Saab 9000 CSE, 1997, TFK [MÜÜDUD]

Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#76

N Aug 28, 2008 13:54

Mootoris sees olev temperatuur nagu on sulle tähtis, mitte mingis voolikus olev. Ühesõnaga andur pane ikka ploki külge.
jux31
Postitusi: 139
Liitunud: N Dets 14, 2006 13:43
Asukoht:
Auto:

#77

P Aug 31, 2008 22:32

Täna oli suur võimalus proovida uue suuuuuure vurrrrrriga TFK lennumasinat :evil Piisas selles et ma vajutasin keskmisest pedaalist parem poolse pedaali põhja kui mu keha surus seljatoesse ja suu nurgad venisid kõrvuni kus nad on siiani:headbang::headbang: se tunne oli lihtsalt kirjeldamatu. Ja mis moodi se automaatkäigukast käike vahetas ylimalt vaikselt ja märkamatult ja lennumasina liikumine toimuks nagu inertsist. See töö tuleks ka endal ette võtta uus soft suurem vurrrr :headbang::headbang::headbang::headbang: Nyyd ma tean mis tunne veel kurjema võimsama lennumasina juhtimine:evil::evil::evil: Head madal lendu sulle !:beer::beer:
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#78

E Sept 01, 2008 8:13

Keskmisest parempoolse pedaali?? Tal ju 2 neid ongi..:D
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#79

E Sept 01, 2008 23:45

No nii. Veel üks roosike on tõusnud:cool: ja muudkui tuld punanahkadele:gun: aga ka jõudu`nd jaksu edaspidiseks. Üksindustunne hakkab mind tasapsi maha jätma. Ilus setup :notworthy:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#80

K Sept 03, 2008 20:46

Nonii räägiks siis pisut ka ise.
Muutunud on kardinaalselt käikude vahetus (loe ülivaikselt nii et ei tunnegi)nagu oleks DSG ehk uuemapõlvkonna kast.
Gaasi tugevamalt vajutades ei vaheta kohe käiku alla nagu enne vaid mootor hakkab säärast madalamat heli tegema ja kui ükskord enam ei jõua siis alles toimub käiguvahetus. Tänu kolmetollisele TP-le on ka tühikäigul madalam heli.
Keskmine kulu mis enne oli 12l sajale on kultuurselt sõites asendunud 11L sajale
Tänu suuremale turbole ei tule magus hetk mitte 2,5tuhande pöörde pealt vaid nõks alla 3tuhandet pööret ja siis muidugi astub ikka niimoodi edasi et hoija mütsi kinni.
Siiamaani on ka automaat kast hea sõber olnud sülitan 3 korda üle vasaku õla ja kui aus olla ei kujuta ettegi palju neid va njuutonmeetreid võib seal olla eks dynos kunagi selgub kui enne laiali ei lase.:drive::drive:

Kirjutan siis vähe numbritest ka kogu se turbomajandus läks siis maksma ca 19K (tuhat) raha.
Seda siis ise toimetades ja tehes siin kohal suured tänud äiale kes downpipe valmis keevitas see on ka kindlasti väga kulukas ning aeganõudev toiming isetehes kui ei ole tõstukit.
Ühesõnaga soovitan kõigile GT2860RS-si kes peaks või on mõttes turbot vahetada.:drive:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#81

R Sept 05, 2008 16:51

Nii sai käidud siis ka õhufiltri poes :drive:

Lisatud failid
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#82

N Sept 11, 2008 11:38

Täna hommikul andis siis märku tühikäik et tahaks kasimist, nimelt pöörded kõiguvad 500-1200 vahel nii et nädalavahetus igav ei hakka:wall:

Lisaks: Õhufiltri vahetusest tagumendiga võimsuse kasvu ei tundnud küll aga läheb asi paremini pöördesse:headbang:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#83

P Sept 28, 2008 16:47

Sai siis lõpuks installitud see jahutusvedeliku temp näidik ja andur. Anduri siis kinnitasin termostaadi külge sai enne seda ka uuritud et ideaalne oleks vana versiooni termostaadi korpus kuna seal isegi koht olemas. Tänud HR Iromanile kelle auto kapotialla piiludes sain inpiratsiooni :notworthy: .Saigi siis HRTimuti juures käidud ja ära toodud termostaadi korpus,egas midagi auk ette keermepulk järgi keermeliimiga andur kinni ning jäi kuivama.Lõpptulemusega olen rahul :cool:Siinkohal tänaks HR Romzat kes kellaEestisse toimetas :notworthy:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#84

P Sept 28, 2008 16:56

Mõni pilt ka

Lisatud failid
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#85

P Sept 28, 2008 16:59

ja veelüks

Lisatud failid
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#86

E Okt 20, 2008 16:03

Jätkan oma tegemiste jada.

Nimelt täna hommikul keeldus peaaegu mu neljajalgne sõber käivitumast,starter vedas ikka väga aeglaselt kuid siiski käivitus sõites sai ka laadimist compuutri abil jälgitud laadimine hea järelikult saab aku kohe otsa.

Saabipoiss sai täna siis uue aku Varta tootjatelt täpsemalt 74ah ja Silver dynamic:thumb:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#87

T Okt 21, 2008 16:22

Nonii äkki õnnestub isegi laupäev dynotama minna kuna sain oma kaua oodatud pihustid kätte.
Margiks siis Siemends Deka 630cc

Kuigi jahh oleks vist ajukest ka modida vaja kuna segu läheks kole rikkaks.

pidike ka:thumb:

Lisatud failid
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#88

T Okt 21, 2008 16:25

:cool: üüüüüber kuuul
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14293
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#89

T Okt 21, 2008 16:29

Nendega tuleb pisut rohkem aju kallale minna nagu ma mäletan. Pidid teised aeglasema avanemisega olema kui Boschi omad ja seega on vaja rohkemates kohtades muudatusi.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#90

T Okt 21, 2008 16:35

Algselt postitas: Cyber
Nendega tuleb pisut rohkem aju kallale minna nagu ma mäletan. Pidid teised aeglasema avanemisega olema kui Boschi omad ja seega on vaja rohkemates kohtades muudatusi.


Just tean seda ja on ka selle teemalisi vestlusi ka Hr Sebastijaniga peetud.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#91

T Okt 21, 2008 16:58

Algselt postitas: Cyber
Nendega tuleb pisut rohkem aju kallale minna nagu ma mäletan. Pidid teised aeglasema avanemisega olema kui Boschi omad ja seega on vaja rohkemates kohtades muudatusi.

Kahjuks nii ongi. Hull on paika saada vabakäigu pöördeid, eriti talvel külmaga kipub lausa välja surema.
Õnneks ei pea tervet jalgratast leiutama vaid ainult osa sellest...;)
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#92

T Okt 21, 2008 18:43

Algselt postitas: TFK
Täna hommikul andis siis märku tühikäik et tahaks kasimist, nimelt pöörded kõiguvad 500-1200 vahel

Kas pöörded kõiguvad külmast- või soojast-peast?
Segukella sul ei olnud, ega?
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#93

T Okt 21, 2008 18:47

Algselt postitas: sebastian

Kahjuks nii ongi. Hull on paika saada vabakäigu pöördeid, eriti talvel külmaga kipub lausa välja surema.
Õnneks ei pea tervet jalgratast leiutama vaid ainult osa sellest...;)

Mul kõigub soojast peast nii, et sureb välja, külma mootoriga on kõik ok:gun:
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#94

T Okt 21, 2008 21:02

Noniiii:P
Käidud siis HR Torqe juures paigaldamas pihusteid.
Auto käivitus koheselt küll aga lonkas ikka hirmsasti,vahepeal tunne nagu oleks keegi kapotiall miskit ää vahetanud
gaasiga mängides ja must tahmajutt ka kohapeal käies järel oli tunne nagu oleks Diisel.
Tegime ka Torqega proovisõitunägu venis ikka kole pikaks sest mida polnud oli kiirendus, kapotialt kostus imeliku susinat, pilk kellale 1,4bar jäime kohe seisma ehk äkki mingi vooliku lahti löönud aga ei.
Seismajäädes ei tahtnud mootor kohe mitte enam käija ja ilmus displaile kiri Chek ENGINE,siis sai asi selgeks et ilma spets softita ei sõida ma kuhugi ses pihustid uputavad ikka rämedalt üle.
Nii kõne Softijumalale ja piinarikas sõit linnapoolne algas sõidul linna selgus et mootor töötab 2000 pöördejuures enam vähem normaalselt niisiis tuli fooritaga vabakäik sisse panna :P Ja uskuge või mite mitte keegi ei tahtnud fooritaga seistes minu auto taga seista sest see tahmas ikka nagu päevinäinud autobuss.

Sebastjani juures proovi soft peale margiks siis seekord Stage 5 mis moditud Simentsi pritsungite ning 2,5bar map sensori jaoks.
Käivitamine õnnestus ja tundus kõik ok ka kustus imeväel CHEK ENGINE ,nii luugid kinni ja test sõidule.
Mulje oli masendav sest tundus tagumendiga et vana oli parem, kuna aeg juba hiline hakkasin kodupoole liikuma ja nagu fooridaga seistes ikka sättisin jalgu et oleks mugavam ja siis see selguski et matt oli kahekorra ennast gaasipedaali alla suutnud ajada sai siis matt sirgeks tõmmatud ning siis vajutatud parem jalg peaaegu sirgeks sellele järgnes mõningane rehvi vile ja tunne et minek ikka veel metsikumaks läinud millegi pärast armastab automaat just 5000 pöördejuures vahetada käiku ja ega nii palju ei proovinudki kuna väljas pime ja ega kiirus kasvas ka kole kiiresti.

Hetkel tundub et on kõik ok siinkoha tahaks tänada HR Torqed ja Sebastjanit :notworthy:kes õhtul hilja viitsivad jannata mingite pihustite ja softidega:)
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#95

T Okt 21, 2008 21:04

Algselt postitas: iroman
Mul kõigub soojast peast nii, et sureb välja, külma mootoriga on kõik ok:gun:

Sul veel kõvemad ja "laisemad" pihustid :P
Algoritm softis mis mootorit idle režiimis hoiab on päris keeruline, see oleneb üsna mitme fuel map'i, boost map'i ja ignition map'i koostööst. Ühe map'i regullimisest ei piisa ja nagu asi veel liiga lihtne oleks, sekkub asjasse ka ECU adapteerumine...paras nokk-kinni-saba lahti tuunimine.

Raske on tekitada softi, mis oleks 630cc pihustitele ja 2,5bar MAP sensorile, kui puudub isegi selline enesestmõistetav asi nagu wideband lambda.

Nüüd on vist asi korras, herr TFK autu liikus uute pihustite ja ~stage5 softiga juba kenasti.
Eks ise ta ise kommenteerib täpsemalt..:)

edit: täiesti loogiline, et "tavaliste pihustite soft" ei toimi Siemensitega. Oleks toiminud Boschi Green Giant'ga (mõnevõrra vägevamad kui stock) sest ECU suudab u. 25% ulatuses adapteeruda, kui näeb liiga rikast segu.
Lausa unustasin TFK-le ütlemast, et ärgu proovi tuuritada, vaid veeregu tasa-tasa siia. Ei juhtunud midagi õnneks :)
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1970
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#96

T Okt 21, 2008 21:08

Ma loodan, et nüüd on Sebastianil ja meeskonnal väärt kogemused omandatud :)

PS! Mina ootan ikka aega, millal TFK mulle sõitu teeb :)
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#97

R Okt 24, 2008 18:36

Anduri siis kinnitasin termostaadi külge sai enne seda ka uuritud et ideaalne oleks vana versiooni termostaadi korpus kuna seal isegi koht olemas. Tänud HR Iromanile kelle auto kapotialla piiludes sain inpiratsiooni :notworthy: .Saigi siis HRTimuti juures käidud ja ära toodud termostaadi korpus,egas midagi auk ette keermepulk järgi keermeliimiga andur kinni ning jäi kuivama


äkki avalikustad või siis timutit teab, mis aasta 9000 selle keermestatud auguga termostaadi kaane said? Lähen täna vaatan, kas minu 92 aast tonnisel on selline, aga mälu järgi kardan et mitte.
Tahaks omale ka täpsemat temp. näidikut paigaldada ja näidiku originaal anduriga oleks ühildumine siis kindel.

PS Kui keegi teab, kust võiks leida sobiva näidiku, mis ei oleks standard 52 mm vaid nii poole väiksem. Ei taha oma näidikute plokki temp. näidiku jaoks ära raisata.
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#98

R Okt 24, 2008 21:04

Algselt postitas: Zazou
Anduri siis kinnitasin termostaadi külge sai enne seda ka uuritud et ideaalne oleks vana versiooni termostaadi korpus kuna seal isegi koht olemas. Tänud HR Iromanile kelle auto kapotialla piiludes sain inpiratsiooni :notworthy: .Saigi siis HRTimuti juures käidud ja ära toodud termostaadi korpus,egas midagi auk ette keermepulk järgi keermeliimiga andur kinni ning jäi kuivama


äkki avalikustad või siis timutit teab, mis aasta 9000 selle keermestatud auguga termostaadi kaane said? Lähen täna vaatan, kas minu 92 aast tonnisel on selline, aga mälu järgi kardan et mitte.
Tahaks omale ka täpsemat temp. näidikut paigaldada ja näidiku originaal anduriga oleks ühildumine siis kindel.

PS Kui keegi teab, kust võiks leida sobiva näidiku, mis ei oleks standard 52 mm vaid nii poole väiksem. Ei taha oma näidikute plokki temp. näidiku jaoks ära raisata.



Avalikustan ikka,termostaadi korpus pärit mootorilt
kuni 93A ehk 94 -98 teine ehk ümar versioon;)

Edit anduri augu puurisin ja keermestasin ikka ise.
Anduritel olev keere tihti peale väga rumala keermega nagu mul oli nimelt siis3/8tolli ja 1,5-se sammuga nüüd selline keetmepulk olemas.
Zazou
Saabiklubi liige
Postitusi: 1204
Liitunud: P Mär 28, 2004 23:28
Asukoht:
Auto: 9-4x

#99

L Okt 25, 2008 12:31

nii, leidsin oma 92 aasta autolt sellise.

sellel ei ole küll otseselt keermestatud ava, aga on koht, kuhu ava puurida ja keere lõigata.

Lisatud failid
M: SAAB 9000 ja 9-5 erinevad kasutatud varuosad
----------------------------------------------------
www.robolabor.ee
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#100

L Okt 25, 2008 13:34

Kas on ka sein piisava paksusega, et sinna üldse korralikku keeret tekitada. Kuigi anduril on suht peen keere, ehk x1 sammuga?
Vasta