Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)

SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#1

E Aug 09, 2010 11:48

Minu ideaal-Saab kannab mudelinumbrit 96. Neist sai 1989. aastal Saabi-haigus alguse. Paraku pole 96 enam tänapäevane igapäevaauto... Moodsamad Saabid - 99, 90 ja 900 jätsid mind pikalt külmaks. Kuid kuna tänavapilt muutub aastatega järjest igavamaks, siis märkasin pikkamööda ka nende sisemist ilu ja kevadel otsustasin proovida klassikalist 900. Kogemus osutus igas mõttes positiivseks.
1991. aasta kolmeukseline on: ergas, ruumikas, tugev, säästlik, vähenõudlik, mugav, stiilne, ilus, praktiline. Uuena Taanis ostetud, hilisema aja sõitnud Eestis. Läbisõit 248 tuhat, kütusekulu Tallinna liikluses 9,5 / sajale. Et päevad kuluvad töökoha-ehituspoodide-kodu vahet triivimisele, siis linnast välja polegi veel õieti saanud. Uskumatu kui töökindel ja roostevaba võib olla üks 20 aasta vanune auto! Pilt on parem kui jutt, seega lisan paar eile koduõuel tehtud fotot.

Lisatud failid
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#2

E Aug 09, 2010 11:53


Lisatud failid
SeekordJaak
Saabiklubi liige
Postitusi: 123
Liitunud: T Mär 29, 2005 14:47
Asukoht:
Auto:

#3

E Aug 09, 2010 11:55


Lisatud failid
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#4

E Aug 09, 2010 16:04

väga armas et see saabipisik, mis kunagi verre on tunginud ,taas välja lööb ikka uuel ja uuel moel! ;)
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
tõh
Postitusi: 767
Liitunud: E Mär 26, 2007 0:02
Asukoht:
Auto: 9-3OG

#5

E Aug 09, 2010 16:58

Mõnus!

Kunagi tuleb see päev, kui ka minul on klassik...
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#6

P Aug 29, 2010 23:53

See auto on vahepeal omnikku vahtanud ja selle omanikuks olen nüüd mina :headbang:

Hetkel olen rahul.
Eks üht-teist peab seal nokitsema ja ülekontrollima ja selle kohta on mõned teist juba kindlasti teistes topikutes lugenud.

Ma püüan millalgi siia täpsemalt sõidukist kirjutada ja ehk ka mõned teravamad pildid ülesse riputada.
Aga seda ütleksin kohe, et raud on sellel isendil tõesti hea (mõningate mööndustega) :cool:
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#7

E Aug 30, 2010 23:21

Toon siia postitusse kõik teemad linkidega (millest ma teadlik olen), mis on seotud selle konkreetse autoga, siis tulevikus lihtsam infi leida, lugeda:

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=14409 - opstops müüb oma autot siin foorumis.

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=15023 - "el. akna tõstuk ja veel paar vidinat".

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=15096 - "autoosad.ee-st piduriklotsid".

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=14528

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=15105 - "mootor ei jää käima" mootori pesust.

http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=15066 - "Blaupunkti ühendamine, kas keegi oskab", ehk maki ühendamine autosse.

ok, see viimane link pole päris autost vaid helitehnikast aga seotud siiski selle konkreetse autoga ja seepärast ma ta siia sisse tõingi.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#8

E Aug 30, 2010 23:39

Peale auto ostmist on selgunud mitmed vead, mis tahavad eemaldamist:

a. pidurid, pidurdamisel pedaal vibrab. vahetusse lähevad nii kettad kui klotsid.
b. rooli otsad, parempoolne loksub eriti palju, vasem aga hästi vähe aga vahetusse lähevad mõlemad.
c. roolivõimuga auto. rooli keerates tegi eriti valjult viginat. avastasime et õli on paagis vähe. kallasin õli juurde ja nüüd on vaikne susin.
d. mootor on eriti mögane, sopane ja õline. tihendite juures on näha õlitilkasid. samas on mootoris millegipärast u.10-15mm õli üle max piiri (ostes väideti, et õli on autos värskelt vahetatud, kas siis liiga palju sisse kallatud või mis viga). kavatsen teha mootoripesu ja väljaselgitada, mis kohtadest õli lekkib ning siis lekked vastavalt eemaldada millalgi.
e. pikk käivitus 3-4 sek. ei oska sellest midagi arvata (?) loodetavasti mitte midagi hullu.
f. pisiasjad, mis sõitu eriti ei häiri nagu laelambi sisu+pirn, armatuuris erinevad pirnid, rippuv lagi kõrvalistuja taga, stereo, ehk veel midagi mis hetkel meelde ei tule.
g. ahsoo, rool on viltu ees aga selle keerab vajadusel siis sirgu kui rooliotsad vahetatud ja sillad regullitud.
h. parempoolne tagumine külgaken on pandud mittelahtikäiv. lahtikäiv aken koos kinnituste, "lukuga" ja tihendiga olemas. Millalgi tulevikus vahetab aknad ära.
i. mootori pöörded vabakäigul kõiguvad.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#9

T Aug 31, 2010 8:45

d. vb keegi selle õli mõõtmise plastiktoru lühemaks lõhkunud. mul endalgi murdus natuke lühemaks ühel masinal.
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#10

T Aug 31, 2010 9:21

e. Täiesti normaalne selle mootori puhul.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#11

T Aug 31, 2010 13:05

Algselt postitas: KT100
d. vb keegi selle õli mõõtmise plastiktoru lühemaks lõhkunud. mul endalgi murdus natuke lühemaks ühel masinal.


seal küll pole ühtegi plasttoru. on metallist "varras" mõõtmiseks
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#12

T Aug 31, 2010 13:06

Algselt postitas: RAF
Algselt postitas: KT100
d. vb keegi selle õli mõõtmise plastiktoru lühemaks lõhkunud. mul endalgi murdus natuke lühemaks ühel masinal.


seal küll pole ühtegi plasttoru. on metallist "varras" mõõtmiseks


Varras on ju plasttoru sees... :conf:
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#13

L Sept 04, 2010 19:33

Täna sai armatuuri valgemaks (valgustus pirnid tervete vastu vahetatud).
Samuti sain oma laelambi ilusti mõlemas asendis valgustama. Algselt laelamp eriti ei tahtnud töötada ja see pidev valgustamise asend ei töötanudki. kiskusin lüliti täitsa lahti ja selles oli nii palju tolmu, et klemmegi oli vaevu näha selle alt. loomulikult, pintsliga puhastas lülitist tolmu välja ja voila lamp töötas ilusti igas asendis.

Mootor on saanud nüüd ilusti pestud ja kõik lekkivad kohad on näha: klapikaane tihend peetis (isegi tundub, et seda seal vahel nagu ei olegi). Seda tihendit saab vist väga hõlpsalt ka ise vahetada ilma eriliste pingutusteta, õige?

Kui ma nüüd selle tihendi vahetamise käsile võtan, kas on mõtekas seal kaane all ka midagi muud vahetada, kontrollida? Soovitage!
yksheikki
Postitusi: 601
Liitunud: R Sept 12, 2008 1:36
Asukoht: Tartu
Auto: 9-3 Aero

#14

L Sept 04, 2010 21:01

Seda tihendit on üsnagi lihtne vahetada jah. Vaata ainult, et pinnad kuhu tihend läheb, korralikult puhtaks teed. Ega sealt klapikambrikaane alt midagi väga rohkem vahetada ei olegi nii profülaktilises mõttes.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#15

L Sept 04, 2010 21:01

Kapikambrikaanetihend väljast vaadates suht nähtamatu, kuna tegemist sellise ümara tihendiga, mis läheb kaane soonde. Jagaja ja plokikaane vahel on ka üks o-rõngas kummitihend, mis kindlasti ajapikku kõvaks muutunud. Seda saab muidugi klapikambrikaant mahavõtmata vahetada. Märgid enne jagaja asendi ära, kui lahti võtma hakkad.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#16

T Sept 07, 2010 21:29

Sain "uued" kõik pidurikettad, klotsid ning rooliotsad vahetatud. nüüd on rool natuke viltu teisele poole :D aga see on väike asi. neljapäeval lähen ja lasen sillad ära regullida. Pidurdada on mõnus. Ei vibra enam. Kusjuures üks tagaklots oli osaliselt juba plekini kulunud :o Kuigi kässar hakkas nüüd jupsima siis selle saab kah kohe kohe taas korda :)

Viimase tööna kavatsen käsile võtta auto pesu ja vahatamise. Siis saab siia ka uued ilusad pildid riputatud. :cool:
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#17

T Sept 07, 2010 22:37

Huvitav mäherdusi pirne seal armatuuriall vaja läheb, mul põleb vist ainult üks pirn spidomeetri osas, kõik muu pime. Kas kõikjal ühed samad (soendusnuppude taga, tahomeetrijuures jne?
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#18

T Sept 07, 2010 23:21

Algselt postitas: Mart900
Huvitav mäherdusi pirne seal armatuuriall vaja läheb, mul põleb vist ainult üks pirn spidomeetri osas, kõik muu pime. Kas kõikjal ühed samad (soendusnuppude taga, tahomeetrijuures jne?



Lambid olid seal 3w ilma soklita olid kellade taga!

Soendus nuppude taga olid 1.2w ilma soklita.

Parandage siis kui puusse panen.
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#19

K Sept 08, 2010 15:35

Algselt postitas: TFK
Algselt postitas: Mart900
Huvitav mäherdusi pirne seal armatuuriall vaja läheb, mul põleb vist ainult üks pirn spidomeetri osas, kõik muu pime. Kas kõikjal ühed samad (soendusnuppude taga, tahomeetrijuures jne?



Lambid olid seal 3w ilma soklita olid kellade taga!

Soendus nuppude taga olid 1.2w ilma soklita.

Parandage siis kui puusse panen.


kellade taga olevate pirnide asjus ma ei oska arvata aga soendusnuppudetaga (minul läks 3 pirni sinna: 2 soenunuppude tarvis ja üks turvavöö märgutule jaoks) ning esitulede lülitisse läheb kah 1 pirn. need neli pirni on samasugused ja maksavad 6.- tk pärnu maanteel järvel olevas autotarvete poes. kahju et pilti pole üles riputada aga need on sellised tillukesed klaasist pirnid ilma selle soklita jah.
Kõige lihtsam on vast armatuurist välja kiskuda see esitulede lülit (juhtmed võid rahus eemaldada sest tagasi lähevad vaid ühte moodi, seega eksimist ei saa olla [vähemalt minu 1991 aasta omal on nii]) ja selle keskel on väike jubin. kisu ka see jubin välja ja selle otsas on pirn. 5-10 minuti töö võib-olla, et lühemgi. selle järgi saad osta endale pirnid. teiste pirnide asendamiseks võib vaja minna armatuuri eraldamist, kui näpud pole just imepeened ja igatepidi painduvad ;)
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#20

L Sept 18, 2010 21:01

aeg ajalt teeb auto sellist asja 1-2 käiguga kiirendades: lajatad pedaali kiirelt põhja, pöörded ja kiirus tõusevad ning siis äkki käib jõnks korraks läbi (ei kiirenda ja pöörded ei tõuse) ja siis pöörded jätkavad tõusu koos kiirendusega. See jõnks on hetkeline, a la 1 sekund või midagi säärast.
On ehk kellelgi kogemust sellise nähtusega?
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#21

E Sept 20, 2010 18:22

:angry: Kust kuradi kohast ma mootoril selle mootori numbri ülesse leian????

Otsisin kogu piirkonna läbi, mingi 10 korda, millele manual viitab. Ei leia ja kõik, nagu seda polekski kunagi sinna pandud.

On vaja klapikambrikaanetihend (küll on alles pikk ja veniv sõna välja mõeldud) tellida. A neid on 2 tüüpi ja valet nagu kah ei taha tellida. Aga neid müüakse mootori numbrite järgi.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#22

E Sept 20, 2010 19:12

Algselt postitas: RAF
aeg ajalt teeb auto sellist asja 1-2 käiguga kiirendades: lajatad pedaali kiirelt põhja, pöörded ja kiirus tõusevad ning siis äkki käib jõnks korraks läbi (ei kiirenda ja pöörded ei tõuse) ja siis pöörded jätkavad tõusu koos kiirendusega. See jõnks on hetkeline, a la 1 sekund või midagi säärast.
On ehk kellelgi kogemust sellise nähtusega?


arvata proovin>:

vale süütemoment esiteks pakun ja teiseks jagaja vaakumvoolikuga/ vaakumregulaatoriga midagi.....
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#23

E Sept 20, 2010 19:46

Algselt postitas: RAF
:angry: Kust kuradi kohast ma mootoril selle mootori numbri ülesse leian????

Otsisin kogu piirkonna läbi, mingi 10 korda, millele manual viitab. Ei leia ja kõik, nagu seda polekski kunagi sinna pandud.

On vaja klapikambrikaanetihend (küll on alles pikk ja veniv sõna välja mõeldud) tellida. A neid on 2 tüüpi ja valet nagu kah ei taha tellida. Aga neid müüakse mootori numbrite järgi.


EPC ütleb seda, et nii mootorinumbrini -L015906 (jupp koodiga 7588056), kui ka L015907- (7569304) puhul on NLS ehk no longer supplied, Aga mõlema kohta on öeldud, et kasutage asendusosa 55555635, ehk siis lõpptulemusena peaks ükskõik olema, milline see mootori number on, ilmselt on ka aftermarket jupp unifitseeritud.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#24

E Sept 20, 2010 20:24

Et nagu vahet pole kumma tihendi võtan, mõlemad sobivad? :conf: Nimelt mõtlesin tihendi osta autoosad.ee kaudu, seal annab variandid: tihendid kuni nr-ni G110407 ja tihendid nr-ist G110407 seega teoreetiliselt, vähemalt, peaksid olema need erinevad. Ja hinna vahe on samuti mingi 150.-

Kas autodel on alati need mootori numbrid niivii ära peidetud ?
RAF
Postitusi: 236
Liitunud: R Apr 02, 2010 22:32
Asukoht:
Auto:

#25

E Sept 20, 2010 20:26

Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: RAF
aeg ajalt teeb auto sellist asja 1-2 käiguga kiirendades: lajatad pedaali kiirelt põhja, pöörded ja kiirus tõusevad ning siis äkki käib jõnks korraks läbi (ei kiirenda ja pöörded ei tõuse) ja siis pöörded jätkavad tõusu koos kiirendusega. See jõnks on hetkeline, a la 1 sekund või midagi säärast.
On ehk kellelgi kogemust sellise nähtusega?


arvata proovin>:

vale süütemoment esiteks pakun ja teiseks jagaja vaakumvoolikuga/ vaakumregulaatoriga midagi.....


Kus kohas jagajal selline asi (vaakumvoolik) veel on? ja milleks jagajal selline asi üldse tarvis :wtf:
Vasta