Saab 900i->T16 1986, Henrik/Anthrax [LAMMUTATUD]
Bentley manuali järgi on ka 15 Nm, seega ära üle keera.
Pingutamise järjekorra kohta pole midagi öeldud, vaid et pingutada ühtlaselt, 3s..4s järgus.
Ja et pakud läheksid ikka õigetesse kohtadesse, numeratsiooni järgi.
Ja et õlikanaliga poldid (musta värvi) saaksid ikka õigele poole - keskele, ehk küünalde poole.
Pingutamise järjekorra kohta pole midagi öeldud, vaid et pingutada ühtlaselt, 3s..4s järgus.
Ja et pakud läheksid ikka õigetesse kohtadesse, numeratsiooni järgi.
Ja et õlikanaliga poldid (musta värvi) saaksid ikka õigele poole - keskele, ehk küünalde poole.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Ma keerasin pakud maha ja jätsin samasse auku kõik poldid. Ega oleks osanud muidu ilmselt juhuslikult vahetusse läinud poltidele tähelepanu pööratagi.
Millega võiks klapikambrikaant värvida, et värv külge ka jääks? Ideaalis võiks olla mingi lihtsalt pealekantav toode.
Millega võiks klapikambrikaant värvida, et värv külge ka jääks? Ideaalis võiks olla mingi lihtsalt pealekantav toode.
Kuna see oli mu esimene kaane tihendi vahetus, siis eeldan, et läheb ikka aiataha.
Nüüd olen nii kaugel, et keerasin võtit. Mootor käib bensiini jõul aga ilmselt ainult 1 ja 4 silinder. Pakun, et küünlajuhtmed said valesti peale. Vaatasin üle ja esimese hooga tundus, et ongi valesti. Panin nii, nagu firing order kambri kaanel on ja vastupäeva minnes järgmised juhtmed... aga tutkit- ei käi enam üldse bensiini jõul.
Kuna mul on tonnise hooratas, siis ei lähe selle märgid kokku klassiku otsakaanega. Kas peale klapikambrikaane mahavõtmise on mingi variant veel?
Nüüd olen nii kaugel, et keerasin võtit. Mootor käib bensiini jõul aga ilmselt ainult 1 ja 4 silinder. Pakun, et küünlajuhtmed said valesti peale. Vaatasin üle ja esimese hooga tundus, et ongi valesti. Panin nii, nagu firing order kambri kaanel on ja vastupäeva minnes järgmised juhtmed... aga tutkit- ei käi enam üldse bensiini jõul.
Kuna mul on tonnise hooratas, siis ei lähe selle märgid kokku klassiku otsakaanega. Kas peale klapikambrikaane mahavõtmise on mingi variant veel?
:angry: Auto käis täitsa kenasti, kuni soojemaks läks ja tuli kuuldavale mõnus saalekolin. Mitte väga tugev, kuid kolin on taga. Ilmselt sai liiga suure vee kontsentratsiooniga õli.
Keegi ilusat autot omale osta ei taha? Lihtsalt tuleb juba :bs: peale, kui vaatan seda kõike, mis tuleb uuesti lahti lammutada, et mootor välja tõsta ja siis veel vändani ka jõuda.
:drink:
Keegi ilusat autot omale osta ei taha? Lihtsalt tuleb juba :bs: peale, kui vaatan seda kõike, mis tuleb uuesti lahti lammutada, et mootor välja tõsta ja siis veel vändani ka jõuda.
:drink:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Ilmselt sai liiga suure vee kontsentratsiooniga õli.
Misasi see on ?? :conf:
Muidugi vahetasin filtri ja õli.
Ilmselt selle käigus juhtus kõik see:
Ei välista, et varemgi, sest ega see koll väga tugevalt kuulda polegi. Ehk pääseb veel ainult saale vahetusega.
Ilmselt selle käigus juhtus kõik see:
No ei ole mulle antud seda autoõnne. :angry:
Täna tundsin ükshetk, et tühikäigul auto lonkab kuidagi... nagu kõik silindrid ei käiks... okei varem oli ka mingi sarnane kala, et segu läks ülirikkaks ja käis normaalselt ainult koormuse all. Ei ole see teabmis ohtlik häda ja seisma ei jäänud. Ükshetk avastan, et jahutusvedeliku temp on kolekõrge. Juhuslikult olin ühe statoili kõrval ja jätsin seisma. Vesi keeb. Suur osa jahutusvedelikust oli kuhugi jalga lasknud. Tean, et radikas veits lekib ja paar korda kuus peab peale valama. Nii tegingi. Sõit jätkus. Mootori töö läks tunduvalt hullemaks. Ükshetk fooritagant lahkudes avastan seljatagant valge pilve ja kui fooritaga korra küljepealt summuti lahti tegin, tuli sealt ilmselgelt vett.
Veeresin koduni ära ja tsekkisin õlivarrast ning pilt oli selge. :wtf:
Eitea isegi, mis teha. Mott on täiega maas. Nädalatki ei saa sõita, kui asi jälle otsad annab. :poke:
Ei välista, et varemgi, sest ega see koll väga tugevalt kuulda polegi. Ehk pääseb veel ainult saale vahetusega.
Ma nüüd fantaseerin, mingi insener ma pole.
Autol võiks olla peale õlirõhu ja temperatuurianduri veel viskoosusandur, oleks palju vähem probleeme :)
Ma kujutan ette, et sa lajatasid gaasi põhja, kuigi vesi oli juba sees. Päris õnnetu lugu.
Autol võiks olla peale õlirõhu ja temperatuurianduri veel viskoosusandur, oleks palju vähem probleeme :)
Ma kujutan ette, et sa lajatasid gaasi põhja, kuigi vesi oli juba sees. Päris õnnetu lugu.
Kui plokikaas maas, siis vb saaks, kuigi käigukasti tagaservas on tikkpolt, mis ei laseks kaanel vahelt "välja libiseda". Asutused vahetaksid sellisel puhul kogu krempli, mis eeldaks siiski mootori mahavõttu.
14.08 mootor käis. Mingi veider klobin oli sees. Kadus ära, kui mootor soojaks läks. Mõtlesin, et ehk on tegemist mõne tõukuriga, mis üldse ei taha töötada. Eriti autoga sõita ei julenud. Mingi hirm oli ka, et kett sai hamba võrra valesti peale. Olin juba teel garaazhi, et kontrollida, kui ükshetk suri mootor kolinaga välja. Pilt selge, käivitama ei hakanud, ehk on veel midagi päästa. Võtsin klapikambrikaane maha ja avastasin väljalaske nukaratta, mille polt oli lahti keeranud ja kuidagi oli see tift, mis asendit hoiab ära murdunud. Kuna see juhtus eriti madalatel pööretel. siis lootsin, et äkki ei käinud klapid peas. Sain uue nukaratta, mille paigaldamise käigus avastasin purunenud pinguti talla. Võttis kuuks ajaks isu autoga tegeleda.
Nüüd siis võtsin kätte ja mõõtsin kompressiooni. Mälu järgi oli tulemus umbes 11, 0, 10, 12 vms. Kuna keti talla vahetamiseks peab kone maha kiskuma, siis polnudki varianti. Mootor tuli maha kahe tunniga. Sama palju veel ja oli mootor praktiliselt pulkadeks. Lammutamise käigus avastasin, et keegi oli kastis ühe poldi asendanud tikuga, mis takistas otsakaane kättesaamist. Võtsin ka kasti alt ära.Tõstsin ploki lauale. No kui plokk laual on siis võiks juba saalesid ka kontrollida. Võtsin ühe lahti ja ilmselgelt tuleb ka need ära vahetada- vähemalt oli vända kael laitmatu.
Kuna auto kõrgel pöördel käiguga pidurdades suitses veits ja ajas õlihaisu, siis kui juba on kepsu pakk ära võetud, siis võiks juba ju kolvi ka välja lükata. Ja nii ta ongi nüüd põhimõtteliselt kapremont.
:freak:
Nüüd siis võtsin kätte ja mõõtsin kompressiooni. Mälu järgi oli tulemus umbes 11, 0, 10, 12 vms. Kuna keti talla vahetamiseks peab kone maha kiskuma, siis polnudki varianti. Mootor tuli maha kahe tunniga. Sama palju veel ja oli mootor praktiliselt pulkadeks. Lammutamise käigus avastasin, et keegi oli kastis ühe poldi asendanud tikuga, mis takistas otsakaane kättesaamist. Võtsin ka kasti alt ära.Tõstsin ploki lauale. No kui plokk laual on siis võiks juba saalesid ka kontrollida. Võtsin ühe lahti ja ilmselgelt tuleb ka need ära vahetada- vähemalt oli vända kael laitmatu.
Kuna auto kõrgel pöördel käiguga pidurdades suitses veits ja ajas õlihaisu, siis kui juba on kepsu pakk ära võetud, siis võiks juba ju kolvi ka välja lükata. Ja nii ta ongi nüüd põhimõtteliselt kapremont.
:freak:
tsitaat:Lammutamise käigus avastasin, et keegi oli kastis ühe poldi asendanud tikuga, mis takistas otsakaane kättesaamist.
See neetud tikkpolt pandi alati juba tehases kastidele.Miks ei tea. Kui kod.ratspats`ga kunagi massiliselt klassikuid remontisime,sai alati hambaid kiristatud,kui mootor peal otsakaant oli vaja eemaldada.Aga tehtud nad said.
See neetud tikkpolt pandi alati juba tehases kastidele.Miks ei tea. Kui kod.ratspats`ga kunagi massiliselt klassikuid remontisime,sai alati hambaid kiristatud,kui mootor peal otsakaant oli vaja eemaldada.Aga tehtud nad said.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
Tikkpolt tuleb kõigepealt välja n...da.Kui see ei õnnestu,pole ka võimalik. 16 klapilisel ei soovita üleüldse seda teed minna,kuigi nii on kümneid kordi tehtud-ruumi on liiga vähe
töö kvaliteedi tagamiseks. Põhimure,nii 8-,kui 16v puhul on õlivõtturi toruotsa täpne "toppimine".
Ajaliselt võidad,kui on tõstemehanism ja palju õlut-viina:o .
töö kvaliteedi tagamiseks. Põhimure,nii 8-,kui 16v puhul on õlivõtturi toruotsa täpne "toppimine".
Ajaliselt võidad,kui on tõstemehanism ja palju õlut-viina:o .
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989