Saab 900, 1990, chopper

chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#1

N Okt 01, 2009 21:08

Tere taas.

Sattusin taas kuidagi Saabi ridadesse. Ei tea kauaks seekord, aga natukeseks vähemalt.

Ja mõtlesin, et päevikupidamise ning nõuküsimise mõttes oleks hea siia jälle teema teha.

Auto siis 900, aastast 1990. 2.0, 81kW, manuaal.
Tumesinine, sinine sisu, katuseluuk, roolivõimendi, automaatsed istmesoojendused (ei tea veel, kas töötavad ka).

Tegin nüüd videvikus mõned klõpsud ka. Head pildid küll ei ole, aga midagigi. Eks tulevikus vast paremini.
http://www.plasticwhore.com/saab

Siinkohal loetleks üles vead, mis esmahooga silma jäid:

* kütusenäidiku tuli põleb, kuigi kütust on
* kütusepump undab päris kõvasti. Pidada juba ammu undama, siiani õnneks töötab
* suunatule kang ei püsi
* viienda käigu lülimiseks tuleb kang peaaegu otse viia neljandast viiendasse, tavapärast natukene paremale nihutamist ei pea nagu tegema. Kas peakski nii käima? Natukese käiku sisse lülides nagu ka oleks mingi takistus korraks...
* käima läheb igast asendist, ükskõik mis käik sees on või ei ole
* kippus linnas tipptunnil kuumaks minema. Jahutusevedelikku on paisupaagis miinimumi märgini, proovin juurde valada, ehk aitab. Kuid mis veel olla võib?

Hetkel esmase hooga midagi ei meenu, jõudsin samas täna ka ainult ca 30km sõita, eks vaikselt hakkab ilmnema.

Kas on kellegil ehk ideid nende vigade kohta? Suunatulekangil aitab vist ainult vahetus...


Tervitades,
Jarmo
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#2

N Okt 01, 2009 21:38

No tere tore! .)

Süütelukk on sul kulunud või keegi on käigukangi lukustussüsteemi ära lõhkunud, siis käikudega on vist see keiss et mootoripadjad on läbi ja peale selle on käigud valesti reguleeritud. Ma laupäeval reguleerin endal, siis võin näidata. Kuumaks võib minna termostaadi pärast (mõni ongi kõrgema temperatuuriga) või radikas on katlakivi täis või umbes või siis radika ventikas ei tööta.
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#3

N Okt 01, 2009 22:43

Suunatule kangi annab remontida.
Mis mõttes läheb kuumaks? kas keema või siis lihtsalt tõuseb ummikus seistes osuti üle keskmise ja ventikas hakkab tööle.
see on täiesti normaalne nähtus...

Üldiselt kui ise natuke oskad/viitsid putitada, siis on klassik väga tänuväärne auto.
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#4

N Okt 01, 2009 22:59

Algselt postitas: mart96
Mis mõttes läheb kuumaks? kas keema või siis lihtsalt tõuseb ummikus seistes osuti üle keskmise ja ventikas hakkab tööle.
see on täiesti normaalne nähtus...


Ma muidugi olen harjunud sellega, et temperatuurinäidik püsib enamikul juhtudel keskmises asendis. Keskmises asendis püsis ta pideval sõidul, ummikutes tõusis juba punase ligi. Ca 3-4mm oli vast puudu punasest. Mõtlesin just, et kas proovin tõmmata kuskile tänava äärde jahtuma aga siis sain fooride alast välja pikema otsa peale sõitma ja tõmbas keskele osuti.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#5

R Okt 02, 2009 9:28

Mul aitas ülekuumenemise vastu punase jahutusvedeliku kasutamine. Eelmisel suvel vahetasin punase vastu. Sügisel vahetasin veelkord täiesti häguse vedeliku veel punasema vastu. Ja sel suvel seda probleemi enam polnud, et temp.seier peaaegu punase peale läheks. Paeguseks on jälle väga koledat värvi see vedelik...

Ribidevahelise kärjeta radiaatori vahetamine teise kasutatud, kuid kärjega, radiaatori vastu ei andnud mingit tulemust. Ju oli see ka katlakivi täis.
55581286
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#6

R Okt 02, 2009 9:51

See klassiku temp näidik ongi nii ebamäärane, et tegelikult ei saagi aru, mis temperatuuri ta näitab.
Kogu skaala on roheline, mis oleks nagu normaalne ala ja lõpus vaid punane täpp.

Minu autol on näidik skaala keskel vaid maanteel. Linnas ja soojema ilmaga on tavaliselt kuskil 2/3 peal või isegi rohkem. Punasesse pole kordagi õnnestunud saada, ventikas läheb tööle ja hoiab temp stabiilsena (kuigi üle keskmise).

Sellest hoolimata mõlgutan mõtteid, et peaks mingi konkreetsema kella lisama, mis ka numbreid näitab, siis saaks aru, mis tegelt toimub.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
tfl
Postitusi: 50
Liitunud: E Juul 16, 2007 11:33
Asukoht:
Auto:

#7

R Okt 02, 2009 11:13

tore, chopper, et ka selles reas taas.
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#8

E Okt 05, 2009 22:13

Mis nupp peaks olema armatuuris tulede kõrguseregulaatornupu all ning mis nupp käigukangi ees?
Mul nimelt need kaks puudu, tulelüliti juures oleval paistab ka pistik august, kangi juures pole veel viitsinud lähemalt uurida.

Kas kummastki neist peaks saama lülida tööle tulekojamehi?
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#9

E Okt 05, 2009 22:24

Algselt postitas: chopper
Mis nupp peaks olema armatuuris tulede kõrguseregulaatornupu all ning mis nupp käigukangi ees?
Mul nimelt need kaks puudu, tulelüliti juures oleval paistab ka pistik august, kangi juures pole veel viitsinud lähemalt uurida.

Kas kummastki neist peaks saama lülida tööle tulekojamehi?


Esimene võiks olla udutulede (esimeste) omad, teine katuseluuk (vt. siia)

Tulekojamehed hakkavad tööle siis, kui klaasile vett pritsid.

terv, teager
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#10

E Okt 05, 2009 22:50

Ahnii.

Aitäh igatahes.
Võibolla siis on seal luuginupu kohal olnud niisama mingi plastkate, mis kaduma läinud... Luugi avamiseks on nö sang luugis.
Udutulesid ei paista mul samuti olevat, vähemalt siis pistikki on.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#11

T Okt 06, 2009 8:33

Tagumine udukas ikka toimib? Selle lüliti oli ka kusagil seal vasakul pool vist. Käigukangi juures võib ju veel ka keskluku lüliti olla, mul vanasti oli.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#12

T Okt 06, 2009 9:05

Oh, kuidas ma tagumise uuduka unustasin. Muidugi pole sellele mul muud lülitit. Ega ka seda, mis tõenäoliselt olema peaks.
Keskluku olemasolu kohta ei tea, momendil kohe ei viitsi polstreid eest kiskuda ka. Niisama võtmega keerates ei toimu igatahes peale lukustamise ja avamise midagi, keerab plõksti lahti/kinni ja kõik. Pigem vist ei ole kesklukku. Muidu ju käiks "pehmemalt"?

Siinkohal edastakski ostusoovi, ehk kellegil on sellised vidinad üleliigsed:

* udutule nupp
* sigaretisüütaja (oleks vist kogu mängu vaja, praegune on seest täiesti korrodeerunud)
* suunatule kangi (ei püsi sees)
* kütusepump
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#13

R Okt 16, 2009 13:47

Vahetasin täna kütusepumba ära. Vana undas hirmsasti ja olevat eelmise omaniku sõnul juba tükk aega teinud.
Aitäh Farmacoma'le pumba eest!
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#14

K Okt 28, 2009 22:18

Ununenud mainida, et istmesoojendus töötab, vähemalt juhiistmel.

Süütelukust: mingi hetk taipasin, et pean tagurpidikäigu panema sisse käiva mootoriga või siis kui süüde sees - siis lukustub kang kui võti välja võtta.
On see niipidi ikka õige süsteem? Ja kas ideeliselt peaks käima ka ainult siis minema, kui kang tagurpidikäiguasendis? Mul igatahes käivitub ükskõik mis asendist.

Proovisin otsinguga, kuid ei leidnud - kui suur on klassiku kütusepaak? St, kui palju mahutab?
Kütusetuli ka endiselt põleb koguaeg, olgu paak või kurguni täis. Sellele murele lahendus vist paagis peaks olema?Momendil ei viitsi ainult enam paagi sisse tükkida, pumpa vahetades sai ikka tükk aega janditud selle va klambri kinnikeeramisega, parajalt "nurga taga" on.

Esiklaas oleks vaja vahetada - pimedas väga halb sõita, peeneid täkkeid üleni täis.

Paremale keerates käib vasaku tagaratta juurest mingi veider hääl läbi, ei teagi, kas ehk summuti kuidagi ratta vastu inertsiga kaldub vms.

Siin-seal mõned kolinad kah sillas, peab varsti üle laskma vaadata ja muidu ka tahaks vedelikud jne vahetada. Esirehve sööb kah välisservadest, kokkujooks vast paigast ära. Ning eemalt vaadates tundub mulle alati nagu esirattad oleksid veidi viltu all, eriti kui nad veel natukene kuskile poole keeratud on. Mul eelmisel 900-l oli sama asi vist. Tõenäoliselt ei ole tegu Saabi eripäraga?

Tagumise udutule nupu sain ka ning panin ta paikagi, kuid lülitades ei jää tuli põlema. Nuppu sisse vajutades tuli süttib, aga kui nupp nö "põhjast" lahti lasta, siis kustub. Peaks veel üle vaatama, ehk sai kuidagi lohakalt nupp paigaldatud.

Hetkel rohkem juttu ei meenugi. Üldiselt olen autoga väga rahul.
Talverehvid kah veel vaja, tundub, et naelad tuleb valida. Talvel küngaste juurde viivad teed on tihti üsna külavahesed ja jäised.

Ning endiselt oleksvaja ka pagasiruumi kummimatti. Talvel palju mäelt lumelauaga tulekut, siis ei sula vähemalt matti märjaks.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

N Okt 29, 2009 8:27

See udutulenupp on lihtsalt katki..:( ei lukustu sisselülitatud asendisse. Paak peaks sinna 60 liitri kanti olema.

Süütelukk peakski nii käima, et võti tuleb välja alles siis, kui tagurpidikäik sees. Käivitub ta kindlasti suvalises asendis, sest lukk võetakse maha, kui süüde sees on.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#16

N Okt 29, 2009 9:16

Ahhaa, ok, ma veel endiselt ei tea päris hästi selle süüteluku süsteemi detaile.
Siis ikka midagi metsas jah, kuna võti tuleb küll igas asendis välja.

Udutulenupu kohta veel niipalju, et sisselülides ta siiski jääb sissepoole küll, mitte ei tule kohe täitsa algasendisse tagasi. Kui siis nö välja lülitada, siis tuleb algasendisse. Kuid võibolla siis ikkagi põhjas jahe hk täitsa ei jää õigesse kohta.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#17

N Okt 29, 2009 9:28

Lukustus toimib, kuid süütelukk on kulunud ja sellepärat saadki võtme kätte, mitmel NG l ju ka juba nii et saab võtme kätte ka siis kui 1. käik sees.
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#18

N Nov 05, 2009 15:28

Täna avastasin sellise eidruse, et spidomeeter oleks nagu üleöö valetama hakanud. Sõites oma tavapärast igapäevast teed pidi, avastasin, et spdio näitab juba ligi 70km/h, kuigi tagumiku järgi oli 50km/h. Proovisin natuke kiirust tõsta ja langetada, ikka näitab ca 10-15km/h rohkem.
Tagumik ei ole küll kõige usaldusväärsem ja ammugi mitte kalibreeritud mõõtevahend, kuid mingi "mälu" tal ikka on.
Mõtlesin, et kas olen ise nihkesse läinud, aga samas ikkagi tundub, et masinas mingi häda. Kas on kellegil veel sellist nalja olnud?
Umbes 10km hiljem tundus, nagu oleks hakanud taas õigemini näitama.

Teine küsimus, mis mul on tekkinud, on see, et kas klassikutel tunduvadki esirattad avhest nagu natuke viltu olevat? Eriti näeb see välja siis, kui olen näiteks parkinud ja rattad natukene välja keeranud.
Mäletan, et 2 aastat tagasi mu klassikul oli vist sama lugu, aga võibolla on lihtsalt mõlemad samast kohast remonti vajavad.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#19

R Nov 06, 2009 11:34

Einoh.
Sain väga mõnusa hinnaga omale talverehvid velgedel (siinkohal suu tänu Mart96-le) ja mõtlesin, et olen korras. Et asi see mul täna hommikul viuh rattad ära vahetada on.
Kuna aga eelmine omanik pole autoga paar talve sõitnud, siis pole ka rattaid paar aastat lahti keeratud ja ega ma neid täna hommikulgi lahti ei saanud. Julgesin paar kilomeetrit sõita, bussipeatuseni, masin oli nagu hunt suusal (volk_ on_ ski). Jätsin auto parklasse ja eks siis õhtul püüan lähikonnas kuskil töökojas käia.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#20

R Nov 06, 2009 11:41

Algselt postitas: chopper
Einoh.
Sain väga mõnusa hinnaga omale talverehvid velgedel (siinkohal suu tänu Mart96-le) ja mõtlesin, et olen korras. Et asi see mul täna hommikul viuh rattad ära vahetada on.
Kuna aga eelmine omanik pole autoga paar talve sõitnud, siis pole ka rattaid paar aastat lahti keeratud ja ega ma neid täna hommikulgi lahti ei saanud. Julgesin paar kilomeetrit sõita, bussipeatuseni, masin oli nagu hunt suusal (volk_ on_ ski). Jätsin auto parklasse ja eks siis õhtul püüan lähikonnas kuskil töökojas käia.


Rääkides poltide lahti keeramisest, siis just täna sai 9-5 veljevõti metalli hunnikusse visatud:gun:
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#21

L Nov 07, 2009 13:15

Poldid olid nii kõvasti kinni, et taadid töökojas pidid võtma lisaks veel tohutu toru jõuõlaks. Õnneks vahetet nüüd, keeran lähipäevil veel poldid korra lahti ja lasen vasemääret vahele.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#22

L Nov 07, 2009 14:40

Ma keeran viimasel ajal kah toruga lahti polte, kuna loll harjumus sisse jäänud poldid liiga kõvasti keerata. See tuli sellest, et ükskord kaks päeva mõtlesin, et mis see koliseb sõites ja tuli välja et poldid kõik lahti. Hea et ratas polnud alt ära tulnud. Aga vähemalt panen nüüd tõrva vahele, muud mul pole.
roomlane
Postitusi: 586
Liitunud: T Sept 13, 2005 21:42
Asukoht:
Auto:

#23

P Nov 08, 2009 11:16

Aga kuhu täpsmalt seda vaske/tõrva vahele määrima peab? Olen poldi keerme peale vaske määrinud, aga miskit märgatavalt kergemaks küll ei läinud. Nüüd vasemääre ja tõrv mõlemad varutud, aga kumba kasutada ja kuhu manustada? :)
55581286
chopper
Postitusi: 31
Liitunud: N Sept 21, 2006 22:41
Asukoht:
Auto:
Kontakt:

#24

P Nov 08, 2009 14:53

Oma peaga mõtlesin välja, et poldi keermele jah. Ning töökojas öeldi, et lisaks oleks hea veel a la velje ja rummu kokkupuutekohale lasta, kuna sinna jäävad kah rattad kinni, nagu oli ka mu Saabil.
Egas keeramine vist peagi kergemaks minema, aga vähemalt siis ei roosteta ehk enam mõne aja jooksul kinni end.
225 1980 | B20 1966 | Type1 1971
http://www.kustom.ee - One Eyed Morse Kustoms pinstraibid | sildimeisterdamine | custom paint
Lepa
Postitusi: 409
Liitunud: R Mär 05, 2004 9:01
Asukoht:
Auto:

#25

E Nov 09, 2009 15:04

Vaskmääret tasuks lasta nii keermele, kui poldi koonuse osale. Eriti alu velgedel kipuvad tihtipeale just sealt kinni jääma.
Vasta