Saab 9000 Aero, NON-Euro variant, 1997, kasparius
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Eile juhtusin ostma oma esimese tonnise.
Pisivigu leidub ja lugu on ka üsna pikk.
Algus on tehtud. Ostsin auto pimesi enne seda reaalis nägemata ja ettemaksuga, aga kaugel välismaal kui kutil on hoovis 2 tonnist, og900 cabrio, siis ei kahtle paadunud Saabimees ka ette auto ära osta enne seda nägemata.
Liiatigi- tegemist ju tonnise aeroga!
Olen omadega jõudnud Uus-Meremaale, kus 4 mil elanikearvuga Saabid sama populaarsed kui Eestis Sierrad. Kokku on Saabe müüa ca 50tk ja tonniseid 2.
Võtsin masina vastu ja hakkasin sõitma sihtkohta, kus mu töö. 320km
Töötab, cutib boostil, vile on taga,cooler vist paugu saanud ja lekib, gaasi pedaal on tohtu tundlik( kickdown tross?) , aga kere......
on ikka nii korralik, et jah... Eestis sellised pole, kui just pole värskelt Sveitsist toodud. Roostet pole olemas ja põhi ja summuti on nagu uued.
97 aasta masin, 327k kellal aga isegi külma mootoriga on silky smooth mootori hääl.
Pisivigu on, aga sellest ongi lõbu asjaga tegeleda.
Eks hakkab neid küsimusi vanadele tonnimasteritele laekuma varsti.
Igatahes AERO on täiesti stokk.
Ette on vaja võtta:
1) Kesklukk ei ava kõiki uksi
2) Cruise nupp ei engage. Isegi armatuuril ei lähe tuluke põlema ?
3) Paremal mingist bumpist üle sõita lööb kolaka üle kere, amort läbi?
4) Muidugi salongis see pinisev asi armatuuris, mingi kliima vent või mis ta on, sellele panin ajutiselt peenikese asja vahele, et ei vigiseks.
Head asjad:
Kere, mootor ei leki, räigelt hea varustus ja peale 320km sõitu aero istmetest välja astudes tunned end nagu Tais massaasil käinu Katuse luuk.
Kaasa sain rihma pingutusamordi, punase ja musta DI kasseti ja Throttle Body ja veel mingit pudi, just in case.
Seda peab tonnise jaoks kiitma, et kurvides käitub paremini kui og9-5 või og9-3, sõidumüra on natuke valjem ja kütuse kulu oli 7,5 keskimseks, kogemata kahest autost mööda sõitudega 160kmh. Kliima OFF
Seda kui palju jupid siin maksavad ma praegu ei hakka täpsemalt rääkima.
Kahe päevaga on komplimente juba tulnud ohtralt.
Pisivigu leidub ja lugu on ka üsna pikk.
Algus on tehtud. Ostsin auto pimesi enne seda reaalis nägemata ja ettemaksuga, aga kaugel välismaal kui kutil on hoovis 2 tonnist, og900 cabrio, siis ei kahtle paadunud Saabimees ka ette auto ära osta enne seda nägemata.
Liiatigi- tegemist ju tonnise aeroga!
Olen omadega jõudnud Uus-Meremaale, kus 4 mil elanikearvuga Saabid sama populaarsed kui Eestis Sierrad. Kokku on Saabe müüa ca 50tk ja tonniseid 2.
Võtsin masina vastu ja hakkasin sõitma sihtkohta, kus mu töö. 320km
Töötab, cutib boostil, vile on taga,cooler vist paugu saanud ja lekib, gaasi pedaal on tohtu tundlik( kickdown tross?) , aga kere......
on ikka nii korralik, et jah... Eestis sellised pole, kui just pole värskelt Sveitsist toodud. Roostet pole olemas ja põhi ja summuti on nagu uued.
97 aasta masin, 327k kellal aga isegi külma mootoriga on silky smooth mootori hääl.
Pisivigu on, aga sellest ongi lõbu asjaga tegeleda.
Eks hakkab neid küsimusi vanadele tonnimasteritele laekuma varsti.
Igatahes AERO on täiesti stokk.
Ette on vaja võtta:
1) Kesklukk ei ava kõiki uksi
2) Cruise nupp ei engage. Isegi armatuuril ei lähe tuluke põlema ?
3) Paremal mingist bumpist üle sõita lööb kolaka üle kere, amort läbi?
4) Muidugi salongis see pinisev asi armatuuris, mingi kliima vent või mis ta on, sellele panin ajutiselt peenikese asja vahele, et ei vigiseks.
Head asjad:
Kere, mootor ei leki, räigelt hea varustus ja peale 320km sõitu aero istmetest välja astudes tunned end nagu Tais massaasil käinu Katuse luuk.
Kaasa sain rihma pingutusamordi, punase ja musta DI kasseti ja Throttle Body ja veel mingit pudi, just in case.
Seda peab tonnise jaoks kiitma, et kurvides käitub paremini kui og9-5 või og9-3, sõidumüra on natuke valjem ja kütuse kulu oli 7,5 keskimseks, kogemata kahest autost mööda sõitudega 160kmh. Kliima OFF
Seda kui palju jupid siin maksavad ma praegu ei hakka täpsemalt rääkima.
Kahe päevaga on komplimente juba tulnud ohtralt.
Sent from my Monte Carlo using B236
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Minu tonnar on kõik need aastad cuttinud järsemal boostil. Jahedamaga rohkem. Ei ole abi olnud ka mbc-ga rõhu vähendamisest. Pilpaid lendab ainult käigukastidest :D
Paistab väga ilus pill olevat...
Paistab väga ilus pill olevat...
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Pootsmann: Tegemist on automaadiga, aga mineku poolest ei kurda isegi.
KT100 mis ma selle E85ga? Siin on müügil kahte sorti bensiini :91 ja 95.
Maa värises jälle kurram. Põnev elu siin Meremaal.
Suuremal boostil on kuulda kuidas tuul vihiseb kuskilt.
Kuidas seda rõhku pidamise kontrolli teha?
Aa ja se turboseier ei liigu. Peab seda ka uurima täna.
KT100 mis ma selle E85ga? Siin on müügil kahte sorti bensiini :91 ja 95.
Maa värises jälle kurram. Põnev elu siin Meremaal.
Suuremal boostil on kuulda kuidas tuul vihiseb kuskilt.
Kuidas seda rõhku pidamise kontrolli teha?
Aa ja se turboseier ei liigu. Peab seda ka uurima täna.
Sent from my Monte Carlo using B236
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mina panen turbo juurest siseneva või väljuva otsa kinni (KORRALIKULT). Siis lased kuskilt vaakumist süsteemi suruõhku, ise muidugi tasub turborõhu kella vaadata, kui on olemas. Ja siis kuulad. Üldiselt mingi 2 bari juures hakkavad väga VÄGA paljud kohad laulma :P. Karteri tuulutusest tuleb kindlasti osa rõhku välja, see on loomulik. Aga jah, kõrvaga kohe kuulda kust ja mis lekib. Üldiselt tasuks map sensor lahti ühendada, et kogemata ülerõhuga liiga ei tee.
- dreamer12
- Postitusi: 532
- Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
- Asukoht: Viimsi
- Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
- Kontakt:
Lahe, et Uus-Meremaal selliseid autosid on. Koli või sinna! Äge koht, tonnise roolis on seda maad hea uurida. Need istmed on tõesti endiselt mu lemmik istumiskoht kogu maamunal! Muretuid kilomeetreid.
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
-
- Postitusi: 446
- Liitunud: E Aug 13, 2012 20:33
- Asukoht: Laagri / Saku / TLN
- Auto: 1,5tk 9-5, 1+0,5+0,5tk Vectra2000, 0,8tk VW Typ1, 1tk KadettE GSI, 1tk M2140
- Kontakt:
õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus :)
lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
Liikvel 2022: M21406 , Vectra 2000 4x4 ja punane 9-5 Aero
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
Ootel KadettE GSI ja juba 2015a maalrist tulnud sinine '65 põrnikas
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Tonnisel ei ole sellist featuuri, a kui nupu klõpsimisel isegi cruise tuli põlema ei lähe, siis on äkki kang peetis. Seda eriti osandada ka ei kannata vist. Peaks oma vana kangi pealt tegelikult vaatama, aga minu meelest oli suht kinnine asi seal.õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus :)
lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
-
- Postitusi: 217
- Liitunud: L Sept 05, 2015 21:31
- Asukoht: Pärnu
- Auto: 9-5 Aero; 9-5 Aero Estate
Vaatasin googelest, et kang paistab üsna sama funktsiooniga nagu 2001 9-5'l..
Endal ta töötas heal juhul 100st klõpsimisest 1'l. Lahendus oli lihtsalt kangi lahti lammutamine, contact cleaneriga üle laskmine ja hakkas tööle, kuid armatuuris mingi tuli põlema ei hakanud. Mingi aeg hiljem suutsin kuidagi kangi otsas elada ja kuidagi väänas seda ja hakkas Cruise controli tuli ka armatuuris põlema.. Nüüdseks ta jälle enam ei põle aga cruise control toimib koguaeg kui ta tööle sätin.
Endal ta töötas heal juhul 100st klõpsimisest 1'l. Lahendus oli lihtsalt kangi lahti lammutamine, contact cleaneriga üle laskmine ja hakkas tööle, kuid armatuuris mingi tuli põlema ei hakanud. Mingi aeg hiljem suutsin kuidagi kangi otsas elada ja kuidagi väänas seda ja hakkas Cruise controli tuli ka armatuuris põlema.. Nüüdseks ta jälle enam ei põle aga cruise control toimib koguaeg kui ta tööle sätin.
With your mind power, your determination, your instinct, and the experience as well, you can fly very high -- Ayrton Senna 1960-1994
Mina panen turbo juurest siseneva või väljuva otsa kinni (KORRALIKULT). Siis lased kuskilt vaakumist süsteemi suruõhku, ise muidugi tasub turborõhu kella vaadata, kui on olemas. Ja siis kuulad. Üldiselt mingi 2 bari juures hakkavad väga VÄGA paljud kohad laulma :P. Karteri tuulutusest tuleb kindlasti osa rõhku välja, see on loomulik. Aga jah, kõrvaga kohe kuulda kust ja mis lekib. Üldiselt tasuks map sensor lahti ühendada, et kogemata ülerõhuga liiga ei tee.
Seebivesi sprei pudelis ei teeks ka paha, saad ühendus kohtadele pritsida ja vaadata ka mullitab. Ma olen tavaliselt õhuvõtu torust sisse lasknud rõhu, selle karterituulutuse otsa teen pimedaks mis turbo ette suundub ja siis rõhk sisse.
Cruisel võiks olla kaitse,peale selle on seotud vaakumiga pidurisüsteemis,üks voolikutest tuleb piduripedaali juurde.vähemalt minu vanal 9-5 on nii ,pole kohanud veel autot mida peaks pidurdama enne cruise sisselülitamist.Edu.
Saan harva sõita SAABIGA.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14295
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
OT täielikult: see piduri ja 9-5 teema, neil vist oli see, et peale käivitamist tuleb ette kiri, et brake light test vms, korraks puudutad pedaali, kõik korras. Kui nüüd auto käivitada, ilma, et pidurit all hoiaks ja siis kohe minema pühkida ja kuni maanteele jõudmiseni mitte pidurit puudutada, siis äkki ei saa jah cruiset kasutada, sest see test on veel tegemata..:) lihtsalt selline teooria.. Võin muidugi villast ka ajada siin.
Ja 97 aasta tonnisel ei ole cruise enam vaakumiga. Pedaalide juures on lülitid selle jaoks.
Ja 97 aasta tonnisel ei ole cruise enam vaakumiga. Pedaalide juures on lülitid selle jaoks.
Tonnisel ei ole sellist featuuri, a kui nupu klõpsimisel isegi cruise tuli põlema ei lähe, siis on äkki kang peetis. Seda eriti osandada ka ei kannata vist. Peaks oma vana kangi pealt tegelikult vaatama, aga minu meelest oli suht kinnine asi seal.õnnitlused - hea kere (ja varustustase) on kõige muu hea alus :)
lihtsalt et nn omadusi elimineerida: cruise rakendamise eel oled ikka pidurit pruukinud? Ma arvasin esiti oma 9-5 puhul (millel tuli ikka süttib), et kohati ei tööta - põhjus oli aga see, et cruise sisselülitamise eel tahab masin kinnitust sellele, et ta ikka pidurdamisest aru saab.
Tegelt käib see asi lahti küll, midagi ulmeliselt rasket pole. Kui cruise kaitse korras, siis arvatavasti lüliti jebib jah.
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Gremlineid jagub tonnisega
Kesklukku ei saa kàima, cruise ei tööta, eile kustusid môlemad sôidutuled. Kusjuures armatuuril ei naita veateadet tulede kohta?? Pargid on ja kaugtuled ka.
Aga peale ecu korralikku resetti ja bpc voolikute tagasi panemist liigub nagu peab:)
Kesklukku ei saa kàima, cruise ei tööta, eile kustusid môlemad sôidutuled. Kusjuures armatuuril ei naita veateadet tulede kohta?? Pargid on ja kaugtuled ka.
Aga peale ecu korralikku resetti ja bpc voolikute tagasi panemist liigub nagu peab:)
Sent from my Monte Carlo using B236
-
- Postitusi: 520
- Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
- Asukoht: Ikla
- Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242
Tulede releel külmjooted. Kapoti all, kaitsmekarbis suur punane relee.
keskluku ajul võib samuti olla külmjooted(kuigi tihti on neil lihtsalt see juhtaju neil saba andnud)
Oli ka minu omalgi tuledega nii, peale ülejootmist 6-7 aastat tagasi, pole probleem uuesti end ilmutanud
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Tänan Saabu14jr. Oligi relee
SRS tuld saab ainult Techiga kustutada? Lihtsalt oma lollusest süütega autol näppisin kaitset.
Inimesed ei jõua ära uskuda siin Uus Meremaal 7000 inimesega linnas mis apastraat see on millega ma sõidan...
"Wow, thats a nice ride"!
Kõige vähem mõistavad nad seda kuidas business class airplane seats ees on :)
Uskumatud toolid on tõesti, kahju, et läbisõit on mõjunud. Nende istmete tootmine võis ikka kuradi kallis olla tõesti. Disain jne.
Kui on küsitud, et palju masin maksis, siis ütlen et samapalju nagu viiene sellest ajastust.
Uuena oli ca 70 000NZD
fänniauto
SRS tuld saab ainult Techiga kustutada? Lihtsalt oma lollusest süütega autol näppisin kaitset.
Inimesed ei jõua ära uskuda siin Uus Meremaal 7000 inimesega linnas mis apastraat see on millega ma sõidan...
"Wow, thats a nice ride"!
Kõige vähem mõistavad nad seda kuidas business class airplane seats ees on :)
Uskumatud toolid on tõesti, kahju, et läbisõit on mõjunud. Nende istmete tootmine võis ikka kuradi kallis olla tõesti. Disain jne.
Kui on küsitud, et palju masin maksis, siis ütlen et samapalju nagu viiene sellest ajastust.
Uuena oli ca 70 000NZD
fänniauto
Sent from my Monte Carlo using B236
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Mis värk cruisega võib olla?
Tuluke armatuuril ei löö põlema ja nüüd hiljuti lähitulede relled klõpsitud ja töötavad.
Uus häda- Kaugtuled läinud!
Leidsin ühe boosti lekke ka . See mis enne turbot karteri tuul tuleb. Lihtsalt klamber oli...
Pärast liikus full throttlel kenasti ja ei põtkinud.
Veel üks huvi, et miks gaasipedaal nii rakse on ja super tundlik?
Pean ainult natukene vajutama kui juba boostib. Regullisin seda lõdvemaks kapoti alt, aga pedaal ikka raske ja mega tundlik. Nagu japsiga sõidaks:(
Kütusekülu poolest ei saa küll midagi kehvasti öelda :thumb:
Linn, maantee enamvähem pooleks- 9,1 WOW..Arvestades liikumiskiirust sama kulu nagu manuaaliga og9-3 turbo
Tuluke armatuuril ei löö põlema ja nüüd hiljuti lähitulede relled klõpsitud ja töötavad.
Uus häda- Kaugtuled läinud!
Leidsin ühe boosti lekke ka . See mis enne turbot karteri tuul tuleb. Lihtsalt klamber oli...
Pärast liikus full throttlel kenasti ja ei põtkinud.
Veel üks huvi, et miks gaasipedaal nii rakse on ja super tundlik?
Pean ainult natukene vajutama kui juba boostib. Regullisin seda lõdvemaks kapoti alt, aga pedaal ikka raske ja mega tundlik. Nagu japsiga sõidaks:(
Kütusekülu poolest ei saa küll midagi kehvasti öelda :thumb:
Linn, maantee enamvähem pooleks- 9,1 WOW..Arvestades liikumiskiirust sama kulu nagu manuaaliga og9-3 turbo
Sent from my Monte Carlo using B236
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Jälle cutib.
Boosti eripära. Selektor 2 kaigu peal annab minna nagu peab. Kolmandaga sama.
Andes gaasi D asendis on boost cut.
Mis ma sellest järeldada võiksin?
Jah Cyber, on tulederelee seda saab kopsida :)
Boosti eripära. Selektor 2 kaigu peal annab minna nagu peab. Kolmandaga sama.
Andes gaasi D asendis on boost cut.
Mis ma sellest järeldada võiksin?
Jah Cyber, on tulederelee seda saab kopsida :)
Sent from my Monte Carlo using B236
Eks siis 1,54 baari hetkeks ikka tuleb, seal see cut tavaliselt on. Tõenäoliselt BPC klapp vilets, originaalidega on ikka see teema, et reaalne boost ei vasta softi kirjutatule.
Stage1+ ongi enamasti cut'i piiri peal mängimine, eriti veel automaatkastidega.
edit: tulederelee anna mõne venna kätte kellel jootekolb õigetpidi käes püsib, las joodab kontaktid trükkplaadil üle. Veidi jootevedelikku (solder flux) ka eelnevalt lisada teeb ainult head, saab kindlam ühendus.
Seal on lausa silmaga näha, kus on jootes praod - tarvitseb veidi väljaulatuvaid klemme liigutada.
Kopsimine - varsti pead tegema mingi salongi ulatuva hoova selleks :)
Stage1+ ongi enamasti cut'i piiri peal mängimine, eriti veel automaatkastidega.
edit: tulederelee anna mõne venna kätte kellel jootekolb õigetpidi käes püsib, las joodab kontaktid trükkplaadil üle. Veidi jootevedelikku (solder flux) ka eelnevalt lisada teeb ainult head, saab kindlam ühendus.
Seal on lausa silmaga näha, kus on jootes praod - tarvitseb veidi väljaulatuvaid klemme liigutada.
Kopsimine - varsti pead tegema mingi salongi ulatuva hoova selleks :)
Proovi base boost ära mõõta ja keera see umbes 0,1 baari madalamaks. Või wastegate varras ca 3 täistiiru pikemaks.
Tean, see pole tonnise puhul mitte mugav tegevus, aga ajutiselt võib asja parandada.
Kui NZ-s väga hullu temp. kõikumist pole võiks MBC isegi toimida. Paar reisijat tagaistmele, vali veidi mäkke minev tee ja lajata kõrgema käiguga gaasi põhja mõneks ajaks.
Nii saad boosti maksimumi teada ja MBC paika keerata.
Aga kindlasti tead seda isegi...:)
Tean, see pole tonnise puhul mitte mugav tegevus, aga ajutiselt võib asja parandada.
Kui NZ-s väga hullu temp. kõikumist pole võiks MBC isegi toimida. Paar reisijat tagaistmele, vali veidi mäkke minev tee ja lajata kõrgema käiguga gaasi põhja mõneks ajaks.
Nii saad boosti maksimumi teada ja MBC paika keerata.
Aga kindlasti tead seda isegi...:)