Saab 9000 CSE, 1997, 2.3t 165kW, ottosmoke

ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#1

K Nov 25, 2020 11:14

Tere

Mudelivahetus sai edukalt teostatud: 9-5 Aero rändas Soome ja 9000 rändas Türilt Tallinnasse.

Esmamulje on vinge. Vajab muidugi harjumist, kuna tunda on, et need kaks on ikka erineva ajastu masinad. 9-5 kokpitist tonnisesse oli üleminek nagu rekka rooli taha.
Auto ise on visuaalselt igati sile. Anniversary varustus. Ka tehnilise poole pealt hetkel on silma jäänud vaid see, et mootori temp näidik ei taha päris keskele tõusta, vaid jõlgub seal kolmandiku peal. Ja kütusenäidik varieerub kah u 5 liitri kaupa siia-sinna :D Masinat on softiga aidatud 170kW peale, edasi liigub täitsa mõnusalt. Automaatkast.

Hetkeplaan on temp näidiku asjaga tegeleda ning siis talv mööda saata.
Kevade saabudes juba saab mõelda lahedale ajastukohasele veljele ja vedrustusele. Ei saa ma ilma madalduse ja kauni laia veljeta.

Paar esmast pilti kah:

2020-11-25-103308897.jpg
2020-11-25-103308897.jpg (603.38 KiB) Vaadatud 10182 korda
2020-11-25-103322071.jpg
2020-11-25-103322071.jpg (877.72 KiB) Vaadatud 10182 korda
Viimati muutis ottosmoke, K Okt 18, 2023 17:12, muudetud 1 kord kokku.
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#2

K Nov 25, 2020 11:48

Temperatuuri näidik vist näitab kõikidel tonnistel selliselt
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#3

K Nov 25, 2020 13:19

viewtopic.php?p=17033#p17033 Seal on temp-seieri hingeelu lahatud. Ehk siis seier "väsib" lihtsalt ajaga ära.
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#4

K Nov 25, 2020 13:58

Vahi, sain targemaks. Tänud!
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#5

K Nov 25, 2020 15:58

Tonnised on ikka üle prahi! Kena masin! :notworthy:
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
chrismil
Postitusi: 362
Liitunud: P Okt 06, 2013 13:51
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 9³ Aero 154KW
Kontakt:

#6

K Nov 25, 2020 17:21

Ilus!
www.madalvee.com
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#7

N Nov 26, 2020 13:34

Jääme huviga velge ja madaldust ootama :love:
Everyday Regular SAAB guy!
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#8

N Nov 26, 2020 15:21

Mis vedrustus plaanis on?
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#9

N Nov 26, 2020 15:51

saabu14jr kirjutas:
N Nov 26, 2020 15:21
Mis vedrustus plaanis on?
Polegi veel niimoodi researchi jõudnud teha. Soovitused väga oodatud. Aga 30mm madaldust tundub, et võiks olla miinimum.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#10

N Nov 26, 2020 15:56

Hetkel kõige kättesaadavam eestis on lesjöforsi madaldus(standard vedrustuse madaldus 40mm, aerol ca 30) kuid kogemus näitab, et nemde tagumistele vedrudele võib kohe lisapuksid vahele panna.
Naga
Postitusi: 5
Liitunud: L Juul 04, 2020 12:08
Asukoht: Tallinn
Auto:

#11

N Dets 10, 2020 7:57

Lesjöforsi vedru saaks suht kiirelt kätte. Kui huvi võin aidata välja ajada.

Lesjöforsi vedruga on see et tuleks kindlasti siis puksid vahele panna.
Endil on 2 puksi lausa per vedru + amort on keeratud kõige jäigema peale.
Siis sai paika selle, kui rahvas peal ei hõõru koobast ega ratas ei ole peidus koopas.


Ilus masin.
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#12

N Dets 10, 2020 10:31

Kunagi oli otsituim Eibach, aga too neid enam ei tooda ja ka viimsed laojäägid on maamunalt kadunud. Aga Maptun, Abbott Racing, H&R, kindlasti veel mõned...
One who does precision guess work based on unreliable data provided by those of questionable knowledge.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#13

N Dets 10, 2020 20:38

Tänud soovituste eest! Hetkel aga hoopis nii, et sai tellitud selline variant:
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/sa ... _35mm.html

Ees -45mm ja taga -35mm. Eks saab siis näha, mis nad endast kujutavad. Aga enne kevadet ei hakka alla kruttima.
Koos vedrudega tellisin ka hallid suunad külgedele. Ning kui kellelgi peaks leiduma esivõresse "turbo" märki, võib pakkuda! Samuti korralikke Saabi embleeme nii ette kui taha.

Muidu üldiselt hakkab masin vaikselt nö omaks saama. Nipet-näpet ikka leidub asju mida timmida, aga üldiselt kena ja korralik ning saab edukalt igapäevasõidud tehtud. Natuke isegi kahju temaga talvele vastu minna. Aga usun, et see ka viimane talv, mida see masin näeb. Järgmine aasta juba hoiustab kuskil.
Üks harjumatu asi on see, et salong ei hoia sooja üldse. Pargin sooja auto poeskäigu ajaks ära ja tagasitulles on salongis jälle külm. Kas see ongi tonnise eripära või pigem paneb soe plehku kuskilt väsinud tihendite vahelt? :D

Ning katsetasin kollaseid udukaid - see on vist suht love/hate teema, aga minu arust sobib päris hästi.

2020-12-07-012340153small.jpg
2020-12-07-012340153small.jpg (805 KiB) Vaadatud 9620 korda
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#14

N Dets 10, 2020 22:03

Kollased udukad sobivad! Turbo märgi iluvõrele saad tellida siit: https://saabicons.com/
Talvele vastu minnes tasuks esitiibadele roostetõrje teha, tiivakaare liist maha ja siis ainetega kokku mökerdada, logari alt sama teema. Tonnine kannatab talve hästi kui korrosioonitõrje hästi tehtud. Ukseluku mehhanismid võivad jukerdada külmade ilmadega. Korduvalt olen pidanud tagumist ust turvavööga kinni siduma :D
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#15

L Jaan 02, 2021 15:24

Vahepeal sai auto omale olulisi uuendusi, nimelt "turbo" märgi (+20kW) ja hallid suunakad külgedele (+5kW).
Hea uudis on ka see, et veljed jõudsid kohale. Halb uudis on see, et tulid valet värvi ja vale auguvalemiga veljed. Tuli välja, et tarnijal oli veebipoes toote kohta vale info üleval ja õige valemiga neid velgi polegi olemas. Õnneks olen juba alternatiivi välja vaadanud ja jääb oodata vaid raha tagastust.

turbo.jpg
turbo.jpg (512.17 KiB) Vaadatud 9441 korda
buss.jpg
buss.jpg (592.62 KiB) Vaadatud 9441 korda


Ja loodan et uued veljed (ja kevad) tulevad kiiresti, sest praegu see vaatepilt on ikka üsna mannetu:

koobas.jpg
koobas.jpg (311.02 KiB) Vaadatud 9441 korda
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#16

N Jaan 21, 2021 16:08

Hiljuti sai kuskilt tagumise püti kandist metall otsa ja hakkas kostuma võimsat plärinat.
Selle parandamiseks läks alla 3-tolline JT cat-back, roostevaba. Minu üllatuseks on väga vaoshoitud häälega. Vaadates YouTube videosid jäi mulje, et tegu on rohkem pläriseva süsteemiga. Aga mulle see pigem madal jorin sobibki paremini.

Ka see ost sai tehtud KL-Racingust:
https://shop.klracing.se/sv/artiklar/3- ... fritt.html
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#17

K Veebr 03, 2021 14:26

Üks vahva uudis ja üks mitte nii vahva uudis.
Alustame mitte-vahvast, nimelt on tekkinud mootorisse mingi tiks, mis seni on ilmnenud ainult sooja mootoriga. Korra isegi sooja auto kõrval kuulatades tundus, et jäi mõneks ajaks vait, ja siis ilmus taas. Eriti selgelt kostub see kinnise kapotiga. Lahtise kapotiga on üsna raske seda heli eristada, vähemalt minu amatöörikõrvale. Tuleb kõrvalistujapoolsest otsast. Lasen üle vaadata.

Aga minu jaoks hulka vahvam teema on see, et lõpuks õiged veljed käes.

rant.jpg
rant.jpg (672.3 KiB) Vaadatud 8796 korda
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#18

K Veebr 03, 2021 17:50

ottosmoke kirjutas:
K Veebr 03, 2021 14:26
Üks vahva uudis ja üks mitte nii vahva uudis.
Alustame mitte-vahvast, nimelt on tekkinud mootorisse mingi tiks, mis seni on ilmnenud ainult sooja mootoriga. Korra isegi sooja auto kõrval kuulatades tundus, et jäi mõneks ajaks vait, ja siis ilmus taas. Eriti selgelt kostub see kinnise kapotiga. Lahtise kapotiga on üsna raske seda heli eristada, vähemalt minu amatöörikõrvale. Tuleb kõrvalistujapoolsest otsast. Lasen üle vaadata.

Aga minu jaoks hulka vahvam teema on see, et lõpuks õiged veljed käes.
Ma ei tea kas sellel masinal on too tükk samas kohas aga seda "tiksu" teeb näiteks minu 9-5-l EVAP purge valve e paagituulutuse solenoid.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#19

K Veebr 03, 2021 19:00

wilddog kirjutas:
K Veebr 03, 2021 17:50
Ma ei tea kas sellel masinal on too tükk samas kohas aga seda "tiksu" teeb näiteks minu 9-5-l EVAP purge valve e paagituulutuse solenoid.
Tänud vihje eest. Homme valges otsin selle klapi üles. Väljamaa foorumist leidsin asjakohase postituse, käis küll vist NG900 kohta, aga väga täpne kirjeldus minu olukorrale:

The purge valve is only in use when the engine is warmed up, it takes about 5-10 minutes of driving before the engine is warmed up enough. The purge valve cycles at a constant rate, about 4x per second, independent of the engine rpm, while driving or at idle. The clicking can be heard clearly if you put your ear against the right-hand-side fender, just above the wheel, and sometimes inside the car, coming from behind the glove compartment. With the hood open, engine sounds may drown out the clicking.
wilddog
Juhtkoer
Postitusi: 1886
Liitunud: P Nov 20, 2005 18:56
Asukoht:
Auto: 9-5 Aero MY04 MT Sedaan, 9-3 Viggen MY00, NG900 2.0T SE MT MY95, Mannerg 771

#20

K Veebr 03, 2021 19:26

ottosmoke kirjutas:
K Veebr 03, 2021 19:00
wilddog kirjutas:
K Veebr 03, 2021 17:50
Ma ei tea kas sellel masinal on too tükk samas kohas aga seda "tiksu" teeb näiteks minu 9-5-l EVAP purge valve e paagituulutuse solenoid.
Tänud vihje eest. Homme valges otsin selle klapi üles. Väljamaa foorumist leidsin asjakohase postituse, käis küll vist NG900 kohta, aga väga täpne kirjeldus minu olukorrale:

The purge valve is only in use when the engine is warmed up, it takes about 5-10 minutes of driving before the engine is warmed up enough. The purge valve cycles at a constant rate, about 4x per second, independent of the engine rpm, while driving or at idle. The clicking can be heard clearly if you put your ear against the right-hand-side fender, just above the wheel, and sometimes inside the car, coming from behind the glove compartment. With the hood open, engine sounds may drown out the clicking.
Seesama jah, ma alul mõtlesin, et kõva miinusega on hüdrotõukurid hommikul kuival. Samas varem pole seda häält mul teinud. Normaalne see ei ole, sest see on ikka päris vali heli ja varem 3a jooksul pole seda kuulnud.
Capture.PNG
Capture.PNG (161.54 KiB) Vaadatud 8725 korda
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#21

T Mär 02, 2021 19:18

Täna sai tehtud õlivahetus ja asendatud mõningaid pudinaid veermikus koos sillaregulliga. Töid teostas AAP Auto.
Auto kätte saadud, tekkis spontaanne mõte käia kohe ka ülevaatusel ära. Pool tundi hiljem väljus tonnine ÜV-lt puhta lehega :drive:

Vahepeal sai veel hangitud uutele velgedele rehvid, velgede tsentreerimisrõngad peaks ka peagi jõudma. Samuti kapslitele Saab Scania kleepsud. Järgmine samm on selgitada täpsemalt välja kuidas uued rattad alla istuvad ning kas ja kui pakse flantse vaja läheb. Seejärel madaldusvedrud ka külge kruttida ja võib suvele vastu minna.
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#22

N Apr 01, 2021 19:54

Sai veljed alla. Flantsid ja kapslid saab vast järgmine nädal külge. Taga läks hetkel ilma flantsita ikka väga napikaks, aga kerge sättimisega sai niimoodi paika, et saab veereda kuni flantsid kätte saab :) Kapsli kleepsud tellisin ebay-st ja kvaliteet üllatas vägagi positiivselt.
Veljed 17x8,5 ET30, rehv Kormoran UHP 225/45. Püüab madaldusvedrud ka üsna pea ära paigaldada. Siis peaks päris hea saama. Ja summutit natuke ülespoole sättima, et ei ripuks nii all.

1.jpg
1.jpg (376.51 KiB) Vaadatud 8112 korda
2.jpg
2.jpg (622.52 KiB) Vaadatud 8112 korda
3.jpg
3.jpg (240.5 KiB) Vaadatud 8112 korda
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#23

N Apr 01, 2021 22:14

Klerpsud on tõesti väga hea kvaliteediga! Madaldusega hakkab praeguses olekus ratas üpris kindlalt vastu tiivaääre plasti hõõruma võimalik, et pead seda veidi trimmima
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#24

R Apr 16, 2021 23:21

Saaga jätkub. Nüüd siis kõik senised 4 Saabi oma laksud kätte saanud. Esimene 9-5 kohtus kitsega 90km/h. Teine 9-5, Aero, sõideti Tatari tänaval mahakandmisele. Eelmisel 9-5 Aerol sõideti tagatiib katki, õnneks oli aus inimene ja jättis kontaktinfo. Ja täna siis Roccas poes ollas helistas "Hädaabinumber" ja paluti parklasse minna. No ei ole meeldiv kõne mida vastu võtta. Eriti kui sai auto veel meelega keset laia lagedat platsi pargitud.
Vähemalt ka seekord oli tegu mõistliku inimesega, kes oskas lugu pidada omaniku jaoks tähtsast masinast ja saime jutule. Kahju pole suur, aga siiski üleliigne vaev ees ootamas, ja seda enam et tegu ainsa igapäevamasinaga.

perkele.jpg
perkele.jpg (946.89 KiB) Vaadatud 7834 korda
ottosmoke
Postitusi: 99
Liitunud: K Juul 04, 2018 12:07
Asukoht: Tallinn
Auto: 1997 9000 CSE 165 kW, 2004 9-5 Aero Hirsch 205 kW

#25

T Apr 27, 2021 19:09

Madaldus all. Eest võiks tiba veel alla vajuda rohkem. Lisaks üks uus piduritule pirn ja parem esimene šarniir.
Ei ole head ilma halvata, ehk nüüd on tekkinud kiirendusel puterdus. Just möödasõidu kiirusel kiirendamisel, on mõned korrad teinud kergemat sorti puterdust ja ühe korra ka kõvema paugu nagu oleks fuel cut. Taas uus ülesanne :D
9000.jpg
9000.jpg (552.72 KiB) Vaadatud 7710 korda
9001.jpg
9001.jpg (893.51 KiB) Vaadatud 7710 korda
Vasta