1. leht 1-st

Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: P Sept 24, 2017 21:37
Postitas ivomets
Juba mõnda aega vaatanud, otsinud neid vanemaid tonniseid, millel suured suunad ja luukpära kere. ja kuna neid kõiksugu tonniseid pureb rooste halasatamu kiirusega, siis mõtlesin, et päästaks ühe ära, või vähemalt pikendaks ta elu...

Hr. Timutiti käest sai toodud. Nagu ikka, nagu ma ei teaks, et kui paistab vähe tööd, siis tööd palju, ja nii ta läheb.
Nüüdseks asi sealmaal, et keevitatud vist,, samuti kõik uued-vanad uksed on olemas, on olemas ka korralikud esitiivad, samuti tagatiivaääred, mis vahetatud. Olemas kakorralik esistange koos terve põllega. Väljast puudu veel üks esimene suur suund.
Järgmiseks nädalaks peaks uksed ja esitiivad vist siledaks saama, heal juhul ka seestpoolt väervialla.. prooviks teha uksed nii, et väikseidki mõlke ei oleks.... proovin aga eio tea kas kannatan oodata kui pahtel kuivab.

Endise omaniku käest sain teada, et kaant liffitud ca 1 mm. no jah kohe ma sellepeale ei tulnud kui surved mõõtsin, kõik olid nii 15+ kanti..... mõtlema pani aga mõtlemine pole mu suurim tugevus.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: K Nov 29, 2017 12:13
Postitas ivomets
Nüüd siis asjadega niikaugel, et tiivad 4 tk. on värvitud ja uksed kah seest.

Värvimisega saab sel nädalal vist ühele poole aga kes õpetaks kuidas uksed ja esitiivad kokku panna, nii et vahed ilusad ja õigeks jäävad,.
Muud pole midagi aga esiuksi ei anna reguleerida igas suunas kui esitiivad küljes on.

Mul oleks vaja veel iluliistu mis käib taha kastuse ja c ? piilari vahele. Vist oli paremat poolset.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: K Nov 29, 2017 12:31
Postitas saabu14jr
Kui tiivad küljes siis igas suunas kahjuks on suht võimatu regullida. Lihtsam tiivad küljest ära võtta.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: K Nov 29, 2017 13:30
Postitas ivomets
saabu14jr kirjutas:
K Nov 29, 2017 12:31
Kui tiivad küljes siis igas suunas kahjuks on suht võimatu regullida. Lihtsam tiivad küljest ära võtta.
Selles asi ongi, et mul ei ole midagi küljes. uued uksed ja uued tiivad. Ja need peab kõik perfektselt paika saama. ja ühtegi tonnist pole ka silmapiiiril, kust mõõtu võtta.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: N Nov 30, 2017 8:45
Postitas NO FEAR
kivisilla juures maal neid mitu tükki reas...

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: T Dets 05, 2017 19:20
Postitas ivomets
Oh jumal küll, see tonnise kokkulappimine on ikka keeruline!
2 paeva ja uksed ja esitiivad ei ole veel korrektsete vahedega. Aga hakkab looma! uksed külge, tiivad külge, kapott külge, siis reguleerid, siis tiivad maha, siis uksed reguleerid, siis tiivad külge, siis kapotti reguleerid jne, jne, jne..
Ma ei kujuta ette kui klaase ja tihendeid pean hakkama veel panema. see on samuti eriline hookus-pookus. aga õnneks vanad uksed kompleksed ja sealt saab järjesty asju võtta ja uutele ustele külge panna.
Teeme tööd ja ehitame ilusa tonnise!!
Pilt

Pilt

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: P Dets 10, 2017 21:22
Postitas ivomets
Vot selline on auto esiots....


Pilt

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: E Jaan 01, 2018 20:01
Postitas ivomets
AAstalõpuga sai auto vist niikaugele, et enam keevitada vaja ei ole!
Viimased 3 päeva läksid kolme tungrauakoha tegemiseks.
Vaatad peale, et pole väga hullu midagi aga kui peitli kätte võtada ja nokkima hakkad saad põrandale terve kühvlitäie midagi, mis seal auto kere küljes kuidagi kinni on.
Ja viimasel ajal olen ka põhja rooste vastu kindlustanud: üle kümne pudeli kivikaitset, bituumenmasiksit, sisevaha, niisama bituumenit, krunt- ja muudvärvi ja lõpuls veel krowni t-40 kah sinna kuskile vahele ja otsa. peab saama hea! ma ei ole kivikaitset kasutanud varem aga nüüd proovin, sest tundub, et kivikaitse jääb paremini kui bituumenmastiks värvi peale. Vaatame, mis aeg näitab. Sama kehtib ka krowni kohta.
Taha sai uued kettad ja klotsid, samuti 1 pid. suport oli uus, teise taastasin. Homme veel uued torud ja kässari trossid. siis veel esimesed ja peaks saama niikaugele, et saab ilusad rattad alla panna ja sinna põhja alla pole enam kaua aega vaja vaadata. Seest tuleb proovida ustepolstritele riided tagasi peale liimida. Siis veepump vahetada, siis esiklaas. Siis mootori klapikambri tihednd ja kindlasti veel 100 asja. Aga mõnus on ja kui tolmukiht pealt ära lükata tundub päris kena!!

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: T Jaan 02, 2018 14:02
Postitas arvo92
No korralik töö ikka. Aega kulub nagu muda ja tundub, et teed asja ikka põhjalikult. Ma sügan kukalt ja ma plaanisin ka tonnise kätte võtta sel talvel aga hetkel oli vaja maale puukuur ehitada (veel pooleli) ja läheb korteris vannitoa remondiks järgmisel nädalal. Nii kahju, kui ka pole, tundub, et tonniseni ikkagi sel talvel veel ei jõua.

Lisaks lendas töökojas tõstuk katki ja millal selle sõber korda saab teha, veel ei tea. Aasta tagasi sai pronkspukside vastu vahetatud seal plastikpuksid, tootja lubas, et peavad pareminigi vastu, kui pronkspuksid (keermelati ümber olevad, mis käppasid tõstavad). Aga aasta ja see plastik on katki. Niiet ei saa veel plastik metallile vastu.

Ma vaatan ja imestan ja kindlasti võtan eeskuju, et enda oma ka kunagi ilusaks tagasi teha. Sõbranna sõitis oma tonnisega ühe väikese bambi ka katki, ma tõmbasin ta tonnise esiotsa sirgeks käepäraste vahenditega ja minu tonnise grill ja esituli läksid talle laenuks.

Juttu palju, idu vähe, nagu minu puul ikka. Rõõm vaadata, ühesõnaga.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: T Jaan 02, 2018 14:40
Postitas ivomets
arvo92 kirjutas:
T Jaan 02, 2018 14:02
No korralik töö ikka. Aega kulub nagu muda ja tundub, et teed asja ikka põhjalikult. Ma sügan kukalt ja ma plaanisin ka tonnise kätte võtta sel talvel aga hetkel oli vaja maale puukuur ehitada (veel pooleli) ja läheb korteris vannitoa remondiks järgmisel nädalal. Nii kahju, kui ka pole, tundub, et tonniseni ikkagi sel talvel veel ei jõua.

Lisaks lendas töökojas tõstuk katki ja millal selle sõber korda saab teha, veel ei tea. Aasta tagasi sai pronkspukside vastu vahetatud seal plastikpuksid, tootja lubas, et peavad pareminigi vastu, kui pronkspuksid (keermelati ümber olevad, mis käppasid tõstavad). Aga aasta ja see plastik on katki. Niiet ei saa veel plastik metallile vastu.

Ma vaatan ja imestan ja kindlasti võtan eeskuju, et enda oma ka kunagi ilusaks tagasi teha. Sõbranna sõitis oma tonnisega ühe väikese bambi ka katki, ma tõmbasin ta tonnise esiotsa sirgeks käepäraste vahenditega ja minu tonnise grill ja esituli läksid talle laenuks.

Juttu palju, idu vähe, nagu minu puul ikka. Rõõm vaadata, ühesõnaga.
Ära tonnist tee; tee parem 96. 100korda parem teha ja 100 korda lihtsam teha !

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: T Jaan 02, 2018 15:03
Postitas arvo92
No ma pean oma 90 veel teele tagasi saama. Ka varsti 8 kuud seisnud... Uunikumide talveralli lähenemas ja pole üldse tegelenud. Aga usun, et tonnine on nöök. Mul just toorik pole ka kõige parem, vähemalt on praegu kuivas katuse all ja enam edasi ei roosteta hooga.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: T Jaan 02, 2018 17:19
Postitas ivomets
tead, ma proovisin praegu kässari trosse vahetada. ja sain taas oma ennistkirjutatule tõestust! kepp mis kepp! tehtud nagu igaveseks.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: K Jaan 03, 2018 13:36
Postitas ivomets
Esipidurite tegemine. Vaata kus roostet tuli!
Pilt
Pilt

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: T Jaan 16, 2018 10:23
Postitas ivomets
Täna peaks siis asjad niikaugele saama,et saaks õhtul liiklusesse tormata! Praegu käsil esiklaasi vahetamine. Eilne tagarattalaagri vahetamine mõjus autole hästi , enam ei ole mingit undamist. Samas jube lihtne oli seda laagrit vahetada. Ei mingit keerukust! ka üks välimine rooliots läks vahetusse.
Äkki keegi teab, et kuidas saada armatuuril kompuutri näidu ka ette`kas seal pirnid läbi või....? Mis selleks teha tuleb, et sinna ligi pääseda?
teine probleem veel, et mootoril tühikäigu pöörded ca 1200. lüliti kenasti klõpsub. kas oli kunagui teema, et tühikäigu õhumootorit puhastad, või?
kolmas probleem, et 5- käiku peab otsima, et mingi asi hoovastikus kinni või lahti, et kangi paremale surudes ei leia..

lisaks selgus, et kõlarid pea kõik ragisevad. aga muidu päris vaikne masin see tonnine, spidonäiduga 355000 km .

Võtame õhtul paagi kallist bensiini täis ja teeme ühe tiiru kah!

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: T Jaan 16, 2018 22:34
Postitas ivomets
Nüüd siis esimesed 200+ km kah tehtud. Võtsin igaksjuhuks sooja tunke kaasa aga seda vaja ei läinud,
Mis tunne? Tunne nagu 88 aastal tuli U2 välja Zooropa. ehk mis see on? kui varasemat kuulanud olid. Igaljuhul lahe taasavastamine see 9000.

Tuled on ülihead, klaas sai kah.Jõudu on, vaikne ka on, ei nagise, ei kolise. Tuul vaid ustetihendite vahel viliseb, aga täna on ka tuuline ilm.Kütust kah saatan võtab palju. mingi 13...14 eur/100 km peale. No luksuslik pühapäevamasin!

Tundub, et mõni mootori padi vajaks veel vahestust ja ka kokkujooks üle vaadata, natuke liiga palju kõigub aga tuul oli ju ka.
Mudu vägev värk!

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: K Jaan 17, 2018 10:36
Postitas ivomets
Üks hommikune pilt kah!

Pilt

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: K Jaan 17, 2018 15:00
Postitas ivark
Tundub, et Pärnus on maa must aga see selleks...masin on ilus.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: K Jaan 17, 2018 16:29
Postitas 9-5LPT
ivomets kirjutas:
T Jaan 16, 2018 10:23
kas oli kunagui teema, et tühikäigu õhumootorit puhastad, või?
Mu tonnisel aitas igatahes, kuigi mu omal kõikusid..1000-1200 rpm-i.

Re: Saab 9000 1990, Im.

Postitatud: K Mai 08, 2019 22:08
Postitas ivomets
Selline siis see auto sai. Väljast sai vist valmis, seest tahaks kobedamaks teha. Uste polstri neid rietega osasid oleks vaja.... paneks kasvõi uued riided. Nüüd seisab juba kes teab mis ajast aianurgas nagu paljud teisedki lahedad masinad, mis võiks hoopis vurada ringi..

Pilt