Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Vasta
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#101

E Apr 29, 2013 22:08





Ehk pilt aitab...

Kas klapp gaasi andes üldse häält teeb? Peaks klõbisema päris korralikult.


Siin näha et klapp sulgeb keskmise augu. Keskmise augu taga ongi m6lemad Cja W sisendid. Elektromagnetmähis avab klapi ja siis läheb surve selle seibi alt sinna vasakusse auku (R).
Ehk siis selle klapiga laseb välja survet CjaW vahelisest systeemist, mitte C-st W-sse.
Klapp kl6biseb korralikult.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#102

T Apr 30, 2013 8:43

See klapp peabki laskma selle rõhu C ja W vahelt välja. Ainult siis, kui on vaja boosti regullida, lastakse natuke ka W-sse.

Kui sa ühendad need 2 voolikut, C ja W, omavahel klapist mööda, siis on ainukeseks rõhuregulaatoriks WG vedru, kui boost läheb suuremaks, kui vedru kannatab, avaneb WG ja laseb üleliigse välja. See klapp aga hoiab W torus väiksemat rõhku ja vedru hoiab WG kinni, ning boost süsteemis tõuseb kõrgemale, kui base boost. Vastavalt MAP-sensorilt saadud infole, käsib ECU tilgutada klapil vahel natuke rõhku ka W torusse (loe - avab WG) ja hoiab sellega rõhu süsteemis ECU-s määratud tasemel. See on selline väga lihtsustatud variant. Tegelikult kuulab ECU ka palju muid sensoreid ja arvutab sekundis päris palju kordi selle kõik üle ja too klapp käib kah vist mingi 40-50Hz sagedusega (spetsid parandavad mu mälu kui vaja).


Igatahes ma proovisin ja yhendasin compressori R-i.
Tulemuseks on see et kusagil 140km/h v6tab siduri libisema kui boost 1.8.
Kui yhendan nii nagu peaks siis 0.5 maksimum.
Wastegate?

nojah, kui sa C ja R-i ühendad, siis on see sama mis C lihtsalt lahti võtta, WG-ni mitte mingit rõhku ei jõua ja kõik, mis turbo toodab, läheb pähe autole. 1.8 peal ilmselt surust rõhk niisama selle WG lahti..:P 0.5bar-i on normaalne base boost. Ehk siis mul on tunne, et sul ei toimi seal midagi, mis klappi liigutama peaks. Nagu Sebastian ütles, see klapp teeb üsna korralikku tärinat, kui töötab, isegi suht koha peal gaasi andes peaks kuulma. Kui seda ei ole, siis klapile särtsu peale ei tule ja klapp on nn LPT olukorras, kus vaid base boost on ehk otseühendus C ja W vahel
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#103

T Apr 30, 2013 9:31

Jah see klapp tiriseb , kohapeal käies on hästi kuulda.
Ma ei oska teile enam seletada kodanikud :P
Proovin korra veel: kompressorist tuleb väljund wastegate ja läheb klappi C sisendi alla, klapist väljund W läheb siis omakorda wastegate kylge. See on VABA ringlus- 6hk käib klapist läbi M6LEMAT pidi. See teeb juba sellest systeemist LPT- base boosti 0.5 bari. See on täpselt sama kui yhendada voolikuga omavahel kompressor ja wastegate. Vot siis sellest ringlusest laseks klapis olev el.magnet survet MAHA klapi R väljundisse.
BPC klapil saab puhuda läbi C ja W el.sekkumisega ja ka ilma.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14286
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#104

T Apr 30, 2013 9:41

Ma saan aru, mida sa räägid..:) Kui täriseb, siis ilmselt mingi särts sinna jõuab. Äkki on ehk see klapp omadega sealsamuses? Mõnd teist pole proovimiseks võtta?

Üldiselt, minusuguse teoreetiku oskused siinkohal lõpevad..:P Vaja oleks praktikut..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#105

T Apr 30, 2013 10:01

Kahjuks ei ole v6tta jah. Neid saab ainult osta.
Kui nyyd j6udlust vaadata siis sidur mis ennem oli 136kw aerol hakkab nyyd libisema. Tähendab et siis sellest ylespoole vähemalt :beer:
S6ita on m6nus igatahes- v6imendita rooliga,laia rehviga ja sportvedrustusega käitub masin väga närviliselt. Suured 9000 sadulad ees kos taroxi vent ketaste ja klotsidega tagavad ikka megahea pidamise.
Varsti reg.ylevaatusele juba. Vaja vormistada suurem pada ja et kahe kohaline.
99sast on muidugi väga vähe järele jäänud.
Aga ikka pole saanud veel vastust mu genekat puudutavale kysimusele.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#106

T Apr 30, 2013 11:07

Swedbil, ei saa minna 1,8 baari peale, kui softis on fuelcut 1,54 baari. Boostikell valetab?
Kui oled vigase kellaga ka base boost'i mõõtnud, siis pole ime, et klapiga midagi ei tule.

Kui aga tõesti läheb 1,8 baarini, on midagi MAP sensoriga viltu, et annab ECU-le valeinfot. See juba üsna ohtlik olukord.
Kas ikka kindlalt kasutad 2,5-baarist MAP sensorit? Kui kogemata 3-baarine, siis lähebk rõhk ca 1,7 baari peale ja segu muidugi ülimalt lahjaks.
BPC töötab selle järgi, mida MAP sensor talle rõhust teatab, aga sinu praeguse softiga 3bar MAP valetaks ECU jaoks rõhu väiksemaks.

See võibki olla põhjus, miks lahtise "W" voolikuga rõhk liiga kõrgeks läheb.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#107

T Apr 30, 2013 11:22

Eks nyyd jah tuleb vaikselt seadistama hakata. Ega nende kasutatud osade korrasolekus 100% kindel ei saa olla. MAP peaks olema 2.5bar.
Lajatab yles kyll korraks sinna 1.6-1.8 kanti. V6imalik muidugi ka kella eksimine. Igatahes k6ige suuremaks probleemiks ilmnes nyyd sidur.
Krt. mitte ei taha mingi 300-400 euri väljaminekut. Kas ainult sinna 6laba sinterlamelli vahetus päästaks.
Tänane väike video
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#108

T Apr 30, 2013 11:28

Vana sidur ei peagi ca 1,7 baari vastu. Proovi parem rõhk saada 1,3 baari kanti ja sidur pole enam probleemiks. Vähemalt mõnda aega.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#109

T Apr 30, 2013 11:32

Vana sidur ei peagi ca 1,7 baari vastu. Proovi parem rõhk saada 1,3 baari kanti ja sidur pole enam probleemiks. Vähemalt mõnda aega.


Ok.:)
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#110

T Apr 30, 2013 13:20

M6ned kysimused sidurite kohta.
Kas klassikutel on k6ikidel ketas 17hammast 19,5mm v6lli diameeter ja ketta diameeter 215mm?
Ja 9000 kuni 93 aasta on samuti 17 hammast aga ketta diameeter siis 215, 228 ja 240mm. V6lli diameetrit ei leia ainult,kas samuti 19.5mm?
93 ja yles 9000 on samuti kolmes diam. 215,228 ja 240mm kettad aga hambaid juba 14 ja v6lli diameeter 25.1mm.
Kui suured on erinevused hoorattas? Kui minna yle näiteks 240mm kettale koos hoorattaga siis kas starteri hambumine jääks samaks.
Teab keegi kommenteerida. See lihtsustaks tunduvalt hea siduri leidmist.


edit: BPC klapp oli läbi jah.
Ka geneka sai ilusti laadima. Seal nendest punasest, kollasest ja mustast juhtmest m66tsin et punasele tuleb toide +12. Selle yhendasin generaatori ergutusega ja k6ik toimib. Kollase ja musta otsa jätsin lahtiseks. Ka radika ventikas sai yhendatud.
M6tlesin veel et ehk oleks m6tekas eraldi mingi lyliti ka panna et saaks vajadusel ise lylitada.

Kytusenäidik veel ei tööta. P6him6tteliselt v6ib juba s6ita...
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#111

T Apr 30, 2013 23:03

http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=227102&highlight=clutch
http://www.saabcentral.com/forums/showthread.php?t=250133

ja seal teemasid teisigi. Endale tellisin 228, aga vanemale risule see ei sobinudki, 90 ja edasi (vist oli) on suurem ketas turbokatel juba tehasest, pidin ikka originaal 215 panema.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#112

T Apr 30, 2013 23:36

Tänud KT100, Just seda vaja oligi...
Mu risul peaks ka see 215 ketas olema. Vaja oligi just seda ketta keskava teada. Koos 9k hoorattaga saab siis ka 240 sinna vahele vägistada...
Miks Sa ise suuremat hooratast ei otsinud sinna?
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#113

K Mai 01, 2013 0:31

Mu mõte jooksis seal kokku, kus tekkis variant, et hooratas, väntvõll ja kõik muu on omavahel tasakaalustatud. Mõtlesin, et las see (eeldatavasti) originaal hooratas siis olla, kuna jõudu mul sealt hetkel veel nii palju pole mõttes rakendada...
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#114

K Mai 01, 2013 0:45

Aha, selge. Ma proovin järgi sest praegune ikka väga nigel. Isegi 1.2bar t6mbab libisema. Kui s6ita base boostiga siis nagu k6ik korras.
Vaatan et väga hea hinnaga oleks saada 9k aerole sidurit mis ikka kuni 450nj hoiaks kindlasti. Tähtis just see ketta sobivus kastiv6lliga.
Hoorattad ei maksa midagi...
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#115

K Mai 01, 2013 20:38

Täna sai kasti6li välja vahetatud -castrol gtx 10w40. Hiljem sai k6ik lukud vahetatud. Nyyd keerab k6iki lukke yks v6ti ja komplektis 2v6tit. Ka salongis sai katetega tegeletud. Lae peaks vist ka mustaks liimima...
Igatahes hommikul juba tegin autole kindlustuse ja registreerisin liiklusesse. Lahe on sellisega ringi s6ita :)
M6ni pilt seest :

Pilt

Pilt


Pilt
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Mart900
Postitusi: 671
Liitunud: R Nov 18, 2005 14:17
Asukoht:
Auto:

#116

K Mai 01, 2013 21:21

Väga sünge ja kiires tempos arenenud projekt, müts maha ja maani kummardus :notworthy: geniaalselt lihtsad ja super lahedad lahendused, loodan et kogu see krempel püsib ka töökindlana koos :head:
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#117

K Mai 01, 2013 22:23

Tänan Mart900:)
Usun et pysib koos, muidugi kui boost maas hoida .
On olemas ka plokk mis puuritud sepiskolvide jaoks. Aga seda ma vist enam siin kasutama ei hakka, selleks korraks ehk aitab.
Usun et sai hea kyll :cool:
Tegelikult tahaks näha V12 1.5-1.6Bariga :head:

Mul väike nimekiri ka siin asjadest mis-kus
Saab 99, 73kw,-78

KERE
keevitatud, uus värv,uus esiklaas,5x toonklaasid, suur aerotiib,tagatuled toonitud, ilv6re, esituled nissan patrol-88, peeglid taastatud.
saab 900 ukselingid,lukud

SILLAD
Esisild
vahetatud 88 a 900 4x108, 900-88 poolteljed, Monroe amordid,Kilen sportvedrud, Tarox vent.kettad,9000 93+ suured pidurisadulad, uued pidurivoolikud,
uued piduritorud, 900 piduriv6imendi ja peapump.


Tagasild
88a 900 4x108, Tarox kettad,Tarox klotsid, 9000 suppordid,uued pidurivoolikud,-torud,Monroe amordid,Kileni sportvedrud

RATTAD
16" J7, 4x108

MOOTOR
B202 plokk, kaan B234 N/T,kaan lihvitud, uued klapisääre tihendid, raamsaaled,kepsusaaled, kett,ketirattad,pinguti,ketitallad,
tihendid,kaanepoldid, 234Turbo drossel, mootorijuhtimine Trionic5.5 -1.2bar, 2.5bar MAP, Trionic 7 BPC, 6lijahuti saab 9000,pihustid saab9000-punased
intercooler vw sharan, bensiinipump walbro 255L/min, radiaatori jahutusvent. Saab9000,Mootori6li Castrol Magnatec 5w-40.


SALONG
Saab900 matt,-keskkonsool, korvistmed, boost näiduk,6lisurve ja rpm, rool saab 900,turvavööd 900,käsipidur900
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#118

K Mai 01, 2013 22:33

tubli poiss, et asjaga ikka lõpupoole tüürisid. tore, kui vanakesi ellu äratatakse.
eks tule siis 11.05 saabimeeste kevadsuminale näitama kah.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#119

K Mai 01, 2013 22:54

tubli poiss, et asjaga ikka lõpupoole tüürisid. tore, kui vanakesi ellu äratatakse.
eks tule siis 11.05 saabimeeste kevadsuminale näitama kah.


Ei leia kusagilt infot selle sumina kohta...
Peaksin olema 13 nagunii eestis, äkki v6ikski varem tulla.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#120

N Mai 02, 2013 9:27

Väga cool auto :thumb:.

KERE
keevitatud, uus värv,uus esiklaas,5x toonklaasid,

Kes kunstinäitusel biiti ei taju, kommenteerib pildiraame :) - kas Soomes on esimeste küljeklaaside kiletamine lubatud? Eestis ei pruugi isegi läbipaistev kile normi sisse ära mahtuda.

Soome TÜV-le sobivad punased suunakad? Kuidas ise rahul oled? OEM-tuled kergelt tumedamaks lakituna kõlaksid tumedate klaasidega paremini kokku.

Miks number küljel? Keskel oleks cooleri enamvähem ära varjanud - vähem kuivatatud herilasi välja nokkida.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#121

N Mai 02, 2013 9:37

Väga cool auto :thumb:.

KERE
keevitatud, uus värv,uus esiklaas,5x toonklaasid,

Kes kunstinäitusel biiti ei taju, kommenteerib pildiraame :) - kas Soomes on esimeste küljeklaaside kiletamine lubatud? Eestis ei pruugi isegi läbipaistev kile normi sisse ära mahtuda.

Soome TÜV-le sobivad punased suunakad? Kuidas ise rahul oled? OEM-tuled kergelt tumedamaks lakituna kõlaksid tumedate klaasidega paremini kokku.

Miks number küljel? Keskel oleks cooleri enamvähem ära varjanud - vähem kuivatatud herilasi välja nokkida.


Esiteks pole siin soomega midagi pistmist :)
Oma S600-ga käisin ylevaatusel mustaks toonitud tagatuledega ja tumedate esiklaasidega, probleemi ei olnud. Oranz on tulede värvus, mitte punane.
Mis kasu oleks kaetud coolerist, lihtsam siis juba otsetoru kapoti all panna :)
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#122

N Mai 02, 2013 10:06

Soome või Rootsi, üks välismaa puha. Ühed käivad saunas, teised duši all, puhtaks saavad mõlemad :).

Number keskel aitaks coolerit õige pisut pilgu eest varjata, vähemalt pealiskaudsema pilgu eest. Hunt lambanahas teema. Sisuliselt ju ei varjaks, sõidutuul puhub ikka.
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#123

N Mai 02, 2013 10:19

Soome või Rootsi, üks välismaa puha. Ühed käivad saunas, teised duši all, puhtaks saavad mõlemad :).

Number keskel aitaks coolerit õige pisut pilgu eest varjata, vähemalt pealiskaudsema pilgu eest. Hunt lambanahas teema. Sisuliselt ju ei varjaks, sõidutuul puhub ikka.


Seda kyll :P
Tulede lakkimise p6hjuseks oli tegelt mitte tuuning aga see et 35aastaga oli kollane ja punane juba sealt ära pleekinud...
Kollane eriti. Klaasid ise olid terved ja nii nad kasutusse jäid veel. On olemas ka 900 tagatulede komplekt, v6in need ylevaatuseks kylge kruvida :)
Kui kysid et kas olen rahul siis ytleme nii et enam-vähem. Edasi areneda on veel palju aga ytleme nii et see toorik ei tasu enam. Selle piir l6ppeb kusagil siin. Seda siis nii v6imsuselt, s6iduomadusest ja ka maksumusest.
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
Swedbil
Postitusi: 219
Liitunud: E Veebr 28, 2011 13:32
Asukoht:
Auto:

#124

N Mai 02, 2013 13:48

M6ned pildid täna:

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt


Kuna mu 99 on ainuke myygis cc siis on hea hinda yleval hoida. mobiles kuulutamine ei maksa midagi :P
nagu näts juustes,millest lahti ei saa...
AndresV
Postitusi: 903
Liitunud: E Apr 02, 2007 16:28
Asukoht: Harjumaa
Auto: 40/60 rida6
Kontakt:

#125

N Mai 02, 2013 15:45

Ereda päikese käes näeb see punane kuidagi plass välja. Passi pilvisem ilm ja tee uued pildid kuulutuse juurde. Visuaal müüb. Ja näpukas sul tiivaga - "vinge" på engelska on "wing".
Vasta