Tere,
Lõpuks võiks teemasse lisada ka endi esimese Aero 9000. See peaks olema meie pere kaheteistkümnes Saab. Seni olemas olnud 96, 99, 900C, 900NG ja mitu 9000. Auto sai ostetud 2013 aastal. Lisaks jooksvatele kulutustele autot vaikselt täiustatud.
Eelmise omaniku poolt oli korraldatud tarkvaravärskendus ja paigaldatud Koni reguleeritavad amordid. Kuna autol olid vedrud väsinud, sai need vahetatud Lesjöfors madalduse vastu. Siis ilmutas sidur väsimise märke ja külge läks Sachs SRE komplekt. Lisaks sai vahetatud käigukast Aero 3.61:1 vastu. Graafikul RunFile_003.
Hiljem vahetatud pihustid 630 Deka vastu ja lisatud Saab 9-5 Trolli turbo. Tarkvarauuendus CR poolt. Vähem kui aasta rõõmu ja ootas ees taas turbovahetus. Graafikul RunFile_004.
Lisandus: 600x300x76 vahejahuti, 2,5" cooler-TB torustik, 50 mm BOV, 3" RV eest taha koos 100-cel kat'iga. Turbo keskosaks sai originaal MHI TD04HL-20T. Kojad pärit 9-5 pealt, seega väikse kuumakojaga. Külmakoda treiti külmatiivikuga sobivaks. Kuna selgus, et orig wastegate ei jaksa rõhku hoida, sai tellitud uus ning monteeritud külge. Koos rõhku hoidva wastegate'ga asendus ka kütusepump Walbro GSS341'ga. Graafikul RunFile_008.
Lisaks et pidama ka saaks, pidurid said värskendust speedparts'i tootevalikust. Rehvid Nankang NS-2R.
Möödunud aastal autol teha lastud keretööd, vahetatud tiivaääred jne. Kuna auto on igapäevaselt sõidus siis tegemist on koguaeg olnud ja eks tuleb ka juurde. Eriti ootab värskendamist juhiiste ja kõrvaldamist mõned õlilekked. Lisaks piltidele düno graafik, mis auto arenguga kaasas on käinud.
Viimati lisaks juurde ostetud veel üks 9000 Aero, kuid too auto jääb võimalikult originaali lähedaseks.
Saab 9000 Aero, 1994, meelis
Knock see arvatasti pole, mis 3000RPM juures rõhu alla tõmbab, sellel softil pole sellist adaptsiooni. Kui knock-LED ainult mõne korra vilgatab pole väga hullu. Pidevalt ei tohi.
Seda peab alati jälgima, dünos veel eriti.
Põhjus võib olla ka bypass/BOV vedru tugevuses, laseb liiga vara lahti.
Seda peab alati jälgima, dünos veel eriti.
Põhjus võib olla ka bypass/BOV vedru tugevuses, laseb liiga vara lahti.
Tere,
9-5 Trolli turbo Garrett'i keskosa kood on sama Fiat 20VT peal kasutatava TB2810 turboga. Kojadki on sarnased, väikeste mööndustega. Erinevus vaid kuumakoja väljundflantsi kinnituses ning külmakoja sisendi kinnituses. Fiati peal on see aga just nii nagu 9000 peal harjunud nägema.
TB2810 Fiat'i peal:
TB2810 juba 9000 peal:
Positsioneerimistihvtid maha lihvida, annaks ka keskosa õli pealevoolu ning külmakoja väljundit paremaks clock'ida.
Kuigi TD04HL-20T'ga võib igati rahule jääda, siis süües kipub ikkagi isu kasvama. Aluseks sai võetud stock TD04HL-15T ja mõned varutud külmakojad. Tellitud sai värske keskosa, mille külmatiivik sai minna puhkusele enne veel kui jõudis tööpõli alata.
Algas kõik 15T külmakoja ja uue tiiviku skaneerimisest:
Seejärel tuli tekitada pinnad vastavalt ülesvõetud punktidele. Pindade järgi koostati mudelid nii külmakoja sisemisest kui ka tiivikust. Tiiviku puhul olid abiks müüja lehel olnud andmed. Seejärel sai kontaktmõõtemasinaga uuritud kui sügaval kojas asetseb orig 15T tiivik. Sama sügavale tuli istutada uus tiivik. 3D mudelis seda ka tehti. Seejärel eemaldati koja mudelist "ruumala", mis lõikus uue tiivikuga. Selle järgi saadi korrektne, uut tiivikut järgiv, kontuur, mis pidanuks külmakoja sisese jääma. Mudelid ja CAM teostati Fusion 360 paketiga.
Esimesed katsetused 3D töötlusest tuli teha plasti peal:
Tiivik sobis plasti sisse sisse kenasti. Järgis kontuuri, tiiviku kõrgus plastitüki suhtes oli ka paigas. Järgmisena koja kallale. Allpool saab võrdlusmomendi 15T tiivikust ja uuest.
Kuna uue tiiviku exducer oli märkimisväärselt suurem võrreldes 15T tiivikuga, tuli ka keskosal olevat tiiviku astet suurema diameetri peale lõiketöödelda. Kontaktmõõtemasinaga sai mõõdetud astme sügavus. Vastavalt sellele sai koostatud taas CAM ja töötlus tehtud. Keskosa tehtud uue tiiviku jaoks parajaks:
Jääb üle lasta keskosa tasakaalustada, kojad külge laduda ning asuda katsetamisele.
Algas kõik 15T külmakoja ja uue tiiviku skaneerimisest:
Seejärel tuli tekitada pinnad vastavalt ülesvõetud punktidele. Pindade järgi koostati mudelid nii külmakoja sisemisest kui ka tiivikust. Tiiviku puhul olid abiks müüja lehel olnud andmed. Seejärel sai kontaktmõõtemasinaga uuritud kui sügaval kojas asetseb orig 15T tiivik. Sama sügavale tuli istutada uus tiivik. 3D mudelis seda ka tehti. Seejärel eemaldati koja mudelist "ruumala", mis lõikus uue tiivikuga. Selle järgi saadi korrektne, uut tiivikut järgiv, kontuur, mis pidanuks külmakoja sisese jääma. Mudelid ja CAM teostati Fusion 360 paketiga.
Esimesed katsetused 3D töötlusest tuli teha plasti peal:
Tiivik sobis plasti sisse sisse kenasti. Järgis kontuuri, tiiviku kõrgus plastitüki suhtes oli ka paigas. Järgmisena koja kallale. Allpool saab võrdlusmomendi 15T tiivikust ja uuest.
Kuna uue tiiviku exducer oli märkimisväärselt suurem võrreldes 15T tiivikuga, tuli ka keskosal olevat tiiviku astet suurema diameetri peale lõiketöödelda. Kontaktmõõtemasinaga sai mõõdetud astme sügavus. Vastavalt sellele sai koostatud taas CAM ja töötlus tehtud. Keskosa tehtud uue tiiviku jaoks parajaks:
Jääb üle lasta keskosa tasakaalustada, kojad külge laduda ning asuda katsetamisele.