Saab 9000 CS 2.3 FPT, 1997, KristoM/Pootsman

Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#1

E Dets 21, 2015 13:24

...Jõulud on nõme aeg (telekast midagi ei tule, tööl käia ei tohi, sugulased kiusavad ja nõuavad tähelepanu) siis ...


Umbes nii on ka siin. Selleks, et pühad kuidagi üle elada tuli Kristjani käest tonnine tuua, timutit käest turbomootori kola sebida, sebastianile aju saata ja eero käest mõned vajalikud uued pudinad tellida. B234i-st saab FPT, loodetavasti veel see nädal.



Eile pisut sai nokitseda, ajasin auto üles.



Vahetasin pihustid turbomootori omade vastu



Autost ka siis pisut.
Nahksisu
Kliima
Istmesoojendused ees
Elektrilised aknad
Elektrilised peeglid
Püsikiirusehoidja
Toonklaas
Udutuled
Digitaalne kell ja see gizmo mis näitab kütusekulu, DTE ja tempi
tehase vargavastane seade ja immo, kaks pulti koos kahe komplekti võtmetega

+ 50HP/60Nm koos T7 BPC muudatusega soft by Crossroad Performance. Manuaal käigukast. 25.11.1996 esmane registreerimine, ehk siis MY1997 masin.



Lisatud failid
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#2

E Dets 21, 2015 13:28

Kollektor ja püksid tulid probleemideta maha, kõik mutrid tulid kenasti lahti ja midagi puruks ei keeranud. Kollektori pinda tuli lihvida, eile tegevus lõpuks jäigi selle taha, et vl kollektori tihendit ei olnud, et tagasi kokku laduma hakata. Homme hommikul saab tihendi



Turbost õli äravoolu jaoks punn eemaldatud plokist



Lisatud failid
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#3

E Dets 21, 2015 13:30

Mis nende siniste pihustite kood on?
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#4

E Dets 21, 2015 13:31

Mis nende siniste pihustite kood on?


ei tea, homme kui garaazi lähen vaatan järgi
Vahejahuti, õhutorud, vee- ja õlitorud leotasin eile nafta sees puhtaks veel.
Hiiglane
Postitusi: 121
Liitunud: L Mär 26, 2011 12:46
Asukoht:
Auto:

#5

E Dets 21, 2015 13:49

Kas see auto mitte aastaid tagasi 2.0t mootori ja ca 170kw softiga ringi ei sõitnud? Kasutaja Kork endine auto oli vist kui mälu ei peta.

Hiiglane.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#6

E Dets 21, 2015 13:53

Kas see auto mitte aastaid tagasi 2.0t mootori ja ca 170kw softiga ringi ei sõitnud? Kasutaja Kork endine auto oli vist kui mälu ei peta.

Hiiglane.


Puudub info selle kohta. Tean, et Kristjan (S9K) vahetas mootori B234i vastu. Tehasest väljus ta kunagi B204E mootoriga küll, poleks tal T5 juhtimist ei oleks hakanud mässama turboga. Jube mannetu on ta ilma ikka...

EDIT: KorK'i vana masin jah :thumb: -> http://www.saabiklubi.ee/foorum/viewthread.php?tid=13007 Aju ja BPC on S9K Nissaabi peal, mootor jooksis kokku koos turboga...
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#7

E Dets 21, 2015 15:19

Turbel lekkis ja vanurid lasid pikal otsal mootori kuivale. Mina ei viitsinud enam nende plönnide turbodega jännata ja kõige kiirem odavam lahendus oli see B234i.

Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#8

E Dets 21, 2015 16:39

Tore on näha enda vanat tonnist, mis oli müügi hetkel vist kõige paremas korras olev tonnine Eestis. Nahk oli sees nagu tehasest välja tulnud ja mootor oli saanud just kap. remondi. Olen Eestis esimene omanik sellel. Kahju on kuulda, et seda ei hoitud, kuid jällegi hea meel, et asjalike meeste kätte sattus.
Regular Saab Guy
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#9

E Dets 21, 2015 17:07

No mina sain ta mingi ehitaja või mis iganes vend see oli käest. Polnud ta siis ka enam uus. Velgedel olid värvi sisse sulanud metalli pritsmed, ilmselt sõidetud ilma piduri klotsideta. Värvkattel polnud väga läiget enam, esitiib roostetas juba siis, kere peal oli mingi teise värviga parandusi tehtud, täppe täis. Salong on praegu samasugune nagu sul piltidel.
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#10

E Dets 21, 2015 17:54

Auto maksis 550€, tee siin räägite puudustest, ma aga imestan et see asi nii hea on! Tonnine on jumala nitševoo masin! Kapoti all on ruumi. Pehme aukudes, rehvi müra vähem kui 9-5s, ei nagise ja on üsna ruumikas. Ma pakun valdav enamus kuni 2000€ 9-5 on kehvemas tehnilises seisukorras kui see tonnine. Sugulasele esimeseks autoks ideealne.



Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii


See on ainult hea. Mulle meeldib vilistada ja no kui asi pehme ja vedel on siis kiirused tunduvad suuremad,ei pea nii palju tuunima. :thumb: topelt win
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#11

E Dets 21, 2015 18:19

Tonnine on prarm SAABidest :facts: kui ainult oleks uuemaid :(
Ta on laiem ja teel püsib parem kui 9-5
Müra vähem kui 9-5-l!
Vilistada meeldib :) Kasi vahetus ei ole kaugel :) e. 4t tööd
Auto maksis 550€, tee siin räägite puudustest, ma aga imestan et see asi nii hea on! Tonnine on jumala nitševoo masin! Kapoti all on ruumi. Pehme aukudes, rehvi müra vähem kui 9-5s, ei nagise ja on üsna ruumikas. Ma pakun valdav enamus kuni 2000€ 9-5 on kehvemas tehnilises seisukorras kui see tonnine. Sugulasele esimeseks autoks ideealne.



Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii


See on ainult hea. Mulle meeldib vilistada ja no kui asi pehme ja vedel on siis kiirused tunduvad suuremad,ei pea nii palju tuunima. :thumb: topelt win
__In Boost We Trust__
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#12

E Dets 21, 2015 18:28

Pehme aukudes, rehvi müra vähem kui 9-5s, ei nagise ja on üsna ruumikas.


Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii


See on ainult hea. Mulle meeldib vilistada ja no kui asi pehme ja vedel on siis kiirused tunduvad suuremad,ei pea nii palju tuunima. :thumb: topelt win

Boonuseks on tonnise odavad kuluosad.
Küll aga mäletan, et Kristjan jubedalt kirus seda tonnise nagisemist(Mis tegelt on nendel suht tüüpiline probleem jah, eriti masinad mis eestis kaua sõitnud on) Ma pidin talle kunagi mingi õpetuse kirjutama, et mismoodi ma endal neid naginaid eemaldasin, kuid...vist pole vajadust rohkem?(kaks nädalat tagusin salongis igast plastikuid ja asju, kuni enamuste naginate ja kolinatele jälile sain.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#13

E Dets 21, 2015 18:31

Tegelt polegi väga nagisemine, pigem on hoopis rappumine. Nagu kogu juhtmestik oleks armatuuri sees lahti ja halval teel käib see üles alla/vibreerib, sama kehtib ka ukse polstrite ja armatuuri kohta.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#14

E Dets 21, 2015 19:55

Mis siis plaanis on? Loodetavasti sinna 600-700 hobuse kanti :D
Regular Saab Guy
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#15

E Dets 21, 2015 20:05

Mis siis plaanis on? Loodetavasti sinna 600-700 hobuse kanti :D


600-700 mitte :D Kuna see on siiski ESIMENE auto sugulasel siis alustuseks Garretti T25, nõks vabama väljalaske ja Crossroad Performance teeb Stage 2 softi. Siis vaatame edasi. Ehk tekkib poisil endal ka huvi asja vastu ja asub nokitsema. Hetkel niigi ju "tjuuning" mootor - kõrgem surveaste ja kangemad nukad.
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#16

E Dets 21, 2015 20:22

Esimeseks masinaks. Mitte paha. Mõned meist on pidanud 66kw Ford Mondeotega esimese masinana alustama ja ka siis esimesel päeval uue autoomanikuna kiirusületamise eest trahvi saama! :red:

Ma ikka 10 aastat ilastasin turbosaabe ennem kui ise sellise sain. Eks ohtlikke olukordi jagub nüüd ikka magnituudiliselt rohkem sellise kerge esiotsaga masina puhul.
Aga jõudu ehitamisel. Loodame, et sugulasele meeldib samamoodi, nigu meile. Ja väga hea pildimaterjal vaatamiseks. Ootame lisa.
KorK
Postitusi: 792
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#17

E Dets 21, 2015 20:24

Selle väikse garretiga pole küll mõtet kiusama hakata :D
Regular Saab Guy
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#18

E Dets 21, 2015 22:41

Auto vanus pole oluline, oluline on kuidas sa teda hooldad ;)
Tundub, et hakatakse tonnise võludele pihta saama :cool: :thumb:


Tonnine on prarm SAABidest :facts: kui ainult oleks uuemaid :(
Ta on laiem ja teel püsib parem kui 9-5
Müra vähem kui 9-5-l!
Vilistada meeldib :) Kasi vahetus ei ole kaugel :) e. 4t tööd
Auto maksis 550€, tee siin räägite puudustest, ma aga imestan et see asi nii hea on! Tonnine on jumala nitševoo masin! Kapoti all on ruumi. Pehme aukudes, rehvi müra vähem kui 9-5s, ei nagise ja on üsna ruumikas. Ma pakun valdav enamus kuni 2000€ 9-5 on kehvemas tehnilises seisukorras kui see tonnine. Sugulasele esimeseks autoks ideealne.



Lisaks saavad vedelal tonnisel esirehvid väga kiiresti otsa nii


See on ainult hea. Mulle meeldib vilistada ja no kui asi pehme ja vedel on siis kiirused tunduvad suuremad,ei pea nii palju tuunima. :thumb: topelt win
Everyday Regular SAAB guy!
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#19

T Dets 22, 2015 16:54

ülevaade hetke kuludest
veepump 53.2€ SKF
väljalaskekollektori tihend 10.45€ Reinz
täissünteetiline mootoriõli 33.25€ BP 5W40 5L
õlifilter 3€ Champion
õhufilter 11€
T7 BPC 45.25€ OEM
vaskseibid banjo poltidele (12 seibi, 0.30senti tk)
vasetatud mutrid turbole, kollektorile, dp-le ja väljalaskesse (M8 mutter 0.24 senti tükk, 18tk)
Mõned klambrid ja vaakum voolik BPC-le ~10€
Lisaks tellisin tagaluugile uued amordid, õlg täna võttis korraliku löögi luugilt vastu rsk, hea, et pea ei olnud ees. :mad: 20.9€ paar
turbokola 170€ foorumist
auto 550€ + 42 kindlustus + 48 ümberkirjutamine
softi uuendus ja jootmistööd by CR 70€
_____________________
KOKKU: 1075.05€

Garaazi varudest leidsin uued küünlad mis on turbokale sobilikumad, turborõhu kella, silikoon vaakumvoolikuid, korraliku rihma ja pinguti koos rullikuga, turbo tihendi ja vist ka käigukasti õli, pean vaatama mis kasti käib. Täna midagi tegema ei hakanud, kuna veepumba saab homme ja siis hea teha kui eest lage kõik. Proovisin täna kuidas kollektor ja torud istuvad, keerasin kollektori tikkpoldid üle keermelõikuriga ja loodan homme kokku laduda.






Ning mõned pildid N/A mootori turbo valmidusest, ainult punnide ära keeramise vaev :cool: Ja ka õlipihustid on B234i mootoriplokis olemas. Keps on sama mis B204 turbo mootoril, väntvõll on sama mis B234 turbo mootoris, erinevad on kolvid, mis ei ole identsed ühegi turbomootori omaga. Kui aga kasutada B234i kolbide asemel nt. B204 kolbe siis saab päris tugeva alumise otsa ning surveaste langeb ka alla 10 :thumb: Kurat mulle see Saabide mootorite juppide sobivus meeldib.



Lisatud failid
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#20

T Dets 22, 2015 18:01

Käigukasti käib tavaline, mitte sünt mootoriõli.
__In Boost We Trust__
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#21

T Dets 22, 2015 18:10

Käigukasti käib tavaline, mitte sünt mootoriõli.


Ega ma käigukasti mootoriõli ei panekski. Mis asi sinna kasti käib muidu?
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#22

T Dets 22, 2015 18:24

Mäletamist mööda 10w40. Mootoriõli
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#23

T Dets 22, 2015 18:38

Mäletamist mööda 10w40. Mootoriõli


Johaidii, ongi mootoriõli kastis... :freak:
http://jope.fi/saab/www.quasimotors.com/5spd_drain.htm
arvo92
Saabiklubi liige
Postitusi: 517
Liitunud: K Nov 26, 2014 22:08
Asukoht:
Auto: SAAB 90 1984

#24

T Dets 22, 2015 18:38

Ehk on siit midagi abi:
Mineraalne ÖL on hea. Mina toppisin mingi Liqui Moly 80w90 gear oili sinna sisse.

Lisatud failid
saabu
Postitusi: 803
Liitunud: R Juul 21, 2006 9:43
Asukoht: Tallinn-Aruküla
Auto:
Kontakt:

#25

T Dets 22, 2015 18:49

Saab lõpuks soovitas kasutada mingit spets käimari õli, mida esindusest peaks ostma. Ma ei leia praegu seda infolehte üles.
Ise olen GL5 kasutanud kastis.
Vasta