Saab 900 2.1 4D, 1992, Mart900

Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#1

K Juun 02, 2010 23:54

Tere SAAB-i sõbrad!
Mul on rõõm teile teatada uuest kaunitarist oma parklas. Auto on ilus, mitte midagi erilist SAABi mõistes aga ikkagi SAAB. Soetatud sai ahvenamaalt ühe soome saabiklubilase käest ja ära võlus mind just väga heas korras kere ja täitsa mõistlikus seisus salong. Täna sai numbrid külge ja eks mõnipäev saab piltigi teha.
2,1 mootor on esmamuljel päris mõnus ja oma 103 kw liigutab ta igatahes sedaani pisut paremini kui 2,0i kolmeukselist. Audaceris sai stardi hooldus tehtud, just nii suures ulatuses kui rahakott kannatas, vahetatud enamus hooldus käigus vahetatavaid asju ja hulga ka muid asju. Murelapseks jäi hetkel veel immitsev roolilatt, eks paistab nüüd tarbimise käigus kui tõsine see lugu on ja eks tuleb hakata miskit väljamõtlema. Päris uut niipea osta ei jaksa nii et kui kellegil mõni TOIMIV kasutatud nurgas vedelemas siis olen pakkumistele avatud, ka taastamisele võiks mõelda, ennem tuleks muidugi viga täpsustada.
:drive:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#2

N Juun 03, 2010 9:41

vot see on küll hea uudis!
loodan, et pilte ka tuleb ka nn. kriitilistest kohtadest.
2,1 on vabalthingav ja pea sama palju Kw kui lpt turbiiniga masin.
väike võrdlustabel ka, et teaksid:

2,1: 103 Kw 180 Nm 2900 p/min 0...100km/h 11,0 sek
2,0 S: 107 kw 205 Nm 3800 p/min 11,0 sek
2,0T: 118 kw 255 Nm 2800 p/min 9,6 sek
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#3

L Juun 05, 2010 21:44

Praegu veel kriitiliste kohtade pilte pole teinud,pagasiruum on täiesti puhas, sama käib veovõlli-tunnelite ja aku-aluse kohta. Kapotiäär kena, ussitab bensiiniluuk. Vasaku tagumise ukse all servas on kah 5 cm2 laik mille keskel on auk. Muidu buen, pesta ei saanudki, pesen teine päev, tegin ka kaks pilti mobiiltelefoniga, enda kaamera mul filmiga aga edevus ei lase oodata kuni rull täis ja pildid käes:red:
Väljast siis naamooodi:

Lisatud failid
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#4

L Juun 05, 2010 21:45

Seest on kah mõnus, miskit ainult kiuksub kusagil.

Lisatud failid
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#5

L Juun 05, 2010 22:20

Mul 900 Saabe lammutamisel mitu tk.....
kui roolilatti vaja siis tee mingid pildid milline välja näeb, siis saan vaadata kas sobivad. Ma pole mingi päris Saabiteadja, aga äkki saan aidata. 3 Saabi praegu lammutamisel, arvatavasti tuleb ka neljas...kõik on 900 ja üks on aastast 1986....teised vist mingi 90 ja vist ka 92 aasta.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#6

L Juun 05, 2010 22:53

Saatsin U2U
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#7

L Juun 12, 2010 0:23

Autol vahepeal ülevaatus kenasti läbitud, natuke nuriseti ühe rooliotsa üle, aga seda ma teadsin ja plaanisin vahetada koos roolilatiga.
Halva uudisena - juhtus sellline õnnetus muruniites, et kivi lendas klaasi. vot. ja nüüd uut tarvis, soovitatav oleks lihula haapsalu hiiumaa marsuudil ja koos vahetusega :P Aken siis juhipoolne tagumise ukse klaas. Kui eelis marsuudil pole siis võib ka mujalt pakkuda.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#8

L Juun 12, 2010 9:08

Algselt postitas kuskil mart900
Ma panen siia kohe oma kogemuse, ma algaja ja kindlasti tegin miskit valesti aga asi läks mul nii:
1. Ostsin ahvenamaalt auto, kõik kena auto töötas ja puha. hind 250 eur-i
2. Sain ta oma töökoha rekkaga eestisse kosele, hind pudel.
3. Kuna auto oli juba registrist maas siis treileriga koselt arki ca 100 eur-i
4. Esmahooldus läks 11 000.- paar pisemat viga (roolivõimu rihmaratas loperdas, klapikambrikaane tihend oli olematu jne.) ülejäänud kõik uued õlid, filtrid, jahutusvedelik, sharniirid ,piduriklotsid, küünlad jne jne ühesõnaga pudi-padi.
5. Ark registreerimine 1800 eek pluss numbrid 900 eek
6. Kindlustus üks kuu 450 eek (!)
Kokku jämedalt 20 000 eek pluss oma töö ja vaev.


hea näide selle kohta, mis odav klassik kohe maksma läheb, et liikuma saada. Tegelt ikka päris karm!
ja selle juures transa eestisse pea tasuta ;)
näiteks itaaliast siia transa 10500 eek ;)
ja ma aru ei saa, et 4 sharniiri vahetusse?
tavaliselt need originaalid ikka peavad pea igavesti. aga ju oli siis vaja.
ja kindlustus sul kah meeletult kallis.mul klassiku kindlustus pooleks aastaks 502 kr.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#9

L Juun 12, 2010 11:43

See alguse hooldus läks sellepärast nii kalliks et ta lasi selle töökojas teha. Sellised lihtsamad vead oleks võinud ka ise kõrvaldada (samas kui endal jälle kohta kus teha pole ja tööriistu ka mitte siis pole teist teed)
Kindlustus on Ivometsal kindlasti seetõttu odavam, et koefitsent madal ja elukoht ka soodsam. Krt alates aprillist pole võimalik ARKis enam enda aadressiga hämada, auto tuleb kirjutada oma sissekirjutusega elukohta - nad saavad seda nüüd kontrollida. Varem olid mul kõik autod ilusti maal vanaema juures arvel.

Aga klassik on ilus ja tore, et nüüd käima sai ka :)
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#10

L Juun 12, 2010 19:05

Alustuseks tahaks tänada Rallisaabi, vähem kui 24 tunniga on mu klaasi mure lahendatud, peaks ikka kindlasti see aasta ennast ka kokkutulekule sobitama - heal meelel möriseks nende toredate inimestega kes siin foorumis käivad ka muud moodi ku U2U ja telefon.
Kindlustus on muidu mu valgel klassikul aastaks kah alla 1500 krooni, elukoht on läänemaa seega koifitsent pole väga laes (ca 0,8-0,9 oli vist), probleem oli selles perioodis tegin ainult 1 kuuks.
Lõpp hind tuli kõrge jah, aga olen rahul, selle 20 000 eest nii head autut naljalt ei saa. Ise arvasin, et saan hakkama poole vähemaga - ostu hind ju kõigest 250 euri. Mis mind võlus on tõesti väga hea kere ja kena salong. pealegi tundus see 2,1 huvitav.
Töökojaga on nii - ma käin kohas mida ma tõesti usaldan, mul on mujal ka kehvasid kogemusi olnud, juppe tahan, et vahetataks pigem natuke ennetavalt, ma ise ei ole suurem asi mehaanik, puuduvad igasugused võimalused pluss kaks vasakut kätt. Ideaalis ma loodan, et vean hooldusest hooldusesse ilma vahepeal teele jäämata. Kindlasti tuleks NATUKE odavam ise tehes kui OMA TÖÖD EI ARVESTAKS. Ma olen suhteliselt soss-sepp, verised näpud kuuluvad ka sumpsi kummi nipode vahetamise tseremooniasse, muust ei räägi. Ise teen selliseid nipet näpet asju, vahetan armatuuris pirne ja meeldib mulle ka autot koristada. Pealegi tunnen mina katkise jupi ära alles siis kui tervet näen :D
stennadi
Postitusi: 696
Liitunud: T Jaan 11, 2005 20:03
Asukoht:
Auto:

#11

L Juun 12, 2010 21:13

Ole mureta, sellist vanemat autot omades õpid vaikselt igasugu uusi nippe ja töövõtteid. Arendad ühe vasaku käe paremaks käeks. Algul katsud mõne pirni omal käel ära vahetada ja siis juba õli mootoris ja nii ta läheb. Minuarust on klassik huvitav auto, mille kallal nokitsemine on omaette mõnus tegevus. 2.1 moto on väga tore asi -peaaegu nagu LPT turbo mineku poolest.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#12

E Juun 14, 2010 21:10

Nagu iga hea asi tahab ka see SAAB natuke harjumist, täna otsustas mu kallim mu kõige kallima kärdlas hätta jätta. Nimelt keeldus käivitumast, kiire diagnoos oli tühi aku, põhjuseks mitte laadiv generaator. Hiljem selgus ka vea alge, purunenud ergutusvoolu klemm. Nüüd aku vaikselt laeb ja kallimad on leppinud.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#13

T Juun 22, 2010 16:37

Nii sain paari abistava telefonikõnega vahetatud vasakpoolse tagumise akna, teistele teadmiseks uue sissepanekuks on vaja eemaldada väike kolmnurk aken ja siin. Marjaks kulub saaremaa kadakast võinuga. Ja mäkkaiveri teibi jääke (kui on sellega paigaldatud ajutist kile akent) on :wall: väga raske eemaldada, soovitan selleks otstarbeks olivia rapsiõli ja pehmet kaltsu.
Tegin selle töökäigus avastuse, nimelt tuli valge plasti tagant välja keskluku mootor. Milline on klassiku kesklukk? Lihtsalt võtmest lukustades toimiv? Mul igatahes ei toimi, aga kus kohast tuleks hakata viga diagnoosima?
mart96
Postitusi: 448
Liitunud: R Aug 06, 2004 14:04
Asukoht:
Auto:

#14

T Juun 22, 2010 22:21

keskluku boksi külmjoodetest üldjuhul.Tüüpviga.
See boks asub su kõige kallima jalgade juures;)
Ehk siis kõrvalistuja pool selle õhujaotaja(plastikust lai avadega asi, kust jalgadele sooja õhku tuleb). Piisab kui lased lahti selle plasti parempoolse kruvi ja siis tõmbad krempli allapoole ja seal on metallist klambriga kinni selline pikkade sigarettide karbi suurune must plastkarp-keskluku aju. Külge läheb pistik kaheksa klemmiga. Pistik lahti, karp tuppa laua peale, lahti ja siis trükkplaadil üle joota kõik jootekohad. Võid anda ka mõnele telekaparandajale-need harjunud tinutama;)
Üldjuhul hakkab toimima. Juhiukses on lüliti-võib ka selle viga olla.
Ja muidugi alusta kaitsme kontrollimisest-mis number see oli ei mäleta, aga seal klaaskaane peal on kirjas-central lock. Kaitsemed siis mootoriruumis seal ühtses suures karbis.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#15

P Aug 08, 2010 21:49

Kesklukk hakkas ise tööle, noh vahest vähemalt. Eks ta on seal "to do" listis ikka tipu-pool aga endiselt tegemata. See eest on ees tutikas klaas, sain SG-st pronksi-karva koos paigaldusega 1500.- ja ka rooliotsad on nüüd korras.
Peaks mõtlema uuele summutile, otsast lõpuni vist. Kas on vahet kah milline hankida? Millise tootja jne. Ja kuidas saab kontrollida kat-i tööd, kui ülevaatusel olid gaasid ok siis on ok?
P.S. Tahaks, et auto tagumik ei vajuks maha ja nina ei tõuseks taevasse kui kogu perega ringi reisin. Mida teha.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#16

E Sept 06, 2010 14:07

Vahepeal pesin puhtaks, muud pole jõudnud midagi teha. Hea seegi, et vahest pestud saab ;) Kui kellegil viitsimist siis võiks jagada kogemusi et kuidas saada taga osa vähe jäigemaks, vähem koorma tundlikuks.

Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14292
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#17

E Sept 06, 2010 15:03

Vedrud pkapeale oma jäikuse kaotanud? Uued vedrud või siis mingid rõngad keerdude vahele.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#18

E Sept 06, 2010 15:26

Luukpära vedrud on jäigemad.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#19

E Sept 06, 2010 15:33

Klassikule on minu arust vaid 2-te sorti tagavedrusid, tavalised ja jäigemad koormavedrud.
Ma olen alati neid jäigemaid kasutanud, maksavad samapalju.
No ja sealt samm edasi on näiteks täispumbatavad õhkpadjad vedrude sees... toimivad väga eduliselt.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#20

E Sept 06, 2010 16:10

Need jäigemad koormavedrud käivad ainult taga või on terve ring vedrusid jäigemad? Kas amortisaatorid ei puutu eriti üldse asjasse ja kas sportvedru teeb sama asja kui kliirensi kaotus ei sega?
Ma ei tea kas viga on väsimuses, igatahes kui auto on täislastis, kogu famiil koos kärudega pluss paar poekotti siis on nina taevapoole ja vastutulijad muudkui vilgutavad tulesid .."tõmba täied maha idikas.."
...Kusagilt on jäänud kuhugi mälusoppi mingised uretaan puksid kusagil vedru sügavustes mis nagu piirasid seda läbivajuvust kusagilt maalt.....aga võibolla nägin ka seda unes.
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#21

E Sept 06, 2010 17:50

SAABi kataloog annab kolme varianti- sedaan,tugevdatud sedaan= combi coupe ja tugevdatud combi.Esivedrud on kõik ühe koodiga.Need ei ole mingid madaldussari.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#22

E Sept 06, 2010 18:23

Sportvedru oli mul pehmem kui praegune originaal isegi + mõttetult madal.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#23

K Nov 17, 2010 20:07

Vahepeal olen vahetanud eelviimase summutipüti uue vastu, kohe parem on. Piinas ka klobin mille asukohta ei suutnud määrata, kõrvaldatud stabika pukside vahetusega. Kesklukk on juba toas, jõuluks saab joodetud :)
Aga tegelikult kirjutan ka asjapärast, nimelt küsimusi seoses siduriga. Vahest käiku vahetades, eriti esimeselt teisele kostab hetkeks mingit naljakat raginat ja pedaalist käib värin läbi. Ka tagurpidi käiku sissepannes käib selline kerge raks ja jõnksatus.

Edit. Kusjuures see esimeslt teisele ragin kostub siduri vajutusel mitte käigukangi liigutamisel, hetk ennem põhja jõudmist.
Ja tagurpidikäigu ragina põhjus võib olla ka kõrgetes pööretes, pöörded ligi 1200
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#24

R Juun 10, 2011 22:30

Pea kuus kuud hiljem on mul heameel öelda: "vedrud on vahetatud!" Ja veel kõik neli ning taha sai tugevdatud variant. Kõike targem oli neid vedrusid osta läbi autoosad.ee lehe, kenad lesjöforsi vedrud kõik kokku ca 100 Eur.
Jälle sai vahetatud esimese stabika pukse, põhjus siis varda otstes mis on nii kulunud, et puks isegi uuena praktiliselt ei hoia. Üritan tööl uued väiksema auguga puksid treida, ega vist varrast ennast naljalt ei leia.
Teine mure on summuti mis ühes asendis pläriseb mööda põhja ja teises kolksub vastu tagasilda. Aga noh sellest murest saab vast varsti jagu.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#25

K Nov 16, 2011 18:11

Olen täitsa hädas, vahetatud said kõik neli vedru korralike lesjöforsi vedrude vastu, taha said tugevdatud vedrud ja ikka on nii et kui sõidan maanteel läbi lohu või kui võtan hoogsama kurvi siis nelja inimesega autos käib ratas vastu koobast, ilma pagasita! Palun aidake võimalikke põhjusi välistada/selgitada:
1. All on 195/65 R15 naastrehvid - 86 aasta 3d mudelil need küll kunagi koopasse ei puutunud
2. Mees kes vedrusid vahetas ajas esimesed ja tagumised segamini (võimatu?) küsin sest parkides on ka selline tunne nagu nina oleks kergelt üleval
3. Amordid on väsinud - kas see loeb?
Vasta