Saab 9000 CSE 2.3T, 1992, Riho1231

Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#51

R Nov 25, 2016 13:47

No krt, miks siis mul ei taha kesta? Paar-kolm nädalat käib ilusti ja siis hakkab järjest kõrgemale kässari kang tulema ja lõpeb nii, et põmst midagi peale ei tõmba, kang käib vastu käetuge juba... Spetsialistid pingutavad ära, aga asi kordub...
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
ill
Saabiklubi liige
Postitusi: 1673
Liitunud: T Veebr 27, 2007 13:25
Asukoht:
Auto:

#52

R Nov 25, 2016 13:53

Trossid kummist?
Kasutaja avatar
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 432
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90, SAAB 9000 Anny

#53

R Nov 25, 2016 14:49

Arvan ka, et trossid venivad ära ajaga. Kui ma klassikut parandasin, siis sõber ütles kohe, et ära sa vanu käsipiduritrosse tagasi pane, et ikkagi venivad ajas ja ei saa enam korralikult pidama. Uus asi on uus asi.
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#54

R Nov 25, 2016 15:08

Trossid said ka vahetatud uute vastu..:D no change..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2116
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#55

R Nov 25, 2016 17:07

Cyberiga sama meelt. Kolvid vahetatud, õigesti peale keeratud, kasutan pidevalt ja no ei kesta. Et ÜV rahul oleks, ühte ratast isegi rohkem peale keeratud, kui vaja.
Tõesti on tunne nagu trossid oleksid kummist. Siis mingil suvalisel momendil otsustab üldse peale jääda ja pikal teel tagaratas suitseb.
Nüüd ei julgegi kasutada, aga kässarita on suht vilets kui oled sellega eelnevalt harjunud.
Kasutaja avatar
Riho1231
Postitusi: 161
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92
Saab 9³ 1.9TiD '05

#56

R Nov 25, 2016 22:41

Tonnise kässar toimib läbi samade klotside, mis tavapidur. Ma ei kujuta täpselt ette, kuidas sinna hüdrokässarit peaks lisama..:D


Hüdrokässarist siis.
Tonnise tava- ja käsipidur on kaks eraldi süsteemi ühes suppordis. Kui käsipidur muutub lödiks, siis tavapidur on ikka pmst sama mis koguaeg.
Siis tuleb lihtsalt käsipiduri hoova külge üks peasilinder aretada, mis omakorda jadamisi tagapiduri torustiku külge. :)

Süsteemist mingi skeem ka.

Loogiliselt võttes peaks nagu töötama ju selline asi :D
Kasutaja avatar
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 13570
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96

#57

L Nov 26, 2016 13:42

See on jah variant käitada käsipidurit läbi "päris" piduri. Jätta see mehhaaniline kässari osa supportist puutumata.

Ma esimese hooga lugesin,e t peaks supporti kässarihoova külge midagi aretama..:) Sai ju just supoortist räägitud... Siis oli küll, et "computer says NO"...:) Aga no näe, natuke mõtlemist ja jooksis asi kokku küll..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
Riho1231
Postitusi: 161
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92
Saab 9³ 1.9TiD '05

#58

E Aug 07, 2017 22:37

Natuke update siis ka üle pika aja.

Nii palju aega juba mööda läinud, et ei mäletagi kohe millest alustada :)

Aasta aluses sõitis ja pidurdas täitsa okeilt, mingeid juppe sai vist ka vahetatud. Kuni siis paar kuud tagasi jäi tänavale seisma ja ei läinud kaima.

Algas - Üks pikk ja lõbus "ajukebo"

Auto seisis vist mingi pool kuud. Ei leidnud viga üles. Arvasin koguaeg, et probleem softiga, aga ei, siiski ECU juhtmestikus oli üks juhe pooleks oksüdeerunud.
Tookord oli abiks sebastian, kes juhtis tähelepanu ECU juhtmestikule.
Nii, probleem lahendatud, läks uus (kodukootud) soft peale ja sõitis peaaegu hästi.

Kuni siis mingi aega oli vaja softis mõned muudatused teha, sest kõrgemal boostil tekkis fuel cut.
Uuesti softi peale kirjutamisel tekkis aga error, ECU läks "lukku" ja minu käed jäid selle kohapealt lühikeseks, kuna puudus BDM adapter.
Sai siis siin foorumis paari targa mehega vesteldud. Selgeks sai, et ECU-l vanad kivid(flash mälud) ja tasub igal juhul uued panna, tellisin uued.

Sain uued kivid kätte, torque paigaldas ära, kuid softi ei saanud BDM-ga neile peale kirjutada.

Viisin aju siis sebastiani kätte, et programmaatoriga otse kividele soft lasta. See küll toimis, kuid selgus see, et aju tegelikult hoopis küpse/lühises. Protsessor arvatavasti.

Ei jäänud siis muud üle, kui kohe kõne kasutaja keeniusele, et kas nõus oma T5.2 ECU ära müüma. Oli nõus, sõitsin kohe ECUle järgi. Koju jõudes aju peale ja töötas kohe. Soft muidugi ei sobinud mulle ja oli vaja kiiremas korras uus peale lasta.

Kuna mu CANadapter oli veikov-i käes laenuks tol hetkel, siis sõitsin tonnisega tema juurde, oli vaja talle nkn mõned tonnise varuosad viia.
Õhtul hilja hakkasime siis mu softi pele kirjutama ja nohh, läks nagu läks :D Natuke eirasime sebastiani ja torque soovitusi, et kirjutamiseks on vaja +15v. Mõtlesin, et äkki joppab +12v-ga(+muud tarbijad) ka, sest enne sai ka +12v-ga(ilma lisa tarbijateta) hakkama (kuigi +15v adapter oli täitsa olemas). :D
Ühesõnaga läks see aju ka lukku :D. Õnneks oli vana aju kaasas, millel olid sebastiani kirjutatud aero softiga kivid sees. Tõstsime kivid ringi ja sai vähemalt sõita, kuigi millegi pärast softi ei saanud neil üle kirjutada.

Mõned päevad hiljem oli torque jälle abiks ja kirjutas BDM-ga kõik neli kivi üle, et saaksin hiljem CANga aju kallal edasi toimetada.

Sain tööle lõpuks.

Tagantjärgi tarkusena ütlen, et ära näpi, kui ei oska !!! :D

Düno

Järgmine päev oli kohe dünoaeg. Kuigi soft tundus üsna karm, siis numbrid tulid oodatust väiksemad. Nats pettunud lausa :D, juu siis on turbo liiga väike ja soft polnud ka piisavalt hea + muud tegurid. :D
Numbreid väga peast ei mäleta ja endal graafikust pilti ka hetkel pole, aga oli vist 165kw ja peaaegu 400nm mootorist.

Siis väike tiir

Igatahes sai nüüd ligi 1,5k km tripp tehtud ja ei lagunenud midagi ära, läks hästi :)
Vahepeal keset trippi, Haapsalus sai väike boksipeatus tehtud ja õli ära vahetatud. Ls. 359k õliks Mobil 5w40

Pilti ka natuke
Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt

Pilt
Viimati muutis Riho1231, L Sept 09, 2017 20:41, muudetud 1 kord kokku.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4301
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Aprilia RSV 1000R

#59

E Aug 07, 2017 23:23

Meeldiv :thumb:
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 328
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#60

T Aug 08, 2017 18:10

shout out tonnisele !
kenad pildid :thumb:
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
Kasutaja avatar
Riho1231
Postitusi: 161
Liitunud: R Apr 06, 2012 23:45
Asukoht: Haapsalu/Tartu
Auto: Saab 9000 2.3t '92
Saab 9³ 1.9TiD '05

#61

T Aug 08, 2017 18:58

Tänud :)

Varastasin ühest teisest teemast natuke. :P
Riho - Saab 9000 CSE 2.3T, 1992, manuaal

Max kW = 147,48x1,1=162kW, max NM = 352,34x1,1=388NM

Pilt

Seekord läks siis nii. Vähemalt nüüd latt paigas, järgmine kord on mida ületada.

Jään huviga järgmist korda ootama ;)
Vasta