6. leht 7-st

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: N Mai 02, 2013 15:52
Postitas Swedbil
Ok. sry :P

Ega see rohkem pulli pärast. Vaatab mis juhtub,reaalne see nagunii ei ole. Hea yksi uhkustada seal.Äkki oleks keegi n6us tegema ikka korralikud pildid masinast, varsti kui eesti tulen.
T6lkes v6ib palju näpukaid olla, mitu keelt igapäevakasutuses. Tänan et tähelepanu juhtisid, yritan ära muuta.
Terv.

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: L Mai 04, 2013 22:10
Postitas Swedbil
Täna sai auto uue sidurikomplekti. Tehtud see 9k jaoks, 215mm. Toimib hästi ei libise. Leidsin vea mis oli BPC klapil. Nimelt klapil kompressori sisendi avas peaks olema tift milles pisike ca 1mm ava. Seda seal millegipärast ei olnud. Aretasin sinna mingi jupi plastikut sisse ja sulatasin sellest n6ela läbi :). Toimib- 1.2bar.

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: E Mai 06, 2013 18:20
Postitas Swedbil
sidur:

Pilt
Täna sai 6lijahutuse torud kätte

Pilt

Pilt

pildid,klipid

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: K Mai 08, 2013 20:20
Postitas Swedbil
Laepolstri liimisin mustaks.
Vana polster:

Pilt

liimitud:

Pilt

Pilt

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: L Mai 18, 2013 18:32
Postitas Swedbil
Täna leidsin autole automaatkasti. Pealtnäha see korpuse osa mis muidu manuaalil juba 300hp juures murduma hakkab on sellel kyll tugevam. Kas ka tegelt tugevam? On kellelgi infot selle 3käiguse Borg-Warneri kestvuse ja piiride kohta?
Terv.

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: L Mai 18, 2013 19:19
Postitas Andrus99
No ma seda 3-käigulist automaati küll ei soovitaks, endal läbikäidud tee, ehitasin auto manuaalile ümber.
Kõige suurem häda on selles, et selle ülekanded on suht aeglased, maanteekiirusel (90...100) on pöörded u 3000 kanti, palju lärmi ja rohkelt kütust.
Ja kõikvõimaliku tuuningu sööb see automaat ka ära, ei ole sellist mõnusat vedu tunda nagu manuaali puhul...

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: L Mai 18, 2013 19:34
Postitas ivomets
just, Andrus kirjutab õigesti.
olen kah yhe turboklassikuga mõne sõidu atm kastiga teinud.
muidugi see edasiminek on ikka ülivägev!! suured pöörded ja meeletult janune.
ma käisin mingi PÄRNU- Jüri-Pärnu ja keskmine kulu oli sinna 20 l/100 km kanti.
aga need käiguvahetused ja meeletu tõmme ei unune eales!!

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: L Mai 18, 2013 19:57
Postitas Swedbil
No ma seda 3-käigulist automaati küll ei soovitaks, endal läbikäidud tee, ehitasin auto manuaalile ümber.
Kõige suurem häda on selles, et selle ülekanded on suht aeglased, maanteekiirusel (90...100) on pöörded u 3000 kanti, palju lärmi ja rohkelt kütust.
Ja kõikvõimaliku tuuningu sööb see automaat ka ära, ei ole sellist mõnusat vedu tunda nagu manuaali puhul...


Selge...
Tänud info eest igatahes. Aeglane on see kyll jah.Kusagil keegi väitis et temal 500nj kannatab kenasti, BW51 friktsioonide ja castrol TQF 6li.
Mu 4 manuaal on hetkel sama. Käigud on nii lyhikesed et ei j6ua vahetada...
4ndaga veab aga kruiisimisest kyll rääkida ei saa. 100km/h-3000RPM. 180 siis karjub juba käes aga läheks veel...,palju...
Lendu läheb, väga ei julge nii kerge autoga kylateedel proovida. Kiirteele pole veel läinud.
Tglt närvid läbi veidi juba, mootori poole pealt k6ik vajalik olemas ca 600 jaoks aga kast seab VÄGA konkreetse piiri.
Loomulikult 30k euri lahendaks ka kasti probleemi aga jah...
Ei ole 6iged autod ikka need esiveolised...
Viimane reaalne 6lek6rs asja paremaks saada on GM..7 ja 5käiku sellesse olemasolevasse kastikorpusesse aretada.
Maha myya tundub juba ainuke 6ige lahendus.

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: P Mai 26, 2013 21:25
Postitas Swedbil
Yle pika aja tööst vaba päev ja seegi sai Saabi seltsis veedetud :)
Loodan väga et asja ette.
Hommik algas siis sellega et sai Saabiga mootori lift toodud. Peale paari tunnist pusimist rippuski mootor koos kastiga t6stuki otsas.
Kast maha ja kolmest erinevast yhe kokku tegemine.
Alla läheb nyyd 5 käiguline GM456. Et esimest otsa kinnitada saaks tuli sinna kruvida 99 enda kronsaga otsakaan.
Päris 1:1 ei sobi. Seest oli vaja yhte pesa maha freesida et alumise v6lli 6likanali paika saaks.
Peaylekandeks läksid hammasrattad GM557 pealt.
Korpust ennast seekord vahetama ei hakanud.
Pealt vaadates tundub vana 4käiguse korpus tunduvalt tugevam kui GM556-l. Just peaylekande pool. Jubinaid on, eks kui aega saab siis proovin maas yhe kokku laduda.
Kuna mootor oli maas siis leidsin ka väikese 6lilekke tekitaja yles- 6lisurveandur ise :gun:

Märgin yles siia ka peaylekande hammaste arvu:
99 4k - 31/30
456 5k - 31/26
557 5k - 32/25
Nagu näha siis 557-l on ylemisel 1 rohkem ja alumisel 1 vähem.

Kuna mootor oli juba maas siis sai seda veel veidi puhastatud ja mootorivärviga töödeldud.

Pilt

Samuti sai auto vahepeal juba uue cps anduri.
Vanaga näitas DTC et syl_fel ja adapt_error.
Nina p66sas :)

Pilt

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: P Mai 26, 2013 22:38
Postitas ivomets
lahe, et mässata viitsid!
olin täna lätis nagu sa tead ja seal sai kah nende masinaid vaadatud; nad ikka ehitavad vanakaesi ja neil seda entusiasmi jätkub!!
samuti oli ühel 900 aerol T5 peale pandud ja mingi suuur turbiin.. aga see ei läinud millegipärast edasi. olime bikernieki ringrajal ja mingi ytava 900 aero liikus nobedasti aga sellel hakkasid rehvid liigselt kuumenema ja pidamine kadus. ja käigukastide poole pealt oli lah, et ühele saab 99 le olid inglismaalt mingi tava sissepritega mootor tellitud koos kastiga ja omanik kah ei teadnud, et tal.... ... nr 8 ylekandega kast!!:cool:.

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: E Mai 27, 2013 8:16
Postitas Swedbil
Hmh, kas see 99 oli 4k kastiga et nr 8 ylekanne?Kas see 8 v6iks olla siis 33/24?
Ma veel alla ei anna jah :)

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: E Mai 27, 2013 8:35
Postitas Cyber
Aastal 2007 Saabfestivalil rääkis kõrvaltelgis elanud kohalik, kel samuti miski suurema vurriga klassik oli, et neid nn kiireid kaste läks tal nagu leiba. Lihtsalt see jõukõver ei sobinud kiire kastiga ja kolmas käik oli põhiline, mis järgi andis. See oli ju sellise hea möödasõidu ja maanteekiirenduse koha peal. Aga pärast seda, kui ta hakkas "aeglaseid" kaste kasutama, kadus ka see mure. Jah, pöörded on kõrgemal, kui sõidad, aga pauk, mis selga tuli, seediti kasti poolt paremini ära. Kui ma õieti mäletan, siis vurriks oli tal Mitsu, aga 19T, vist mingi Volvo päritoluga.

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: E Mai 27, 2013 8:50
Postitas ivomets
eks see kiire kast maanteele ja pikkadeks otsadeks sobib.
aga neid tehti vist vaid mingi viimased aastad ja need kõik 5 käigulised.
isiklikult oma T- klassikuga sõites ja kasti vahetades 6 pealt 7 peale jäi küll selline tunne, et asi kohe jupp maad uimasem oli ja praegu T- klassikuga ja 5 kastiga sõites on ikka see teise käiguga hüpe 30....80 ikka väga maximaalse tundega.
aga ega saa ennem teada -tunda saa kui sa ise järele proovid. ja eks rootsimaal ole neid kaste ikka veel jalaga segada .. :headbang:

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: E Mai 27, 2013 23:37
Postitas Swedbil
Sai täna kokku korjatud ja pajale tule alla :D
Tundub et PBC on saba andnud, boostib nii yle et voolikud hakkavad lendama...
Yhendasin base peale et vähemalt s6ita saaks. Aga s6ita on ylilahe, vaatamata sellele et tagurpidi käiku ei ole.
Peab ilmselt käigu kulissi ka 5 vastu vahetama ? Kuigi imelik on see et seal kus ennemgi oli tagurpidi, sinna asendisse kang lihtsalt ei lähe. Ka viienda jaoks peab seda v6ru seal kangil kergitama. Peaks kusagil yks olema, vahetan välja hommikul.

Yks pilt ka päeva l6pust:

Pilt

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: T Mai 28, 2013 8:27
Postitas saabu14jr
viie käigulisel kastil pead vahetama süüteluku ja käigukangi korpuse all oleva plastik vanni ära. viie käigulisel peaksid need rajad olema teised. Kuliss vaja ka vahetada.

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: T Mai 28, 2013 18:03
Postitas Swedbil
Nii, leava peal juba, sai liikuma. Minu teada peaks see masin homme teist korda eestimaa teid tunda saama :D
Aga see kulissi ja plastik vanni vahetamine nii lihtne ei olnudki. Nimelt 99 varras ise tunduvalt lyhem ja otsas munaka pesa poole väiksem :(
900-l on seal tulemyyri ja kasti vahel vardal veel käikude reg.koht. 99-l aga ainult tiftid läbi.
L6ikasin 99 vardal selle munakaosa maha ja keevitasin sinna 5k oma ja nii et käikude reguleerimise koht on nyyd salongis, keskkonsooli all.Mujal pole lihtsalt ruumi sellele.
K6ik käigud nyyd olemas, kuigi vaja veel veidi reguleerida.
Kiirteel normaalne s6ita - 130-140km/h ja 3k rpm. 100km/h on kusagil 2100rpm.
Sadamas peatas toll kinni ja kindlasti oli neil vaja teada mis mootor autol :)

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: T Mai 28, 2013 18:29
Postitas ivomets
ja kus sind lendamas näha saab??

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: T Mai 28, 2013 21:58
Postitas farmacoma
...jah tahaks ka teada! :)

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: K Mai 29, 2013 8:30
Postitas Swedbil
Päeva esimese poole olen tln-s, siis trt.

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: K Mai 29, 2013 11:35
Postitas mardikas
kui pikalt Tartus? Mul väike tänuvõlg tasuda(istmed)

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: K Mai 29, 2013 13:47
Postitas spark
Päeva esimese poole olen tln-s,

mõni aeg tagasi viibis dr. sebastiani juures ... veidi irvakil kapotiga :thumb:

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: K Mai 29, 2013 15:46
Postitas sebastian

mõni aeg tagasi viibis dr. sebastiani juures ... veidi irvakil kapotiga :thumb:

Luureandmed vastavad tõele :cool:

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: N Mai 30, 2013 17:50
Postitas Swedbil
Tänud Sulle sebastian ja KT100 ! S6idud said s6idetud ja nyyd tagasi laevas rootsi poole teel.
Tln -Trt maanteel sai terve fotosessioon vormistatud :D
Päris viperusteta siiski k6ik ei möödunud. Kusagil Trt-V6ru vahel t6mbas möödas6idul bensupumba kinni ja kooles ära :wall:
Siis kui lootus oli juba kadunud, v6tsin pumba paagist välja ja kolkisin veidi... Sai tule alla aga käivitus on umbes 20-30 sek ja terve joru DTC vigadega...
(krt teist korda juba nii... ja just peale tankimist- huvitav kas v6ib olla kytusest et viimasel piiril olev pump annab eesti kytusega sootuks otsad?)
Pump nyyd vaja välja vahetada.
S6ita on megalahe (sai ka kell l6puni aetud) :)

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: N Mai 30, 2013 19:09
Postitas kasparius
Huhh, kell lõpuni.
Mul 9-3ga 180 peal selline tunne, et rohkem väga ei julge, tõusebki õhku. Kuskil laia lennuvälja peal on teisiti.
Aga muidu projekt on aus ja põnev jälgida:thumb:

Saab 99 combi coupe, 1978, Swedbil

Postitatud: R Mai 31, 2013 13:57
Postitas Swedbil
Jh kella sai l6puni. Kui 160 pealt 4k panna siis tuleb see suht ruttu. Aga kui 100 juurest 5ndaga venima hakata siis t6useb t6esti enne maast lahti :D
Keskmine kytusekulu tuli ligikaudu 18 l/100. Isegi mu V12 mootoriga ligi 2.5t kaaluv MB tarbis seda vedelikku vähem.
Aga see eest sai paljudele uutele liigikaaslastele saba liputada :) (rootsis E18 tuli uus transit järgi kuni 190ni !!)