4. leht 5-st

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: L Okt 16, 2010 16:37
Postitas S9K
Aga vat entusiasti EI HUVITA hind ;) Kui hind muutub liiga määravaks, siis muretse odavam hobi.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: P Okt 17, 2010 10:24
Postitas Andrus99
Noh, hind ikka huvitab ka aga mõni asi tundub lihtsalt nii hea, et tuleb järgi proovida :thumb:

Ma enne seda avalikult ei reklaamiks, kui olen enda auto peal korralikult tööle saanud. Neil mingi uus versioon väljas, millest sain vist ühe esimestest eksemplaridest, kahjuks tundub tegu olevat nn "sünnitusvaevustega".

Tegu on jah bensiinirõhu regulaatoriga K-jet pritsele. Kui originaaljupp määrab rõhu vaid külma ja sooja mootori puhuks, siis selle digitaalsega saab määrata erinevat juhtrõhku kogu pööretevahemiku ja sisselaske rõhu järgi - ehk siis k-jet on muudetud arvutiga "mäpitavaks."

Baasmudel maksab ca kolmandiku rohkem kui tutikas originaaljupp (kui seda üldse enam tutikana kuskilt saab, enamus müügil olevaid on taastatud), kuid funktsionaalsus on seda hinda väärt.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: P Okt 17, 2010 10:47
Postitas ivomets
aga milline juhtrõhuregulaator sul stocina oli?
kas ilma vaakumvoolikuta, või vaakumvoolikuga?

ma vaatan pilte raamatust ja loen ja püüan ka mõelda.

saan aru nii, et ilma vaakumita jrr-gulaator töötab vaid külma mootori puhul ehk vaid seni kuni mootor läheb soojaks, siis klapp suletud ja ei mängi enam mingit rolli ja sellest siis võib segu lahjaks jääda.

aga need vaakumiga jr-regulaatorid peaks ka kiirendamise ajal rõhku kuskil vähendama ja mille tulemusena kutuserõhk hoopis suureneb pihustites ja seega segu peaks rikkamaks muutuma.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: P Okt 17, 2010 11:01
Postitas Andrus99
Mu autol oli originaalis ilma vaakumühenduseta.

Ja see ei ole klapp, vaid ikkagi regulaator, mis hoiab antud ahelas teatud rõhku.
Külma mootoriga on rõhk väiksem - ehk segu rikkam,
Kui mootor soojeneb, siis juhtrõhk tõuseb ja segu läheb lahjemaks.

Küsimus ongi selles, et mis konkreetset rõhku see regulaator hoiab - s.o nagu must kast mille sisse ei näe. Ainuke võimalus orig jupi tööd kontrollida, on sinna ahelasse manomeeter pookida.

Vaakumühenduse puhul jah, ilmselt kui vaakum kaob, siis juhtrõhk langeb ja segu läheb rikkamaks.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: P Okt 17, 2010 14:41
Postitas Andrus99
Mul sama raamat tegelt paljundatud kujul olemas, nii et võid need megapildid siit maha võtta :)

Aga igal juhul on programmeeritav regulaator uhkem asi kui see bimetalliga mehhaanika.
Nii et anname vanale autole moodsat hõngu juurde.

EDIT: selle orig regulaatoriga ongi see põhihäda, et ei näe, mida ta täpselt teeb, millist rõhku hoiab külma ja sooja mootoriga, manomeeter kontrolliks külge, jah, aga seda voolikut vist salongi püsivalt ei too...

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: N Nov 11, 2010 17:26
Postitas Andrus99
Jipikajee... see imeWUR töötab, täpselt sügisralli ajaks sain toimima :thumb:

Nüüd saab läppariga juhtrõhku muuta ja wideband-i abil segu jälgida... vägev :drive:


Aga eks ta selline käsitööna tehtud asi ole, mul oli vahepeal juba täitsa masendus, sest miski asi ei toiminud - rõhuklapp ei hoidnud rõhku, pööretenäidik oli metsas ja muudetud map-e ei õnnestunud ajusse salvestada.

Saadeti siis mulle uus rõhuklapp, siis klapp sai toimima, kuid samas temp. andur ikaldas. Tõstsin vanalt klapilt temp anduri ümber, siis sain selle tööle. Ja täna saadeti mulle ajule uus firmware, mis likvideeris pööretenäidiku ja salvestamise probleemi.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: N Nov 11, 2010 20:10
Postitas Trionic
Tundub,et pean isegi sellisega katsetama,kui "katsejänese" leian.Uurisin su saadetud linke(kui saatsid).Tundub,et on tõsiseltvõetavad tegijad.Hämmastav.et keegi viitsib.20.a on viimaste oem tükkide tootmisest.Ka masinad kaovad ajalukku... .

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: E Apr 22, 2013 13:20
Postitas Andrus99
Pole siia ammu miskit kirjutanud, üks retrohõnguline pildike Uunikute Talveralli nädalavahetusest.

Lisatud failid

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: T Aug 20, 2013 11:15
Postitas Andrus99
Sai siis autoga suvekokkutulekul käidud, enne seda korraline hooldus, õlid-filtrid jms.
Samuti vahetatud starteri solenoid mis juba pikka aega jamas.


Siiski on autoga mõned jätkuvad probleemid, mille kohta oleks head nõuannet vaja...

Kuumalt käivitamine - kui mootor on seisnud ca pool kuni paar tundi, siis läheb raskustega käima.
Hetkel olen jõudunud järeldusele, et viga võib olla surnud kütuserõhu akumulaatoris, mistõttu rõhk süsteemis langeb
ja sooja mootori korral ei jõua kütus silindrisse kohale vaid kipub aurustuma. Sellele põhjusele viitavad ka mitmed manuaalid ja käsiraamatud.

Aeg-ajalt sooja mootoriga käivitades viskab välja sinise suitsupahvaka, mis kohe hajub.
Reeglina on mootor seisnud siis lühikest aega, kümmekond minutit, näiteks tanklas käies või praamijärjekorras seistes.
Turbo on taastatud, plokikaas remonditud, karterituulutuse toru puhusin mõlemat pidi läbi, migit takistust ei tundu olevat.

Külmalt käivitades probleeme pole, käivitub suht hästi ja ei mingit suitsu.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: T Aug 20, 2013 21:03
Postitas Andrus99
Tegin täna käivitamise katseid.
Sõitsin mootori soojaks, jätsin auto seisma, ootasin 15 min, käivitasin, kõik ok, ootasin 1 tunni, käivitasin, kõik ok, ootasin 2 tundi, käivitasin ja ikka kõik ok, käivitus hetkega ja ei mingit sinist suitsu.

Ühendasin külmkaivituse pihustile lambi järgi, et näha mis hetkel see toidet saab, kõik tundus loogiline...

Krt, nagu hambaarstile minek, ukse taga ei mingit hambavalu enam... :wall:

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: K Aug 21, 2013 8:15
Postitas Trionic
Eks seal peaks manokad küljes testima paar töötsüklit.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: L Mär 01, 2014 14:05
Postitas Andrus99
Selline Uunikute Talveralli siis see aasta...

Lisatud failid

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: R Veebr 27, 2015 19:59
Postitas Andrus99
Seegi talv käidud Uunikute Talverallil, väike pilt kah...

Lisatud failid

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: L Veebr 28, 2015 0:43
Postitas Andreas187
Kas pimedas kasutasid lisalaternaid ka? Õhtu hiljem oli minul ikka juba maru raske kõrvalistel kurvistel teedel sõita. Kuigi mõni aeg enne sai laternad lumega puhtamaks nühitud.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: L Veebr 28, 2015 11:47
Postitas Andrus99
Kas pimedas kasutasid lisalaternaid ka? Õhtu hiljem oli minul ikka juba maru raske kõrvalistel kurvistel teedel sõita. Kuigi mõni aeg enne sai laternad lumega puhtamaks nühitud.


Ikka ikka, selleks nad ju ongi, annavad orig tuledele ikka palju juurde.

Samas oli seekord hämaras kuidagi stressivabam sõita... veega kaetud kiilasjää ei paistnud enam nii hirmus :mad:

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: L Veebr 28, 2015 11:52
Postitas saabu14jr
Sõbra 99l oli kunagi ees neli tuld, sisemiste tulede sees oli h1 HID kit(e30 tuled) Ja välistes oli h4 tavalised. Oli xenonitele eraldi lüliti teinud. Tavaliste h4 täistuledega näitas juba hästi, xenonid järgi pani oli väga palju näha.

Nüüdseks rändasid need samused xenonid minu tonnise kaugtuledesse ja öised maanteesõidud on tunduvalt meelivamad.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: T Juul 28, 2015 16:04
Postitas Andrus99
Midagi on toimumas... :o



Lisatud failid

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: T Juul 28, 2015 21:33
Postitas farmacoma
Liiga hull! :o

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: K Juul 29, 2015 10:06
Postitas KT100
kas hooratas tundub sobivat? vb pead sidurikorvi poldid sälkude järgi õigeks käiama

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: R Aug 21, 2015 18:32
Postitas Andrus99
Töö käib :cool:



Lisatud failid

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: R Aug 21, 2015 20:18
Postitas Hiiglane
Midagi sellist tulemas? http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=249285 Natukene kahju ei ole autost, kui teda nii kapitaalselt ringi teed?

Hiiglane.

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: L Aug 22, 2015 10:05
Postitas Andrus99
Midagi sellist tulemas? http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=249285 Natukene kahju ei ole autost, kui teda nii kapitaalselt ringi teed?

Hiiglane.


Just, midagi sarnast, ainult et mu autol veel see vanem B-mootor.

Ja pole ju midagi NII kapitaalset, lihtsalt uuem ja töökindlam turbo ning moodsam mootorijuhtimine. Tahaks normaalselt sõitvat autot, muuseumieksponaati pole vaja :cool:

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: L Sept 05, 2015 12:57
Postitas Andrus99
TÖÖTAB :head:

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: L Sept 05, 2015 18:53
Postitas mart284
Pidu?

Saab 99T, 1978, Andrus99

Postitatud: P Nov 01, 2015 17:40
Postitas Andrus99
Siin ka pildike valmis kapotialusest, et siis töötav Trionic 5.5 :cool:



Lisatud failid