Saab 9000 CSE, 1997, TFK [MÜÜDUD]
Täna oli suur võimalus proovida uue suuuuuure vurrrrrriga TFK lennumasinat :evil Piisas selles et ma vajutasin keskmisest pedaalist parem poolse pedaali põhja kui mu keha surus seljatoesse ja suu nurgad venisid kõrvuni kus nad on siiani:headbang::headbang: se tunne oli lihtsalt kirjeldamatu. Ja mis moodi se automaatkäigukast käike vahetas ylimalt vaikselt ja märkamatult ja lennumasina liikumine toimuks nagu inertsist. See töö tuleks ka endal ette võtta uus soft suurem vurrrr :headbang::headbang::headbang::headbang: Nyyd ma tean mis tunne veel kurjema võimsama lennumasina juhtimine:evil::evil::evil: Head madal lendu sulle !:beer::beer:
Nonii räägiks siis pisut ka ise.
Muutunud on kardinaalselt käikude vahetus (loe ülivaikselt nii et ei tunnegi)nagu oleks DSG ehk uuemapõlvkonna kast.
Gaasi tugevamalt vajutades ei vaheta kohe käiku alla nagu enne vaid mootor hakkab säärast madalamat heli tegema ja kui ükskord enam ei jõua siis alles toimub käiguvahetus. Tänu kolmetollisele TP-le on ka tühikäigul madalam heli.
Keskmine kulu mis enne oli 12l sajale on kultuurselt sõites asendunud 11L sajale
Tänu suuremale turbole ei tule magus hetk mitte 2,5tuhande pöörde pealt vaid nõks alla 3tuhandet pööret ja siis muidugi astub ikka niimoodi edasi et hoija mütsi kinni.
Siiamaani on ka automaat kast hea sõber olnud sülitan 3 korda üle vasaku õla ja kui aus olla ei kujuta ettegi palju neid va njuutonmeetreid võib seal olla eks dynos kunagi selgub kui enne laiali ei lase.:drive::drive:
Kirjutan siis vähe numbritest ka kogu se turbomajandus läks siis maksma ca 19K (tuhat) raha.
Seda siis ise toimetades ja tehes siin kohal suured tänud äiale kes downpipe valmis keevitas see on ka kindlasti väga kulukas ning aeganõudev toiming isetehes kui ei ole tõstukit.
Ühesõnaga soovitan kõigile GT2860RS-si kes peaks või on mõttes turbot vahetada.:drive:
Muutunud on kardinaalselt käikude vahetus (loe ülivaikselt nii et ei tunnegi)nagu oleks DSG ehk uuemapõlvkonna kast.
Gaasi tugevamalt vajutades ei vaheta kohe käiku alla nagu enne vaid mootor hakkab säärast madalamat heli tegema ja kui ükskord enam ei jõua siis alles toimub käiguvahetus. Tänu kolmetollisele TP-le on ka tühikäigul madalam heli.
Keskmine kulu mis enne oli 12l sajale on kultuurselt sõites asendunud 11L sajale
Tänu suuremale turbole ei tule magus hetk mitte 2,5tuhande pöörde pealt vaid nõks alla 3tuhandet pööret ja siis muidugi astub ikka niimoodi edasi et hoija mütsi kinni.
Siiamaani on ka automaat kast hea sõber olnud sülitan 3 korda üle vasaku õla ja kui aus olla ei kujuta ettegi palju neid va njuutonmeetreid võib seal olla eks dynos kunagi selgub kui enne laiali ei lase.:drive::drive:
Kirjutan siis vähe numbritest ka kogu se turbomajandus läks siis maksma ca 19K (tuhat) raha.
Seda siis ise toimetades ja tehes siin kohal suured tänud äiale kes downpipe valmis keevitas see on ka kindlasti väga kulukas ning aeganõudev toiming isetehes kui ei ole tõstukit.
Ühesõnaga soovitan kõigile GT2860RS-si kes peaks või on mõttes turbot vahetada.:drive:
Täna hommikul andis siis märku tühikäik et tahaks kasimist, nimelt pöörded kõiguvad 500-1200 vahel nii et nädalavahetus igav ei hakka:wall:
Lisaks: Õhufiltri vahetusest tagumendiga võimsuse kasvu ei tundnud küll aga läheb asi paremini pöördesse:headbang:
Lisaks: Õhufiltri vahetusest tagumendiga võimsuse kasvu ei tundnud küll aga läheb asi paremini pöördesse:headbang:
Sai siis lõpuks installitud see jahutusvedeliku temp näidik ja andur. Anduri siis kinnitasin termostaadi külge sai enne seda ka uuritud et ideaalne oleks vana versiooni termostaadi korpus kuna seal isegi koht olemas. Tänud HR Iromanile kelle auto kapotialla piiludes sain inpiratsiooni :notworthy: .Saigi siis HRTimuti juures käidud ja ära toodud termostaadi korpus,egas midagi auk ette keermepulk järgi keermeliimiga andur kinni ning jäi kuivama.Lõpptulemusega olen rahul :cool:Siinkohal tänaks HR Romzat kes kellaEestisse toimetas :notworthy:
Jätkan oma tegemiste jada.
Nimelt täna hommikul keeldus peaaegu mu neljajalgne sõber käivitumast,starter vedas ikka väga aeglaselt kuid siiski käivitus sõites sai ka laadimist compuutri abil jälgitud laadimine hea järelikult saab aku kohe otsa.
Saabipoiss sai täna siis uue aku Varta tootjatelt täpsemalt 74ah ja Silver dynamic:thumb:
Nimelt täna hommikul keeldus peaaegu mu neljajalgne sõber käivitumast,starter vedas ikka väga aeglaselt kuid siiski käivitus sõites sai ka laadimist compuutri abil jälgitud laadimine hea järelikult saab aku kohe otsa.
Saabipoiss sai täna siis uue aku Varta tootjatelt täpsemalt 74ah ja Silver dynamic:thumb:
Algselt postitas: Cyber
Nendega tuleb pisut rohkem aju kallale minna nagu ma mäletan. Pidid teised aeglasema avanemisega olema kui Boschi omad ja seega on vaja rohkemates kohtades muudatusi.
Just tean seda ja on ka selle teemalisi vestlusi ka Hr Sebastijaniga peetud.
Algselt postitas: Cyber
Nendega tuleb pisut rohkem aju kallale minna nagu ma mäletan. Pidid teised aeglasema avanemisega olema kui Boschi omad ja seega on vaja rohkemates kohtades muudatusi.
Kahjuks nii ongi. Hull on paika saada vabakäigu pöördeid, eriti talvel külmaga kipub lausa välja surema.
Õnneks ei pea tervet jalgratast leiutama vaid ainult osa sellest...;)
Algselt postitas: sebastian
Kahjuks nii ongi. Hull on paika saada vabakäigu pöördeid, eriti talvel külmaga kipub lausa välja surema.
Õnneks ei pea tervet jalgratast leiutama vaid ainult osa sellest...;)
Mul kõigub soojast peast nii, et sureb välja, külma mootoriga on kõik ok:gun:
Noniiii:P
Käidud siis HR Torqe juures paigaldamas pihusteid.
Auto käivitus koheselt küll aga lonkas ikka hirmsasti,vahepeal tunne nagu oleks keegi kapotiall miskit ää vahetanud
gaasiga mängides ja must tahmajutt ka kohapeal käies järel oli tunne nagu oleks Diisel.
Tegime ka Torqega proovisõitunägu venis ikka kole pikaks sest mida polnud oli kiirendus, kapotialt kostus imeliku susinat, pilk kellale 1,4bar jäime kohe seisma ehk äkki mingi vooliku lahti löönud aga ei.
Seismajäädes ei tahtnud mootor kohe mitte enam käija ja ilmus displaile kiri Chek ENGINE,siis sai asi selgeks et ilma spets softita ei sõida ma kuhugi ses pihustid uputavad ikka rämedalt üle.
Nii kõne Softijumalale ja piinarikas sõit linnapoolne algas sõidul linna selgus et mootor töötab 2000 pöördejuures enam vähem normaalselt niisiis tuli fooritaga vabakäik sisse panna Ja uskuge või mite mitte keegi ei tahtnud fooritaga seistes minu auto taga seista sest see tahmas ikka nagu päevinäinud autobuss.
Sebastjani juures proovi soft peale margiks siis seekord Stage 5 mis moditud Simentsi pritsungite ning 2,5bar map sensori jaoks.
Käivitamine õnnestus ja tundus kõik ok ka kustus imeväel CHEK ENGINE ,nii luugid kinni ja test sõidule.
Mulje oli masendav sest tundus tagumendiga et vana oli parem, kuna aeg juba hiline hakkasin kodupoole liikuma ja nagu fooridaga seistes ikka sättisin jalgu et oleks mugavam ja siis see selguski et matt oli kahekorra ennast gaasipedaali alla suutnud ajada sai siis matt sirgeks tõmmatud ning siis vajutatud parem jalg peaaegu sirgeks sellele järgnes mõningane rehvi vile ja tunne et minek ikka veel metsikumaks läinud millegi pärast armastab automaat just 5000 pöördejuures vahetada käiku ja ega nii palju ei proovinudki kuna väljas pime ja ega kiirus kasvas ka kole kiiresti.
Hetkel tundub et on kõik ok siinkoha tahaks tänada HR Torqed ja Sebastjanit :notworthy:kes õhtul hilja viitsivad jannata mingite pihustite ja softidega:)
Käidud siis HR Torqe juures paigaldamas pihusteid.
Auto käivitus koheselt küll aga lonkas ikka hirmsasti,vahepeal tunne nagu oleks keegi kapotiall miskit ää vahetanud
gaasiga mängides ja must tahmajutt ka kohapeal käies järel oli tunne nagu oleks Diisel.
Tegime ka Torqega proovisõitunägu venis ikka kole pikaks sest mida polnud oli kiirendus, kapotialt kostus imeliku susinat, pilk kellale 1,4bar jäime kohe seisma ehk äkki mingi vooliku lahti löönud aga ei.
Seismajäädes ei tahtnud mootor kohe mitte enam käija ja ilmus displaile kiri Chek ENGINE,siis sai asi selgeks et ilma spets softita ei sõida ma kuhugi ses pihustid uputavad ikka rämedalt üle.
Nii kõne Softijumalale ja piinarikas sõit linnapoolne algas sõidul linna selgus et mootor töötab 2000 pöördejuures enam vähem normaalselt niisiis tuli fooritaga vabakäik sisse panna Ja uskuge või mite mitte keegi ei tahtnud fooritaga seistes minu auto taga seista sest see tahmas ikka nagu päevinäinud autobuss.
Sebastjani juures proovi soft peale margiks siis seekord Stage 5 mis moditud Simentsi pritsungite ning 2,5bar map sensori jaoks.
Käivitamine õnnestus ja tundus kõik ok ka kustus imeväel CHEK ENGINE ,nii luugid kinni ja test sõidule.
Mulje oli masendav sest tundus tagumendiga et vana oli parem, kuna aeg juba hiline hakkasin kodupoole liikuma ja nagu fooridaga seistes ikka sättisin jalgu et oleks mugavam ja siis see selguski et matt oli kahekorra ennast gaasipedaali alla suutnud ajada sai siis matt sirgeks tõmmatud ning siis vajutatud parem jalg peaaegu sirgeks sellele järgnes mõningane rehvi vile ja tunne et minek ikka veel metsikumaks läinud millegi pärast armastab automaat just 5000 pöördejuures vahetada käiku ja ega nii palju ei proovinudki kuna väljas pime ja ega kiirus kasvas ka kole kiiresti.
Hetkel tundub et on kõik ok siinkoha tahaks tänada HR Torqed ja Sebastjanit :notworthy:kes õhtul hilja viitsivad jannata mingite pihustite ja softidega:)
Algselt postitas: iroman
Mul kõigub soojast peast nii, et sureb välja, külma mootoriga on kõik ok:gun:
Sul veel kõvemad ja "laisemad" pihustid :P
Algoritm softis mis mootorit idle režiimis hoiab on päris keeruline, see oleneb üsna mitme fuel map'i, boost map'i ja ignition map'i koostööst. Ühe map'i regullimisest ei piisa ja nagu asi veel liiga lihtne oleks, sekkub asjasse ka ECU adapteerumine...paras nokk-kinni-saba lahti tuunimine.
Raske on tekitada softi, mis oleks 630cc pihustitele ja 2,5bar MAP sensorile, kui puudub isegi selline enesestmõistetav asi nagu wideband lambda.
Nüüd on vist asi korras, herr TFK autu liikus uute pihustite ja ~stage5 softiga juba kenasti.
Eks ise ta ise kommenteerib täpsemalt..:)
edit: täiesti loogiline, et "tavaliste pihustite soft" ei toimi Siemensitega. Oleks toiminud Boschi Green Giant'ga (mõnevõrra vägevamad kui stock) sest ECU suudab u. 25% ulatuses adapteeruda, kui näeb liiga rikast segu.
Lausa unustasin TFK-le ütlemast, et ärgu proovi tuuritada, vaid veeregu tasa-tasa siia. Ei juhtunud midagi õnneks :)
Anduri siis kinnitasin termostaadi külge sai enne seda ka uuritud et ideaalne oleks vana versiooni termostaadi korpus kuna seal isegi koht olemas. Tänud HR Iromanile kelle auto kapotialla piiludes sain inpiratsiooni :notworthy: .Saigi siis HRTimuti juures käidud ja ära toodud termostaadi korpus,egas midagi auk ette keermepulk järgi keermeliimiga andur kinni ning jäi kuivama
äkki avalikustad või siis timutit teab, mis aasta 9000 selle keermestatud auguga termostaadi kaane said? Lähen täna vaatan, kas minu 92 aast tonnisel on selline, aga mälu järgi kardan et mitte.
Tahaks omale ka täpsemat temp. näidikut paigaldada ja näidiku originaal anduriga oleks ühildumine siis kindel.
PS Kui keegi teab, kust võiks leida sobiva näidiku, mis ei oleks standard 52 mm vaid nii poole väiksem. Ei taha oma näidikute plokki temp. näidiku jaoks ära raisata.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
Algselt postitas: Zazou
Anduri siis kinnitasin termostaadi külge sai enne seda ka uuritud et ideaalne oleks vana versiooni termostaadi korpus kuna seal isegi koht olemas. Tänud HR Iromanile kelle auto kapotialla piiludes sain inpiratsiooni :notworthy: .Saigi siis HRTimuti juures käidud ja ära toodud termostaadi korpus,egas midagi auk ette keermepulk järgi keermeliimiga andur kinni ning jäi kuivama
äkki avalikustad või siis timutit teab, mis aasta 9000 selle keermestatud auguga termostaadi kaane said? Lähen täna vaatan, kas minu 92 aast tonnisel on selline, aga mälu järgi kardan et mitte.
Tahaks omale ka täpsemat temp. näidikut paigaldada ja näidiku originaal anduriga oleks ühildumine siis kindel.
PS Kui keegi teab, kust võiks leida sobiva näidiku, mis ei oleks standard 52 mm vaid nii poole väiksem. Ei taha oma näidikute plokki temp. näidiku jaoks ära raisata.
Avalikustan ikka,termostaadi korpus pärit mootorilt
kuni 93A ehk 94 -98 teine ehk ümar versioon;)
Edit anduri augu puurisin ja keermestasin ikka ise.
Anduritel olev keere tihti peale väga rumala keermega nagu mul oli nimelt siis3/8tolli ja 1,5-se sammuga nüüd selline keetmepulk olemas.
nii, leidsin oma 92 aasta autolt sellise.
sellel ei ole küll otseselt keermestatud ava, aga on koht, kuhu ava puurida ja keere lõigata.
sellel ei ole küll otseselt keermestatud ava, aga on koht, kuhu ava puurida ja keere lõigata.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee