Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]

Vasta
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#1

E Sept 06, 2010 1:21

Jätkuks sellele teemale:
http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=8793
Mina olen selle auto uus omanik.

Otsisin odavat, stiilset ja mugavat sõidukit, kuna eelmine auto on sujuvalt kaotanud oma praktilise väärtuse. Saabid on ammusest ajast väga sümpaatsed tundunud.
Juhuslikult leidsin selle kaheliitrise 85kw mootoriga klassiku.

Tänaseks mõnisada km sõidetud ja peoga vigu leitud.
Enne ostmist tuvastasin järgmised vead:
juhi jalgealune märg- salongiradika kraan lekib
veepump on väsinud ja ratas käib vastu korpust
tagumine pidurisadul või mingi osa sellest koliseb-lõgiseb.
esimeste pidurisadulate tüüpviga- kolksumine tagurdades
roostetavad koopaääred ja mõned kohad veel
rehvid tahavad vahetust

Vahepeal selgus, et probleeme on tagumise parema tule massiga
vasakkurivis hakkab (VIST) salongiventikas kuhugi vastu käima. Väike nõks rooliga vastassuunas ja ta vaikib.:freak:
pisuke süütelukuprobleem
jahutusradikas annab ilmselt lähitulevikus järgi.

Lisaks tõuseb temperatuur maanteel, mis on kindlasti seotud radika või/ja veepumbaga. Pigem viimane, kuna radikas on suhteliselt leige.
Kohe teisel päeval väsis parem tagumine rehv ära nüüd sõidan abirattaga.

Esimesed asjad, millest lahti tahaks saada on jahutus ja kolina probleemid.
Lisaks tahaks veidi ka audiot parandada ilma, et suuremat ümberehitust peaks tegema. Kas kuskil leidub teemasid/galeriisid headest lahendustest klassiku jaoks?
Kas klassikule on saada ka juhi käetuge? Kas see installeeritakse keskkonsooli või istme külge?

Igasugune abi ja lisainfo minu probleemide kohta on teretulnud;)


Pill on vägev ja stiilne. :love:

Siin siis põhjus esiplaanil ja lahendus tagaplaanil.



Lisatud failid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13829
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#2

E Sept 06, 2010 8:18

Käetuge ei ole, ise pead millestki leiutama. Soojakraan peaks mul mingisugune kusagil olema. Audio koha pealt kehtib ilmselt kõik see, mis ka teiste autode kohal, ega mingit universaallahendust pole. Kui normaalsetest tükkidest asja kokku paned, siis on vast piisavalt hea. Kuhugi võistlustele sa ilmselt minema ikka ei hakka sellega..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#3

E Sept 06, 2010 9:15

kui temperatuur maanteel tõuseb, on radika vahetus simapiiril, kuna osad ribid on umbes
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#4

E Sept 06, 2010 12:43

Audio all pidasin silmas seda, et originaalis on ju vist kõlarid ainult armatuuripeal. Sealt aga mingit arvestatavat heli ei tule.
Sarnaselt ummistunud radikale võib olla ka veepumba tootlikkus madal.
Kuhu soovitavad siinsed pöörduda mõistliku hinnaga remonttöödeks?
Võtaks esimesena ette radika, veepumba ja kraani. Kogenud inimesel ei tohiks see ju teab mis keeruline töö olla. Kõik peaks olema lihtsasti vahetatav.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13829
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#5

E Sept 06, 2010 13:04

Taga on ka ikka kõlarid. Minu meelest tuli klassikust täitsa noormalset heli, kui sinna normaalsed kõlarid panna.

Mul on millegipärast tunne, et ega sul omal ka just pöial keset pihku ei kasva, saad vast ise hakkama nende asjadega..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#6

E Sept 06, 2010 13:09

Mõtlesin, et ehk leiab mõne huvitava lahenduse, kuidas mahutab veits suuremad spiikrid armatuurile või on keegi samuti mõelnud panna laulja armatuurile ja pool bändist taha aknapeale.

Varem olid kenad ruumid, kus seda teha, nüüd aga majatagune hoovipealne. Pole selle pilguga eriti vaadanud, kas saan hakkama või mitte. Eks peab pilgu peale viskama.
Kust üldse selline "tunne"? :conf:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13829
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#7

E Sept 06, 2010 13:12

Irv.. ma ikka jälgin igasugu foorumeid..;) Mitte ainult siinset.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#8

E Sept 06, 2010 15:57

Noh.. Alfa ja OT on ainukesed, kus ma aktiivne olen olnud.

Enivei, kas keegi pakub soodsamalt, kui 1600.- radikat?
Mis hinnaga härrad mulle kraani loovutaksid. Cyberi ja Trionicu klaviatuur kirjutas, et neil on.:poke:

Praegu sõidab auto abirattaga ringi, kuna ostuhetkel all olnud rehvid nägid välja, nagu oleksid nad olnud autol all juba esindusest välja sõites ning igasuguseid kahjustusi täis.
Kui kellelgi on pakkuda kiiremas korras 185/65 R15 korralikke lamelle siis võib julgelt pakkuda. Ei hakka suvekaid igaks juhuks ostma, kuna järgmine suvi on plaan autot "tuunida".:cool:
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#9

T Sept 07, 2010 17:21

Tak.
Homme hommikul läheb radiaator, kraan ja veepump vahetusse.
Vahepeal avastasin, et autol on plokisoojendus, kas see ka töötab, ei tea veel.
Juhi istme kontstruktsioon on veits teistsugune, kui kõrvalistuja oma. Juhi jalge juures on mingi kang, mida tõmmates iste kõigub mingis suunas. Täpselt ei ole selle funktsioonist veel aru saanud. Mismoodi ta peaks töötama?
Tagumise seljatoe saab alla lasta, kas istmepõhjaga saab ka midagi teha?
farmacoma
Postitusi: 710
Liitunud: T Juul 13, 2004 22:53
Asukoht: Tallinn
Auto: 900 x2; 9000; 9-5

#10

T Sept 07, 2010 17:31

Tagumise istmepõhja saab istme keskel olevast paelast tõmmates ette tõmmata. Pael võib olla polstrivahele kadunud, natuke sobramist ja peaks üles leidma.
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1059
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto:

#11

T Sept 07, 2010 20:00

Või on pael/tross puruks tõmmatud nagu mul ühel masinal oli.. ja alla klappida enam ei saanudki! Vähemalt minu lähenemistega.
Aga eile sai vist käppa visatud ja tundub, et masin heades kätes :head:
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#12

T Sept 07, 2010 21:08

See juhi istme kang on oma ette leiutis, sellest saab alla-alla, üles-alla, üles-üles ja alla-üles kui hästi tahta :D Peab lihtsalt katsetama, üles suundade jaoks peab taguotsa kõvasti kergitama. Kena klassik!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7323
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#13

T Sept 07, 2010 21:16

Algselt postitas: Mart900
See juhi istme kang on oma ette leiutis, sellest saab alla-alla, üles-alla, üles-üles ja alla-üles kui hästi tahta :D Peab lihtsalt katsetama, üles suundade jaoks peab taguotsa kõvasti kergitama. Kena klassik!


just, just selle kangi abil saab istme esi- ja tagaosa omavahel üles alla liigutada. 4 asenditnagu mart ütles,
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Thor
Postitusi: 509
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#14

T Sept 07, 2010 21:22

Reaalselt veeres vist konkreetne auto tehasest välja "flatnosena" ? Või ...
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#15

T Sept 07, 2010 22:33

Mul oli just sama mõte, mu lamenina sama aasta oma.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#16

T Sept 07, 2010 23:18

Naguma aru sain, siis on see MY87.
Mismoodi nende piduritega oli? Vanemal on ees? Minuomal on ka ees.
Eelmise omaniku postitustest lugesin välja:

Manufacturer: Saab Automobile AB
Product line: SAAB 900
Body type: 2-door Sedan
Gear box: 5-Speed Manual
Engine type: B201 8V
Model year: 1987
Assembly plant: Nystad, Finland
Serial number: 002290
Control symbol: Passed
SRS: none
Mart900
Postitusi: 666
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#17

K Sept 08, 2010 8:33

Õnneks on neil kõigil ikka pidurid ka ees :P Hilisematel kadus käsipidur tagaratastele aga minu teada see ei käinud koos nina muutusega, kuigi ma pole nüüd 100% kindel.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#18

K Sept 08, 2010 10:39

Kas keegi, kes täpselt teab, mis toimub, selgitaks neid asjaolusid.
Saan aru, et 87 juhtus midagi. Sai flatnose otsa vist? Mis sellega kaasnes?
Minu masinal on 114,3 x 4 poldivalem ja käsipidur ees. Need käivad koos? Mis aastast see muudatus toimus?
Misvärk on sellega, et väga paljud kohad ütlevad, et mu autol on 87kw mootor, kui passis ja mõnes teises varuosakataloogis on 85kw? B201 pritsega mootor siis.
Vahepeal selgus, et plokisoojendus töötab, vähemalt veekeetja häält tuleb. Talveks lükkan juhtme siis aknavahelt välja :P
Juhi istme regullist küll aru ei saa. Esimene ots püsib enam-vähem üleval aga tagumine liigub küll raputamise peal nii kuidas jumal juhatab.

PS: Kas on lootust leida eesti pinnalt 16 või 17 tolliseid laiemaid plekkvelgi sellise poldivalemiga ja keskavaga?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13829
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#19

K Sept 08, 2010 10:51

87 tuli uus nina vana kere külge ja 88-st alates muutus ka see piduriteema. 4x114.3 käib jah kokku ees oleva kässariga, hilisematel on 4x108 (sama mis tonnisel)

ja see 85 vs 87.. vahet ju pole..:) Ilmselt on tegu mingite eri maade kilovattidega..:P

Miks sul 16 või 17 tolli PLEKKvelge vaja on?
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Thor
Postitusi: 509
Liitunud: K Nov 05, 2008 10:32
Asukoht:
Auto:

#20

K Sept 08, 2010 10:53

87 oli jah facelift, ka käsipidur kolis tagaratastela, ning polivalem muutus. Pamprid, tuled, iluvõre muutus.

16;17 tolliseid velgi sellise poldivalemiga on küllaltki keeruline leida, kui siis ehk mingitel Volvodel oli sama valem, ainult, et pead keskava suuremaks freesima:cool:
saabu
Postitusi: 780
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#21

K Sept 08, 2010 12:49

Klassikule on raske laiemaid velgi alla aretada,sest koopa ehitus on selline,et hakkavad koopasse.Mul olid 6" originaalid,needki tahtsid jäigemaid vedrusid.
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#22

K Sept 08, 2010 22:33

Ma arvan, et jubehästi sobiksid korralikult valgeks värvitud suuremad plekid sinna alla. :thumb:
Ma tänan saabut väga hea töö ja mõistliku hinna eest.
Lisaks nii muuseas seletas mõned arusaamatuks jäänud asjad lahti.:headbang:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13829
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#23

N Sept 09, 2010 9:01

15" on päris suur jurakas juba (vähemalt klassiku all tundub..:) ).. kui tahad, mul on 4 tükki korralikke plekke keldris, mingi paari soti eest annaks ära.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Anthrax
Postitusi: 264
Liitunud: P Apr 26, 2009 14:26
Asukoht:
Auto:

#24

N Sept 09, 2010 9:10

Arvestades, et mul on seal peal 195/65 R15, siis ma ei peaks seda eriti suureks.
Kui panna 16 siis jääks ilmselt umbes 205 55 16 normaalseks mõõduks, mis ei ole ka tegelt eriti suur velg.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13829
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03

#25

N Sept 09, 2010 9:19

see käib hoobilt vastu igale poole. AndrusFJR oli sunnitud oma cabriole 16" valudele vist mingid 195/50 rehvid peale ajama, sest muidu käis vastu ...

Mul on ka kunagi klassikule korra 205/65/15 all olnud (ostes oli all) kraapas korralikult koopaserva.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Vasta