Saab 9000 2.3 LPT, 1994, Saabu14jr/Saabu

Vasta
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#1

N Mär 28, 2013 17:16

Sai hangitud selline tonnine hiljuti. Algselt oli plaan juppideks tõmmata, kuid veidike järgi mõeldes sai selgeks, et masin hetkel veel sellist saatust ei vääri. Ühtlasi ka esimene auto mul.
Vigu autol jätkus/jätkub:
*Kõrvalistuja uksed ja tagatiib roostetavad mõnuga, kunagise matsu tagajärjed.Üks tungraua pesa jätab varsti põhja väikse augu. esiosale sai roostetõrjet tehtud, eriti esitiibadele. Põrkekas vajas veidikene jonksu ajamist ja spoila paremini kinnitamist.
*Mootor sööb õli, olevat tehtud 2 korda mootori remont, kuid see ei parandanud seda. Praeguse seisuga viskab hommikuti käivitades õrna õli pahvaka välja. Turbo suht värske ja ristilõtk on imepisike, pikilõtk puudub.
*Salongi vent tegi väga jõhkraid hääli, ometi oli paar aastat vana. Sai ümber aretatud klassiku oma peale. hiljem selgus, et vana mootor vajas lihtsalt veidike määrimist.
*Üks väidetavalt esimestest ABS anduritest nöögib. vilgutab vahest tuld ja kustub ka suht kiiresti ära
*ühe esitule reflektor oli puhta pekkis, sai välja vahetatud.
*Esi silla powerflex puksid suurte lõtkudega, said vahetatud tavaliste vastu.
*esiistme nahad olid vormist väljas, juhi iste sai elektrilise vastu vahetatud ja nahk vormi aetud.
*summutiga midagi ette võtta, kuigi otsast lõpuni tutikas(Va kolm-neli aastat vana universaal kat) Kati kinnitused olid vahelt lõigatud ja leegitoru ja keskmise püti külge keevitatud. tagumine pütt on vabalthingava oma. Tagumine pütt siis õige vastu vahetada ja universaal katt vahelt välja ning kasvõi originaal katt asemele.
*geneka rihm vilistas jõhkralt, tuli välja, et mitte kaua aega tagasi vahetatud genekal oli vale rihmaratas küljes, mille tõttu jooksis rihm viltu. Sai õige rihmaratas pandud ja rihm jookseb nüüd sirgelt, ilma vilistamata.(Viimane pilt rullikutest, vasak on õige, parempoolne vale)
*esiaknaid kinni lastes jooksid aknad viltu üles, akna elektri akna mehhanismi raam oli katki. said mõlemad vahetatud plus mehhanismid määritud, liiguvad ilusti.
*heli sai paremaks tehtud Originaal tonnise võimendi ja parema, Pioneeri bluetooth võimalusega(handsfree on väga mugav asi, eriti nutitelefoniga) maki näol.
*Rooli nõksutades midagi kolksub, rooliotsad on korras. latt või lati puksid ehk?
*peotäis salongi pirne said vahetatud, taganumbri tuli tihendatud ja roostes klemmid korralike vastu välja vahetatud.
Vist sai kõik...
ÜV läbis ilusti, kõik ilusti normis ja ilus.

Plaanidest:
*Veljed, roostes plekid ei lähe mulle peale.-Tehtud
*tagatiib ja kõrvalistuja uksed vahetada-Tehtud. tagaluuk ja kapott vajaksid samuti värvimist.
*Põrkerauad välja vahetada, mõlemad matse saanud omajagu.
*mootor korda. Tehtud
*käiguhoovastiku simmer vahetada
*tagaluugi spoila, hetkel näeb kuidagi ufo välja-tehtud
*Esitule kojamehed korda-Tehtud
*Esiklaas vahetada
*Volvo s50ne esiklaasi pesuri düüsid
*Kojameeste regullitava intervalliga aegrelee-Tehtud
*kõrvalistuja iste elektriliseks teha(Vaja ühte seljatoe reduktorit ja paari jublakat veel)
*Rool reguleeritavaks-Tehtud

Paar pilti lisaks ka:









Lisatud failid
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#2

T Apr 16, 2013 11:59

Vahepeal sai suvekad ka alla krutitud. Rehvideks tulid Goodyear Excellence 225/45/R17. Nuriseda pole rehvide kohta eriti miskit, kuid hetkel laiade papudega tonnisega sõit on suht piinarikas. loodaks leida mingi
16 tollised veljed vahepeal, isegi plekid kõlbaks.
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/b90afd89-6435-4c74-bf4c-606aae732209_zpsf2fda12a.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/b90afd89-6435-4c74-bf4c-606aae732209_zpsf2fda12a.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/4d27baec-6255-45bb-b930-6dc93e055b12_zpse059e3d4.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/4d27baec-6255-45bb-b930-6dc93e055b12_zpse059e3d4.jpg[/IMG][/URL]
Samuti sai vahepeal korda tehtud Autopiloot, sai vahetatud aju vanema tüübi aju vastu selle õpetuse toel-
http://www.users.qwest.net/~carrieosborne/Cruise%20Control%20Adapter%20Plug.pdf
Toimetab nii nagu peab.

Mootor rüüpab ikka õli, sellele ehk saab lahenduse suve alguses.
Tagumised vedrud on ära vajunud, samuti vajavad vahetust.
plastid ja esimene spoila vaja üle värvida, suht tuhmid ja esi spoila on kahte värvi.
sai ka numbrituled korda tehtud, katkistest reflektor paneelidest klemmid välja , veidke määret, et niiskust tõrjuks ja said korralikult tihendatud. Ühe katkise paneeli seest leidsin ka LED numbritule pirnid, mille huvipärast külge kruttisin. Absoluutselt ei meeldi, viitsin siis pistan tavalised pirnid tagasi.
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/4317be36-9263-4b42-b6b0-4fcbb98782f3_zps2378dc6d.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/4317be36-9263-4b42-b6b0-4fcbb98782f3_zps2378dc6d.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/d3808d73-a2e9-4e85-9ae5-8488a44bf467_zps4122783d.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/d3808d73-a2e9-4e85-9ae5-8488a44bf467_zps4122783d.jpg[/IMG][/URL]

ABS süsteem ka viimasel ajal ülimalt kahtlane, Õrna pedaali puudutusega hakkab juba katkendlikult pidurdama. Peab ehk kuidagi TECHi külge pookima ja vaatama mida see ABS ja SRS süsteemid tahavad.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#3

P Apr 21, 2013 20:03

Jätkan monoloogi.
Tänu kasutajale ratspats on nüüdseks ees korralikud, ilma roosteta kõrvalistuja uksed.
Eelmised olid kõvasti rooste poolt näritud.
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/b20f0aa3-e073-4fd0-8cad-4196218b06e1_zps1ef2d176.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/b20f0aa3-e073-4fd0-8cad-4196218b06e1_zps1ef2d176.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/fe7a3ebe-7f60-4885-a8c0-ad126e53e915_zpscb1e9d51.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/fe7a3ebe-7f60-4885-a8c0-ad126e53e915_zpscb1e9d51.jpg[/IMG][/URL]
Samuti sai auto üle pika aja näha pigipesu ja vaha. Värvitoon muutus kardinaalselt. Esispoila ja alumised plastid said uue musta värvkatte. LED pirnid enam numbritulesid ei valgusta. Ei läinud maitsemeelega kokku.
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P4200221_zpse773251e.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P4200221_zpse773251e.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P4200214_zps8d2fe4cc.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P4200214_zps8d2fe4cc.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P4200220_zps26e3b7dc.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P4200220_zps26e3b7dc.jpg[/IMG][/URL]
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#4

L Mai 04, 2013 17:25

Kasutaja Teager abiga sai kati asemele reso hangitud. vaja oleks veel tagumine pütt vahetada õige vastu.
Sebastiani abiga sai veidike softituuningut tehtud ning aju ümber tehtud 9-5 BPC klapile. Klapp sai VMist hangitud tutikas. Tõmme on ikka kardinaalselt erinev. Nüüd vaja erinevate leketega tegeleda.

Varu plokikaane saatsin remonti, klapid vaja pidama saada ning klapisääre tihendid vajavad vahetust. plokikaan vajas samuti veidike lihvi. Loodetavasti sellega lõppeb selle auto õlitarbimine.

Samuti sai auto masinaga üle poleeritud ja vahatatud. Korra vaja veel üle käia, kuna ei saanud kõige parem.
Oli plaanis ka tagant märgid ära tõmmata, kuid kuna kunagi on tehtud sitta maalritööd, siis irdusid need märgid koos värviga. värvisin mustaks ja kleepisin nad tagasi.
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P4280242_zps96234dd9.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P4280242_zps96234dd9.jpg[/IMG][/URL]
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#5

P Juun 02, 2013 2:50

Ehk targemad oskavad valgustada, sellist vaatepilti ei tohiks vist avaneda, kui eemaldada VL kollektor?(sisselaske poolt avanes kohati sama vaatepilt)
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P6020048_zpse7a3d6f0.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P6020048_zpse7a3d6f0.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/kakapaumlhh_zpsd769a136.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/kakapaumlhh_zpsd769a136.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P6020046-1_zps02c45c17.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P6020046-1_zps02c45c17.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P6020047_zpsc89a994d.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P6020047_zpsc89a994d.jpg[/IMG][/URL]
Sai ka karteripõhi maha kistud ja asendatud eelnevalt korralikult puhastatud detailiga.
Eemaldamise järgne vaatepilt sõelale:
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P6010038_zps7bb3de42.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P6010038_zps7bb3de42.jpg[/IMG][/URL]
Teine, puhastaud karteripõhi:
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/P6010039_zpsfc7c4687.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/P6010039_zpsfc7c4687.jpg[/IMG][/URL]
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#6

T Juun 11, 2013 11:15

Monoloog jätkub. Hetke seisuga ca 1000 kilti läbi vuratud ning õlitase on stabiilselt paigal. Küünlad said uued pandud, enam ei ole need ka nõgised, vaid täpselt sellised nagu olema peavad. Mootori tagumine külg on ka lekkevaba nüüdseks. Mis seal ennem lekkis, pole aimugi, enam seda igatahes pole.

Sai siis vahetatud plokikaas Remonditud kaane vastu. Vana kaant pole mahti olnud lahti kiskuda, et vaadata miks asi siis nahka läks.
Muidugi ei sujunud kõik libedalt nagu pidi, Oma lolluse tõttu suutsin ketipingutus talla tuksi keerata:wall:
egas midagi, otsakaas ja kateripõhi küljest ära. Tald sai vahetatud, balanssketi märgid ilusti paika ning sai kontrollitud mitu korda, et ikka jäävad paika. Ketikomplekt tundub, et pole kunagi vahetatud, peab meelde jätma ning veidike raha kõrvale panema, muidu lähevad näpud rooste kui midagi teha pole.:D
Õlirõhku ajasin lihtsalt 10sek käiates üles. Kannu tuli kustus teise käiamise korraga. Täitsa muhe. Esmasel käivitamisel polnud isegi tüüpilist hüdrotõukurite laginat, kõik ilus ja vaikne. Kokku mässasin üksi 2 päeva selle jamaga. Sai veidike mootori juhtmestiku remonditud, massipunktid puhastatud, kuna ligipääs oli hea.
Kõige suurem asi peale kaane vahetuse oli terve kliima süsteemi välja vahetamine. selleks ajaks õnneks oli mul abikäed olemas, kuna üksinda täiesti võimatu ettevõtmine. Nüüd saab sõita suvele vastu jaheda salongiga autoga.

Ahjaa, salongi sai lisatud ka puit ukseliistud, beežist nahast käetugi ja kõrvalistuja armatuuri tasku.
Käetoe nahk ideaalses korras pole, kuid arvestades kui vähe selle eest maksin, siis olen ülimalt rahul.
Paar pilti ehk ka(Osad on tsipa udused, telefoni pildid):
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/960200_10152868365390710_1409515221_n_zps065f6e53.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/960200_10152868365390710_1409515221_n_zps065f6e53.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/27035f51-3f75-4002-9f67-43e37a017605_zps2854fb74.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/27035f51-3f75-4002-9f67-43e37a017605_zps2854fb74.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/600947_10152872706455710_1536730101_n_zps11d435f2.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/600947_10152872706455710_1536730101_n_zps11d435f2.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/5b4612ed-4c42-40da-94f8-38f1ccabc076_zps60f5a9a1.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/5b4612ed-4c42-40da-94f8-38f1ccabc076_zps60f5a9a1.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/936218_10152797370755710_829813123_n_zps91c97d0c.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/936218_10152797370755710_829813123_n_zps91c97d0c.jpg[/IMG][/URL]
[URL=http://s252.photobucket.com/user/saaber214/media/IMG333_zps14d3ebf8.jpg.html][IMG]http://i252.photobucket.com/albums/hh2/saaber214/IMG333_zps14d3ebf8.jpg[/IMG][/URL]
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#7

T Sept 24, 2013 18:21

Monoloog jätkub.
Hiljuti sai poole sõidu pealt siduri töösilinder otsa. No mitte kuskilt ei leia töösilindri rem. komplekti. õnneks vajalikud tihendid kattusid vanema malli rem. komplektiga, niiet sai neid kasutatud. Survelaagri vahetuseks raha ei jätkunud, polnud sellel hullu ka midagi.
Siduri ketas ja korv olid ka suht läbi, sellest oli aru saada juba kohalt ära võttes, kui auto värises nagu segane. Sai kasutaja jux31 käest hangitud Aero korv ja ketas(Vot, LPT sidur on teine võrreldes HPT ja Aeroga. Ketas on väiksem) Kettale uued katted ning kokku. töötab hästi, kuid pedaal tundub ikka veidike liiga pehmeke olevat, peaks paar korda veel õhutama ja vaatama mis mässab.

Oleks vahetanud ka ABSi anduri koos käädndmikuga, kuid pooltelje mutter ei tulnud lahti, ei pneumo püstoliga, ei jõuõlaga. Jõuõla vahejupi väänas pooleks ainult. tore.

Vaja veel osta uued rooliotsad ja varulatil vahetada puksid, siis silda. Praegune latt koliseb päris korralikult Nii sisemiselt kui ka puksidest.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#8

N Nov 14, 2013 12:53

Esimene õlivahetus käes pärast remonti ning õlitase ikka stabiilselt seal kus pidi olema.
Kuu aega tagasi sai auto üle poleeritud.
Roolilatti pole siiani jõudnud vahetada. salongis leidis endale uue koha ka anny puit/nahk rool.
Nüüdseks peaks salong olema Sellises komplektsuses nagu alati olen soovinud. Roolil ja käetoel vaja veel nahk vahetada ja kõrvalistuja elektri iste kokku panna ja praeguse manuaalse istme pealt nahk ümber tõsta.
Plaanis on veel üks väga debiilne ettevõtmine, nimelt vahetada elektrisüsteem 97a. masina oma vastu. Eks näis kuidas see asi läheb. huvitav saab olema.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#9

P Dets 29, 2013 19:41

Hetke plaanide järgi auto väga talve ei näe, pole eriti tahtmist ka, arvestades, et inimestel pole suurt lugupidamist teiste inimeste vara suhtes. iga kord kui autot pesen tuleb jälle välja mingi uksega pandud kõks. Eriti hull oli see vahetult pärast poleerimist kui nädalaga tuli kolm päris rämedat parkla kõksu juurde.:wall: Eks saangi mingi aeg harjutada kätt ka värvimisel, praegu automaalri õpe protsess kestab.

Hetkel käsil 97a juhtmestiku korrastamine, mootorijuhtmestikul katkised või kõvaks muutunud isolatsiooniga juhtmed vahetan täies pikkuses välja ning massipunktide klemmid vahetan ka ning joodan igaksjuhuks ka üle.
Aku juhtmed plaanin ka välja vahetada, kuna hetkeseisuga pole ühtegi tonnist olnud millel poleks juhtmetes pingelangust olnud. kui juba vahetan siis ikka kõik mis võiks peavalu tulevikus tekitada.
Uued kõlarite juhtmed ja võimendite juhtmed saab ka veetud, plaanis ka mingi aeg esiukse taskusse kõlarid paigaldada. Saabu aerol tegi helipilti ikka kõvasti paremaks.

On kellelgi aimu mis õli võiks käigukasti panna? Mingi juttu olen kuulnud saabi manuaal kasti õlist, palju selle liitri hind olla võiks? Arvatavasti saab ainult esindusest? Ehk on kellelgi mingit muud paremat alternatiivi välja pakkuda?
fofa
Postitusi: 504
Liitunud: N Veebr 26, 2004 15:39
Asukoht:
Auto:

#10

P Dets 29, 2013 20:37

Mis neid parkla uksekõkse puudutab, siis mina lasen neid korra aastas erinevatel autodel välja taguda sellisel mehel, kes peidab ennast www.molk.ee aadressi taga - töö äärmiselt korralik, kiire ja odav. Reeglina saab alati pleki laitmatult sirgu, kui just päris värv lahti ei ole.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#11

P Dets 29, 2013 20:55

Selles asi ongi, et need mõlgid on ikka hingega tehtud, värv lahti ja puha. samas on neid mõlke ka mida saaks välja lasta taguda, siluda, mis iganes töövõtteid need meistrid valdavad.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#12

P Mai 04, 2014 12:10

Kui tihti annab DI sõiduajal saba?
Eile poole sõidu pealt suri auto välja ning käima enam ei läinudki. DI juures oli JÕHKER kärsakas. Pärast sai DI laiali võetud(nii palju kui saab) ja miskit oli seal ikka kõvasti kuuma andnud, kuna epo oli praguliseks tõmmanud ühest kohast.
Uus Di peale ja masin töötab jälle korralikult. ühtegi sümptomit ka ei olnud, mis oleks hoiatanud DI minekust...
9-5LPT
Postitusi: 1236
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#13

P Mai 04, 2014 14:32

Seal vist polegi ühtegi sümptomit, õigel saabimehel on varu di pagasnikus :D
Kogenud Aeronaut. :drive:
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#14

L Juun 21, 2014 9:17

teekonna lõpp selle auto jaoks. Samas tehnika elab ühe teise, foorumis ka tuntud tumerohelise tonnise peal ilusti edasi. Sellest ehk mingi muu aeg teema, kui asjad piisavalt kaugel on.

Pilt

(põhjustest, kere tagaosa liiga roostes, et taastama hakata. leidus korralik doonor kere jaoks ja sai selline otsus vastu võetud. Kusjuures, esiosa oli täiesti roostest puhast.)
skyline
Postitusi: 1046
Liitunud: T Mai 19, 2009 12:12
Asukoht: Tartu
Auto: Kia ProCeed GT/ oli Saab 9-3 Aero

#15

L Juun 21, 2014 18:02

Kurb pilt.
Huvi pärast küsin seda, et kas vaid kere kokkuostu viies said ka Kuusakoskist lammutustõendi?
Mul kunagi plaan ka üks auto doonoriks laiali tõmmata ja vaid kere vanarauda viia, aga see seadus hetkel selline, et ei tea, kas saab nii arvelt maha või jääbki elu lõpuni see jama üles.
Vajadusel aitan Tartus igat marki autode veakoodide lugemisel (OP-com, Delphi DS150e,Autel Maxiscan, ELM327 seadmed)
looderdaja
Postitusi: 296
Liitunud: T Dets 23, 2008 21:56
Asukoht: Järvamaa
Auto: 9000

#16

L Juun 21, 2014 18:16

Kui viid kere koos dokumentidega kuusakoskisse siis nad täidavad vastava vormi ja ARK kannab registrist maha.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#17

L Juun 21, 2014 18:33

Täpselt nii. üle 6 auto lammutanud juba ning kõikidel kordadel asi sujuvalt läinud. arvelt saad ka maha kui oled auto just ostnud, ning lähed kuusakoskisse müügilepingu ja tehnilise passiga.
Kindlasti peaks uurima, kas kokkuostul on üldsegi võimalus arvelt maha võtta. refondal vist oli?

Hetke seisuga jätab numbrid arki hoiule, hea nr märk ning ühele teisele saabile sobiksid need hästi. Siis kui muidugi lõpuks arvele saab.
Vasta