Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

lamp
Postitusi: 169
Liitunud: L Okt 02, 2010 17:31
Asukoht:
Auto:

#51

K Dets 28, 2011 10:42

Tere. Lugesin et rooliristi otsid? kui äkki mingi möödu saad avaldada siis ehk leiaks isegi :)
Saab 9-3 TiD naise söber.
Saab 900C läks saksamaale
Bmw e28 lapsepõlve sõber
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#52

N Dets 29, 2011 9:52

Kuidas need kestavad? Sul on nad hobiautol, aga igapäev sõita? Leidsin midagi sellist http://www.sasab.com/Rear-Spring-Spacers-i912.aspx aga ei hammustanud läbi kas need on lihtsalt uretaan asendud originaalile või on see ka paksem. Aga eks seda tõstmiseks vajalikku kraami vast müüakse enamvähem igalpool.


Sama lehe peal on ka need pumbatavad asjad olemas.
http://www.sasab.com/Polyair-Leveling-Spring-Bags-i910.aspx

Kirja järgi "lifetime warranty", mida iganes see tähendab :)

Aga vastu peavad küll, olen oma autoga teinud mitu euroopa tiiru, haagis sabas, kokku üle 10k km, siiani probleemi pole.

Ja päris tühjaks ei tohi neid lasta, mingi väike rõhk peab kogu aeg see solema, et nad oma kuju hoiaksid.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#53

N Dets 29, 2011 10:15

Otsi Lada padjad vedrudele,sobivad ideaalselt.Natuke paksemad,kui Saabi enda omad.Rooliristil eraldi riste ei saa vahetada,kui vaja,siis leidub neidki korralikke.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#54

N Dets 29, 2011 12:15

Otsi Lada padjad vedrudele,sobivad ideaalselt.


Millise Lada omad need peaks olema? Ja kust selliseid võiks saada? Prooviks isegi ära.
SAAB on tegusõna!
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#55

N Dets 29, 2011 12:35

01-07.Võib olla Lasnamäel mõni pood on veel Ladale spetsialiseerunud.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#56

N Dets 29, 2011 14:10

Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
Uurin seda lada puksi, kuigi eile sõitsin just ühe vana astra järel millel oli taga ots hirmus uppis ja väga kole oli vaadata, Andrus99 lahendus ei moonuta vähemalt välimust. Aga need lada padjad on kindlasti suht soodsad et katsetada. Proovin teha ka enne ja pärast pildi kui asi seal maal.
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#57

N Dets 29, 2011 14:35

Ladaklubi foorumist leidsin sellise vihje:
Kopli garaažidest ja mujaltki pärit suht lai valik ja mõistlikud hinnad Lada varuosade kaupluses Tallinnas.

Aadress: Puhangu 4
Gsm: 5017328
Aidõn
Asub Sõle Selverist edasi, garaažiboksidest mööda, vasakut kätt keldrikorrusel.
SAAB on tegusõna!
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#58

P Jaan 29, 2012 21:26

Tere!
Suured kummardused Janek555-le kellelt sain roolikardaani ja otse sinna kuhu see kuulub, tehes vahetuse käigus toimivaks ka istmesoenduse, väga kena lisa praeguste ilmadega. Vaja on teha rooste tõrjet, sest praegu pole veel hilja.
Kirjutan tegelikult sellepärast, et näidata kuhu pihta käib tagumine ratas:

Lisatud failid
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#59

P Jaan 29, 2012 21:30

Keskmisel pildil on isegi kriimud näha.
Lisaks selline kurb uudis et jäädavalt on kadunud üks roostevaba ilukilp nagu all oleval pildil seega on :
1. Soov osta üks kilp.
2. Soov müüa kolm ja saada asemele mõistliku hinnaga valuveljed, olen pidanud korduvalt neid kilpe teeäärest otsima - enam ei viitsi. Valuvelgedest meeldivad pigem kinnisemad, saan ise küll värvida aga algmaterjal peaks olema sirge.



Lisatud failid
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#60

E Jaan 30, 2012 8:59

Need vanad väärt kilbid oleks mõistlik plastvitstega kinni tõmmata.
SAAB on tegusõna!
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#61

K Mär 07, 2012 8:20

Tere!
Eile õhtul tehes tavalist "mis mahl on otsas" kontrolli avastasin väikese lekke generaatori kohal jahutus lõdvikute rägastikus. Asusin asja uurima ja lõppes see nagu tavaliselt (natuke jahutusvedelikku purskus riietele jne). Pea süüdlaseks oli üks plastikust huvitav kolmik mis oli murdunud kohast "1" ja murdus veelgi töökäigus kohast "2", lisan paar pilti sellest detailist sest seda oleks nüüd uut vaja ja tahaks teada ka selle klapi funktsiooni mis ühendab salongi radika sisendit ja väljundit, rääkisin tel teel ka vana saabikalaga ning see klapp ei pidanud päris kõigil klassikutel seal olema.

Lisatud failid
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#62

K Mär 07, 2012 8:23

Aga et hoog ei vaibuks kasutasin natuke isiklikke toruvarusid ja hetkel on lugu lahendatud kahe PEM tüüpi toru jupiga ja kaotatud on ühendus sisse ja väljavoolu torudevahel (see naljakas klapp)

Lisatud failid
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#63

T Mär 27, 2012 18:13

roolisamba ristliigendeid saab vahetada. vahetasin enda 1980 GLSil ära... päev nikerdamist põlveotsas, töökojas ehk paar tundi ... vaatan, ehk on isegi kardaanisristi teh andmed alles, pea-aegu üks-ühele sobivaid asendusriste saab kenasti osta ...
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#64

R Apr 13, 2012 18:57

Voolikud on nüüd vahetatud tavaliste klassiku voolikute vastu, kõik toimib kenasti kuid väike vahe siiski on - nimelt soojeneb auto tõesti kehvemini ja kui ma varem naljaga arvasin, et klassiku salongi soendust saab reguleerida vaid on/off asendite vahel siis nüüd see tõesti ongi nii :P

Suverehvid all 185 65 R15 ja veljel ET39 5,5" (eelnev ET33 ja 6" 195/65) ja kõik kilbid ka olemas.
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#65

T Apr 17, 2012 12:11

Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
------------

niisiis rist : 802-st1540: http://www.seekpart.com/company/63250/products/20111111153231523121130598.html

eestis pakutakse hetkel seda 5-8 euri tükk. Vahetamiseks Läheb vaja kannatust, veidi roppe sõnu, rauasaagi (pendelsaag), ümarviili, vasarat ja korralikke kruustange ning kärni. sae võid asendada relakaga, kui käsi kindel. Kardaani ristipesasid tuleb veidi järgi aidata, soveldada nii 0,3-0,4mm, sest risti puks on diameetrilt tsipa suurem... puks peab minema sisse pinguga...saab ka termiliselt ava suuremaks, mis hiljem jahtudes ilusti kinni tõmbab. Muidugi saab ka pukse väljapoolt õhemaks aidata :)
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#66

T Apr 17, 2012 13:34

Sellise risti saab panna küll ja hea tugev jääb ka, aga kas praktikas mingit müra tõusu sellega ei kaasnenud? Tehase rist ju plast kaussidega ja hüdro asjad kipuvad häält tegema?


Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
------------

niisiis rist : 802-st1540: http://www.seekpart.com/company/63250/products/20111111153231523121130598.html

eestis pakutakse hetkel seda 5-8 euri tükk. Vahetamiseks Läheb vaja kannatust, veidi roppe sõnu, rauasaagi (pendelsaag), ümarviili, vasarat ja korralikke kruustange ning kärni. sae võid asendada relakaga, kui käsi kindel. Kardaani ristipesasid tuleb veidi järgi aidata, soveldada nii 0,3-4mm, sest risti puks on diameetrilt tsipa suurem... puks peab minema sisse pinguga...saab ka termiliselt ava suuremaks, mis hiljem jahtudes ilusti kinni tõmbab. Muidugi saab ka pukse väljapoolt õhemaks aidata :)
Tundrahunt
Postitusi: 38
Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
Asukoht:
Auto:

#67

T Apr 17, 2012 17:58

lisamüra suhtes ei oska öelda... sest egas mo GLS aastast 1980 eriliselt kuldset vaikust sõidu ajal just ei paku puhtalt tolle ajastu sisedisaini tõttu. Aga egas jäik kauss müra naguni summuta olenemata materjalist... pigem summutaks see ühendus, mis on 99´l , st kardaani asemel on kummist ketas :)... pigem on müra salongi kandumisel-võimendumisel oluline roolisamba kontakt ülejäänud kaadervärgiga salongis. ehk mõni salongiäss teab pajatada ...
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#68

P Jaan 06, 2013 15:29

Täna sai auto uue kummileevendi käiguhoovastikku, 11 Euro eest täiesti uus tunnetus, mõnus tunnetus. Soovitan see lihtne vidin kõigil vahetada järgmise hoolduse käigus (juhul kui muidugi pole viimase paari aasta jooksul seda tehtud) minul oli vist veel tehase paigaldatud.
Lisaks sai vahetatud siduri-peasilinder mis enam ei pidanud ja vahetatud ka õlid filtrid, kinnise käigukasti sai (pumba puudumisel) tühjaks tagant poolt diffri kaane eemaldamisega. Käigukasti sai 10W-40 Liguy Moly MoS2 lisandiga ja sõltuvalt kohaliku poe valikust sai sama õli ka mootorisse. Kogu möll võttis aega napp 3 tundi, ja need hirmutavad DIY internetis pakuvad veits ikka üle kui käsivad eemaldada kogu alumise armatuuri. Tundub et õhk lahkus ka süsteemist, kahjuks ei olnud võimalust süsteemi survestada.

P.S. kui selle postituse teele panen siis on lugejate autode all 900 top 3 teemad (värskuse järgi) 2.1 mootoriga :P
IQ*
Komakonstaabel
Postitusi: 512
Liitunud: P Okt 24, 2010 13:45
Asukoht:
Auto:

#69

P Jaan 06, 2013 19:18

P.S. kui selle postituse teele panen siis on lugejate autode all 900 top 3 teemad (värskuse järgi) 2.1 mootoriga :P


Klassikute müügikuulutustes Rootsis ja Soomes mainitakse ikka ja jälle, et see on parim omaaegne Saabi mootor. Peaaegu sama võimas kui turbomootor, aga ilma kulukate vidinateta.
SAAB on tegusõna!
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#70

P Jaan 06, 2013 20:41

Kahju et neid tallinnas pole rohkem, vähemalt mina ei tea. Oleks mulle abiks vigase detaili väljaselgitamiseks.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#71

N Mär 21, 2013 21:20

Juhtus täna selline ennkuulmatus et SAAB keeldus mind töölt kojuviimast, tööle sõites süttis umbes 10km ennem töölejõudmist kena punane kast märkidega "+" ja "-", panin gaasi juurde ja punane tuluke peaaegu kadus aga vaikselt jäi siiki hõõguma. Tööle jõudsin kenasti, kuigi viimastel meetritel tuli ekraanile ka oranž "anti lock"
Õhtul kojumineku ajaks oli elekter otsas mis otsas, keerasin aku maha viisin tuppa, generaatorilt eemaldasin harjad, laenansin töölt "piruka" ja peatusin ennem kodu kohalikus kaupluses ja sain (loe 7.60€) uued harjad, kui elu on ilus siis homme sõidame edasi!

P.S. Kilomeetreid on juba pisut üle 415 000
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#72

R Mär 22, 2013 20:06

Vaata rootor ka üle, klassikul olen kohanud palju lõpuni kulunud rootoreid.
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#73

L Mär 23, 2013 9:24

Vaata rootor ka üle, klassikul olen kohanud palju lõpuni kulunud rootoreid.

Rootor ei kulu. Kuluvad harjade kontaktrõngad ja need on vahetatavad ning ka mõistliku hinnaga.
janek555
Postitusi: 650
Liitunud: K Mär 29, 2006 17:57
Asukoht: Võhma
Auto:

#74

L Mär 23, 2013 12:24

Vaata rootor ka üle, klassikul olen kohanud palju lõpuni kulunud rootoreid.

Rootor ei kulu. Kuluvad harjade kontaktrõngad ja need on vahetatavad ning ka mõistliku hinnaga.


See mu mõte oli, aga jah, sinu sõnastus palju parem.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#75

L Mär 23, 2013 14:33

Ma vahetasin harjad reedel ära, panin laetud aku peale ja sõitsin koju. Ükski tuli ei põlenud ja auto töötas kenasti, vahemaa (16 km) oli küll liiga lühike, et kindlalt öelda kas kõik korras või mitte kuid loodan et on.

P.S.Kuidas nende kontaktrõngaste kulumist hinnata? kas peab generaatori maha võtma või saab ka teisiti, kui on lihtne siis peaksin äkki korra pilgu peale viskama aga kui tegu on keerukama ülesandega siis ilma tungiva vajaduseta jääb suve ootama.
Vasta