Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900
Kuidas need kestavad? Sul on nad hobiautol, aga igapäev sõita? Leidsin midagi sellist http://www.sasab.com/Rear-Spring-Spacers-i912.aspx aga ei hammustanud läbi kas need on lihtsalt uretaan asendud originaalile või on see ka paksem. Aga eks seda tõstmiseks vajalikku kraami vast müüakse enamvähem igalpool.
Sama lehe peal on ka need pumbatavad asjad olemas.
http://www.sasab.com/Polyair-Leveling-Spring-Bags-i910.aspx
Kirja järgi "lifetime warranty", mida iganes see tähendab :)
Aga vastu peavad küll, olen oma autoga teinud mitu euroopa tiiru, haagis sabas, kokku üle 10k km, siiani probleemi pole.
Ja päris tühjaks ei tohi neid lasta, mingi väike rõhk peab kogu aeg see solema, et nad oma kuju hoiaksid.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Otsi Lada padjad vedrudele,sobivad ideaalselt.Natuke paksemad,kui Saabi enda omad.Rooliristil eraldi riste ei saa vahetada,kui vaja,siis leidub neidki korralikke.
01-07.Võib olla Lasnamäel mõni pood on veel Ladale spetsialiseerunud.
Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
Uurin seda lada puksi, kuigi eile sõitsin just ühe vana astra järel millel oli taga ots hirmus uppis ja väga kole oli vaadata, Andrus99 lahendus ei moonuta vähemalt välimust. Aga need lada padjad on kindlasti suht soodsad et katsetada. Proovin teha ka enne ja pärast pildi kui asi seal maal.
Uurin seda lada puksi, kuigi eile sõitsin just ühe vana astra järel millel oli taga ots hirmus uppis ja väga kole oli vaadata, Andrus99 lahendus ei moonuta vähemalt välimust. Aga need lada padjad on kindlasti suht soodsad et katsetada. Proovin teha ka enne ja pärast pildi kui asi seal maal.
Ladaklubi foorumist leidsin sellise vihje:
Kopli garaažidest ja mujaltki pärit suht lai valik ja mõistlikud hinnad Lada varuosade kaupluses Tallinnas.
Aadress: Puhangu 4
Gsm: 5017328
Aidõn
Asub Sõle Selverist edasi, garaažiboksidest mööda, vasakut kätt keldrikorrusel.
Kopli garaažidest ja mujaltki pärit suht lai valik ja mõistlikud hinnad Lada varuosade kaupluses Tallinnas.
Aadress: Puhangu 4
Gsm: 5017328
Aidõn
Asub Sõle Selverist edasi, garaažiboksidest mööda, vasakut kätt keldrikorrusel.
SAAB on tegusõna!
Tere!
Suured kummardused Janek555-le kellelt sain roolikardaani ja otse sinna kuhu see kuulub, tehes vahetuse käigus toimivaks ka istmesoenduse, väga kena lisa praeguste ilmadega. Vaja on teha rooste tõrjet, sest praegu pole veel hilja.
Kirjutan tegelikult sellepärast, et näidata kuhu pihta käib tagumine ratas:
Suured kummardused Janek555-le kellelt sain roolikardaani ja otse sinna kuhu see kuulub, tehes vahetuse käigus toimivaks ka istmesoenduse, väga kena lisa praeguste ilmadega. Vaja on teha rooste tõrjet, sest praegu pole veel hilja.
Kirjutan tegelikult sellepärast, et näidata kuhu pihta käib tagumine ratas:
Keskmisel pildil on isegi kriimud näha.
Lisaks selline kurb uudis et jäädavalt on kadunud üks roostevaba ilukilp nagu all oleval pildil seega on :
1. Soov osta üks kilp.
2. Soov müüa kolm ja saada asemele mõistliku hinnaga valuveljed, olen pidanud korduvalt neid kilpe teeäärest otsima - enam ei viitsi. Valuvelgedest meeldivad pigem kinnisemad, saan ise küll värvida aga algmaterjal peaks olema sirge.
Lisaks selline kurb uudis et jäädavalt on kadunud üks roostevaba ilukilp nagu all oleval pildil seega on :
1. Soov osta üks kilp.
2. Soov müüa kolm ja saada asemele mõistliku hinnaga valuveljed, olen pidanud korduvalt neid kilpe teeäärest otsima - enam ei viitsi. Valuvelgedest meeldivad pigem kinnisemad, saan ise küll värvida aga algmaterjal peaks olema sirge.
Tere!
Eile õhtul tehes tavalist "mis mahl on otsas" kontrolli avastasin väikese lekke generaatori kohal jahutus lõdvikute rägastikus. Asusin asja uurima ja lõppes see nagu tavaliselt (natuke jahutusvedelikku purskus riietele jne). Pea süüdlaseks oli üks plastikust huvitav kolmik mis oli murdunud kohast "1" ja murdus veelgi töökäigus kohast "2", lisan paar pilti sellest detailist sest seda oleks nüüd uut vaja ja tahaks teada ka selle klapi funktsiooni mis ühendab salongi radika sisendit ja väljundit, rääkisin tel teel ka vana saabikalaga ning see klapp ei pidanud päris kõigil klassikutel seal olema.
Eile õhtul tehes tavalist "mis mahl on otsas" kontrolli avastasin väikese lekke generaatori kohal jahutus lõdvikute rägastikus. Asusin asja uurima ja lõppes see nagu tavaliselt (natuke jahutusvedelikku purskus riietele jne). Pea süüdlaseks oli üks plastikust huvitav kolmik mis oli murdunud kohast "1" ja murdus veelgi töökäigus kohast "2", lisan paar pilti sellest detailist sest seda oleks nüüd uut vaja ja tahaks teada ka selle klapi funktsiooni mis ühendab salongi radika sisendit ja väljundit, rääkisin tel teel ka vana saabikalaga ning see klapp ei pidanud päris kõigil klassikutel seal olema.
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
- Asukoht:
- Auto:
roolisamba ristliigendeid saab vahetada. vahetasin enda 1980 GLSil ära... päev nikerdamist põlveotsas, töökojas ehk paar tundi ... vaatan, ehk on isegi kardaanisristi teh andmed alles, pea-aegu üks-ühele sobivaid asendusriste saab kenasti osta ...
Voolikud on nüüd vahetatud tavaliste klassiku voolikute vastu, kõik toimib kenasti kuid väike vahe siiski on - nimelt soojeneb auto tõesti kehvemini ja kui ma varem naljaga arvasin, et klassiku salongi soendust saab reguleerida vaid on/off asendite vahel siis nüüd see tõesti ongi nii :P
Suverehvid all 185 65 R15 ja veljel ET39 5,5" (eelnev ET33 ja 6" 195/65) ja kõik kilbid ka olemas.
Suverehvid all 185 65 R15 ja veljel ET39 5,5" (eelnev ET33 ja 6" 195/65) ja kõik kilbid ka olemas.
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
- Asukoht:
- Auto:
Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
------------
niisiis rist : 802-st1540: http://www.seekpart.com/company/63250/products/20111111153231523121130598.html
eestis pakutakse hetkel seda 5-8 euri tükk. Vahetamiseks Läheb vaja kannatust, veidi roppe sõnu, rauasaagi (pendelsaag), ümarviili, vasarat ja korralikke kruustange ning kärni. sae võid asendada relakaga, kui käsi kindel. Kardaani ristipesasid tuleb veidi järgi aidata, soveldada nii 0,3-0,4mm, sest risti puks on diameetrilt tsipa suurem... puks peab minema sisse pinguga...saab ka termiliselt ava suuremaks, mis hiljem jahtudes ilusti kinni tõmbab. Muidugi saab ka pukse väljapoolt õhemaks aidata :)
------------
niisiis rist : 802-st1540: http://www.seekpart.com/company/63250/products/20111111153231523121130598.html
eestis pakutakse hetkel seda 5-8 euri tükk. Vahetamiseks Läheb vaja kannatust, veidi roppe sõnu, rauasaagi (pendelsaag), ümarviili, vasarat ja korralikke kruustange ning kärni. sae võid asendada relakaga, kui käsi kindel. Kardaani ristipesasid tuleb veidi järgi aidata, soveldada nii 0,3-0,4mm, sest risti puks on diameetrilt tsipa suurem... puks peab minema sisse pinguga...saab ka termiliselt ava suuremaks, mis hiljem jahtudes ilusti kinni tõmbab. Muidugi saab ka pukse väljapoolt õhemaks aidata :)
Sellise risti saab panna küll ja hea tugev jääb ka, aga kas praktikas mingit müra tõusu sellega ei kaasnenud? Tehase rist ju plast kaussidega ja hüdro asjad kipuvad häält tegema?
Riste ei saa (lihtsalt vähemalt) eraldi vahetada, need on pressitud/needitud. janek555 pidi pühade vahel natuke vaatama kas annab mingi ratsi teha sest 99% juhtudest on salongi pool nagu uus ja loks tuleb just selles mis ilmastikukäes. Uus kardaan VM-is 200-230 Eur mis ei ole küll kosmiliselt kallis aga ma loodan ikka kasutatud korraliku leida.
------------
niisiis rist : 802-st1540: http://www.seekpart.com/company/63250/products/20111111153231523121130598.html
eestis pakutakse hetkel seda 5-8 euri tükk. Vahetamiseks Läheb vaja kannatust, veidi roppe sõnu, rauasaagi (pendelsaag), ümarviili, vasarat ja korralikke kruustange ning kärni. sae võid asendada relakaga, kui käsi kindel. Kardaani ristipesasid tuleb veidi järgi aidata, soveldada nii 0,3-4mm, sest risti puks on diameetrilt tsipa suurem... puks peab minema sisse pinguga...saab ka termiliselt ava suuremaks, mis hiljem jahtudes ilusti kinni tõmbab. Muidugi saab ka pukse väljapoolt õhemaks aidata :)
-
- Postitusi: 38
- Liitunud: E Mai 09, 2005 15:10
- Asukoht:
- Auto:
lisamüra suhtes ei oska öelda... sest egas mo GLS aastast 1980 eriliselt kuldset vaikust sõidu ajal just ei paku puhtalt tolle ajastu sisedisaini tõttu. Aga egas jäik kauss müra naguni summuta olenemata materjalist... pigem summutaks see ühendus, mis on 99´l , st kardaani asemel on kummist ketas :)... pigem on müra salongi kandumisel-võimendumisel oluline roolisamba kontakt ülejäänud kaadervärgiga salongis. ehk mõni salongiäss teab pajatada ...
Täna sai auto uue kummileevendi käiguhoovastikku, 11 Euro eest täiesti uus tunnetus, mõnus tunnetus. Soovitan see lihtne vidin kõigil vahetada järgmise hoolduse käigus (juhul kui muidugi pole viimase paari aasta jooksul seda tehtud) minul oli vist veel tehase paigaldatud.
Lisaks sai vahetatud siduri-peasilinder mis enam ei pidanud ja vahetatud ka õlid filtrid, kinnise käigukasti sai (pumba puudumisel) tühjaks tagant poolt diffri kaane eemaldamisega. Käigukasti sai 10W-40 Liguy Moly MoS2 lisandiga ja sõltuvalt kohaliku poe valikust sai sama õli ka mootorisse. Kogu möll võttis aega napp 3 tundi, ja need hirmutavad DIY internetis pakuvad veits ikka üle kui käsivad eemaldada kogu alumise armatuuri. Tundub et õhk lahkus ka süsteemist, kahjuks ei olnud võimalust süsteemi survestada.
P.S. kui selle postituse teele panen siis on lugejate autode all 900 top 3 teemad (värskuse järgi) 2.1 mootoriga :P
Lisaks sai vahetatud siduri-peasilinder mis enam ei pidanud ja vahetatud ka õlid filtrid, kinnise käigukasti sai (pumba puudumisel) tühjaks tagant poolt diffri kaane eemaldamisega. Käigukasti sai 10W-40 Liguy Moly MoS2 lisandiga ja sõltuvalt kohaliku poe valikust sai sama õli ka mootorisse. Kogu möll võttis aega napp 3 tundi, ja need hirmutavad DIY internetis pakuvad veits ikka üle kui käsivad eemaldada kogu alumise armatuuri. Tundub et õhk lahkus ka süsteemist, kahjuks ei olnud võimalust süsteemi survestada.
P.S. kui selle postituse teele panen siis on lugejate autode all 900 top 3 teemad (värskuse järgi) 2.1 mootoriga :P
P.S. kui selle postituse teele panen siis on lugejate autode all 900 top 3 teemad (värskuse järgi) 2.1 mootoriga :P
Klassikute müügikuulutustes Rootsis ja Soomes mainitakse ikka ja jälle, et see on parim omaaegne Saabi mootor. Peaaegu sama võimas kui turbomootor, aga ilma kulukate vidinateta.
SAAB on tegusõna!
Juhtus täna selline ennkuulmatus et SAAB keeldus mind töölt kojuviimast, tööle sõites süttis umbes 10km ennem töölejõudmist kena punane kast märkidega "+" ja "-", panin gaasi juurde ja punane tuluke peaaegu kadus aga vaikselt jäi siiki hõõguma. Tööle jõudsin kenasti, kuigi viimastel meetritel tuli ekraanile ka oranž "anti lock"
Õhtul kojumineku ajaks oli elekter otsas mis otsas, keerasin aku maha viisin tuppa, generaatorilt eemaldasin harjad, laenansin töölt "piruka" ja peatusin ennem kodu kohalikus kaupluses ja sain (loe 7.60€) uued harjad, kui elu on ilus siis homme sõidame edasi!
P.S. Kilomeetreid on juba pisut üle 415 000
Õhtul kojumineku ajaks oli elekter otsas mis otsas, keerasin aku maha viisin tuppa, generaatorilt eemaldasin harjad, laenansin töölt "piruka" ja peatusin ennem kodu kohalikus kaupluses ja sain (loe 7.60€) uued harjad, kui elu on ilus siis homme sõidame edasi!
P.S. Kilomeetreid on juba pisut üle 415 000
Vaata rootor ka üle, klassikul olen kohanud palju lõpuni kulunud rootoreid.
Rootor ei kulu. Kuluvad harjade kontaktrõngad ja need on vahetatavad ning ka mõistliku hinnaga.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Vaata rootor ka üle, klassikul olen kohanud palju lõpuni kulunud rootoreid.
Rootor ei kulu. Kuluvad harjade kontaktrõngad ja need on vahetatavad ning ka mõistliku hinnaga.
See mu mõte oli, aga jah, sinu sõnastus palju parem.
Ma vahetasin harjad reedel ära, panin laetud aku peale ja sõitsin koju. Ükski tuli ei põlenud ja auto töötas kenasti, vahemaa (16 km) oli küll liiga lühike, et kindlalt öelda kas kõik korras või mitte kuid loodan et on.
P.S.Kuidas nende kontaktrõngaste kulumist hinnata? kas peab generaatori maha võtma või saab ka teisiti, kui on lihtne siis peaksin äkki korra pilgu peale viskama aga kui tegu on keerukama ülesandega siis ilma tungiva vajaduseta jääb suve ootama.
P.S.Kuidas nende kontaktrõngaste kulumist hinnata? kas peab generaatori maha võtma või saab ka teisiti, kui on lihtne siis peaksin äkki korra pilgu peale viskama aga kui tegu on keerukama ülesandega siis ilma tungiva vajaduseta jääb suve ootama.