SAAB 9000 2.3T 165kw, 1993, Tarvi
Tere SAABi pere!
SAAB 9000
2.3 Turbo
143kw (passis)/ 165kw -( Peal MY93Aero soft)
musta värvi
Manuaal kast
el lisad - istmed, peeglid
helitehnikast ei tea midagi, iso pistikutega on porri tehtud :D
--
Soetasin siis endale ka ühe SAABi. Eelnev auto oli Volvo - vabalt hingav.
Müüki sattus üks heahinnaga Turbo SAAB ja nähtud-tehtud ja autot vaatama mindud.
Helistasin vennikesele, kes autot müüs, ütles, et mootorile on täielik remont tehtud:
1. uued rõngad
2. uued tihendid
3. uued klapisääred
4. kett
5. ketitallad
6. nipetnäpet veel
Peale remonti auto käis ja liikus kuid paar nädalat hiljem oli probleem, et õlirõhku enam polnud. Peale seda sõiduk seisis.
Jutt oli hea - sisu korralik, kere korralik, korralikud talverehvid all jne. Aga järgi peaks tulema autole kas treilaga või vedama auto köie otsas.
Ma siis uurisin ja puurisin, et kust treilat saab - leidsin sõbra kellel oli treila ja korralik buss, millega see sõiduk ära tuua.
Tripp L-Virumaalt Põlvamaale kestis ligi 6h ja tagasi jõudsime SAABiga!
Garagesse jõudes järgneval päeval sõber kiskus asju laiali, et leida ülesse miks õlisurvet pole.
Esiteks sai lahti võetud reduktsiooni vms klapp, see funksioneeris. Selle sai välistada. Järgmiseks sai lahti võetud karteripõhi, vaadatud äkki on õlivõttur umbes - sel olid ainult tihendid väsinud aga ei olnud umbes see.
Järgmiseks sai sisi õlipump lahti võetud, oh kole oh kole.
Ehk mis veaks? Õlipumba 3ik mis vända otsas on, sellel üks kõrv puru. Ja tõmbas pumba kiiva ja hakkas otsakaant "lihvima".
Igaksjuhuks sai lahti võetud ka kepsusaaled - need olid väga ilusad. Lisaks veel täna vist saab raamsaaled lahti võtta, äkki "õlisurveta" sõit võis neile haiget teha. Enisvei.
Sisu on suht räsitud, õmblused lahti ja nahk kulunud, eriti juhiiste.
Sisu on räpane Istmed on elektrilised, mäludega ja Beezi värvi!
Veermik tundub olevat ok, kuid eks kui sõitma saab, siis näeb/kuuleb.
Veereb auto 16" AZEVi velgedel:
Nii, praeguseks kõik, rohkem ei oska auto kohta öelda. :D
Plaan on sinna teine soft peale ja veidike rõhku tõsta, eks näis, ennem on vaja auto liikvele saada!
Päikest!
SAAB 9000
2.3 Turbo
143kw (passis)/ 165kw -( Peal MY93Aero soft)
musta värvi
Manuaal kast
el lisad - istmed, peeglid
helitehnikast ei tea midagi, iso pistikutega on porri tehtud :D
--
Soetasin siis endale ka ühe SAABi. Eelnev auto oli Volvo - vabalt hingav.
Müüki sattus üks heahinnaga Turbo SAAB ja nähtud-tehtud ja autot vaatama mindud.
Helistasin vennikesele, kes autot müüs, ütles, et mootorile on täielik remont tehtud:
1. uued rõngad
2. uued tihendid
3. uued klapisääred
4. kett
5. ketitallad
6. nipetnäpet veel
Peale remonti auto käis ja liikus kuid paar nädalat hiljem oli probleem, et õlirõhku enam polnud. Peale seda sõiduk seisis.
Jutt oli hea - sisu korralik, kere korralik, korralikud talverehvid all jne. Aga järgi peaks tulema autole kas treilaga või vedama auto köie otsas.
Ma siis uurisin ja puurisin, et kust treilat saab - leidsin sõbra kellel oli treila ja korralik buss, millega see sõiduk ära tuua.
Tripp L-Virumaalt Põlvamaale kestis ligi 6h ja tagasi jõudsime SAABiga!
Garagesse jõudes järgneval päeval sõber kiskus asju laiali, et leida ülesse miks õlisurvet pole.
Esiteks sai lahti võetud reduktsiooni vms klapp, see funksioneeris. Selle sai välistada. Järgmiseks sai lahti võetud karteripõhi, vaadatud äkki on õlivõttur umbes - sel olid ainult tihendid väsinud aga ei olnud umbes see.
Järgmiseks sai sisi õlipump lahti võetud, oh kole oh kole.
Ehk mis veaks? Õlipumba 3ik mis vända otsas on, sellel üks kõrv puru. Ja tõmbas pumba kiiva ja hakkas otsakaant "lihvima".
Igaksjuhuks sai lahti võetud ka kepsusaaled - need olid väga ilusad. Lisaks veel täna vist saab raamsaaled lahti võtta, äkki "õlisurveta" sõit võis neile haiget teha. Enisvei.
Sisu on suht räsitud, õmblused lahti ja nahk kulunud, eriti juhiiste.
Sisu on räpane Istmed on elektrilised, mäludega ja Beezi värvi!
Veermik tundub olevat ok, kuid eks kui sõitma saab, siis näeb/kuuleb.
Veereb auto 16" AZEVi velgedel:
Nii, praeguseks kõik, rohkem ei oska auto kohta öelda. :D
Plaan on sinna teine soft peale ja veidike rõhku tõsta, eks näis, ennem on vaja auto liikvele saada!
Päikest!
Loomulikult kohe peale ei tohi anda.. Reaalselt see "remonditud" sisu pole sõitnud. Nüüd peab organiseerima kusagilt uue otsakaane, õlipumba ja siis selle kolme kõrvaga asjanduse mis vända otsas on ja õlipumpa ringi ajab. Siis saab kuulata masina häält.
Üks jama vms pidi olema TCS selle auto juures. Ehk kui jõudu juurde keerata vms, siis pidi jamps olema see.
Üks jama vms pidi olema TCS selle auto juures. Ehk kui jõudu juurde keerata vms, siis pidi jamps olema see.
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Ei sega TCS midagi, oli Aero 9k TCSiga 200kW kuskil ja ei seganud see TCS, just vastupidi oli turvalisem.
Kui tahad TCSi väljalülitada võta mingilt ratta kiiruse andur lahti. Tagumisi on kergem, pistik asub tagaistme all tõstad vaipa ja võtad porolooni tükki välja, seal ta ongi, teed lahti ja TCS ei tööta koos ABSiga.:)
Kui tahad TCSi väljalülitada võta mingilt ratta kiiruse andur lahti. Tagumisi on kergem, pistik asub tagaistme all tõstad vaipa ja võtad porolooni tükki välja, seal ta ongi, teed lahti ja TCS ei tööta koos ABSiga.:)
__In Boost We Trust__
nii, eile sai eemaldatud kõik "katkised" osad :D
õlipump, õlipumba mingi ringivedaja ja otsakaas. otsakaanel on korralikud paari mm vaod sees :D
Põlvaspetsialistid on kasutanud vägavägavägaväga suurtes kogustes sillarit kah kett oli kah isegi sillariga koos..
Täna sai uus õlipump ja see kolme kõrvaga asjandus.. nüüd veel jääb otsakaas sebida.
Homme ostab õlid, filtri, tosool.. ja saab äkki kokkuladuda.. lisaks veel ark, kindlustus ja tüv :D
õlipump, õlipumba mingi ringivedaja ja otsakaas. otsakaanel on korralikud paari mm vaod sees :D
Põlvaspetsialistid on kasutanud vägavägavägaväga suurtes kogustes sillarit kah kett oli kah isegi sillariga koos..
Täna sai uus õlipump ja see kolme kõrvaga asjandus.. nüüd veel jääb otsakaas sebida.
Homme ostab õlid, filtri, tosool.. ja saab äkki kokkuladuda.. lisaks veel ark, kindlustus ja tüv :D
Ei tea küll eesti keeles sellist sõna,nagu "sillar",aga see selleks.Need vaod õlipumba kaanepindadel ja -hammasratastel EI OLE 99% juhtudel õlirõhu kadumise põhjustajad,kuna pumba kapasiteet on u. 20 korda suurem vajaminevast.Samuti ei juhtu pumbaga midagi,kui vedava hammasratta kolmest "kõrvast" üks(või kaks) on murdunud,sest enamik tolleaegsed hammasrattaid toodetigi AINULT ÜHE "kõrvaga".
Kui nii raam- ,kui kepsusaaled on korralikud ja reduktsioonklapi kolb liigub vabalt (peab,kui lõpuni üles lükata omal jõul aeglaselt alla vajuma),siis saab õlirõhk kaduda ainult balanssvõllide saalede kaudu. Nende ringsaalede vahetus koduste vahenditega on üpris komplitseeritud tegevus.
Kui nii raam- ,kui kepsusaaled on korralikud ja reduktsioonklapi kolb liigub vabalt (peab,kui lõpuni üles lükata omal jõul aeglaselt alla vajuma),siis saab õlirõhk kaduda ainult balanssvõllide saalede kaudu. Nende ringsaalede vahetus koduste vahenditega on üpris komplitseeritud tegevus.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
aga kui sa auto käima panid ja manomeetriga õlirõhu ära kah mõõtsid??? äkki kõik toimib ja vaid õlirõhu tule andur on peetis??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Nii, uus otsakaas küljes, jubinad ja kulinad tagantpoolt kinni, nüüd vaja veel otsakaane pealne kokkuladuda(rullikud ja piungutid jne).. Siis veel ac-pump, veepump jne, lisaks veel vaja karteripõhi külge keerata.
Nv eriti lihtsalt ajaliselt ei jõudnud.
Nv eriti lihtsalt ajaliselt ei jõudnud.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Sellel autol on/oli kindalsti õli pumba viga sest filtrita autot starteriga käiates ei tulnud tilkagi õli filtri jalast välja.
karteri põhja eemaldades märaksin kohe et võtturist polnud ammu õli üles pumpa läind. Ja sooned õli pumba rattal ja otsakaanel oli ikka sügavamad kui 1mm. Pumba rattas oli ikka väga ära räsitud.
Kõige suurem viga võib seisneda selles et, väntvõlli ots on kõver.
Seda ma arvan sellepärast ( mõõtnud veel ei ole) et, Eelmine rihma seib oli katki pekstud ja väntvõllil otsal on näha mingeid töötlus jälgi kas rellakaga või haamriga. Selline tegevus on vist tingitud sellest kas pole saadud lahti rihma seibi polti või rihma seibi ennast. Eks varsti selgub tõde kas remontiti õiget asja või likviteeriti tagajärgi.
karteri põhja eemaldades märaksin kohe et võtturist polnud ammu õli üles pumpa läind. Ja sooned õli pumba rattal ja otsakaanel oli ikka sügavamad kui 1mm. Pumba rattas oli ikka väga ära räsitud.
Kõige suurem viga võib seisneda selles et, väntvõlli ots on kõver.
Seda ma arvan sellepärast ( mõõtnud veel ei ole) et, Eelmine rihma seib oli katki pekstud ja väntvõllil otsal on näha mingeid töötlus jälgi kas rellakaga või haamriga. Selline tegevus on vist tingitud sellest kas pole saadud lahti rihma seibi polti või rihma seibi ennast. Eks varsti selgub tõde kas remontiti õiget asja või likviteeriti tagajärgi.
Kõige huvitavam on selle asja juures, et eilne kokkuladumine näidas seda, et Põlvamaa spetsialistid on üle 3 poldi kinni pannud. Ja need 2 polti, mis vaepeal kinnipanemata on, on kadunud!! :D
Ehk siis peab kuskilt otsima nüüd terve hunnik erinevas mõõdus polte , saab vähemalt kinnituskronsad korralikult ploki külge! :)
Ehk siis peab kuskilt otsima nüüd terve hunnik erinevas mõõdus polte , saab vähemalt kinnituskronsad korralikult ploki külge! :)
Kiru mis sa kirud.. aga pahasti ütleks nende Põlvamaa spetsialistide kohta!
Esiteks need poldid, et kadunud olid.. siis ka mootoris on mingi laastamis töö tehtud.
Nimelt vända otsas.. peale ketihammasratast peaks olema üks seib , või siis peaks olema teine hammikas seal all.. Et õlipumba "kolmik"seib v asjandus oleks kaugemal, et rihmaratas kinnipannes ei jookseks vastu õlipumpa.. Seda lihtaslt polnud v oli ostetud teistsugune hammasratas sinna alla..
Kõik oli juba täna koos, kui selgus tõsiasi, et rihmaratas on lihtsalt vastu õlipumpa kinni (visuaalselt oli seal mingi 1-2mm vahe)..
Sai siis otsakaane küljest kõik asjandused küljest võetud ja lisaks otsakaas küljest.. homme treitakse sinna seibid ära.. ja saab uuesti kokkuladuda!
DEAMFAKK ma ütlen!
Esiteks need poldid, et kadunud olid.. siis ka mootoris on mingi laastamis töö tehtud.
Nimelt vända otsas.. peale ketihammasratast peaks olema üks seib , või siis peaks olema teine hammikas seal all.. Et õlipumba "kolmik"seib v asjandus oleks kaugemal, et rihmaratas kinnipannes ei jookseks vastu õlipumpa.. Seda lihtaslt polnud v oli ostetud teistsugune hammasratas sinna alla..
Kõik oli juba täna koos, kui selgus tõsiasi, et rihmaratas on lihtsalt vastu õlipumpa kinni (visuaalselt oli seal mingi 1-2mm vahe)..
Sai siis otsakaane küljest kõik asjandused küljest võetud ja lisaks otsakaas küljest.. homme treitakse sinna seibid ära.. ja saab uuesti kokkuladuda!
DEAMFAKK ma ütlen!
Tänaseks nii palju, et nn seib sai vahele pandud ja ka esimene katse tehtud, et kas vahe jääb nüüd.. KORRAS.
Nüüd vaja kõik kokku laduda - täna lihtsalt ajanappuse pärast jäi ladumata!
Varsti tahaks esimest häält selle auto juures kuulda (ma ostsin nn põrsa kotis, ehk pole siiani mootori häält kuulnud).
Loodame parimat!
Nüüd vaja kõik kokku laduda - täna lihtsalt ajanappuse pärast jäi ladumata!
Varsti tahaks esimest häält selle auto juures kuulda (ma ostsin nn põrsa kotis, ehk pole siiani mootori häält kuulnud).
Loodame parimat!
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Kas on ikka õiged raamsaaled? Need B234 saaled peaks olema kolme auguga. Kui ma tellisin paar aastat tagasi neid, siis müüdi valed B202 mootori omad, nad on ühe auguga.
__In Boost We Trust__
- ivomets
- Vanasaabikala
- Postitusi: 7617
- Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
- Asukoht: Suvepealinn
- Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru
no sellise käivitamise puhul nagu videos näha, ei hakkagi saama surevet üles.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
-
- Postitusi: 283
- Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
- Asukoht: Rakvere
- Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
- Kontakt:
Õli surve olemas.
Viga oli selles et, kes õlipumba kokku pani jättis pumbarattad õlitamatta ja ladus lihtsalt kuivalt korpusesse. Nii ei saanutki pump oma tööd teha.
Teiseks miks auto käima läks ainult korraks oli natuke naljakam juhtum. Viga oli selles et keegi oli Põlvamaalt Vaakum voolikud lihtsalt kokku ühendanud ilma et aru saaks kes kellega käib. (auto On Tcs Versioon) See et põlva mehed selle autoga sõitsid on vale kuna niimoodi ei saanud auto kuidagi üle 5 sekundi töödata.
Aga kõige lahedam on see et, mootorilt tuleb uuesti pooled jubinad eemalda sest keegi pani otsakaane lohakalt külge.
Kõigil inimestel pole annet mootori koostamiseks.
Viga oli selles et, kes õlipumba kokku pani jättis pumbarattad õlitamatta ja ladus lihtsalt kuivalt korpusesse. Nii ei saanutki pump oma tööd teha.
Teiseks miks auto käima läks ainult korraks oli natuke naljakam juhtum. Viga oli selles et keegi oli Põlvamaalt Vaakum voolikud lihtsalt kokku ühendanud ilma et aru saaks kes kellega käib. (auto On Tcs Versioon) See et põlva mehed selle autoga sõitsid on vale kuna niimoodi ei saanud auto kuidagi üle 5 sekundi töödata.
Aga kõige lahedam on see et, mootorilt tuleb uuesti pooled jubinad eemalda sest keegi pani otsakaane lohakalt külge.
Kõigil inimestel pole annet mootori koostamiseks.
Järjekordne "kummardus" ehk jalaga peesse Põlvamaa remondimeestele.
Jutt jube hea oli, ainult õlisurvet polnd.. midaiganes!
Asjapulk Keenius tuvastas nüüd, et miks tühikäiku ja asja ei ole, on tingitud vigasest throttelist, sel see TC varjant vms. Nüüd otsin tavalist throttelit ja kompunni.
Keenius pidi veel ajule asjanduse programa, mis TC värgi ära põletaks ja ilma veokata jääb edasi :D
Jutt jube hea oli, ainult õlisurvet polnd.. midaiganes!
Asjapulk Keenius tuvastas nüüd, et miks tühikäiku ja asja ei ole, on tingitud vigasest throttelist, sel see TC varjant vms. Nüüd otsin tavalist throttelit ja kompunni.
Keenius pidi veel ajule asjanduse programa, mis TC värgi ära põletaks ja ilma veokata jääb edasi :D