Saab 900, 1990-1992, RalliSaab

Vasta
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#1

L Juun 05, 2010 22:12

Tere kõigile.
Lühidalt mure. Sai kunagi soetatud Soomes vana Saab vist aasta 1992, 2,1 ja 16v. Kik oli ilus ja tore kuni jäi auto lihtsalt seisma ja tegime temast jääraja auto, kõik mittevajalik lendas autost välja. (vabandan, aga see oli lausa Saabi lõhkumine) Jäärajasõidul Nabalas läks päris hästi, tegime ikka kõigile ajaga silmad ette.
Süües kasvab isu ja otsustasime siis ka suverallidest osa võtta.... selleks "tühendasime" veelgi vaese Saabi mittevajalikust romust, seega kõik mittevajalik sai auto kere küljest ära võetud, uued amordid ja ralliiste ja kõik mis vaja, käisime Pärnud audru ringrajal sõitmas, kõik oli ilus ja tore, aga 2,1 mootorist ei pigistanud niipalju jõudu välja kui oleks tahtnud....ja kaal oli algselt sellel autol 1250 kg, siis peale tühjenduskuuri kaalus Saab vaid 900 kilo, olime tulemusega väga rahul....kuid süües kasvab isu ja otsustasime siis 2,1 turbomootori meie uhkele saabile panna, mootor peal, kõik ilus ja sobib..... kuid kuid kuid nüüd tekkist tõrge. Tuleb välja et juhtmesarjad ja boksid ei sobi päris nii lihtsalt kokku. Seega meil nüüd 1990 - 1992 Cabriole Saabi süüteboks numbriga 028000948 peale pandud ja boks on käinud kontrollis ja boks töötab, kuid boksile puuduvad kõik andmed, et mootor käiks ja ka pöörded üles võtaks, kaks elektrikut on pead murdnud ja murraks edasi, kuid puudub selle boksi Bosch/ Jetronet 028000948 andmed, et mida mingi juhe sellesse boksi toob ja mis juhe mis anmed kuhugi viima peab.... seega boksi elektroonika juhiseid või joonist oleks vaja. seal neid klemme vist 46 tk aga me ei tea mis teate toob mingi klemm boksile ja mis teate boksist välja viib mootori töötamiseks...... keeruline jutt, aga elektriku putitamise peale sai lõpuks mootor tööle, aga kui töötab vasid tühipööretel....
Oleme teinud igasugu nippe ja nikse, aga nu kuiei tea mida teha, siis sellise elektoonilise juhtimisega niisamam katsetusi on teha päris keeruline.
Seega kas kellegil on kuskil selle boksi elektrisüsteemi joonist.
Vee lihtsam, kui saaks teada näit. mida toob/viib boksile nr 27 juhe? või nr 12 juhe?
Kui keegi murest aru ei saanud siis võin selgitusi juurde anda mida ma konkreetselt tahad.

Tänudega Gunnar.

Siin jääraja sõit:
http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?f=2&t=13434&start=0

Siin esimene suvesõit:
http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?f=2&t=13882

Soov oleks jõuda ka Raplasse mis on 13.juunil juba:
http://foorum.fastfords.org.ee/viewtopic.php?f=2&t=14248&start=0

Nii et kiireks läks kogu projekt.
Oleme pannud päris palju aega ja ka raha kogu projektile, kuid nüüd lõpusirgel tuli probleem.
Ostetud uus turbo ja kõiksugu nipet näpet mis mootorile lisajõudu ja väänet annaks...kuid kui ikka käima ei saa, siis ju ei tule asjast midagi välja.
Tänud veelkord.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#2

P Juun 06, 2010 10:11

Jõudu projektiga, väga põnev üritus igatahes :thumb:

Ma arvan, et suurimaks abiks praeguse probleemi lahendamisel ja ka tulevikus oleks soetada selline manuaal, selles kõik skeemid olemas. Kogu projekti juures ei tohiks see väike lisainvesteering liiast olla.

http://www.kriso.ee/Saab-900-16valve-Official-Service-Manual/db/9780837603131.html


Mõned märkused eelolevale jutule:
- Saabil pole kunagi olnud 2,1L turbomootorit, neid tehti vaid vabalthingavaid. Seega teil on ilmselt ikka 2,0L turbomootor.
- Antud kood Bosch Jetronic 0280000948 pole mitte süüteboks vaid kütusesüsteemi juhtplokk. Süüteplokk on täiesti eraldiseisev asi klassikul.
- Huvitav millega te turbo rõhku juhite, kas APC (nagu originaalis) või mingi manuaalne kontroller?


Aga et vahepeal midagi teha oleks, vaatasin oma raamatu järgi Boschi ECU klemmid järgi, kehtib siis Bosch LH2.4 süsteemile (turbo 89-93)

23 - sisselaske NTC andur (seda tavaliselt pole, mingites maades kasutati)
22 - Check Engine tuli armatuuris (tulele tuleb teiselt poolt + peale)
26 - Shift Up tuli armatuuris (seda pole reeglina vaja, maitse asi)
1 - sisend süüteplokist sinine juhe (tahhomeetri signaal)
34 - kiirusandur armatuuris (pole ka eriti oluline)
13 - mootori temp andur
6 - AMM (õhulugeja), sini/valge juhe
7 - AMM (õhulugeja), oranz juhe
8 - AMM (õhulugeja), puna/valge juhe
27 - evaporative canister (see on bensuaurude puhsatamise kopsiku klapi juhtimine, vaevalt te seda oma rallikal kasutate)
24 - lambda anduri sisend
17 - mootori mass
5 - mootori mass
25 - süüteplokk sini/puna juhe
2 - süüteplokk ja gaasiklapi asendi andur / hall juhe
3 - gaasiklapi asendi andur rohe/puna juhe
14 - konditsioneeri süsteem (ilmselt ei kasuta)
35 - +12V süüde sees
19 - EGR klapp (seda te ilmselt ei kasuta)
4 - +12V pidevalt
20 - kütusepumba relee juhtimine
32 - käivituspihusti juhtimine (kui on olemas, see oli reeglina vabalthingavatel)
18 - kütusepihustite juhtimine (pihustitele tuleb + teiselt poolt peareleest)
29 - testpistik
9 - toide peareleest (pihustite + pool)
33 - AIC (tühikäiguklapp, sellele tuleb ka toide teiselt poolt peareleest)
21 - pearelee juhtimine
16 - testpistik
12 - testpistik
30 - aut kasti sisend pöörete tõstmiseks (pole vaja)
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#3

P Juun 06, 2010 19:15

Ma ei julge suud lahti tehagi, olen asjas algaja ja näedsa tuligi mitu apsu sisse. Siis see mootor on ikka 2,0 16v ja turbo.
Kuskilt raamatust ma vist ikka lugesin et 2,1 turbo oli ka, aga ehk ma siis eksisin.
Teine asi see boks on tõepoolest kütusesüsteemi juhtplokk, nimetasin asju lihtsalt valede sõnadega. Ehitusmehest ikka autoelektrikut ei saa. :)
Turbo rõhu juhtimiseks loobusime APC boksist ja tuleb käsitsi (manuaalne) juhtimine...
AGA nüüd tuleb parim küsimus... miks oli APC boks ka sellel 2,1 vabalthingaval mootoril? Mida see siis juhtis.
Ja kas meie probleemid võivad tulla ka sellest et APC boksi vahelt ära võtsime?
Elektrik neid juhtmeid seal sählas... tõstis siia ja sinna, ma vaid juures targutan ja tahaks hirmsasti 13. juunil sõitma minna.
Siis veel.... kahekesi ühe soomlasega me seda teeme ja ta ütles, et meil LH2.4.1 süsteem? Kirjutasid mulle LH2.4 süsteemi, et kas sellel ka pisuke vahe on? Või on klemmide otstarve sama?
Tänud kõigile kes on kaasa mõelnud.

Et üritus päris vett vedama ei läheks, juhul kui autot käima ei saa, siis varuvariandiks on 2.0 ilma turbota Saab 900 valmis rajale startima, omas täies originaalis....:) punane blüüź sisu ja puha :)
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#4

P Juun 06, 2010 20:42

APC ärajätmine ei tohks peale turborõhu küll midagi muuta, ehk siis ilma APC-ta sõidad vaid nn "base boost"-iga, mida reguleerib vaid wastegate. Või siis manuaalne klapp, nagu plaanisid.

See, et 2,1sel oli ka APC, ei usu... osadel vabalthingavatel (ilmselt ka 2,1stel) on sama koha peal sarnane plokk aga see on hoopiski EZK süütesüsteem, mis ka varustatud "knock sensoriga", see võib tekitada segadust.
Kui te selle asja sealt minema viskasite, siis on teil äkki probleem hoopiski süütesüsteemis, millel mõned asjad puudu...?

Süsteemidest tean mina Boschi LH2.2 ja 2.4 ning uuematel vabalthingavatel ka 2.4.2 (ka ilmselt 2,1sel).
Ja peaks olema erinevusi küll 2.4 ja 2.4.2 vahel - kasvõi gaasiklapi andur, ühel on lülititega, teisel reostaat.

Lisaks on veel Lucas-e mootorijuhtimised, kuid mul pole nendega kokkupuudet olnud.

Mulle tundub, et hetkel on teil seal LH2.4.2 juhtmestik ja komponendid, mida tahate sobima saada LH2.4 ajuga.
Ma võtaks antud olukorras turbomootoriga versiooni skeemi ette ja käiksin kõik ahelad läbi, samuti peaks kõik andurid, komponendid LH2.4 süsteemist võtma.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#5

P Juun 06, 2010 22:11

Jep, segadust on tõesti palju, sest jah, kui nüüd elektrik lõpuks need elektrijoonised kätte sai mis ma siit foorumist sain, siis ta ütles, et meil niipalju asju puudu (juhtmeid) et ime et see üldse käimagi läks, sest kõik algas sellega, et ei olnud üldse sädetki.... pusis ja pusis...säde tuli...käima ei läind....pusis ja pusis.... oli meil mingi elektrijoonis ikka ka, aga pusides käima sai.... aga nüüd nu ainult tühipööretel käimine ei aita... :) seega, sain praegu tõesti palju infot selle väikse aja jooksul mis siis foorumis olen olnud ja loomulikult on ka mu partner infot otsinud ja ... ... mis seal ikka, annan teada kui hätta jälle jäin või sain kõik tööle.
Elekrtik oli uurinud ja puurinud neid skeeme ja ütles lühida lause..... meil on uus elektrijuhtmete kopmlekt vaja 2,0 turbomootorile.
(sest kahjuks see Saab mis me ostsime 2,0 turbo, ja mootori ümber tõstsime, juba see oli sigin sogin juhtmeid täis tuunitud, keegi asjatundja oli kunagi midagi teinud, aga uduaimu ka pole mida!!)
Seega lühidalt, tänud praeguseks ja vaatame mis asjast saab :)
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#6

P Juun 06, 2010 22:15

Ahjaa, me ikka võtsime turbosaagi juhtmed ja panime mootoriga kaasa meie saabile, aga kaitsmeblokk ja sealt sinna APC või endisesse EKZ süütesüsteemi bloki juhtmestik jäi vana.
arvan et sealt see viga tulebki..... uh kurjam... selle ostetud turbosaabi juhtmestik oli ju sigin sogin, arvasime et saame asja.... nu aga võta näpust...ei saanud, äkki on vaid pisitilluke viga, mida me ei näe... ... ...
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#7

N Juun 10, 2010 18:16

Ei me saanud seda kuidagi toimima, nüüd sai ostetud Hateksi süüte süsteem ja nüüd järgmine probleem, et seda regullida vaja arvutit millel COM port arvuti küljes...siis läpakas... ja oh õnnetust uutel seda ju pole jne jne jne probleemid ei lõpe ja sel pühapäeval jääb sõit ära.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#8

N Juun 10, 2010 19:25

USB-serial adapterid on täiesti olemas, sul pole vaja midagi "vana arvutit". Ei teagi midagi mis USB otsa ei adapteeruks.

Pilt
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#9

N Juun 10, 2010 19:28

Algselt postitas: farmacoma
USB-serial adapterid on täiesti olemas, sul pole vaja midagi "vana arvutit". Ei teagi midagi mis USB otsa ei adapteeruks.

Pilt


Leidsin kohe ühe poest kah
http://www.oomipood.ee/?t=k_ki&i=CABLE-146/2
CrasherFox
Postitusi: 209
Liitunud: L Sept 01, 2007 14:30
Asukoht:
Auto:

#10

N Juun 10, 2010 21:25

Paraku ei pruugi need adapterid sellistes rakendustes mitte alati toimida. Kui huvi on, võin küll proovida anda.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#11

N Juun 10, 2010 23:20

kasutajal saabu, T16 masin osadeks; ehk saad sealt kõik mis vaja ja toimiva.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#12

L Juun 12, 2010 16:10

Jep jep tänud taas kõigile... vana arvuti olemas ja sellised vahepistikud usb otsikuga kahjuks ei toimi.
Seega Saab jäi seekord rallile minemata, aga võtsime varuvariandi Saab 2,0 ilma turbota ja trilli ja trallis saab ikka homme (pühapäeval) Raplas kuskil kardirajal. Ei tea kus see on, aga kuskil Raplas.
Et annan kõikile teada kui rallisaab korda saab.
Tänud.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#13

L Juun 12, 2010 19:24

Peab siis vaatama tulema :beer:
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#14

E Juun 14, 2010 23:44

Ei läinud Saabil just kõige paremini. Aga nuh Saabiklassis ikkagi esikoht, mis siis et teisi Saabe polnudki ja sellist autasu välja ei antudki :)
Üldkokkuvõttes oli äge, vihma sadas kogu päeva, korra tuli päike ka välja. Saab tuli ilma juhipoolse peeglita koju, sest see jäi ühes kurvis 200l. tünni juurde maha.
Tip top massin, kuid enne võistlust velgi vahetades märkasime, et piduriklotsidest oli vaid 0,5 mm järgi jäänud, nii et pidureid nagu ei olnudki.
Aga auto õnnelikult jälle maja ees ja ootab järgmisi väljasõite. Veel ei tea kuhu.
Nüüd siis 22 päeva aega ehitada rallisaab valmis... tegelt valmis juba, aga lihtsalt programmeerimisega jäime jänni, sest vana arvutit polnud.
Seega 8 juuli oleme kindlasti Pärnus, Audru ringrajal.
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#15

T Juun 15, 2010 6:02

:head: Vägev on juba üksnes osavõtt. :thumb:
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#16

T Juun 15, 2010 8:25

Algselt postitas: farmacoma
USB-serial adapterid on täiesti olemas, sul pole vaja midagi "vana arvutit". Ei teagi midagi mis USB otsa ei adapteeruks.

Pilt


Autoprogrammid tavaliselt USB-adapteritega ei toimi,seepärast ostavadki autodiagnostikud massiliselt antiikseid IBM`e kokku.
RalliSaab
Postitusi: 49
Liitunud: L Juun 05, 2010 21:39
Asukoht:
Auto:

#17

E Sept 27, 2010 3:00

Seega... rallisaab sai ikakgi suvel korda, käisime Pärnud võistlemas ja läks tõeliselt hästi...võitsime enda klassis esi ja teise koha. Super.
Kuid järgmine võistlus...Tabasaus läks väga täbarasti, harjutusringidel muutus teise käigu hammasratas hambutuks ja sõidust ei tulnud enam midagi välja...kuna käimakast lahtiselt lendavaid hambaid täis...ehk sai mootori tuuning liiga hea ja käimakast ei pidanud vastu. Kuid tänaseks on käimakast vahetatud ja lisatud ja vahetatud jõuülekandeid, et teist käiku enam ei peagi eriti kasutama (loomulikult on ta olemas) ja viimane selle suve võistlus on 3 okt Raplas...loodame taas kõikke paremat, sest käikime just remonditud autot testimas ja jooksis väga hästi. Lausa super. Seega olen Saabi tööle saanud ja suured rahad raisatud, kuid tulemus n hea... :)
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#18

E Sept 27, 2010 13:51

Pane rallikast ikka pilte ka siia :poke:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
djstallion
Postitusi: 269
Liitunud: T Veebr 19, 2008 18:24
Asukoht:
Auto:

#19

E Sept 27, 2010 14:06

Algselt postitas: Trionic
Autoprogrammid tavaliselt USB-adapteritega ei toimi,seepärast ostavadki autodiagnostikud massiliselt antiikseid IBM`e kokku.

Võib, aga ei pruugi. Sõltub programmist ja ka konkreetsest adapterist, ühe adapteriga võib töötada, teisega mitte. Natiivne serial port on muidugi alati probleemivabam ja kindlam lahendus taoliste eriprogrammide puhul. Lisaks on nii mõnelgi uuemal äriklassi sülearvutil samuti emuleeritud serial port, mis tegelikult USB siini peal, ka nendega võib nimetatud spetsiifiliste programmide kasutamisel probleeme tekkida.
Vasta