Saab 900c, 1989, 2D-kupee, roomlane

roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#51

E Juun 23, 2008 11:36

Algselt postitas: taneli01
Vaata,kas murdekohad sobivad omavahol kokku?Olen 30aastat autosid veeretanud aga sellist radikat näen esimest korda.Kas oli see ise nii pudenenud,või aitasid kaasa?Praktiliselt ju pool jahutust läinud,kuidas Sa liikuda said?


Mis murdekohad?

Omateada pole survepesuriga läbi kandle lasknud ega midagi sellist... Ventilaatorikojas oli kaks pihutäit ribide puru. Temperatuuriseier ronis tihti üsna punase peale, aga keema pole läinud ja vedelikku kusagilt välja ka pressinud polnud. Peale pärast muidugi ventilaator möllas mitu minutit pärast mootori seiskamist, tõmbas akugi peaaegu tühjaks.

Paar korda proovisin salongiradika võimsust ka. Tõmbas jahutusvedeliku temperatuuri ikka normi tagasi, kui täisvõimsusel tööle panna.
55581286
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#52

E Juun 23, 2008 13:45

Kas sul ei ole termostaadi kaane peal õhutus nipplit?
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#53

E Juun 23, 2008 14:28

Algselt postitas: saabu14jr
Kas sul ei ole termostaadi kaane peal õhutus nipplit?


Midagi seal on küll jah, aga pole seda lahti keeranud igaks juhuks. Kardan, et kõik laguneb, mida näpin :)

Muidu süsteem kusagilt ei mulksu ega midagi. Radikas läheb ka kuumaks. Sõitsin nüüd veidi suurema ringi kah. Salongis temperatuuriseier kõigub poole ja kolmveerandi vahel. Paar korda ronis peaaegu punase pealegi. Et järgmisena vist tuleb termostaat ära vahetada. Aga mis temperatuuriga termostaat panna?

Edit: Selline temperatuuriseieri kõikumine peaks vist ikka normaalne olema. Olen lihtsalt uuemate autodega ära hellitatud - 9-3-l näiteks liigutatakse seierit erinevates temperatuurivahemikes erinevalt, mitte lineaarselt.

Sees oli 92 kraadine termostaat, praegu panin 88 kraadise. Toimetab peaaegu samamoodi. Talveks saab 92-se tagasi panna.
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#54

E Juul 21, 2008 10:54

Mõisatetuuri käigus eraldus parempoolne tagaamort kere küljest. Väheke keevitamist lähiajal vaja...

Sellega seoses küsimus, et kust saada sobivat mutrit amordi ülemisele otsale? Ivometsa sõnul olla mingi peenema keermega mutter, mida on leida ka kusagil pidurisüsteemi osadel, aga täpsemalt ma ei tea/mäleta. Arvatavasti seda mutrit tervelt kätte ei saa ja tuleb asendada.
55581286
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#55

E Juul 21, 2008 11:07

Vaata Knokest või mõnest muust polte-mutreid müüvast poest.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#56

E Juul 21, 2008 11:59

tule, teeme korda!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#57

E Juul 21, 2008 14:34

Pakkumine vägapaha polegi, aga asun Tartus. Puhkus sai ka just läbi... Eks ma pean siin veel vaikselt mõtlema, mis teen. Keevitajaid on siingi, aga praeguse seisuga ei osanud keegi öelda, millal seda teha saab...
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#58

R Juul 25, 2008 16:24

Mutrid saingi Andruselt mutrid, amordid ka veel pealekauba. Ja neid läks ka vaja, sest relakaga tuli mutrid maha lõigata, keermest polnud enam jälgegi. Nüüd paik peale keevitatud ja teised amordid all.

Võrdluseks siis ülal alt ära võetud amort ja all alla pandud amort.

Mis see amordi värv tähendab? Varem olid oranžid, nüüd on sinised punase triibuga...

Lisatud failid
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#59

K Aug 06, 2008 22:45

Täna vahetasin salongipoolsed mootoripadjad uute vastu. Käiguvahetus pidurdades muutus paremaks küll. Aga vibra tekkis autosse tühikäigul. Selgus, et 2. silindri küünlajuhtme piip ei ole mitte küünla peal kinni. Ja ei saanudki piipu küünla peale kinni. Nii palju sain targemaks, et küünla otsas oli see pisike jublakas olemas, mille ümber piip peaks käima ning piibu sees paistis ka klamber olemas olevat, aga üksteisega koku vist ei ulatunud. Läks pimedaks ka ära juba. Kellelgi tartus ülearust küünlajuhet pole pakkuda?

Mingit jõukadu ei täheldanud. Võimalik, et olen kõik see aeg kolme pütaga sõitnud ja nüüd uute mootoripatjadega alles hakkas autot värsitama?
55581286
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#60

N Aug 07, 2008 0:10

Vaevalt, et sa väga kaua 3 silindriga sõitnud oled. Vastasel juhul oleks auto sul nagu võrr ja maha võib ka see värk sul põleda :P Küünlasäde niivõrd tugev, et lõi kuidagi ikka läbi. Osta ikka uued juhtmed, ei tohiks nii palju nad maksta ka :)
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#61

N Aug 07, 2008 9:57

Käisin lootustandvamad kauplused Tartus läbi. Kohapeal pole midagi sobivat. Parim, mis ma Carringust sain, oli universaalne boshi juhe. Mootori hääles ega töös muutust ei märganud selle juhtme installimise järel. Vibra ikka alles, aga parem, kui päris ilma juhtmeta.

Carringust saadud juhtme peal on kirjas "291". Enne peal olnud juhtmel: "403 class D". Kas need numbrid midagi tähendavad ka? Carringust ei osatud midagi selle kohta öelda kahjuks...

Eks ma tellin õiged küünlad ja juhtmed ka ikka ära, aga täna õhtul lähen paariks päevaks metsa sõitma tahaks autot enne veidi paremini nurruma sättida :)
55581286
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#62

N Aug 07, 2008 13:34

Algselt postitas: roomlane


Carringust saadud juhtme peal on kirjas "291". Enne peal olnud juhtmel: "403 class D". Kas need numbrid midagi tähendavad ka? Carringust ei osatud midagi selle kohta öelda kahjuks...


Kas need arvud mitte juhtme pikkust millimeetrites ei tähista? Võid ju kontrolliks mõõta ...
Aga mida see "class D" tähendab, ma küll ei tea, ehk miskit turvalisusastet?
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#63

N Aug 07, 2008 13:40

Algselt postitas: Ryhkija
Algselt postitas: roomlane


Carringust saadud juhtme peal on kirjas "291". Enne peal olnud juhtmel: "403 class D". Kas need numbrid midagi tähendavad ka? Carringust ei osatud midagi selle kohta öelda kahjuks...


Kas need arvud mitte juhtme pikkust millimeetrites ei tähista? Võid ju kontrolliks mõõta ...
Aga mida see "class D" tähendab, ma küll ei tea, ehk miskit turvalisusastet?


Mõõtsin üle. Juhtme pikkus 55 cm + otsad.

EDIT: leidsin endal garaasist NG900 küünlajuhtmed. Käige pikem ulatus isegi. Tähistus oli sama: "403 class D". Mootori töös endiselt muutusi ei täheldanud. Ikka uued padjad nii palju jäigemad, et vaikne auto on ajalugu.
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#64

E Aug 11, 2008 20:32

Paar päeva (Erna)metsateid ja auto jälle vaikne :headbang:. Parempoolne mootoripadi loksus samasuguseks nagu eelmine oli, ehk siis kumm üevalt veidi lahti.
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#65

T Aug 12, 2008 23:31

Jälle jama. Tagaluuki ei saa enam lahti. Sai just sealt asju võetud ja luuk kinni löödud. Nüüd käepid käib tühja nagu lukus oleks. Proovisin lukule ka salongist läheneda, ei osanud midagi teha. Algul kartsin, et mõni riie jäi ehk luku vahele, aga ei.

Kellelgi äkki mingit joonist sest lukust? taskulabigagi vaadates ei näinud luugi sisse suurt midagi ja fotokas ei osanud ka nii lähedalt arusaadavat pilti teha...
55581286
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#66

K Aug 13, 2008 8:33

Poed pagassi ja võtad (vist) 10 padruni kaasa. Keerad lahti need 2 polti, mis luugi küljes seda vastust kinni hoiavad, luuk sõidab lahti. Edasi saad juba normaalsetes oludes vaadata kuhu kruvikas pista, et lahti lükata lukk. Ma olen korduvalt niimoodi pagassi kaudu lahti teinud asja, kord isegi nii, et eemaldades pagassis olnud lapsevankri läbi salongi.:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#67

K Aug 13, 2008 18:43

Algselt postitas: Cyber
Poed pagassi ja võtad (vist) 10 padruni kaasa. Keerad lahti need 2 polti, mis luugi küljes seda vastust kinni hoiavad, luuk sõidab lahti. Edasi saad juba normaalsetes oludes vaadata kuhu kruvikas pista, et lahti lükata lukk. Ma olen korduvalt niimoodi pagassi kaudu lahti teinud asja, kord isegi nii, et eemaldades pagassis olnud lapsevankri läbi salongi.:D


Mul oli torxiga, muidu operatsioon oligi jah nii lihtne.

Põhjus ka teada. See, kes mul eile viimati pagassi kinni lõi hoidis samal ajal linki all. Ja siis need hoovad seal luku juures läksid üksteisest üle.
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#68

K Aug 27, 2008 12:19

Nüüd taga sportistmed.

Lisatud failid
55581286
vallikas
Postitusi: 1591
Liitunud: R Nov 02, 2007 16:32
Asukoht:
Auto:

#69

K Aug 27, 2008 12:47

Ma piilusin üht og 9-3 hiljuti Tallinnas, mil samasugune varustustase taga oli. Võimas! :thumb:
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#70

E Sept 22, 2008 22:45

Soovitage selle auto kohta käivat remondi-hooldusraamatut. Ingliskeelset. NG900 kohta on mul Haynes manual olemas, aga klassikute kohta on kuidagi palju erinevaid variante, et ei osaka midagi nagu valida. Hinnad ka 500.- kanti, et huupi ei tahaks tellida.
55581286
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#71

T Sept 23, 2008 8:17

Chiltons. Pidavat parem olema kui Haynes

EDIT: parandasin lingi, et näitaks 8v raamatu peale, see on sama raamat, mida AndrusFJR siin mainib.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#72

T Sept 23, 2008 9:12

A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#73

P Veebr 01, 2009 13:57

Täna -16 kraadiga märkasin, et bensupump pritsib hoolega bensiini sidurile. Jube värk...
Video
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#74

P Veebr 08, 2009 11:42

Algselt postitas: roomlane
Täna -16 kraadiga märkasin, et bensupump pritsib hoolega bensiini sidurile. Jube värk...
Video

Tänu janek555 nobedatele kätele on mul nüüd uue sisuga (kuued klapid ja membraan) pump ja masin jälle sõidab.

Ei tea kas vana pubma membaani sõi mootoriõli ära?

Lisatud failid
55581286
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#75

T Apr 28, 2009 14:36

TÜV läbitud, kõik normis :)
55581286
Vasta