Tere!
Sõidan SAAB-ga juba lõppeva aasta aprillist. Soov end antud kommuunile tutvustada on hetkel teostumas.
Lühidalt autost:
Isend aastast 1983
Komplekteeritud Soomes Valmeti tsehhis
Jõuallikas 2.0 liitrit, ühe karburaatoriga
Kere kupee
Värvuseks Uppsala Kollane (pruun)
Sisu veluur (beež)
Käigukastiks 5 astmeline manuaal
Läbisõit ca. 220 tuhat
Ülidiselt heas seisukorras. Esineb üksikuid roostekahjutusi.
Auto sai soetatud eesmärgiga läbida trass Tallinn-Monaco-Tallinn. Etteruttavalt - eesmärk täideti.
Lähidalt marsruudist:
Tallinn, Tartu, Riia, Kaunas, Varssavi, Krakow, Orava, Bratislava, Viin, Davos, Passo dello Stelvio, Stelvio, Verona, Genova, Ventimiglia, Latte, Monaco, Napoleoni sõjatee, Verdón, Strasbourg, Dresden, Poznan, Swiebodzin, Suwalki, Kunas, Pärnu, Tallinn
Tehnika oli kiiduväärt - esines vaid üksikuid tagasilööke. Enne Krakowit vajus läbi kaardilugeja istme põhi, mis parandati käepäraste vahenditega. Monaco kesklinnas tegi oma viimase ohke siduri töösilindri tihend, mille tulemusel uppus Monte Carlo pidurivedelikku. Seoses sellga püstitasime maailmarekodri pukseerimises, transportides oma hingevaakuva võistlusratsu läbi kolme riigi (Monaco, Prantsusmaa, Itaalia) tagasi Lattesse. Sidur parandus Dakari tingimustes ning kadudeta. Siinkohal peab kiitma SAAB-i insenertehnilisi lahendusi elemendi paiknemise osas.
Valitud vaateid:
SAAB ja mäed
SAAB ja Lancia Stelvios
SAAB Monacos
Saabem sõpradeks!
Gudmund
SAAB 99 GL, 1983, Gudmund
See on see sama 99, mis kevadel müügis oli mingi 9000 krooniga? Käisin ise ka seda vaatamas ja väga muhe masin oli. Käigukangihoovastik oli siis ainult kulunud või oli seal midagi surnud.
Omanik kiitles, et ta tellis veel spetsiaalse numbrimärgi ka sellele :)
Omanik kiitles, et ta tellis veel spetsiaalse numbrimärgi ka sellele :)
Suur tänu heade sõnade eest. Püüan jõudumööda küsimustele vastata:
Antud auto osas võin õelda, et plaane on mitmeid - võib isegi öelda, et iga ilmakaare suunas. Hetkel oleme eelarve planeerimise faasis. Kui asi konkreetsem, võime mõtteid siingi jagada.
Tõenäoliselt sama Lasnamäel müüdud 99 jah. Käiguhoovastikus oli kulunud too kummipuks.
Reisi planeerides arvestasime keskmiseks kuluks ümmargused 10 l 100-le km (teadsime, et tuleb ilmselt väiksem, kuid kuna trassil oli palju mägiteid, leidsime et on targem arvestada varuga). Väikseim keskmine kulu oli 6 ja 7 l vahel (peast täpselt hetkel ei mäleta). Mägedes ja bahnil oli kulu mõistagi suurem. Õli kulu oli minimaalne.
Mugavuse osas võib õelda, et see auto on kui loodud kõige laiemas mõttes grand turismoks. Müra osas häiris vaid üks undav rattalaager - probleem, mis senini lahendamist vajab.
Delta on oluliselt moodsam auto - kiirem, turbo mootoriga, nelikveoline, teravama juhitavusega. Ja aerodünaamiliselt "lendav tellis" - omadus, mis tingis tegelikult ka märksa suurema kütusekulu.
Isiklikult pelgasin kõige rohkem pidurite pärast - Stelvio on kilomeeter kilomeetri järel serpentiine, mis eriti pikkadel laskumistel pidureid kurnab. Vähemalt konkreetsel isendil on keskmine pedaal pisut ebakonkreetne, kui väga leebelt väljenduda. Korra ka pidurid üle kuumenesid, kuid sõiduvõtete adapteerimine aitas mainitet probleemi hiljem vältida.
Töid auto juures veel on: juba mainitud rattalaager (kui õigesti mäletan, siis oli tegemist tagumise vasakuga); jätkuvalt on puudu kaardilugeja istme põhi; mootor kipub millegi pärast väljalülitamisel tagasi lööma; siduri töösilinder vajab remontkomplekti ja tulede kojameestesüsteem hoovastikku ning mootorit. Samuti vajab vahetust parema pooltelje tolmukate.
Kui kellegil on häid mõtteid ja konkreetseid praktilisi lahendusi või pakkumisi loetletud murede ületamiseks, leiate siinkirjutajas tänuliku kuulaja.
Tervitades,
G
Algselt postitas: Agda
Huvitav kas siit keegi 2010 ka midagi sarnast ette võtab ?
Antud auto osas võin õelda, et plaane on mitmeid - võib isegi öelda, et iga ilmakaare suunas. Hetkel oleme eelarve planeerimise faasis. Kui asi konkreetsem, võime mõtteid siingi jagada.
Algselt postitas:
See on see sama 99, mis kevadel müügis oli mingi 9000 krooniga? Käisin ise ka seda vaatamas ja väga muhe masin oli. Käigukangihoovastik oli siis ainult kulunud või oli seal midagi surnud.
Tõenäoliselt sama Lasnamäel müüdud 99 jah. Käiguhoovastikus oli kulunud too kummipuks.
Algselt postitas:
Vägev värk! Palju oli õli ja kütuse kulu? Kuidas jäid rahule mugavuse ja müraga, nagu aru võib saada saad tuua võrdlusi Deltaga!
Reisi planeerides arvestasime keskmiseks kuluks ümmargused 10 l 100-le km (teadsime, et tuleb ilmselt väiksem, kuid kuna trassil oli palju mägiteid, leidsime et on targem arvestada varuga). Väikseim keskmine kulu oli 6 ja 7 l vahel (peast täpselt hetkel ei mäleta). Mägedes ja bahnil oli kulu mõistagi suurem. Õli kulu oli minimaalne.
Mugavuse osas võib õelda, et see auto on kui loodud kõige laiemas mõttes grand turismoks. Müra osas häiris vaid üks undav rattalaager - probleem, mis senini lahendamist vajab.
Delta on oluliselt moodsam auto - kiirem, turbo mootoriga, nelikveoline, teravama juhitavusega. Ja aerodünaamiliselt "lendav tellis" - omadus, mis tingis tegelikult ka märksa suurema kütusekulu.
Isiklikult pelgasin kõige rohkem pidurite pärast - Stelvio on kilomeeter kilomeetri järel serpentiine, mis eriti pikkadel laskumistel pidureid kurnab. Vähemalt konkreetsel isendil on keskmine pedaal pisut ebakonkreetne, kui väga leebelt väljenduda. Korra ka pidurid üle kuumenesid, kuid sõiduvõtete adapteerimine aitas mainitet probleemi hiljem vältida.
Töid auto juures veel on: juba mainitud rattalaager (kui õigesti mäletan, siis oli tegemist tagumise vasakuga); jätkuvalt on puudu kaardilugeja istme põhi; mootor kipub millegi pärast väljalülitamisel tagasi lööma; siduri töösilinder vajab remontkomplekti ja tulede kojameestesüsteem hoovastikku ning mootorit. Samuti vajab vahetust parema pooltelje tolmukate.
Kui kellegil on häid mõtteid ja konkreetseid praktilisi lahendusi või pakkumisi loetletud murede ületamiseks, leiate siinkirjutajas tänuliku kuulaja.
Tervitades,
G