Saab 99T, 1978, Andrus99

S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#76

L Okt 16, 2010 16:37

Aga vat entusiasti EI HUVITA hind ;) Kui hind muutub liiga määravaks, siis muretse odavam hobi.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#77

P Okt 17, 2010 10:24

Noh, hind ikka huvitab ka aga mõni asi tundub lihtsalt nii hea, et tuleb järgi proovida :thumb:

Ma enne seda avalikult ei reklaamiks, kui olen enda auto peal korralikult tööle saanud. Neil mingi uus versioon väljas, millest sain vist ühe esimestest eksemplaridest, kahjuks tundub tegu olevat nn "sünnitusvaevustega".

Tegu on jah bensiinirõhu regulaatoriga K-jet pritsele. Kui originaaljupp määrab rõhu vaid külma ja sooja mootori puhuks, siis selle digitaalsega saab määrata erinevat juhtrõhku kogu pööretevahemiku ja sisselaske rõhu järgi - ehk siis k-jet on muudetud arvutiga "mäpitavaks."

Baasmudel maksab ca kolmandiku rohkem kui tutikas originaaljupp (kui seda üldse enam tutikana kuskilt saab, enamus müügil olevaid on taastatud), kuid funktsionaalsus on seda hinda väärt.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#78

P Okt 17, 2010 10:47

aga milline juhtrõhuregulaator sul stocina oli?
kas ilma vaakumvoolikuta, või vaakumvoolikuga?

ma vaatan pilte raamatust ja loen ja püüan ka mõelda.

saan aru nii, et ilma vaakumita jrr-gulaator töötab vaid külma mootori puhul ehk vaid seni kuni mootor läheb soojaks, siis klapp suletud ja ei mängi enam mingit rolli ja sellest siis võib segu lahjaks jääda.

aga need vaakumiga jr-regulaatorid peaks ka kiirendamise ajal rõhku kuskil vähendama ja mille tulemusena kutuserõhk hoopis suureneb pihustites ja seega segu peaks rikkamaks muutuma.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#79

P Okt 17, 2010 11:01

Mu autol oli originaalis ilma vaakumühenduseta.

Ja see ei ole klapp, vaid ikkagi regulaator, mis hoiab antud ahelas teatud rõhku.
Külma mootoriga on rõhk väiksem - ehk segu rikkam,
Kui mootor soojeneb, siis juhtrõhk tõuseb ja segu läheb lahjemaks.

Küsimus ongi selles, et mis konkreetset rõhku see regulaator hoiab - s.o nagu must kast mille sisse ei näe. Ainuke võimalus orig jupi tööd kontrollida, on sinna ahelasse manomeeter pookida.

Vaakumühenduse puhul jah, ilmselt kui vaakum kaob, siis juhtrõhk langeb ja segu läheb rikkamaks.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#80

P Okt 17, 2010 14:41

Mul sama raamat tegelt paljundatud kujul olemas, nii et võid need megapildid siit maha võtta :)

Aga igal juhul on programmeeritav regulaator uhkem asi kui see bimetalliga mehhaanika.
Nii et anname vanale autole moodsat hõngu juurde.

EDIT: selle orig regulaatoriga ongi see põhihäda, et ei näe, mida ta täpselt teeb, millist rõhku hoiab külma ja sooja mootoriga, manomeeter kontrolliks külge, jah, aga seda voolikut vist salongi püsivalt ei too...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#81

N Nov 11, 2010 17:26

Jipikajee... see imeWUR töötab, täpselt sügisralli ajaks sain toimima :thumb:

Nüüd saab läppariga juhtrõhku muuta ja wideband-i abil segu jälgida... vägev :drive:


Aga eks ta selline käsitööna tehtud asi ole, mul oli vahepeal juba täitsa masendus, sest miski asi ei toiminud - rõhuklapp ei hoidnud rõhku, pööretenäidik oli metsas ja muudetud map-e ei õnnestunud ajusse salvestada.

Saadeti siis mulle uus rõhuklapp, siis klapp sai toimima, kuid samas temp. andur ikaldas. Tõstsin vanalt klapilt temp anduri ümber, siis sain selle tööle. Ja täna saadeti mulle ajule uus firmware, mis likvideeris pööretenäidiku ja salvestamise probleemi.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#82

N Nov 11, 2010 20:10

Tundub,et pean isegi sellisega katsetama,kui "katsejänese" leian.Uurisin su saadetud linke(kui saatsid).Tundub,et on tõsiseltvõetavad tegijad.Hämmastav.et keegi viitsib.20.a on viimaste oem tükkide tootmisest.Ka masinad kaovad ajalukku... .
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#83

E Apr 22, 2013 13:20

Pole siia ammu miskit kirjutanud, üks retrohõnguline pildike Uunikute Talveralli nädalavahetusest.

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#84

T Aug 20, 2013 11:15

Sai siis autoga suvekokkutulekul käidud, enne seda korraline hooldus, õlid-filtrid jms.
Samuti vahetatud starteri solenoid mis juba pikka aega jamas.


Siiski on autoga mõned jätkuvad probleemid, mille kohta oleks head nõuannet vaja...

Kuumalt käivitamine - kui mootor on seisnud ca pool kuni paar tundi, siis läheb raskustega käima.
Hetkel olen jõudunud järeldusele, et viga võib olla surnud kütuserõhu akumulaatoris, mistõttu rõhk süsteemis langeb
ja sooja mootori korral ei jõua kütus silindrisse kohale vaid kipub aurustuma. Sellele põhjusele viitavad ka mitmed manuaalid ja käsiraamatud.

Aeg-ajalt sooja mootoriga käivitades viskab välja sinise suitsupahvaka, mis kohe hajub.
Reeglina on mootor seisnud siis lühikest aega, kümmekond minutit, näiteks tanklas käies või praamijärjekorras seistes.
Turbo on taastatud, plokikaas remonditud, karterituulutuse toru puhusin mõlemat pidi läbi, migit takistust ei tundu olevat.

Külmalt käivitades probleeme pole, käivitub suht hästi ja ei mingit suitsu.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#85

T Aug 20, 2013 21:03

Tegin täna käivitamise katseid.
Sõitsin mootori soojaks, jätsin auto seisma, ootasin 15 min, käivitasin, kõik ok, ootasin 1 tunni, käivitasin, kõik ok, ootasin 2 tundi, käivitasin ja ikka kõik ok, käivitus hetkega ja ei mingit sinist suitsu.

Ühendasin külmkaivituse pihustile lambi järgi, et näha mis hetkel see toidet saab, kõik tundus loogiline...

Krt, nagu hambaarstile minek, ukse taga ei mingit hambavalu enam... :wall:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#86

K Aug 21, 2013 8:15

Eks seal peaks manokad küljes testima paar töötsüklit.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#87

L Mär 01, 2014 14:05

Selline Uunikute Talveralli siis see aasta...

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#88

R Veebr 27, 2015 19:59

Seegi talv käidud Uunikute Talverallil, väike pilt kah...

Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andreas187
Saabiklubi liige
Postitusi: 405
Liitunud: R Jaan 12, 2007 14:52
Asukoht:
Auto:

#89

L Veebr 28, 2015 0:43

Kas pimedas kasutasid lisalaternaid ka? Õhtu hiljem oli minul ikka juba maru raske kõrvalistel kurvistel teedel sõita. Kuigi mõni aeg enne sai laternad lumega puhtamaks nühitud.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#90

L Veebr 28, 2015 11:47

Kas pimedas kasutasid lisalaternaid ka? Õhtu hiljem oli minul ikka juba maru raske kõrvalistel kurvistel teedel sõita. Kuigi mõni aeg enne sai laternad lumega puhtamaks nühitud.


Ikka ikka, selleks nad ju ongi, annavad orig tuledele ikka palju juurde.

Samas oli seekord hämaras kuidagi stressivabam sõita... veega kaetud kiilasjää ei paistnud enam nii hirmus :mad:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#91

L Veebr 28, 2015 11:52

Sõbra 99l oli kunagi ees neli tuld, sisemiste tulede sees oli h1 HID kit(e30 tuled) Ja välistes oli h4 tavalised. Oli xenonitele eraldi lüliti teinud. Tavaliste h4 täistuledega näitas juba hästi, xenonid järgi pani oli väga palju näha.

Nüüdseks rändasid need samused xenonid minu tonnise kaugtuledesse ja öised maanteesõidud on tunduvalt meelivamad.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#92

T Juul 28, 2015 16:04

Midagi on toimumas... :o



Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#93

T Juul 28, 2015 21:33

Liiga hull! :o
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#94

K Juul 29, 2015 10:06

kas hooratas tundub sobivat? vb pead sidurikorvi poldid sälkude järgi õigeks käiama
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#95

R Aug 21, 2015 18:32

Töö käib :cool:



Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#96

R Aug 21, 2015 20:18

Midagi sellist tulemas? http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=249285 Natukene kahju ei ole autost, kui teda nii kapitaalselt ringi teed?

Hiiglane.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#97

L Aug 22, 2015 10:05

Midagi sellist tulemas? http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=249285 Natukene kahju ei ole autost, kui teda nii kapitaalselt ringi teed?

Hiiglane.


Just, midagi sarnast, ainult et mu autol veel see vanem B-mootor.

Ja pole ju midagi NII kapitaalset, lihtsalt uuem ja töökindlam turbo ning moodsam mootorijuhtimine. Tahaks normaalselt sõitvat autot, muuseumieksponaati pole vaja :cool:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#98

L Sept 05, 2015 12:57

TÖÖTAB :head:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
mart284
Iks-mees
Postitusi: 2200
Liitunud: L Aug 11, 2007 20:53
Asukoht: Harku
Auto: Saab
Kontakt:

#99

L Sept 05, 2015 18:53

Pidu?
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#100

P Nov 01, 2015 17:40

Siin ka pildike valmis kapotialusest, et siis töötav Trionic 5.5 :cool:



Lisatud failid
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Suletud