Saab 900 Turbo Commander, 1986, realrainer

KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1058
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#26

K Sept 15, 2010 16:39

Sõidan 10W40 Castrol poolsüniga. Seni veel probleemi ei näe ja kui midagi juhtuma peaks, ei julgeks õli süüdistada.
Jah mis juhtuma peakski, eks. Ühel hetkel saab midagi otsa lihtsalt - saaled või turbo. Vana asja värk ju.
Kasutaja avatar
aljoga
klassiker
Postitusi: 961
Liitunud: N Veebr 26, 2004 17:08
Asukoht: Tartu
Auto: Saabitu (sõidan rohegaasiga)

#27

N Sept 16, 2010 10:25

Minu klassik sõidab ka poolsündiga (Liqui Moly), peaasi, et õige vahemiku tagant vahetatud saab.

Kas oma sidurijama said lahendatud? Krt, ma vahetasin enda omal peasilindri mansetid ja vedru ära, aga kasu ei miskit - pedaal käib ikka kuidagi "karvaselt" ja mõnikord lahutab üsna põranda lähedalt. Ei teagi enam, mida edasi kahtlustada...
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1058
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#28

N Sept 16, 2010 10:42

Algselt postitas: aljoga
Kas oma sidurijama said lahendatud? Krt, ma vahetasin enda omal peasilindri mansetid ja vedru ära, aga kasu ei miskit - pedaal käib ikka kuidagi "karvaselt" ja mõnikord lahutab üsna põranda lähedalt. Ei teagi enam, mida edasi kahtlustada...


Viska töösilindrisse ka uus tihendite komplekt sisse. Kunagi vahetasin oma masinal, läks väga palju paremaks.
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#29

E Sept 20, 2010 20:32

Mu peasilinder vist kulutas omale laiema raja sisse, st et pedaal liigub vabalt. Mingeid õlilekkeid pole ka täheldanud temast. Sidur lahutab ilusti, noh, vähemalt veel mitte põrandalähedalt. Aga esimene ja kolmas käik lähevad raskemini sisse kui teised.Vahepeal lähevad jällegi ilusti. Külmalt sõites peale käiguvahetust jõnksutab ka - varem mitte. Kas siduris asi, või käigukastis? Praegu kindlalt raske vastata, aga enamvähem peaks tunnused teada olema?
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#30

E Sept 20, 2010 21:04

Pilt
Meenutusi jaanipäevast;)
Kasutaja avatar
RaidT
Postitusi: 63
Liitunud: R Dets 07, 2007 23:26
Asukoht:
Auto:

#31

E Sept 20, 2010 21:15

Päris üksik jaanipäev oli vist.
que
Postitusi: 1350
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: Ysi-viis ja "Model X"

#32

E Sept 20, 2010 21:30

viimane on ikka päeva foto :head:
mees ja tema auto.. respect :thumb:

muretuid kilomeetreid :drive:

ps. tee oma "volituse" värk ikka korda, muidu oleks ükspäev autost ilma :poke:
Everyday Regular SAAB guy!
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#33

E Sept 20, 2010 21:40

RaidT jaanipäev lõppes sootuks teistmoodi, põhimõtteliselt paremini ei oskakski soovida:drink:
Aga "volituse" teema pole päris minu pädevuses, loodan, et saabionu lahendab probleemi:drive:
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#34

R Okt 15, 2010 17:18

Mul on probleem. Nimelt kui käik sees on ja gaasi vajutada, hakkab auto vibreerima - kui gaas lahti lasta, vibra kaob. Kas asi on käigukastis? Mida kõrgem käik, seda suurem vibreering. Info oleks teretulnud:conf:

E: parempoolne väline pooltelje ots arvatavasti süüdi.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#35

R Okt 15, 2010 17:50

Käiguakastipoolsed pooltelje otsad võivad hoopis olla. Ja need kopsikud käigukasti küljes.
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#36

N Nov 18, 2010 17:19

Esimeste külmadega läks piduripedaal raskeks. Õhk veega sees, all roomates toru lekib. Võimalusel panen uue toru + uus dot4 õhutusega ja loodan, et sellega asi piirdub.

Positiivseid uudiseid ka:sõpradele meeldib mu abieluvoodi
Pilt
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7300
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#37

N Nov 18, 2010 18:25

Algselt postitas: realrainer
. Võimalusel panen uue toru + .


tuleks loota väga, et see võimalus sul ka peagi avaneks
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#38

R Nov 19, 2010 13:54

Hetkel teistsugune transpordivahend. Klassikut käin silitamas, ning likvideerin pisivigu:thumb:
E: Uus täissünt sees tosooliga. Lisaõhuklapp peaks ka ivometsalt saabuma. Järgmisena läheks roolivõimu õli koos käigukastiõliga. Mida käigukasti panna, autodata annab 10W30ne, foorumist ka adekvaatset vastust ei saanud. Ahjaa, pidurid ka õhutatud, kuid käsipidur ei võta. Sellel kuul vaja ülevaatusele minna, kui summuti ära keevitada, peaks läbima:)
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#39

L Mai 21, 2011 1:47

Editeerin:

Jõhvis keevitas vene rahvusest lukksepp uue resonaatori summutile külge. Päris ka mootori kohta infot, vastuseks sain:"na 86 et bõl Raket, joptõ". Meeldiv. Käisin ka ülevaatusel, kust probleemideta läbi sain, tegelt signaali too vend autost kätte ei saanud. Käskis korda teha, lahkumisel tuututasin talle paar korda:P
Saabionul oli õigus: tagant tuleb veeauru, mitte heitgaase:thumb:

E2:
Vahepeal igasuguseid pisiasju tehtud, sai ka Mart900-lt veljed ära ostetud, mis kenad välja näevad.

Nüüd aga probleemi juurde. P... järgi tunda, et õiget minekut enam pole - viskasin manomeetri sisselaskekollektori ette ja föön puhus 0,4 bari maksimum. Aasta tagasi peale ostu hakkas detoneerima ca 3,5k-4k juures. Tuli välja, et föönile oli ca 1,6 bari peale keeratud ja segu oli lahja. Segu rikkaks ja fööni rõhud alguses 1,2 ja pärast APC regullis 0,6 peale - töötas kenasti. Ma küll ei tea kustkohast aasta tagasi mõõtsime, siis ei tabandud mingit biiti, kuid arvan, et sealtsamast. Igatahes eile proovisin rõhku tõsta, kuid 1,1 bari juures juba hakkab detoneerima - 0.9 peale ma ta jätsin, seal töötab. Kas viga otsida sellest jullast, mis turbole rõhku ette annab (aga samas ta ju detoneerib nii vara?) või on pihustid, või ei tule õhku peale, või on kütusega/pihustitega mingi jama? Segu peaks rikas olema. Ehk te kõik, kes te targemad olete saate kogemusi jagada. On temaga üldse mõtet sõita, või tuleb kohe Troosti/Audaceri joosta? Sai küll pikk jutt, aga loodan, et saab asja:wtf:
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13788
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#40

L Mai 21, 2011 8:48

Midagi on siin jutus nüüd väga tagurpidi... Base boost on ikka madalam ja siis igasugu boost controllerite abil keeratakse juurde sinna. Praegune jutt tundub küll millegipärast vastupidine ("fööni rõhud alguses 1,2 ja pärast APC regullis 0,6 peale").

Millega sa kütet peale keerasid? Pritsungi pead modisid (see on ju 8v mootor???) ?

Mul on tunne, et sa peaks pisut teooriat lugema enne..:) ja selgeks tegema omale millest tuleb autol jõud. Bensiini ja õhu vahekorrad, süüte keeramine jms. Lihtsalt rõhku peale keerata ei saa, kõik peab ikka omavahel kooskõlas olema.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#41

P Mai 22, 2011 2:16

Sul on kahtlemata õigus. Midagi pole modifitseeritud, üks sepp (arvatavasti Ida-Virumaa parimaid tehnikuid) lükkas raali taha ja pani süüte küttega aasta tagasi paika. Keeras segu kruviga peale, rohkemat ei midagi. Vahekord oli 14,midagi 1-le:P Base boost on 0,4. Lugesin teageri teemat, võtsin APC vahelt ära. Alust arvata, et ka juhtrõhu regulaator ei toimeta korralikult - saadan talle tagasi diagnostikasse, kuid Jõhvis kütuserõhku nad ei loe. Rõhku saab turbole peale keerata mingi keeratava jullaga, mis sinna vahele "tuuninguga" aretatud on, et ikkagi saab. Kooskõlas peab kindlasti bena/õhuga olema. Hakkan võõrkeelset teooriat lugema, kuigi modifitseerimine jääb algul ära - tulevikuplaanid on auto võimalikult korda teha - st. tehnika
poolest stocki jätta ja kere täiskeevitusse kuhugi saata. Kogun raha, elan ja näen, siis ehk midagi teravamat vahele teha/panna. Kõik lihtsalt raha taga kinni, õpilase elu:beer:
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#42

E Aug 01, 2011 23:24

Tühikäigul ei hoidnud pöördeid - puhastasin lisaõhuklapi bensiiniga ja tundus, et asi töötas. Eks hommikul uuesti näha ole.
Nimelt ei funka jagaja vaakumsüüteregulaatori membraan?. Imedes tuleb õhk läbi. Keerasin süüdet varasemaks ja minek oli tunduvalt parem. Molekulideks pole veel teinud, on toda kummist membraani võimalik eraldi osta või äkki kellelgi pakkuda? Ette tänades:)
Kasutaja avatar
Ryhkija
Saabiklubi liige
Postitusi: 1231
Liitunud: N Veebr 03, 2005 7:29
Asukoht:
Auto:

#43

T Aug 02, 2011 10:47

Tõenäoliselt tuleb ikka terve vaakumregulaator vahetada - membraanist eraldi pole ma küll siiani kuulnud.
Ega nii pole kunagi olnd, et kuidagi ei saa, kuidagi ikka SAAB! :P
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#44

E Aug 08, 2011 16:32

Lisaks vaakumregulaatorile on süütepooli säde oranž/punakas, mitte sinine - nõrk vool. Janek555 ütles, et asi võib vabalt olla ka süütevõimendis. Elektrikud, kuidas kontrollida?:freak:

E: vaakumregulaator vahetatud. Tänud kasutajale saabu14jr ja saabule. Uuest nädalast palka loota:viin auto pealinnas kuldsete kätega meeste juurde, aitab!

E2: Autol vahetatud Audaceris roolilatt/pump + sidur töökorda seatud ( peasilindri mansetid vahetatud), süüde paika seatud + igasugu pisiasju. Tänud Janek555-le soodsa lati eest ja Audaceri meeskonda.
Nüüd siis tagasi edasiminekuprobleemi juurde. Süütepooli analoogi proovitud, säde ikkagi kollane. Uut kommutaatorit vaja alustuseks:)
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#45

P Sept 25, 2011 18:27

Nüüd siis autol uus õli mootoris ja käigukastis + tosool. Kollakas säde tuleneb pingelangust, halliandurisse minev pistik väsind. Elfast ma uut ei leidnud, ega neid nn DIN`e. Leidsin garaažist mingid vanad ja tinutasin kinni. Jäi sitt, sest varem oli kadu 1,0v süütepooli juures: praegu 0,2. Kui lisajuhe akult vedada süütepooli on säde sinine.

Alustaksin korraliku pistiku leidmisega (jagaja küljesolevasse halliandurisse). On ehk kellelgi romu pealt võtta?
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7300
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#46

P Sept 25, 2011 18:57

kas keretöödega oled ka tegelenud??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Kasutaja avatar
realrainer
Postitusi: 73
Liitunud: E Veebr 23, 2009 1:21
Asukoht: Lüganuse
Auto: 900

#47

N Sept 29, 2011 17:29

Edit: Kahjuks lõputu varuosade (pihustite, juhtrõhuregulaatori, pritsepeade jms) vahetus 5-6a tagasi ei andnud tulemust. Fiasko lõppes sellega, et vandaalid käisid autost üle ning müüsin tehnika Hiidlasele varuosadeks. Seega sai mootor turbiiniga parema korpuse ümber ja Hiidlane hoidis teda hästi. Väga kahju oli küll, kuid võõrandamiskeeld võttis viimase motivatsiooni ja polnud masinat kusagil hoida. Õnneks 9000 Aero tohterdas pikapeale haavad ning elu läks edasi.

Teema lukku.
Vasta