Saab 900i 16v 3D, 1991, RAF (endine SeekordJaak masin)
Mul oli vabalthingav 16v ilma vaakumregulaatorita,sellel autol ei oska öelda.
Algselt postitas: RAF
aeg ajalt teeb auto sellist asja 1-2 käiguga kiirendades: lajatad pedaali kiirelt põhja, pöörded ja kiirus tõusevad ning siis äkki käib jõnks korraks läbi (ei kiirenda ja pöörded ei tõuse) ja siis pöörded jätkavad tõusu koos kiirendusega. See jõnks on hetkeline, a la 1 sekund või midagi säärast.
On ehk kellelgi kogemust sellise nähtusega?
Täpsustan:
Selline jõnk toimub alati 2 käigul kui kiirendan madalast kiirusest gaas põhjas ning jõnks toimub u. 2300-2500 pöörete juures. mõned korrad on olnud ka 1 käiguga kiirendades. Jõnks on selline justkui auto teeks korraks hingetõmmet et edasi kiirendada??? :conf: või ehk peaks selliste asjadega teenindusse pöörduma?
Algselt postitas: ivomets
Algselt postitas: RAF
aeg ajalt teeb auto sellist asja 1-2 käiguga kiirendades: lajatad pedaali kiirelt põhja, pöörded ja kiirus tõusevad ning siis äkki käib jõnks korraks läbi (ei kiirenda ja pöörded ei tõuse) ja siis pöörded jätkavad tõusu koos kiirendusega. See jõnks on hetkeline, a la 1 sekund või midagi säärast.
On ehk kellelgi kogemust sellise nähtusega?
arvata proovin>:
vale süütemoment esiteks pakun ja teiseks jagaja vaakumvoolikuga/ vaakumregulaatoriga midagi.....
Tänaseks on viga eriti nõmedaks läinud, nimelt:
Kui pedaal põhjas jõuavad pöörded sinna jõnksatuse kohani siis ta ei kiirendagi enam üldse vaid jääb jõnksatama, ja jõnksatab mind autos lolliks. Aitab ainult gaasi järele andmine ja siis vaikselt kiirendab endasi.
Ehk siis, autol on paaripäevaga mingi keberniit juhtunud :angry: ja see ei ole üldse meeldiv.
Palun jagage omi arvamusi ja kogemusi (kui neid sääraseid on)!!!
Ei tahaks asja eemaldamisega väga venitada, et midagi fataalset seal ei juhtuks.
Ivomets vihjas ju võimalikele süüteprobleemidele, lase süütenurk üle kontrollida (kui sul endal strobot pole), nii tühikäigul kui ka pöörete peal.
Hüppa kas Audacerist või Troostist läbi, ei tohiks kaua aega võtta see kontroll.
Turbota autodel peaks Bentley järgi süüde olema 14 kraadi tühikäigul. Pöördeid tõstes peaks nurk oluliselt suurenema.
Kas kõik elementaarsed kulujupid nagu küünlad, küünlajuhtmed, jagaja kaas ja rootor on vahetatud? Kui ei, siis tasuks ehk igaks petteks vahetada.
Hüppa kas Audacerist või Troostist läbi, ei tohiks kaua aega võtta see kontroll.
Turbota autodel peaks Bentley järgi süüde olema 14 kraadi tühikäigul. Pöördeid tõstes peaks nurk oluliselt suurenema.
Kas kõik elementaarsed kulujupid nagu küünlad, küünlajuhtmed, jagaja kaas ja rootor on vahetatud? Kui ei, siis tasuks ehk igaks petteks vahetada.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
ok.
mingit voolikut seal jagaja külge küll minemas ei näinud (kui see juhuslikult nähtamatu variant ei ole :D)
Küünlad on plaanis vahetada nädalavahetusel koos klapikambrikaane tihendiga.
Kolmapäevaks (nii kaugele, sest varem olla neil kõik tööd täis) panin audaceri aja kinni.
mingit voolikut seal jagaja külge küll minemas ei näinud (kui see juhuslikult nähtamatu variant ei ole :D)
Küünlad on plaanis vahetada nädalavahetusel koos klapikambrikaane tihendiga.
Kolmapäevaks (nii kaugele, sest varem olla neil kõik tööd täis) panin audaceri aja kinni.
Sul on siis ikkagi see jagaja mida polegi vaja keerata. Nii et ma arvan et süüde on küll paigas aga küünlajuhtmed, küünlad, kaas või/ja rootor on läbi. On ju läinud viimasel ajal ilmad niiskemaks ja siis ongi rohkem tunda selliseid asju, kui juhtmed läbi on.
Nüüd on kõik täitsa PEES :freak: Olen kõiges pettunud ja löödud. Krt jama jama otsa selle saabiga :wall:
hea et üldse töölt koju jõudsin. nii kui pöörded läksid sinna 2000+ kanti hakka jaurama ja jauras igas käigu asendis, koguaeg. mootori oranšil tulukesel meeldis kah pidevalt süttida.
Et kas rootorit on lihtne omas hoovis vahetada?
hea et üldse töölt koju jõudsin. nii kui pöörded läksid sinna 2000+ kanti hakka jaurama ja jauras igas käigu asendis, koguaeg. mootori oranšil tulukesel meeldis kah pidevalt süttida.
Et kas rootorit on lihtne omas hoovis vahetada?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tundub, et sa ei ole "automees", seepärast oleks lihtsam sul kasutada kogenud spetide abi.
klassikuga sõita on kordades muretum, kui mõne uuemat sorti GM-lasega.
Lihtsalt auto tuleb ennem korda teha.
klassikuga sõita on kordades muretum, kui mõne uuemat sorti GM-lasega.
Lihtsalt auto tuleb ennem korda teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Käisin vaatasin asja.
Tundub, et hoopis aic valve on tuksis, ei pinise ja ilma töötab paremini. Siin üks üks ameerikamaa leht, kust saad ligikaudse hinna http://www.thesaabsite.com/900old/c900fuel16valve.htm
Tundub, et hoopis aic valve on tuksis, ei pinise ja ilma töötab paremini. Siin üks üks ameerikamaa leht, kust saad ligikaudse hinna http://www.thesaabsite.com/900old/c900fuel16valve.htm
Algselt postitas: ivomets
tundub, et sa ei ole "automees", seepärast oleks lihtsam sul kasutada kogenud spetide abi.
klassikuga sõita on kordades muretum, kui mõne uuemat sorti GM-lasega.
Lihtsalt auto tuleb ennem korda teha.
Tõsi, mulle meeldib autoga sõita, mitte teda iga nädal parandada ja pead valutada. (hobideks on mul teised harrastused )
Aga siis sellest, mis vahepeal juhtunud ja selgunud (siin kohal tänud farmacomale):
0. Auto ei taha enam üldse tööle minna ega jääda tööle.
1. katkusime kõik: rootori, jagaja koos kõigi juhtmetega ära ja vahetasime isegi vanad küünlad välja ning ei miskit!
Seega, jagaja kogu selle bandega on korras ning viga peitub mujal.
2. võtsime tühikäigu mootori küljest vooliku ära (selle kust õhk sisse imetakse) ja ennäe mootor käivitus ja töötas a la 2000 pöörde kandis, jõnksutas 200 pöörde raadiuses ent töötas. võtsime vabakäigu mootorilt ka juhtme küljest ära ja pöörded langesid sinna 1400-1500 ja "kiikusid" seal vahel edasi. Välja ei surnud!
Äkki viga selles mootoris??? (mootorit käivitades mainis farmacoma, et mootor ei teinud mitte mingisugust heli ega häälitsust kuigi ta pidavat seda tegema)
3. ühendasime vabakäigumootori juhtmetega kuid mitte torudega. Seda selleks, et jälgida kas mootor hakkab niivisi üldse sees midagi liigutama mootori käivitamisel. Ei hakanud seal midagi liikuma. (ps. mootori sees olev klap ei olnud kinni kiilunud ega käinud raskelt)
!!! Nüüd on mul vaja kellegi ABI kellel on samasugune vabakäigumootor, et kontrollida kas kogu see mootori vigases töötamises on süüdi vk-mootor või on miskit veel peetis!!!
Saaksin oma autole korraks selle peale panna kontrollimiseks.
Vk-mootori spetsifikatsiooni kah: Bosch; 12 v; mingi number seal peal: 0 280 140 516; pistiku pesas on 2 el klemmi (see on põhjus, miks ma ei saanud farmacoma oma katsetada sest tema omal oli 3 klemmi); ovaalses ringis on tähis: 011.
Kui asi tõesti ainult selles vk-mootoris ning seda parandada ei saa siis võib mulle pakuda uut vk-mootorit, mis peaks vastu vähemalt 5-7 aastat lõtva.
Algselt postitas: farmacoma
Käisin vaatasin asja.
Tundub, et hoopis aic valve on tuksis, ei pinise ja ilma töötab paremini. Siin üks üks ameerikamaa leht, kust saad ligikaudse hinna http://www.thesaabsite.com/900old/c900fuel16valve.htm
ah, et siis selline hind?!?!?! :freak:
Sinna peaks ju 9000 oma sobima? 2 juhet? (muidugi, sa ju kirjutasid). Tootekoodi ei viitsi praegu vaatama minna.
Mul oleks proovida anda või nii kaua kasutada, kui uue leiad. Tallinnasse satun esmaspäeval, seni olen akontaktne.
Mul oleks proovida anda või nii kaua kasutada, kui uue leiad. Tallinnasse satun esmaspäeval, seni olen akontaktne.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
nii lihtsalt sa saad lõpuks ehk hakkama, kui KÕIK asjad omavahel mingite teiste asjadega ära vahetada; aga ei pruugi.
lisaõhuklapp töötab vaid külma mootori korral.
külma puhul klapp avatud. ca 10 min järel peaks olema sulgunud.
lisaõhuklapp töötab vaid külma mootori korral.
külma puhul klapp avatud. ca 10 min järel peaks olema sulgunud.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Algselt postitas: ivomets
lisaõhuklapp töötab vaid külma mootori korral.
külma puhul klapp avatud. ca 10 min järel peaks olema sulgunud.
See kehtib 8v meh. pritse puhul, 16 "voldisel" hoiab see klapp tühikäigul pöördeid.
Algselt postitas: ivomets
nii lihtsalt sa saad lõpuks ehk hakkama, kui KÕIK asjad omavahel mingite teiste asjadega ära vahetada; aga ei pruugi.
Mis sa selle all mõtled? mul jäi natuke selgusetuks. Kas siis autosid niimodi ei parandatagi, et katkised ja vigaed asjad vahetatakse tervete ning töökorras asjade vastu?
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
Algselt postitas: RAF
Algselt postitas: ivomets
nii lihtsalt sa saad lõpuks ehk hakkama, kui KÕIK asjad omavahel mingite teiste asjadega ära vahetada; aga ei pruugi.
Mis sa selle all mõtled? mul jäi natuke selgusetuks. Kas siis autosid niimodi ei parandatagi, et katkised ja vigaed asjad vahetatakse tervete ning töökorras asjade vastu?
kusjuures paljudel juhtudel niimoodi ka tehakse: arvatakse, et see jupp; ostatakse, vahetatakse ära----- ei midagi; siis teine jupp: ostetakase, vahetatakse ära---- ei midagi.
lõpuks palju raha kulutatud ja ikka tulemus ei midagi. selle asemel tuleb viga leida teistel meetoditel, kui juppi vahetades. ühesõnaga tuleb teada, mida teha.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Sellisel juppide vahetusel on vähemasti see hea efekt, et need vahetatud uued jupid on kindla peale korras ja peavad kaua vastu ;)
Aga eks ta ole õigem ikka vigaseid asju vahetada. Kõnealust Boschi tühikäiguklappi saab ka Eestist Boschi esinduse kaudu soetada, hind on kuskil 2,5...3keek.
Samas peaks tõesti tonnise oma sobima (mu kollasel autole oli enne LH, nüüd Trionic ja kasutan ikka sama klappi), võiksid uurida foorumikasutaja timutit käest, tal tonniste juppe lademetes.
Aga eks ta ole õigem ikka vigaseid asju vahetada. Kõnealust Boschi tühikäiguklappi saab ka Eestist Boschi esinduse kaudu soetada, hind on kuskil 2,5...3keek.
Samas peaks tõesti tonnise oma sobima (mu kollasel autole oli enne LH, nüüd Trionic ja kasutan ikka sama klappi), võiksid uurida foorumikasutaja timutit käest, tal tonniste juppe lademetes.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
To ivomet: õnneks ma hetkel pole selle jama peale palju rah kulutanud. küünlad panin ainult uued. need olin ostnud millalgi et ära vahetada. rootorid, kaaned ja juhtmed laenasime teiselt sobivalt isendilt.
Aga see vk- mootor uuena maksab ikka haiget hinda küll, ma mõtlen. 4 sellist piikest junni ja auto täishind ongi koos. kumma valin kas auto või paar sellist junni, eks ole.
Aga see vk- mootor uuena maksab ikka haiget hinda küll, ma mõtlen. 4 sellist piikest junni ja auto täishind ongi koos. kumma valin kas auto või paar sellist junni, eks ole.
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7618
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
tead, mis ma siin ikka keerutan, mine käi trionicu juures ära, teeb sul vead kindlaks ja tal jubinaid ka peaks olema ja sõidad vaid.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Osadel klassikutel on tühikäiguklapil 3-ne pistik, tonnistel 2-ne. Esimene variant on olemas. Tahtsin tonnisele panna, ei sobinud. Samas võib jagajas olev hallandur vigane olla. Mul oli samuti-algul hakkas katkuma, siis sai aina lühemaid juppe sõita, siis piirdus saja meetriga kuni lõpuks ei läinud enam üldse käima. Kusjuures säde oli olemas.