Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius

kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#1

N Mär 10, 2016 12:43

Eile juhtusin ostma oma esimese tonnise.
Pisivigu leidub ja lugu on ka üsna pikk.
Algus on tehtud. Ostsin auto pimesi enne seda reaalis nägemata ja ettemaksuga, aga kaugel välismaal kui kutil on hoovis 2 tonnist, og900 cabrio, siis ei kahtle paadunud Saabimees ka ette auto ära osta enne seda nägemata.
Liiatigi- tegemist ju tonnise aeroga!
Olen omadega jõudnud Uus-Meremaale, kus 4 mil elanikearvuga Saabid sama populaarsed kui Eestis Sierrad. Kokku on Saabe müüa ca 50tk ja tonniseid 2.
Võtsin masina vastu ja hakkasin sõitma sihtkohta, kus mu töö. 320km
Töötab, cutib boostil, vile on taga,cooler vist paugu saanud ja lekib, gaasi pedaal on tohtu tundlik( kickdown tross?) , aga kere......
on ikka nii korralik, et jah... Eestis sellised pole, kui just pole värskelt Sveitsist toodud. Roostet pole olemas ja põhi ja summuti on nagu uued.
97 aasta masin, 327k kellal aga isegi külma mootoriga on silky smooth mootori hääl.
Pisivigu on, aga sellest ongi lõbu asjaga tegeleda.
Eks hakkab neid küsimusi vanadele tonnimasteritele laekuma varsti.
Igatahes AERO on täiesti stokk.
Ette on vaja võtta:
1) Kesklukk ei ava kõiki uksi
2) Cruise nupp ei engage. Isegi armatuuril ei lähe tuluke põlema ?
3) Paremal mingist bumpist üle sõita lööb kolaka üle kere, amort läbi?
4) Muidugi salongis see pinisev asi armatuuris, mingi kliima vent või mis ta on, sellele panin ajutiselt peenikese asja vahele, et ei vigiseks.
Head asjad:
Kere, mootor ei leki, räigelt hea varustus ja peale 320km sõitu aero istmetest välja astudes tunned end nagu Tais massaasil käinu :) Katuse luuk.
Kaasa sain rihma pingutusamordi, punase ja musta DI kasseti ja Throttle Body ja veel mingit pudi, just in case.
Seda peab tonnise jaoks kiitma, et kurvides käitub paremini kui og9-5 või og9-3, sõidumüra on natuke valjem ja kütuse kulu oli 7,5 keskimseks, kogemata kahest autost mööda sõitudega 160kmh. Kliima OFF
Seda kui palju jupid siin maksavad ma praegu ei hakka täpsemalt rääkima.
Kahe päevaga on komplimente juba tulnud ohtralt.









Lisatud failid
Sent from my Monte Carlo using B236
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#2

N Mär 10, 2016 21:46

Hakkasid ka inimeseks ja ostsid tonnise, Tubli ! :)
Mis tal siis kilowate on, 147 kuna automaat või ikka 165?
KT100
Saabiklubi liige
Postitusi: 1075
Liitunud: E Mär 06, 2006 18:29
Asukoht:
Auto: T16 Aero

#3

N Mär 10, 2016 22:03

E85 peale siis? :)
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#4

N Mär 10, 2016 22:06

Minu tonnar on kõik need aastad cuttinud järsemal boostil. Jahedamaga rohkem. Ei ole abi olnud ka mbc-ga rõhu vähendamisest. Pilpaid lendab ainult käigukastidest :D
Paistab väga ilus pill olevat...
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#5

N Mär 10, 2016 22:30

Pootsmann: Tegemist on automaadiga, aga mineku poolest ei kurda isegi.
KT100 mis ma selle E85ga? Siin on müügil kahte sorti bensiini :91 ja 95.
Maa värises jälle kurram. Põnev elu siin Meremaal.
Suuremal boostil on kuulda kuidas tuul vihiseb kuskilt.
Kuidas seda rõhku pidamise kontrolli teha?
Aa ja se turboseier ei liigu. Peab seda ka uurima täna.
Sent from my Monte Carlo using B236
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#6

N Mär 10, 2016 23:46

Mina panen turbo juurest siseneva või väljuva otsa kinni (KORRALIKULT). Siis lased kuskilt vaakumist süsteemi suruõhku, ise muidugi tasub turborõhu kella vaadata, kui on olemas. Ja siis kuulad. Üldiselt mingi 2 bari juures hakkavad väga VÄGA paljud kohad laulma :P. Karteri tuulutusest tuleb kindlasti osa rõhku välja, see on loomulik. Aga jah, kõrvaga kohe kuulda kust ja mis lekib. Üldiselt tasuks map sensor lahti ühendada, et kogemata ülerõhuga liiga ei tee.
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#7

R Mär 11, 2016 1:16

Lahe, et Uus-Meremaal selliseid autosid on. Koli või sinna! Äge koht, tonnise roolis on seda maad hea uurida. Need istmed on tõesti endiselt mu lemmik istumiskoht kogu maamunal! Muretuid kilomeetreid.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
13piisab
Postitusi: 446
Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
Asukoht: Laagri / Saku / TLN
Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
Kontakt:

#8

R Mär 11, 2016 11:10

õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus :)

lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#9

R Mär 11, 2016 11:51

õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus :)

lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
Tonnisel ei ole sellist featuuri, a kui nupu klõpsimisel isegi cruise tuli põlema ei lähe, siis on äkki kang peetis. Seda eriti osandada ka ei kannata vist. Peaks oma vana kangi pealt tegelikult vaatama, aga minu meelest oli suht kinnine asi seal.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Trooja
Postitusi: 217
Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
Asukoht: Pärnu
Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate

#10

R Mär 11, 2016 12:33

Vaatasin googelest, et kang paistab üsna sama funktsiooniga nagu 2001 9-5'l..
Endal ta töötas heal juhul 100st klõpsimisest 1'l. Lahendus oli lihtsalt kangi lahti lammutamine, contact cleaneriga üle laskmine ja hakkas tööle, kuid armatuuris mingi tuli põlema ei hakanud. Mingi aeg hiljem suutsin kuidagi kangi otsas elada ja kuidagi väänas seda ja hakkas Cruise controli tuli ka armatuuris põlema.. Nüüdseks ta jälle enam ei põle aga cruise control toimib koguaeg kui ta tööle sätin.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Pootsman
Postitusi: 1099
Liitunud: T Juun 05, 2007 19:00
Asukoht:
Auto:

#11

R Mär 11, 2016 12:52

Mina panen turbo juurest siseneva või väljuva otsa kinni (KORRALIKULT). Siis lased kuskilt vaakumist süsteemi suruõhku, ise muidugi tasub turborõhu kella vaadata, kui on olemas. Ja siis kuulad. Üldiselt mingi 2 bari juures hakkavad väga VÄGA paljud kohad laulma :P. Karteri tuulutusest tuleb kindlasti osa rõhku välja, see on loomulik. Aga jah, kõrvaga kohe kuulda kust ja mis lekib. Üldiselt tasuks map sensor lahti ühendada, et kogemata ülerõhuga liiga ei tee.


Seebivesi sprei pudelis ei teeks ka paha, saad ühendus kohtadele pritsida ja vaadata ka mullitab. Ma olen tavaliselt õhuvõtu torust sisse lasknud rõhu, selle karterituulutuse otsa teen pimedaks mis turbo ette suundub ja siis rõhk sisse.
entson
Postitusi: 486
Liitunud: K Nov 18, 2015 17:17
Asukoht:
Auto:

#12

R Mär 11, 2016 13:27

Cruisel võiks olla kaitse,peale selle on seotud vaakumiga pidurisüsteemis,üks voolikutest tuleb piduripedaali juurde.vähemalt minu vanal 9-5 on nii ,pole kohanud veel autot mida peaks pidurdama enne cruise sisselülitamist.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#13

R Mär 11, 2016 14:18

OT täielikult: see piduri ja 9-5 teema, neil vist oli see, et peale käivitamist tuleb ette kiri, et brake light test vms, korraks puudutad pedaali, kõik korras. Kui nüüd auto käivitada, ilma, et pidurit all hoiaks ja siis kohe minema pühkida ja kuni maanteele jõudmiseni mitte pidurit puudutada, siis äkki ei saa jah cruiset kasutada, sest see test on veel tegemata..:) lihtsalt selline teooria.. Võin muidugi villast ka ajada siin.

Ja 97 aasta tonnisel ei ole cruise enam vaakumiga. Pedaalide juures on lülitid selle jaoks.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#14

R Mär 11, 2016 14:23

õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus :)

lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
Tonnisel ei ole sellist featuuri, a kui nupu klõpsimisel isegi cruise tuli põlema ei lähe, siis on äkki kang peetis. Seda eriti osandada ka ei kannata vist. Peaks oma vana kangi pealt tegelikult vaatama, aga minu meelest oli suht kinnine asi seal.

Tegelt käib see asi lahti küll, midagi ulmeliselt rasket pole. Kui cruise kaitse korras, siis arvatavasti lüliti jebib jah.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#15

R Mär 11, 2016 22:48

Gremlineid jagub tonnisega
Kesklukku ei saa kàima, cruise ei tööta, eile kustusid môlemad sôidutuled. Kusjuures armatuuril ei naita veateadet tulede kohta?? Pargid on ja kaugtuled ka.
Aga peale ecu korralikku resetti ja bpc voolikute tagasi panemist liigub nagu peab:)
Sent from my Monte Carlo using B236
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#16

R Mär 11, 2016 22:54

Tulede releel külmjooted. Kapoti all, kaitsmekarbis suur punane relee.
keskluku ajul võib samuti olla külmjooted(kuigi tihti on neil lihtsalt see juhtaju neil saba andnud)
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#17

R Mär 11, 2016 23:02

Tulede releel külmjooted. Kapoti all, kaitsmekarbis suur punane relee.
keskluku ajul võib samuti olla külmjooted(kuigi tihti on neil lihtsalt see juhtaju neil saba andnud)


Oli ka minu omalgi tuledega nii, peale ülejootmist 6-7 aastat tagasi, pole probleem uuesti end ilmutanud
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#18

L Mär 12, 2016 10:15

Tänan Saabu14jr. Oligi relee
SRS tuld saab ainult Techiga kustutada? Lihtsalt oma lollusest süütega autol näppisin kaitset.

Inimesed ei jõua ära uskuda siin Uus Meremaal 7000 inimesega linnas mis apastraat see on millega ma sõidan...
"Wow, thats a nice ride"!
Kõige vähem mõistavad nad seda kuidas business class airplane seats ees on :)
Uskumatud toolid on tõesti, kahju, et läbisõit on mõjunud. Nende istmete tootmine võis ikka kuradi kallis olla tõesti. Disain jne.
Kui on küsitud, et palju masin maksis, siis ütlen et samapalju nagu viiene sellest ajastust.
Uuena oli ca 70 000NZD
fänniauto
Sent from my Monte Carlo using B236
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1197
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#19

L Mär 12, 2016 10:57

SRS tuli on tõesti ainult techiga kustutatav.
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#20

K Mär 23, 2016 10:44

Mis värk cruisega võib olla?
Tuluke armatuuril ei löö põlema ja nüüd hiljuti lähitulede relled klõpsitud ja töötavad.
Uus häda- Kaugtuled läinud!
Leidsin ühe boosti lekke ka . See mis enne turbot karteri tuul tuleb. Lihtsalt klamber oli...
Pärast liikus full throttlel kenasti ja ei põtkinud.
Veel üks huvi, et miks gaasipedaal nii rakse on ja super tundlik?
Pean ainult natukene vajutama kui juba boostib. Regullisin seda lõdvemaks kapoti alt, aga pedaal ikka raske ja mega tundlik. Nagu japsiga sõidaks:(

Kütusekülu poolest ei saa küll midagi kehvasti öelda :thumb:
Linn, maantee enamvähem pooleks- 9,1 WOW..Arvestades liikumiskiirust sama kulu nagu manuaaliga og9-3 turbo
Sent from my Monte Carlo using B236
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#21

K Mär 23, 2016 11:20

Gaas on ju trossiga, ju siis ongi selline, kuigi ma küll ei ütleks, et see kuidagi väga tundlik oleks. Või raske..

Selle tuledereleega on sul ikka mingi ikaldus vist.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#22

L Mär 26, 2016 10:22

Jälle cutib.
Boosti eripära. Selektor 2 kaigu peal annab minna nagu peab. Kolmandaga sama.
Andes gaasi D asendis on boost cut.
Mis ma sellest järeldada võiksin?
Jah Cyber, on tulederelee seda saab kopsida :)
Sent from my Monte Carlo using B236
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#23

L Mär 26, 2016 11:23

Eks siis 1,54 baari hetkeks ikka tuleb, seal see cut tavaliselt on. Tõenäoliselt BPC klapp vilets, originaalidega on ikka see teema, et reaalne boost ei vasta softi kirjutatule.
Stage1+ ongi enamasti cut'i piiri peal mängimine, eriti veel automaatkastidega.

edit: tulederelee anna mõne venna kätte kellel jootekolb õigetpidi käes püsib, las joodab kontaktid trükkplaadil üle. Veidi jootevedelikku (solder flux) ka eelnevalt lisada teeb ainult head, saab kindlam ühendus.
Seal on lausa silmaga näha, kus on jootes praod - tarvitseb veidi väljaulatuvaid klemme liigutada.
Kopsimine - varsti pead tegema mingi salongi ulatuva hoova selleks :)
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#24

L Mär 26, 2016 11:30

Peaks MBC vahele lajatama ja sättima ta 1.1-1.2 peale?
Klappe pole siin saada ja ajusid ka mitte.
Praegu kõik originaal.
Sent from my Monte Carlo using B236
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#25

L Mär 26, 2016 11:37

Proovi base boost ära mõõta ja keera see umbes 0,1 baari madalamaks. Või wastegate varras ca 3 täistiiru pikemaks.
Tean, see pole tonnise puhul mitte mugav tegevus, aga ajutiselt võib asja parandada.

Kui NZ-s väga hullu temp. kõikumist pole võiks MBC isegi toimida. Paar reisijat tagaistmele, vali veidi mäkke minev tee ja lajata kõrgema käiguga gaasi põhja mõneks ajaks.
Nii saad boosti maksimumi teada ja MBC paika keerata.
Aga kindlasti tead seda isegi...:)
Vasta