korda.Kas oli see ise nii pudenenud,või aitasid kaasa?Praktiliselt ju pool jahutust läinud,kuidas Sa liikuda said?
Vasta