9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kW/170Hj - 1995a. -IFFI-

Vasta
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 15
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj

#1

K Dets 19, 2018 18:25

SAAB 9000 2.0 -16 CS 96kW/131Hj - 1991a. -IFFI-

Tervist! Olen siis ka nüüdsest SAAB-i omanik. Sai loetud päevad tagasi omale soetatud SAAB 9000 CS 2.0 (bensiin, manuaal) 5 käiku, ilma turbota, 96kW / 131 Hv, 1991 aastakäigu isend.

Teie klubiga ma liituda ei saa ja vist ei ole mõtetgi kuna pesitsen soomes. Loodan, et see ei saa takistuseks siin Teiega suhtlemiseks ning oma heade ja kurbade emotsioonide jagamisel.

Esmased kogemused ja emotsioonid on väga positiivsed. Peale müügiplatsil minema sõites sai ettevõetud pisike test sõit u. 1200+ km. Kütusekulu oli u. miski 110l. Kilomeetreid sai korjatud nii linna sõidul kui maanteel, metsas kruusa ja mägistel teedel. Sõidetud sai nii pluss kui miinus kraadides(+5 kuni -14) seega olid tee olud puhtast kuivast asfaldist kuni lumise ja jäise teeni. Sai proovitud põhimõteliselt ära kõik põhilised tee olud selle tripiga.
Kiirustki sain mina isiklikult sellega kätte ~187km/h ja eks langes ka kütuse sirkelgi usinasta allapoole. Loomulikult testisin ka mõstlikuma kiirsut ja umbes nii 100-110km/h sõites maanteel puhtal asfaldil siis seisis küll bensa sirkel suht paigal. Kuna Elektrooniliselt ei saanud seda jälgida siis täpsemaid numbreid ei oska kirjutada.

Sõidumugavus tänu masina raskusele ja suurusele antud klassis oli tõesti mugav ning mõnus. Elnevalt omal olnud autod on paketiautod ja väiksema klassi sedaanid. Kokkuvõtvalt olen üli rahul antud Saab-iga.

Auto ost sai langetatud kiirelt(ei olnud võimalust valida ja finantsiline poolgi polnud eriti kiita antud hetkel) kuna vajadus oli saada nädala alguseks uus liikumis vahend. Avades müügi portaali jäi kohe esimesena kiirel vaatlusel silma antud SAAB ning pikemalt mõtlemata saigi langetatud otsus osta just see. Lihtsalt ta jäi kohe silma ja sisetunne sundis seda ostma.

Selline on siis minu lühikene lugu SAAB-i omanikuks saamisest!

Kuna tegemist vanakesega siis ajahammaski on teinud veidi oma tööd. Visuaalsel vaatlusel rooste poissi küll ei paista. Siin-seal ikka mõni pisike täpike ja spoileriteltki värvi kadunud. (näha piltidelt) Sees pool riivab silma auklik põranda matt, määrdunud hele juhi iste ja taga pagasnikus puruks rebitud polster. Aga õnneks see ei riku sõidu rõõmu.

Tehniliselt poolelt ilmnesid järgmised pisivead mis sammuti ei riku sõidu rõõmu.
Esmalt hakkas kohe esimestel kilomeetritel silma, et ei tööta armatuuris see keskmise küttekulu arvuti, näitab ainult aku laadimist. Loomulikult pole veel jõudnud mõõta kui täpselt seegi näitab aga usun, et see ei valeta! Vastasel juhul poleks ma ilma laadimata nii pikalt sõita.

Püsikiiruse hoidik - ilmselt tuleb välja vahet kang, kuna kangi otsast puudub nupp. Pole veel jõudnud proovida näiteks tikuga sealt pisikesest august seda lülitada.

Ei tööta kaassõitja el. aken(ei avane/sulgu) Ei lähe sossuks mõlemad esimesed istmed.

Siis ilmnes tuledega probleem, Sõidu aeg pimedas lihtsalt lülitusid välja, sikutasin kaugtulede vahetus kangi ja tagasi nad tulid. Mõningad korrad vahetas ta ise automaatselt neid kaug/lähituledeks. Seda kõike tegi ta vastupidi, kui auto tuli vastu vahetas kaugtuledeks ja vastupidi :D Mõnikord kui ültse ära kadusid oli vaja keerata lülitist parktuledele ja tagasi ja siis oli jälle korras.

Kestis see umbes miski tunni aja vältel pärast seda korda pole enam täheldanud seda anomaaliat.

Pärast seda miski teatud aeg süttisid selles autopildiga arvutis tagatulede indikaatorid. Pidasin kinni ja vaatasin kõik töötavad kenasti ja pole probleemi. Ning siis miski ajapärast kustus kogu see auto pilt armatuurilt. Pilt ilmub uuesti ette kui uks on aint lahti ja auto käib aga siis näitab, et kõik on korras ja ei põle ühtegi hoiatus tuld isegi mitte neid tagatule indikaatorit.

Ühesõnaga neile eespool loetletud anomaaliatele olen juba siit foorumist leidnud vastuseid ehk siis antud probleeme on siin juba käsitletud. Eks võtan nädalavahetusel asja ette ja käin antud anomaaliad läbi siin jagatud info põhjal ja eks siis vaatab mis saab tulemuseks.

Loomulikult on igasugu pisi nipet-näpet veel aga need ei mõjuta välimust, sõitmist ja ei riku auto tehnilist poolt.

Selline pisikene jutuke hetkel minu poolt ja eks ma kirjutan lisa kui on midagi rõõmustavat või mis võiks pakkuda ka Teile huvi.

Seniks soovin kõigile mugavat sõidurõõmu ja turvalisi kilomeetreid.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
Viimati muutis IFFI, L Juun 13, 2020 13:33, muudetud 3 korda kokku.
Kasutaja avatar
Ainar
Saabiklubi liige
Postitusi: 378
Liitunud: P Juun 17, 2007 19:18
Asukoht:
Auto: viewtopic.php?f=57&t=19320

#2

K Dets 19, 2018 22:21

Tere tulemast, tonnised on ägedad ja hingega masinad. Mul kaks olnud Griffin V6 ja Anny 2,3. Kui ainult seda roostemuret poleks, võiks täitsa pidada.
heff
Postitusi: 267
Liitunud: T Aug 18, 2015 13:49
Asukoht:
Auto: nissan + klassik

#3

K Dets 19, 2018 22:49

Tonnised on tõesti ägedad, muretuid kilomeetreid!
sigaelmar
Postitusi: 1028
Liitunud: P Okt 31, 2004 23:42
Asukoht:
Auto:

#4

N Dets 20, 2018 12:45

Mul oli ka kunagi tonnine. Ja sellel jamasid ka tuled. Minul oli tulede relee viga ja kui ma õigesti mäletan, siis see on nende tüüpviga.
denczik
Saabiklubi liige
Postitusi: 468
Liitunud: R Mai 18, 2012 2:19
Asukoht:
Auto: AERO9000

#5

N Dets 20, 2018 14:47

Muretuid kilomeetreid! :thumb:

Aga siiski... kuidas nüüd nii juhtus, et tonnisele on klassiku lagi peale pandud ? :D
Everything will be alright t o m o r r o w . . .
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1779
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#6

R Dets 21, 2018 13:26

Koputades kapoti all oleva kaitsmekarbi sees olevat releed, peaks tuled toimima
Sent from my Monte Carlo using B236
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 15
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj

#7

L Dets 29, 2018 14:05

Tuledega hetkel tundub asi korras olevat. Koputasin veidi seda releed seal kaitsmekarbis ja hetkel toimib. Eks tuleb ära vahetada kui mahti saab siis kindlam tunne.

denczik
- mina tõesti ei tea mis katus seal peal on ja ei oska ka vahet teha või vaadata. Mul põhiline, et vihma sisse ei sajaks - olgu või eterniit katus :D Aga milline siis see tegelikuses olema peaks?
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1015
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#8

L Dets 29, 2018 14:06

Ta mõtleb arvatavasti seda, et lae riie ripub. Ei ole see ainult klassiku probleem, tonnistel ka täitsa paljudel sama jama :D
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 15
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj

#9

L Dets 29, 2018 14:37

Ahjaa, see on tegelt lisavarustus, turvapadi :P Samas küsiksin Teilt mõnda kavalat nippi / ideed kuidas fixsata see turvapadi hetkel? Eks tulevikus tuleks lasta kogu tekstiili sisustus uuendada.

Mida rohkem ma temaga sõidan seda rohkem ja rohkem hakkab see auto mulle meeldima :drive: Ostmise ajal oli plaan muretseda nii pooleks aastaks omale ajutine liiklusvahend kuniks ostan bussi ja hiljem edasi müüa see auto aga nüüd nagu enam ei tahaks temast kuidagi loobuda ja peas pöörlevad mõtted vaikselt kõpitseda see kaunitariks ;) Miski võlub selles masinas, eelmised autod olid tõesti lihtsalt autod aga selles autos on miski maagia ;)
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 15
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj

#10

L Juun 13, 2020 12:54

Kunagi kusagil keegi kirjutas või ütles, et kui korra juba oled natuke aega saabi omanud ja sõitnud siis saad PISIKU!!! Ja nii see ongi, peab paika.

Sai miski kuuaega tagasi muretsetud omale järgmine tonnnine. Nüüd on kasutusel 95 aasta 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj Automaat. (pilt avataris)
Mõtlesin ära proovida automaat kasti. See minu elu esimene kogemus automaat kastiga. Tunnistan taas, et olen saanud järgmise pisiku sellenäol nüüd :D

Olen auto kolmas omanik. Lühikene stoori on, et rootsi tehasest läks see otse USAsse ja oli seal 3 aastat Venemaa Aukonsulaadi auto. Sealt siis tuli Soome ning oli kasutusel siin aint ühel omanikul (vanem inimene) ja nüüd olen mina järgmine uus omanik.

Roosteuss on närinud ära esitiibade ääred (see ilmselt tüüp viga) ja teinud veidi auklikuks aga see on kõige väiksem probleem. Muidu on üllatavalt heas seisukorras kuna on olnud kasutusel vanemal inimesel ja hooldusraamat on pungil täis ning mootor pole risuks aetud.

Nähes mis mugavused on sinna topitud siis kujutan ette aastat 95 mis limusiin see olla võis. Loomulikult tänapäevastega ei anna seda luksust võrrelda kuid siiski on mugav ja kõik vajalikud lisa on olemas.

Eks tuleb see roosteuss välja ajada ning tiba siit sealt veidi kohendada ja värskendada ning usun julgelt, et naudin seda julgelt mitmeid aastaid veel.

Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2128
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#11

P Juun 14, 2020 0:22

Kena näha, et CDE foorumisse ilmus, nii vähe kui neid veel liikumas näebki. Omalt poolt tean julgustada, et sõidan ka ise 97. aasta isendiga juba 15 aastat ja kindlasti mõnda aega veel, kuniks roosteuss võitu saab. Esitiibade vahetus oli vältimatu, sest kui miski väga rooste lähevad, siis just need. Lõpuks ka uste alumised servad ja tagatiivad, aga see pole katastroof ja lõppkiirust ei mõjuta. Ja muidugi...125kW-st alustasin ka ise, nüüd pisut rohkem, SAAB peab vajadusel ka natuke nobedamalt liikuma, arvan ma ja auto ei pea tingimata olema Aero.
Toredaid kilomeetreid, limusiin see tõesti on!
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 15
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj

#12

P Juun 14, 2020 10:04

Ma just seda isegi imestasin, et ukse ääred ja tagatiivad on täiesti ok veel. Ennem ostu tegin veidi eeltööd kus mainiti ka just neid kohti. Esitiivad nägin juba müügi kuulutuses, et on auklikud (need pildid ongi müügi kuulutusest) ning see ei mõjutanud ostu, olin sellega leppinud. Suurem huvi just oligi mis seisukorras on uksed ja tagatiivad.

Peagi lähevad tiivad vahetusse/värvimisse ja klaasid toonimisse (peale esiklaasi kõik) siis teeb veel läbi täis hoolduse ja siis võib taas uhada mitusadatuhat muretult. Hetkel 391600km laual mis ongi enamvähem paras aeg teha suurhooldus. Loomulikult on eelnevalt tehtud ka regulaarsed hooldused seega kalliks ei tohiks see enam minna. ;)

Põhimõteliselt võeti nina eest ära 147kw / 195hj ....eks natsa kraapis hinge mingi aega aga olen ikkagi rahul olemas olevaga. Minekut on ja jalgu ei :drive:
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1735
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-3 Aero XWD
Kontakt:

#13

P Juun 14, 2020 16:48

Omasin ka 1995 aasta 9000 CDE Griffin mudelit. CDE on tõesti soliidse inimese auto soliidselt sõitmiseks. Mina ehk paigaldaks nahksisu aga jõudu selle autoga.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 15
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CDE Eco-Power 125kw 170hj

#14

P Juun 14, 2020 20:32

To mis nina eest ära läks oli nahk sisuga...aga plaanis jõudumööda sellesse paigutada....nokitsemist saab sellega olema ;)
Vasta