1. leht 2-st

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: P Aug 31, 2014 23:49
Postitas que
Siin ta siis ongi :)
Seoses pere kasvu ja sealt tulenevalt ka transpordi vajaduste suurenemisega sai perre soetatud tonnine (järjekorralt juba 6-s saab peres :), seekord siis CS versioon, anny sisuga :) )
Eelnevalt omanud CC ja ka CD ja see CS tundub ikka väga mõnus :drive:
Natukene ajaloost, äkki keegi teab veel täiendada..

Auto tuli Eestisse 2006 aastal Itaaliast, saabianti käes (vahepeal läks kuuldavasti käigukast vahetusse) kuni aastani 2011 (Stockis 2.0 LPT 110KW) kui ta leidis uue omaniku kasutaja pva näol,
kes hooldas teda audaceris, kus vahetatud kõik mis vajas vahetamist, sh turbo, amordid, summuti ring jne jne
Autole on paigaldatud ka sebastiani poolt soft 380Nm, 200kw, sport catiga - see kõik teeb autos viibimise üsnagi meeldivaks ;)
Ls on 168k, mis isegi tundub kirjade järgi õige :)


Ülevaade tehtud töödest, et endalgi oleks lihtsam järge pidada

2011 käigukasti vahetus

2012 143-150k km, B234R, turbo, tehtud sillastend, keskmine ja tagumine summuti, esimesed stabika puksid, stabika otsa varras, veepump, soonrihm, rihmapingutirullik, puks õõtshoova tagumine HD, mootoripadi, termostaat, mootoripadi (tagumine), mootorikanduri puksid, klapikambrikaane tihend, esimesed-tagumised pidurikettad, esimesed-tagumised piduriklotsid, BPC klapp, sportcat, veovõlli ots, salongikütte radiaator, PVC klapp, süüteküünlad,

2013 ls 152653 Tagumised pidurisadulad,

2014 ls 168k esimesed amordid, õlifilter, õhufilter, salongiõhufilter, küünlad, esiklaas, radiaator.

2015 ls 174k Vahetatud tagumised pidurikettad ja klotsid, esi-tagatuled, esitulede kojamehed, värvitud üle konks ja kojameeste varred. Vahetatud ka esiõõtsa puksid, esimesed-tagumised stabika puksid jne
ls 175k õlivahetus Magnatec Prof. 5W-40, õlisurvetoru uus tihend, välistemp. andur koos pistikuga, väntvõlli andur
ls 180k õhutoru

2016 ls 186k sisse uus õli, õhufilter, mootorifilter, karterituulutuse voolik, küünlad, vahetusse läksid ka esimesed piduriklotsid, uus
bensupump.
2017 Tagumised piduritorud, regulaarne õlivahetus, uus summutiring,
2018 ls 206k uus aku - Bosch, kojamehed, õlivahetus.




Teeme siis algust...
Esimene pilt on jazzi pesulast kus tavaliselt kulub aega 1H, seekord aga kokku CA 3 TUNDI! aga puhtaks ta sai :)

Pilt

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: K Sept 10, 2014 13:19
Postitas que
Väike update:
Ülevaatus läbitud edukalt
Ette panin Osram nightbraker unlimited pirnid :cool: (nüüd veel tulede reguleerimiseks mootorid hankida ja vahetada ja hakkab looma)
Lahenduse sai ka heli saaga - Cyberi käest soetatud makk Pioneer deh-1300r - loodame, et
peab autos vastu rohkem eelmine deh seeria makk (mitte saabis - 2kuud). Peab ilmselt küljeklaasi müügi teemad
kiiresti üle vaatama :D
...suurimad üllatajad olid seekord CS-i tagumised kõlarid, mis on ikka üllatavalt head!

Küttekulu õnnestus maanteel saada 7 kanti, mis on suhteliselt hea tulemus imo.

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: K Okt 08, 2014 21:49
Postitas que
Esimesse teemasse said koondatud väike ülevaade tehtud töödest.

Muredest..
1. Kesklukk ei lähe vahepeal peale, signa muidu töötab aga uksed ei lähe lukku.
2. Uuel makil ja antennil on seni suhtlemisprobleemid, ei taha teine välja liikuda.
3. Aknad lähevad hommikul vahepeal uduseks, kuigi filter alles vahetatud.
4. Hommikul käivitades mõtleb natukene, kuigi akutest näitas ok, vahetatud hiljuti ka küünlad ju.

Mis abiks?

/viimane polnud virin/ :cool: :cool:

Sai kasutaja crismiliga üksaeg natuke klõpsimas käidud.

Pilt

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: K Okt 08, 2014 21:53
Postitas 9-5LPT
See küll mõnes mõttes nö sleeper, foori taga ootab üllatus :)

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: K Okt 08, 2014 21:59
Postitas que
See küll mõnes mõttes nö sleeper, foori taga ootab üllatus :)


Mida sa selle all silmaspidasid? :eureka: :)

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: K Okt 08, 2014 23:16
Postitas 9-5LPT
Sleeperiks nimetatakse autot mille välimusest ei loe kuidagi välja palju tal tegelikult jõudu on..katuseraamidega Saab 9000 ilmselt üllatab nii mõndagi reisserit foori taga - seda pidasin silmas. :cool:

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: N Okt 09, 2014 13:05
Postitas D116
Esimesse teemasse said koondatud väike ülevaade tehtud töödest.

Muredest..
1. Kesklukk ei lähe vahepeal peale, signa muidu töötab aga uksed ei lähe lukku.
2. Uuel makil ja antennil on seni suhtlemisprobleemid, ei taha teine välja liikuda.
3. Aknad lähevad hommikul vahepeal uduseks, kuigi filter alles vahetatud.
4. Hommikul käivitades mõtleb natukene, kuigi akutest näitas ok, vahetatud hiljuti ka küünlad ju.

Mis abiks?



1. Siduripedaalilt ülevalpool on must suht pikk karbikene - kesklukku relee. Tavaliselt probleem sellega.
2. Probleem antennis, varsti ei liigu üldse. Võib remontoida, foorumis kuskil on sellest.
4. Saabid käivituvad suht pikkalt.

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: N Okt 09, 2014 13:36
Postitas saabu14jr
3. jahutusvedeliku ei kao? Salongi radikas võib ka lekkida, tekitab ka uduste akende sümptomit..

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: N Okt 09, 2014 13:45
Postitas Cyber
Hommikul uduseks? See on siis peale seismist ja käivitamist? Kui vaid korraks uduseks viskab ja seejärel jälle kohe ära puhub, siis ilmselt lihtsalt kondensvesi.
Mul viskas suvel palavaga uduseks, kui kondi sidur enam ühendada ei jõudnud. Algul natuke suutis jahutada, aga siis läks ilmselt tuliseks, enam ei ühendanud ja siis lajatati kõik see veeaur esiklaasile..:P Aitas paari seibi eemaldamine sealt sidurist.
Teine hiljutine avastus. Kui armatuuris on mingi elektriikaldus, siis võib ka salongitemperatuuriandur vait jääda, mille peale kont enam oma tööd ei tee ja ei jahuta ega kuivata ja õhk autos võib vägagi niiskeks minna.

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: E Dets 01, 2014 22:08
Postitas que
Väike klõps tänasest päevast. Tibu sai vahepeal esiotsa iluravi :thumb:
Tagant rattakoopa juurest tahab veel natuke saada aga eks seda tulevikus.

Täna otsustas signa pult vähe trikitada (otsustas hetkeks koostöö löpetada). Indikaator näitas, et patarei on ok, ilmselt mingi oksüdeerimisteema, on see tavaline?

Talvega tunneks TCS ist kogu selle võimsuse juures natuke puudust, lisamis varianti sellel ilmselt pole?

Alguses harjumatud 15'' veljed hakkavad järjest rohkem meeldima :)

[IMG]http://petri.planet.ee/saab/9000/IMG_1502.jpg[/IMG]

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: E Dets 01, 2014 22:16
Postitas vmaster
Esistange oli enne ika omajagu kannatada saanud vist. Nüüd pilt palju ilusam.

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: E Dets 01, 2014 22:23
Postitas que
Eelmiselt pildilt saab väikese ülevaate.. eelnevalt oli jah lumehang natuke pahandust teinud.
Nüüd on jah pilt tükkmaad kenam :love:
ps. aknad pole enam uduseks tõmmanud ..mingi murde iga äkki

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: E Jaan 05, 2015 10:21
Postitas que
No niii talverõõmud alaku..
Eile sai käidud Sikupilli soojas parklas ostlemas, täna hommikul kaks ust oli ära külmunud, üks tuli lahti aga kinni enam ei läinud..
Juba mõtlesin, et äkki on selle tonnise puhul jopastand aga tundub, et siiski mitte :head:
Äkki kellegil on mingeid häid mõtteid tekkinud :mad:

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: E Jaan 05, 2015 10:48
Postitas Cyber
Ära pargi soojas kohas..:) Mina talvel sellistesse maa-alustesse kohtadesse ei trügi.

Kannata kevadeni ja siis kisu uksed pulkadeks ja määri seespoolt kõikvõimalikud lukumehhanismi osad üle värske vetthülgava kraamiga. Soovitavalt sellisega, mis külmaga kiviks ei muutu..:) või siis otsi üks garaaž ja tee see asi kohe ära.

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: E Jaan 05, 2015 11:35
Postitas que
Eelmiste külmadega sai korduvalt käinud.. kõik oli korras.
Ilmselt sai määravaks, et auto oli seisnud paarnädalat, sulad ja kondents :)

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: T Veebr 24, 2015 21:45
Postitas que
Vahepeal vahetatud õõtsa puksid, stabikapuksid jm nipet näpet. Ls 171k
Auto on muutunud palju palju stabiilsemaks, kurvides liigub kindlamalt jne.

Ühesõnaga selline aut kasti + võimsus + tonnine on üsnagi meeldiv kooslus ;)

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: K Mai 20, 2015 22:47
Postitas que
ls 174k
Vahetatud said tagumised piduriklotsid ja kettad, samuti supportite klambrid.
Uue värvikatte said vahepeal kojameeste varred (nii esimesed kui ka tagumine) ja konks. Sai pandud uus "ring" Hella raamita kojamehi, toimetavad täitsa hästi ;)
Esituled, tulede kojamehed ja tagumised tuled vahetasin "uute" (loe:toimivamate) vastu, tänud kasutajale icehouse.
Olemas ja külgepanemist ootab keskmine tulede paneel (praegune väikese mõraga).
Hangitud ka seni puudu olevad uste allservas olevad kummist tihendid, puudu veel külge panemiseks mõned
tüüblid, uusi tüübleid pole veel suutnud leida (kasutatud oleks ka ok).
Toimima said ka udutuled (kuigi täna otsustas üks pirn taas töölepingu lõpetada)
Väline temp. andur samuti olemas ja ootab veel hetkel ühendamist.. tänud saabule

Muredest e. tegemist ootavatest asjadest: tagumine tiib tahab värvi alla saada uuesti, midagi väga hullu pole aga riivab ikka teine silma. ;)

Ahjaa.. istuks võimalusel kellegi aero istmetesse korra.. lihtsalt statistika mõttes :red:

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: N Juun 11, 2015 16:14
Postitas que
Täna sai jälle Antit külastatud, sai tehtud õlivahetus (ls 175k - õite korralikult seekord üle 7k aga suvi peaksolema selle eest muretu ;) ) Sisse läks Magnatec Prof. 5W-40.
Lisaks sai jälile ka käigukasti õli lekkele, õlisurvetoru vajas uut tihendit.
Välistemp. andur koos pistikuga läks ka vahetusse, enam ei näita väljas korralikku suve kuumust :(
Keep smiling :cool:

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: T Juul 21, 2015 10:35
Postitas que
Saabi suvitab hetkel Austrias, täpsemalt Viinis ;)
Temp hetkel 35 kraadi, kõige kuumem oli Slovakkias Bratislavas 42. Läbitud hetkel 2k, keskmine küttekulu 8,5, sisse on läinud 98.
Pikem reisikiri hiljem :beer:

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: K Juul 22, 2015 18:33
Postitas que
Oligi liiga igav..täna näitas varjus 45 kraadi. Lapsed nagu ikka jäid autos magama,
kohapeal seistes läks jahutusvedelik keema ja pritsis kaane vahelt välja. Kämpa oli õnneks remondi töökoja juures ja õnnestus rohe - sinist jahutavat vedelikku sisse saada.
Ventilaator töötas, loodame et asi selleks korraks ok.
Tänud siinkohal Trionicule nõuannete eest :beer:

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: E Aug 10, 2015 0:40
Postitas que
Vahepeal sai mindud suve otsima Austriasse ja Slovakkiasse. vahepeatustena Poola ja Tsehhi. Tripi pikkuseks kujunes 4000km, kuumust kuni 45 kraadi, auto pidas hästi vastu :) Vahepeal tundus ainult, et jahutusvedelik tahtis vahetust saada.
Peale üle 800km otsa oli endiselt värske tunne, istmed koos käetoega on ikka ülimugavad.
Sisse sai kallatud 98, kõige parem oli Poola Olreni Energy + vms nimeline, kõige kehvem Läti neste 98, just mineku kohapealt. Keskmine küttekulu 8,7, nagu ikka oli auto maast laeni kraami täis, lisaks boks ja rattahoidjad.
Oleks ehk odavam old rentida väike diislikas aga ei saa jätta ju perekonna liikmeid koju ;)
Tonnine tundub olema ikka seal kandis juba üsna uunikum, ainuke tonnine keda sai kohatud oli Poolas, loomulikult sai ka tervituseks mõlemalt poolt viibatud.

LS on vahepeal kerinud ette 180k, vaheapeal läks vahetusse ka õhutoru.

Mõtted liiguvad talve suunas, eriti ukselukkude õlitamise suunas, milliseid vahendeid olete kasutanud? Nippe uksepolstri eemaldamiseks?

Paar puhkuse pilti kah :red:
Pilt

Pilt

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: K Sept 30, 2015 23:24
Postitas que
Selgeks on saanud, et kena pühapäev võib kuluda kiirelt auto kallal tegutsedes.
Talveks sai määritud lukud Motipi teflon määrdega. http://pood.automaailm.ee/est/autokaubad/autokeemia/tehnilised/?productID=14629
Hoolitsust said ka istmed http://pood.automaailm.ee/est/autokaubad/autokeemia/puhastus/?productID=3467
Nahk on palju pehmem, olemine mõnusam.
Ukse tihendid said mõistagi silikooni alla.Vaikselt talveks valmis ;)

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: N Okt 01, 2015 0:08
Postitas lsoonvald
Pesitsed Kunderis vist? Olen paar korda möödasõites hoovis näinud ja üle tee on teise maja hoovis üks 9000 Aero ka, ise elan veidi linna poole. Korralik 9000 kolmnurk.

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: P Jaan 03, 2016 20:05
Postitas que
Kunderis jah ;)
Rohelist aerot olen näinud aga sinu tonnine pole veel ettejäänud.. laulupeo tänaval seisab veel ka üks CD tonnine.

Esimeste suuremate külmadega sai pesulas käidud.. kõik üllatavalt toimib va el. aknad :D

Murekohaks on endiselt esituled, sõit jätkub endiselt kotis :wtf: Vahepeal lülitab ise täistuled välja.. relee vast.. tuleb uurida.. :red:

Paar pilti ka :)

Pilt

Pilt

Saab 9000 CS 2.3 ATM 200kW, 1996, que

Postitatud: P Jaan 03, 2016 20:22
Postitas saabu14jr
Releel külmjooted.