Saab 9000 CSE, 1997, TFK [MÜÜDUD]

Vasta
Kasutaja avatar
parkentosh
Postitusi: 239
Liitunud: P Dets 07, 2008 18:55
Asukoht:
Auto:

#226

R Aug 05, 2011 10:21

Ma olen ise ka harjunud linnas ainult esimest kahte käiku kasutama (kui liiklust pole siis loomulikut kolmas sisse). Suhteliselt mugav on niimoodi sõita. Maanteel on tõesti aero kastiga tonnine ikka väga ökonoomne (maanteel vastavalt jala raskusele 5,6-8 l/100km) võrreldes mõne teise autoga millel väänet 350Nm ja 165kW (minu tonnise näitajad).

Mul on Saabil 90km/h sõites ka pöörded ikka alla 2000rpm'i samas kui mu teine auto (subaru outback 3.0) suudab sama kiirusega sõta 2300rpm (küttekulu ka siis vastavalt umbes 10 l/100km)
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#227

E Aug 15, 2011 12:13

Nonii Ac 243km h ei anna ikka rahu,kusagil ikka miskit pahasti.
Ac-l kiiruga logisid võrreldes selgus et väänet vähe,nüüd olin 100% kindel et rauas viga.
Sebastjan lasi veel kiiruga uue timmitud softi,usaldades härrasi Crossroadist polnud mitte ainsatki kahtluse raasu ja nii sai ka test sõit sellele softile tehtud:cool:
Täna sai siis mõõdetud kompressiooni ning ees ootab mootori remont:(

1 silinder 11.3
2 silinder 10,3
3 silinder 10,8
4 silinder 11,8

Ideaalis peaks kompressioon olema 14 kandis.
keenius
Postitusi: 271
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#228

E Aug 15, 2011 13:09

Nii palju kui mina olen saabi mootoreid mõõtnud ei ole mina üle 13,5 näinud. (turbo mootoreid siis )Tavaliselt ongi need nummbrid sela 11-14 vahel.
samas ka enda mootorit mõõtsin peale sisse sõitu näitas 12.
Mul üks teine saab on suhteliselt kohvi seal näitab juba keskmistes silindrites 8 aj 7 bari.
Turbo mootoril on ju surveaste nats madalam kas ka sellest ei tule nõrgem kompresioon? kui vabalt hingaval.
Kasutaja avatar
KorK
Postitusi: 755
Liitunud: L Dets 05, 2009 12:02
Asukoht:
Auto:

#229

E Aug 15, 2011 14:23

Lasin enda Aero mootoril ka mõõta hiljuti ja tulemuseks oli :
1- 11,5
2- 10,5
3- 11
4- 12

Enamvähem samasse auku, kus sul.
Regular Saab Guy
keenius
Postitusi: 271
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#230

E Aug 15, 2011 14:33

Seda minagi et nendel näitudel pole midagi nii katastroofilist.
Ainult hea oleks kui näidud oleks kõikitel silindritel sama.
Kõik mis on üle 10 on hea.
Ultron
Postitusi: 8
Liitunud: N Veebr 25, 2010 14:09
Asukoht:
Auto:

#231

E Aug 15, 2011 14:56

Nonii Ac 243km h ei anna ikka rahu,kusagil ikka miskit pahasti.

Lasin praegu Cartestis läbi su 315hp rattast jõu järgi ja andis miili peale 244,5 km/h. Katki pole nagu seega midagi, kui ikka sama jõuga sõita üritasid. Stock käimar on 240 km/h juures ainult magustast väände alast kahjuks väljas. Dyno järgi >5500 rpm juures elu suht seisab juba.
Huvitav mul oli ka kevadel 243 kirjas aga minu probleemi nimi oli nitroleke, sellel üritusel olid naerugaasi rõhud kontrolli all :)
14 kompressioon võiks olla kapremonditud vabalt hingava teema.
V8, 254km/h@1mile
keenius
Postitusi: 271
Liitunud: R Dets 22, 2006 16:59
Asukoht: Rakvere
Auto: Saab 9000; Saab 9-3ss; Subaru Impreza; Moskvits 2140SL
Kontakt:

#232

E Aug 15, 2011 15:05



14 kompressioon võiks olla kapremonditud vabalt hingava teema.


Seda minagi peale kappremonti oli mu lancia kompresioon 14,2 mis oli vabalt hingav.
Kasutaja avatar
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2123
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#233

E Aug 15, 2011 17:10

Siin ka logid sõidust (TFK 2. sõit 243km/h)
LINK
Võrdluseks minu eelmise aasta log. (seb 2. sõit 247km/h)
LINK

...ja lõpuks pilt, kus mõlemad logid on overlay's
(pidev joon TFK2011, katkendlik seb2010)
LINK

Logide vaatamiseks, kel veel pole, siis Logworks: http://www.innovatemotorsports.com/support.php

Meie sõitude soft muidugi pole enam sama. Aasta möödunud ja muudatusi tehtud omajagu. Lõppkiiruse suurimaks mõjutajaks ja erinevuseks ehk see, et süüde 1 kraad varasem (kogu pöörete-rõhu vahemikus), kui see eelmisel aastal oli. Ilmselt oleks pidanud nüüd väikese eelise andma too muudatus?
Seekord proovis TFK musta DI-d, sellest ka olematult knokke.
Mingeid adaptsioone softis ei toimu, need välja lülitud. Lambda ei määra enam midagi, see on seal väljalaskes ilupärast - kui miski jamaks läheb, siis jah...:mad:

Võtaks asja kokku nii, et vahed väga väikesed. Pluss-miinus 5km/h on üsna mõttetu erinevus. Seda näha TFK logist, kus keset 5. käiku kiirus miskipärast kahaneb, kuigi pöörded jäävad suht samaks. Turbo on väike, töötab piiri peal, tuuletakistus väga suur jne. Kõik mõjutab.

Tahtsin, et TFK saaks suurema kiiruse, et säiliks nö. sportlik moment ja oleks järgmisel aastal mida ületada.
Aga pole hullu :)
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2713
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#234

E Aug 15, 2011 17:42

Too 5km/h on tõesti nii väike vahe, et selle võib rahulikult käiguvahetuse, tugevama tuule või õhuniiskuse/temperatuuri kaela ajada.

EDIT: Nagu IFF ka kokkutulekul juba mainis, siis need porilapakad on saatanast.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#235

E Aug 15, 2011 18:14

Küsimus siis et palju see kompressioon on uuel ,renoveeritud mootoril?
Uurisin Haynes manuali ka kirjutab siis järgmist:
Compression ratio 9.25:1 kummaline,äkki aetakse surve astmega segamini.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2713
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#236

E Aug 15, 2011 18:23

Compression ratio = surveaste, ehk siis ülemise ja alumise nullseisu suhe (õhu kubatuur).

EDIT: 9.25:1 surveastme juures peaks teoreetiline kompressioon olema 12,18bar. Teoreetiline selle pärast, et temperatuur mõjutab seda üsna palju.
Kasutaja avatar
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#237

E Aug 15, 2011 19:24

Keegi äkki seletab, et mis moodi saab surveaste ja kompresioon seoses olla? Minumeelest 2 täiesti erinevat asja.
Kasutaja avatar
Jupats
T7 sekspert
Postitusi: 2713
Liitunud: K Sept 29, 2004 16:43
Asukoht: Tallinn
Auto: 9-5 Aero-R

#238

E Aug 15, 2011 19:31

Kompressioon tekib ju kolvi üles liikumisel ning klapid ei lase seda välja. Surveaste näitab seda, kui näiteks õhuruumala alumises nullseisus 1000cc, siis palju see ülemises nullseisus on. Kui üleval on ruumalal 100cc siis surveaste on 10:1
iisak
Postitusi: 6250
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#239

E Aug 15, 2011 19:43

Surveaste tuleb korrutada 1.25ga.
Ehk siis B234 mootori puhul 9.25X1,25=11,56.
Seega 10,3 jne on tõesti natuke "hõre" selliste kiiruste arendamiseks.
Piiripeal olles hakkavad kõik asjad määravaks saama :wise:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
Kasutaja avatar
saab1208
Postitusi: 140
Liitunud: K Veebr 02, 2011 17:48
Asukoht:
Auto:

#240

E Aug 15, 2011 19:45

Just nii see on. Pidasin silmas rohkem seda turboka vs vabalthingava erinevatest surveastetest tulenevat erinevust? Minu loogika järgi olgu see kompresioon mis tahes, surveaste sellest ju ei muutu?
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#241

E Aug 15, 2011 20:28

Asi selge,eks edasise saatuse otsustab tahtmine ja teotahe.
Selge on see et enne kuhugi sõitma ei lähe kui midagi tehtud pole.
Ultron
Postitusi: 8
Liitunud: N Veebr 25, 2010 14:09
Asukoht:
Auto:

#242

T Aug 16, 2011 11:36

Kevadeni on aega, selle ajaga jõuab palju mõtteid läbi käia. Las ma inspireerin natuke:
-Lomeiko 315 sõitnud turbobemm sai ainult 100hp juurde lihtsalt etanooli peale üle mineku järgsest süüte varasemaks keeramisest :D
-Lisaks meiemaal pole küll väga populaarne aga teise maailmasõja tsentrifugaalkompressoritega hävitajatel olid juba vesi+metanool sissepritse võimalused, ehk nagu osad seda kutsuvad "chemical intercooling". AFAIK kasutab kohalikest Aquamisti näiteks Rommi S4 ja vist K04ga.
-Silindrite täituvust peaks seal 5500 alas saama suurendada ka ilma vurri vahetamata. Äkki annab pead portida, klappide ääred tilga või kolme nurgaga teha või nukkvõlliga sisselaset kauem lahti hoida jms. Kaalu seda kui kompressiooni parandamise nimel mootor laiali.
-NOS ja turbo käivad ka kokku btw, õigesti tehes jahutab kenasti intercoolerit ;)
-Kõige lihtsam oleks äkki kõrge oktaaniga racing kütus ja vastav map. Päeva lõpuks asi kõik tahtmises kinni, võimalusi jagub :)

Btw logi näitab et käiguvahetused olid Sebastianist omajagu kiiremad.
V8, 254km/h@1mile
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#243

T Aug 16, 2011 12:08

Welldone, TFK !!!
jupid
Postitusi: 112
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#244

T Aug 16, 2011 23:53

Kompressioon tekib ju kolvi üles liikumisel ning klapid ei lase seda välja. Surveaste näitab seda, kui näiteks õhuruumala alumises nullseisus 1000cc, siis palju see ülemises nullseisus on. Kui üleval on ruumalal 100cc siis surveaste on 10:1


Jupats pead veel sisepõlemismootori teooriasse süvenema ;).
Surveaste on silindri täisruumala (silindri töömahu e. kolvi alumise ja ülemise surnud seisu vahelise ruumala + põlemiskambri ruumala) suhe põlemiskambri ruumalasse. Ehk sinu toodud numbrite põhjal:
silindri töömaht 1000cc
põlemiskambri maht 100cc
surveaste= (1000+100)/100= 11

Surveaste ja mõõdetav silindri surve ei ole oma vahel seotud. Võrdsete surveasmetega mootoritel võib mõõdetav surve (kompressioon) olla vabalt 3-4 bar erinev. Kompressioon sõltub sellest kui hilja peale alumist surnud seisu sisselaske klapp suletakse. Seega võib öelda hoopis, et kompressioon sõltub pigem sellest millise geameetriaga nukkvõlli mootoris kasutatakse.
suur
Postitusi: 3922
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#245

K Aug 17, 2011 7:02

Kompressioon tekib ju kolvi üles liikumisel ning klapid ei lase seda välja. Surveaste näitab seda, kui näiteks õhuruumala alumises nullseisus 1000cc, siis palju see ülemises nullseisus on. Kui üleval on ruumalal 100cc siis surveaste on 10:1


Jupats pead veel sisepõlemismootori teooriasse süvenema ;).
Surveaste on silindri täisruumala (silindri töömahu e. kolvi alumise ja ülemise surnud seisu vahelise ruumala + põlemiskambri ruumala) suhe põlemiskambri ruumalasse. Ehk sinu toodud numbrite põhjal:
silindri töömaht 1000cc
põlemiskambri maht 100cc
surveaste= (1000+100)/100= 11


Hmm, mina lugesin jupatsi jutust välja täpselt sama loogika - silindri ruumala, kui kolb on all, ja ruumala kui kolb on üleval. Ainukese vahega, et sina tõlgendasid 1000cc, kui kolvi ASS ja ÜSS vahelise ruumalana ja 100cc kolvi pealse ruumalaga ÜSS vahel, kuid jupats pidas 1000cc all silmas juba kolvipealse ja ASS-ÜSS vahelise ruumala summat (ehks iis ASS-ÜSS ruumala oleks 900cc).
jupid
Postitusi: 112
Liitunud: K Mai 07, 2008 12:15
Asukoht:
Auto:

#246

K Aug 17, 2011 11:52

OK kui jupats nii mõtles, siis minu viga. Aga nagu iidne Tõstamaa vanasõna ütleb: Topelt ei kärise :-)
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#247

E Sept 05, 2011 20:31

Kuna varsti saaubub jälle Jääaeg ja õhtud suht igavad sai muretsetud B234l
Mõtteid on ja mitte vähe:cool:
Eks täpsemalt siis kui miskit toimuma hakkab.


Lisatud failid
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#248

P Sept 25, 2011 20:59

Septembri kuu ülevaatus kuu:o
Kõrvajärgi lörises sumps pisut ja saigi seatud kurss summuti remondi poole et nohh panevad punkti peale,
3,5 aastat tagasi sai ju soetatud Simonsi catback.
Keevitaja jamas ikka tükk-tükk aega aga ei miskit,asi ikka lihtsalt otsas.
Sai siis uus Simonsi kitt jälle soetatud;)
Küll see aeg ikka lendab kiiresti:P



Lisatud failid
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#249

L Mär 03, 2012 18:23

Täiendan siis pisut tegemiste jada.

Vahetult enne suuri külmasi said vahetatud termaostaat läks sedakorda originaal,süüteküünlad NGK.
Salongi sai pandud DEFA salongipuhur.
Hetkel veel talve konditioonis:
Originaal pihusdid,FTP soft C ja W voolik kokku ühendatud,boostib ikka korralikult kui pidamist on :P
Credo
Postitusi: 89
Liitunud: K Veebr 02, 2005 16:58
Asukoht:
Auto:

#250

L Mär 03, 2012 22:55

oibljad, TFK, sa mul ju naabrimees peaaegu....
Vasta