1. leht 1-st

Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT - MÜÜDUD

Postitatud: N Okt 26, 2017 14:39
Postitas 9-5LPT
Et kõik ausalt ära rääkida, siis alustan algusest...

Plaanis oli osta OG 9-3 Aero alates 2001 aastast ja otsitud seda ka sai aga mitte nii väga imekspandavalt neid müügis pole. Ei saa ka öelda, et postkastki pakkumistest umbes oleks olnud.
Ühel pühapäevasel üsnagi juhuslikul auto24 sirvimisel märkasin seda 9000..olgu öeldud, et mu venna 9000 Anniversaryst mu saabihuvi üldse üldse alguse sai. Olles juba eelnevalt omanud ühte 9-5te ja OG 9-3e, siis läksingi Tallinnasse seda tonnist vaatama. Omanik oli kõik vead ausalt üles tunnistanud mulle telefonis ja üllatusi ei olnud, proovisõit kulges muretult ja jõudsime ka hinnas kokkuleppele.

Autost endast:
2.3 165kw, Sebastiani poolt kunagi näpitud juba - ehk siis peaks kuskil 200kW ligidal see number olema. Enamvähem säilinud Aero sisu (mis oli üks suuremaid plusse minu silmis), arveid on aastast 2008-2017 ja samakaua ka ühe omaniku käes olnud - hea oli osta autot muret tundmata, et tünga saad.

Kaasa tulid korralik roostevaba tagaluuk koos klaasiga, roostevaba esimene juhipoolne tiib, kaks kundepoolset ust.
Oli ka selle aasta juunikuus Autolehes lugu temast.

Mis tegemist vajab...no esimesed tiivad muidugi, klaasi alumine äär ja kollektoritihend (natukene sutsutab külmalt), nipetnäpet iluvigu veel mis talvega korda loodan saada!

Link vanale kuulutusele, pilte tuleb kunagi hiljem! :)

http://www.auto24.ee/used/2311001

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: N Okt 26, 2017 15:05
Postitas vvs
Äge aparaat :)

Pole kunagi varem tonnisega sõitnud ja sellega sain nüüd esmakordse kogemuse :D Nüüd ma saan aru mis juttu tonniste vennad räägivad - need mõnusad istmed koos eeskujuliku softiga tegi tuju ikka lõbusaks küll :D Veidike sai seda katsetatud TAllinn-Narva maanteel 2-realise peal ja ei saa midagi halba küll öelda - emotsioone pakkus kenasti . Veidi vorstid rehvid on aga eks selle vastu on ka rohtu :drive:

Edu selle vahva tonnisega :beer:

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: N Okt 26, 2017 16:57
Postitas Veiko
Mul on hea meel, et auto sai õige omaniku - kurb oli aknast tema seismist vaadata.
Oleksin sellega jätkanud kui tervisemure poleks mind selle roolist minema lükanud, aga mis teha.
Tee ta jälle uhkeks ja ilusaks ning naudi teise-kolmanda käiguga uuemate autode ehmatamist ja möödasõite maanteel. :headbang: Ainult roolist peab kõvasti kinni hoidma :P

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: N Okt 26, 2017 20:09
Postitas 9-5LPT
Veiko kirjutas:
N Okt 26, 2017 16:57
Mul on hea meel, et auto sai õige omaniku - kurb oli aknast tema seismist vaadata.
Oleksin sellega jätkanud kui tervisemure poleks mind selle roolist minema lükanud, aga mis teha.
Tee ta jälle uhkeks ja ilusaks ning naudi teise-kolmanda käiguga uuemate autode ehmatamist ja möödasõite maanteel. :headbang: Ainult roolist peab kõvasti kinni hoidma :P
Praegu naudin esileedi ehmatamist rohkem 😀 Ja roolist kinnihoidmise vastu tuleb rohtu leida! Muus osas tänan hea auto eest ja hoian teda vääriliselt :)

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: E Nov 06, 2017 18:10
Postitas 9-5LPT
Vahepeal olen lõplikult ära suutnud sõita väljalaske kollektori tihendi, käib üpris rõveda häälega, nädalavahetusel peaks korda saama. Keretöödeks on veel puudu esimene juhipoolne tiib, et kui kellelgi on pakkuda, siis olen vägagi huvitatud. A ja mis kollektori tihendi vahetusega meelde tuli, kuskohast uusi polte saaks selleks? Autoekspert Tartus ei suutnud neid pakkuda..

Mingi pildike ka rootslastest omavahel:
Pilt

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: T Nov 28, 2017 0:08
Postitas 9-5LPT
Pole siia midagi kirjutanud pikemalt, aga pole ausaltöeldes tonnisega väga liigleda ka saanud. Peale ühte tõsisemat aerotamist, otsustas väljalaske kollektori tihend oma koostöölepingu üles öelda ja edasine sõit kulges nagu suvisel saaremaa hommiku päiksetõusu ajal, kui kalapaat sadamast pött-pött välja sõidab. Tihend oli mul juba eelnevalt olemas (siinkohal tänud veikov-le), uued poldid tellisin carringist (otseloomulikult tuli sealt vale kaup, 4 pika ja kolme lühikese asemel tuli kohale 7 pikka - mingid teised anti kohapealt kaasa, mis pidid sobima, eks näis). Hakkasin ühel laupäevasel hommikul sõbraga siis rõõmsalt seda vahetama, kaks polti sisse ära murdunud (see mulle muidugi üllatus polnud) - seal igatahes meie töö ka selleks korraks lõppes ja mõtlesime, et vaatame siis üldist seisukorda ka pisut.
Põhja alt oli täitsa tipptopp, ainuke murekoht oli kõrvalistuja poolne esimene tõstepunn, see on pisut mõlkis sissepoole - muus osas rooste puudus. Mootoril täheldasime pisikesi õlilekkeid ja kuna kollketoripolte nagunii oleks väga raske olnud niisama välja puurida, siis tõstame kogu mootori maha mingil ajahetkel ja vahetame ka ära igasugused tihendid (õlivann (huvitav, et osad kohad ütlevad, et see lähen ainult hermeetikuga kinni, aga autoeksperdist sain ka vastava tihendi), klapikambrikaane tihend, simmerlingid, õlivanni punn läheb ka uus) ja muu pudipadi (termostaat, õli+filter, rihmakomplekt ja veepump ja tosool).

Pilt
Pilt
Pilt

Kere poole pealt sain lõpuks kõik vajalikud jupid, tagaluugil ja kundepoolsel tiival on eeltööd juba tehtud, ootavad värvimist, juhipoolsel esitiival on veel terve tee minna.

Pilt

Ehk saab iseenda 30daks sünnipäevaks kõik kokku ja valmis! :beer:

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: T Nov 28, 2017 0:54
Postitas saabu14jr
Otsakaaned ja karter käivad anaeroobse hermeetikuga. Tihend mis said on vana tonnis/ klassiku tihend.
See punnis tõstekoht on juba läbi. Ideaalne aeg kus hakata remontima seda, saad veel vana tõstekronsat taastada ja ehk isegi saad vähese keevitamisega hakkama. Kui ma mingi aeg enda aero teema lõpuks teen siis saad näha kui hulluks selline asi minna võib.

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: P Dets 03, 2017 10:52
Postitas 9-5LPT

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: L Dets 09, 2017 22:15
Postitas 9-5LPT
Täna sai pisut nokitsetud:
vana roostes kundepoolne esitiib sai uus ja värskelt värvitud vastu vahetatud, bensupaagi luuk sai värvitud ja külge, tagaluuk ootab järgmist korda;
superaerodele panin bridgestone noranza 2 rehvid peale, mis mul Volvo alt üle olid jäänud, käsi ei tõusnud 15" sinna alla panema ja suveks nagunii muud plaanid velgede osas.
Järgmisel nädalalõpul saab tehniline osa ka järje peale ja plaanis on keretööd lõplikult ära teha, pisikesi murekohtasid omajagu.
Pilt

Pilt

Pilt

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: R Dets 22, 2017 12:06
Postitas 9-5LPT
Vahepeal sai ära tehtud järgnevad tööd:

Väljalaskekollektori poldid ja uus tihend
Uued simmerid
Klapikambrikaane tihend
Karterile uus silikoon + õlivõttur puhastatud (hunnik oli seal juba täitsa märgatav)
Rihmakomplekt koos veepumbaga + tosool
Õli+filter
Tühikäigu mootor puhastatud

Siinkohal suured suured tänud Veikole (veikov), kelle garaaži ja teadmisteta seisaks Saab siiamaani ilmselt nukralt hoovinurgas. :beer: :notworthy:

Mõned pildid ka:

Pilt

Pilt

Pilt

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: P Dets 24, 2017 1:19
Postitas 9-5LPT
Kuidas teised tonniste omanikud kommenteerivad auto käitumist libedal/lopas? Peabki nii juhitamatu olema? Ja puhtal asfaldil sõidab enamvähem nagu peab?

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: P Dets 24, 2017 4:16
Postitas Riho1231
Mina ei kurdaks, kui on hea rehv, siis püsib teel ka hästi.

Halvema rehviga on nii, et kui hakkab minema, siis läheb. Seda suhteliselt rasket kere ei suuda mõjutada enam ükski jõud (va. need mis teele ette jäävad võibolla), enne kui saabub jälle pidamine.

Viimane kogemus halva rehviga oli umbes aasta tagasi. Maha oli tulnud mingi lörtsi ollus ja kui ühe poole rattad vähe paksema asja sisse takerdusid ja teise poole omadel pidamine ka ära kadus, siis see tonnine oli nagu spinner tee peal kuniks tagurpidi põllule maandus (õnneks kõik jäi terveks ja teele tagasi sõitis omal jõul, sumps oli nats mulda täis :D ).

Ülejäänud kogemused ainult positiivsed.

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: P Dets 24, 2017 17:40
Postitas que
Korraliku rehviga on tonn täielik tank..
9-3 og 16 tolli all.. libeda abiga pole nii stabiilne.
Talveks tonn on minul valik nr 1.. Mul on muidugi 15 tolli rehvid ja, äkki sellest et nõks kitsamad jne

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: E Dets 25, 2017 0:20
Postitas 9-5LPT
que kirjutas:
P Dets 24, 2017 17:40
Korraliku rehviga on tonn täielik tank..
9-3 og 16 tolli all.. libeda abiga pole nii stabiilne.
Talveks tonn on minul valik nr 1.. Mul on muidugi 15 tolli rehvid ja, äkki sellest et nõks kitsamad jne
Sillastendi tahab saada, sai seal ju lahti lastud üksjagu asju, et mootorid ja käigukasti kätte saada..ja Saab sellest tonnisest ka tank tagasi, peale jõule plaanis. :)

Tänud kaasamõtlejatele! :beer:

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: K Dets 27, 2017 11:12
Postitas Cyber
Eks ta alajuhitav on ikka, aga kui arvestad sellega, siis pole probleemi.

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: K Dets 27, 2017 20:41
Postitas 9-5LPT
Cyber kirjutas:
K Dets 27, 2017 11:12
Eks ta alajuhitav on ikka, aga kui arvestad sellega, siis pole probleemi.
Alajuhitavus alajuhitavuseks, praegukonkreetselt polnud see auto üldse juhitav libedal.
Täna käisin sillastendis, oligi kõver, sai korda, homme lähen ülevaatusele.
Üks kiire timelaps video ka auto pesemisest, fookus läks vähe paigast :roll:
https://www.upload.ee/files/7814842/Video.MOV.html
Pilt

Stendist:
Pilt

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: N Dets 28, 2017 17:02
Postitas 9-5LPT
Ülevaatus sai peale, vigadeks olid vana tulekustuti ja lahtine aku, muus osas kõik titi-miti. Kehtib kuni 08.2018, seda seetõttu, et enne oli reg märk 700VLT ja nüüd on 726BVN.
Peale ülevaatust hakkas kobistama stabikas, uued tellitud täispikkuses.
Tellitud veel kõik mootoripadjad ja plokikaanetihend (läheb 9-5 metallist tihend, peab paremini vastu).

LS 265512

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: N Dets 28, 2017 19:43
Postitas caarel
Kui ma ei eksi, siis kas 9-5 tihend vs 9000 tihend polnud 0,6mm vahet kõrguses?

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: R Dets 29, 2017 9:37
Postitas 9-5LPT
caarel kirjutas:
N Dets 28, 2017 19:43
Kui ma ei eksi, siis kas 9-5 tihend vs 9000 tihend polnud 0,6mm vahet kõrguses?
Võimalik, aga nii soovitati teha, kannatab rohkem.

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: N Jaan 11, 2018 17:30
Postitas 9-5LPT
Mu tonnine on müügiks, kuni mulle huvi pakkuv teine Saab müûgis püsib.
Hinna üle arutleme privas, aga orienteeruvalt 2-3k vahele jääb praeguses seisus.

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: P Jaan 14, 2018 22:21
Postitas 9-5LPT
Minu poolt on auto müüdud, eks uus omanik teeb loodetavasti teema ka. Edaspidi liiklen 9-5 Hirschiga, teema tuleb, kui auto maanteeametis arvele saab.

Re: Saab 9000 Aero, 1996, 9-5LPT

Postitatud: P Jaan 14, 2018 23:04
Postitas vvs
Saab, Saab - see Hirsch on tore :drive: