9000 CD 2.3 260kw 350hj -IFFI-

Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#1

K Aug 18, 2021 20:10

Sai mõni päev tagasi omale ostetud vana-uus "loom" lisaks teisele tagasihoidlikumale (mis hetkel avataris kirjas). Originaalis on tegemist Saab 9000 CD 1990 aasta masinaga. Aastal 2005 ehitati auto ümber präegusesse piltidel nähtavatesse seisu/oleku.
Ametlikud tehnilised registris olevad andmed on 147kw ja 200 hj tegelikuses on "loomal" 260kw ja 350hj Paar päeva olen natsa seda jõudnud testida ning tulemusena võib öelda, et jalgu ei jää ning möödasõite teha on nauding :) Tippkiirust ei oska öelda kuna spidokal on aint 200km/h kuid trassi peal testisin nii öelda möödasõitu. Kiirusel 90km/h alustasin möödasõitu ja vajutasin omast arust natsa gaasi kui märkasin äkki, et spidokal on juba 170km/h Kuna gaasipedaalil oli ruumi veel minna siis raijusin sisse 5 käigu ja vajutasin pedaali vasta põhja...no läks küll aga kui palju, ei tea, kiiruse seier oli 200s kinni. Eks miski aeg tuleb käia kusagil ära testimas see õige kiiruse number.

Kuna auto on suuremas osas ümber ehitatud algsest originaalist siis tutvumist ja uurimist mul jagub veel pikaks ajaks. Nimelt on salongis erinevaid nuppe ja lüliteid ja üks näidik (ukse juures armatuuri peal vasakul) millest pole õrna aimugi. Antud auto omanik on ise kahjuks lahkunud meie seast 2 aastat tagasi ja naisterahvas kes müüs polnud õrna aimugi lisa infost. Teada olen saanud hetkeks töökoja kus toimus auto ümber ehitus ja loodan sealt saada miskit lisa infot.

Isiklikult olen ise ülimalt rahul antud autoga ;) Kuna autol on natukene vanust ikkagi siis terasel vaatlemisel on ikka siit-sealt veidi ilu-rooste pisivigu mis hakkavad vaikselt ennast näitama. Momendil on ka esmane suurim probleem muusika heli puudumisel. Raadio, CD kõik töötavad kui vaadata ekraanilt aga kõlaritest ei tule piuksugi. Esmasel kiirel uurimisel tundub, et vool ei jõua pagasiis olevasse võimu.

Selline "loom" siis on taas päästetud kui nii võib öelda :beer:

PiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPiltPilt
Viimati muutis IFFI, E Aug 23, 2021 19:38, muudetud 1 kord kokku.
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
9-5LPT
Postitusi: 1227
Liitunud: P Apr 29, 2012 14:45
Asukoht: Tartu
Auto: 9-5NG Aero, 2.0 TTid XWD

#2

K Aug 18, 2021 20:18

Kúll on kaunis! Wazega vōi møne muu navi äpiga saad ka kiirusest aimu hästi..
Kogenud Aeronaut. :drive:
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#3

K Aug 18, 2021 20:29

Kere paistab olema originaal Air Flow, "vana ninaga" CD jaoks on selliste leidmine äärmiselt haruldane. Piilaris on ilmselt turbo rõhukell, spidokas paistab non-turbo olema. Palju on vaeva küll nähtud, riidesisu on uueks tehtud, ilmselt käsitöö. Tagatuled on uuema omad, luugi peal pole siiski. Ilus asi, keegi on seda autot ikka easte armastanud.
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#4

K Aug 18, 2021 20:41

Sisu peaks olema eestlaste kätetöö, vist oli sadulsepp.ee kes reklaamis tehtud tööde all seda autot.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#5

K Aug 18, 2021 22:09

9-5LPT kirjutas:
K Aug 18, 2021 20:18
Kúll on kaunis! Wazega vōi møne muu navi äpiga saad ka kiirusest aimu hästi..
Tänks, kaunis on ta tõesti! Ila jookseb siiani veel omal ;) See välimus ja sisu mind müügikuulutuses ära võluski koheselt. Ei saanud enam öösitigi magada, pidin selle auto omale saama iga hinna eest. Järgmine päev kui ma olin auto kinnipannud ja öelnud, et 100% ostan selle siis järgmine päev oli pakutud 300€ rohkem kui oli alghind :D Õnneks naisterahvas ei müünud seda neile. Müügikuulutuses oli ka mainitud, et nii öelda rehvipõletajatel paluks mitte ühendust võtta, ju ma oma juttuga suutsin ta veenda minule müüa :D Aga jah see navi äppiga mõõtmine on ju lihtsamaist lihtsaim. Ju olin tohutute emotsioonide laksu all siis ja polnud reaalsuse taju. Aga kui olen teada saanud uued tulemused siis informeerin ka teile.

tonnine kirjutas:
K Aug 18, 2021 20:29
Kere paistab olema originaal Air Flow, "vana ninaga" CD jaoks on selliste leidmine äärmiselt haruldane. Piilaris on ilmselt turbo rõhukell, spidokas paistab non-turbo olema. Palju on vaeva küll nähtud, riidesisu on uueks tehtud, ilmselt käsitöö. Tagatuled on uuema omad, luugi peal pole siiski. Ilus asi, keegi on seda autot ikka easte armastanud.
Tänud info eest, saan ka ise järjest rohkem targemaks, olen ju alles täiesti amatöör sellel saabisti alal. Seda turbo rõhu lugejaks kahtlustasin ka ise. Mida tähendab NON-TURBO spidokas? Vaeva on sellega tõesti palju nähtud. Sisu on täiesti käsitöö ja nahk. Piilarid ja katuski on selline pool nahalaadne toode, ei ole kangas. Tagatuled on samad mis mu teisel CD-l on ja sellel siin puuduvad need pagassi peal tuled. Nonii nagu naine rääkis siis see auto oli olnud tal naine number 2 ehk siis jagas aega mõlemi vahel 50/50 :D
saabu14jr kirjutas:
K Aug 18, 2021 20:41
Sisu peaks olema eestlaste kätetöö, vist oli sadulsepp.ee kes reklaamis tehtud tööde all seda autot.
Väga huvitav info see sadulsepp.ee, ma ei oska selle kohta muud öelda kui nagu eespool mainisin, et kõik on käsitöö ja miks mitte ei või see sadulsepa käsi ka mängus olla. Sellel lingil on see töökoda kus seda autot ehitati https://pro-carservice.com/index.php/autogalleria/ Seal on ka näha antud autost pilte 2005 aastal. Avastasin ka, et hetkel puudub mul selline esieluvõre ja taga 2x summuti toru nagu peale ümberehitust on olnud. Omale isiklikult meeldib see esialgne võre ja sumpsid palju rohkem. Ilmselt tuleb need 2 asja taastada nüüd ise :D
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutaja avatar
tonnine
Postitusi: 50
Liitunud: E Juun 01, 2020 16:06
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 CD

#6

K Aug 18, 2021 22:28

IFFI kirjutas:
K Aug 18, 2021 22:09


Tänud info eest, saan ka ise järjest rohkem targemaks, olen ju alles täiesti amatöör sellel saabisti alal. Seda turbo rõhu lugejaks kahtlustasin ka ise. Mida tähendab NON-TURBO spidokas? Vaeva on sellega tõesti palju nähtud. Sisu on täiesti käsitöö ja nahk. Piilarid ja katuski on selline pool nahalaadne toode, ei ole kangas. Tagatuled on samad mis mu teisel CD-l on ja sellel siin puuduvad need pagassi peal tuled. Nonii nagu naine rääkis siis see auto oli olnud tal naine number 2 ehk siis jagas aega mõlemi vahel 50/50 :D
Non turbo spidokas on ilma selle turbo/apc näiduta, su teisel autol on see ilmselt olemas..

Pilt

Tagatuled on jah, uuema omad - vanemal on seal "triipe" rohkem, luugi peal ei peagi olema.

Pilt

Samas on kogu armatuur ikka vanema oma, uuemal on ohutulede nupp keset nägu, sellel peaks rooli taga olema. Mis mulle silma jääb, et see on just sama aja auto ila kliimata - kui sa kunagi viitsid, tee mulle pilti, mismoodi sul salongifilter välja näeb. Ma endaomal ei saa seda kuidagi mingisse "asendisse", võimalik, et on kliimaga versiooni oma ja seetõttu ei istu mulle eriti.
Kui sa summuteid ehitama hakkad, siis on mul sulle üks Audi oma pakkuda, mis kunagi üle jäi - MTM cat-back. Kuri asi :D
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2273
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#7

N Aug 19, 2021 13:41

Kurat, see on vägev!!! Sellise ostaks endalegi...
vmaster
Saabiklubi liige
Postitusi: 1967
Liitunud: L Dets 30, 2006 18:29
Asukoht: Tallinn, Lasnamäe
Auto: Saab 9-5NG Aero XWD
Kontakt:

#8

N Aug 19, 2021 16:32

NO FEAR kirjutas:
N Aug 19, 2021 13:41
Kurat, see on vägev!!! Sellise ostaks endalegi...
Sul on airflow kitiga tonnine olemas. Miks mitte alustada projektiga.... :)

Vaeva on selle autoga nähtud küll. Sisu on harjumatu. Helitehnika pool oleks nagu pooleli jäänud.
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2273
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht: Mulkland
Auto: päris mitu...

#9

N Aug 19, 2021 23:41

Ma ostin just ivometsa käest ühe tonnise, vaja vaid asjad ümber laduda...aga no see siin on lausa püssikuul ju...no eks igal autol ole omad kiiksud aga krt, mulle meeldib tonnine. Tegelt ka! Kui maha tahad müüma hakata, müü mulgile... ;-)
siims
Postitusi: 34
Liitunud: P Apr 13, 2014 18:24
Asukoht:
Auto: 9000 CSE 2.3T

#10

R Aug 20, 2021 8:14

Mega cool välimus. Eraldi turpsi näidik juba olemas siis polegi lugu, et seda kellaplokis pole. Päris korralik samm edasi võrreldes esimese tonnisega.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#11

R Aug 20, 2021 18:19

tonnine kirjutas:
K Aug 18, 2021 22:28

Non turbo spidokas on ilma selle turbo/apc näiduta, su teisel autol on see ilmselt olemas..

Pilt

Samas on kogu armatuur ikka vanema oma, uuemal on ohutulede nupp keset nägu, sellel peaks rooli taga olema. Mis mulle silma jääb, et see on just sama aja auto ila kliimata - kui sa kunagi viitsid, tee mulle pilti, mismoodi sul salongifilter välja näeb. Ma endaomal ei saa seda kuidagi mingisse "asendisse", võimalik, et on kliimaga versiooni oma ja seetõttu ei istu mulle eriti.
Kui sa summuteid ehitama hakkad, siis on mul sulle üks Audi oma pakkuda, mis kunagi üle jäi - MTM cat-back. Kuri asi :D
Ei ole teisel ka seda turbo näidikut ...
Pilt

Armatuuri vaatasin ka ise ja esmalt arvasin, et on ka ümberehitatud kuna seal igasugu erinevaid nuppe, andureid ja webasto lisatud. Miskid kaks nuppu ja üks andur on veel raadio all sahtlis + kaks nuppu on käigukangi juures üks on punase kattega kaetud nagu filmides nähtud miski analoog Nitro või ülilennuki turbona :D Eks ma nädalavahetusel teen ise ka mõningaid lisa pilte veel juurde eks pistan siis siia ka mõistatamiseks neid :D Teen kindlasti tollest salongifiltrist ka pildi sulle. Maha ma seda kohe kindlasti mitte ei taha kunagi müüa, suren koos selle autoga. See mu esimene ja ka ilmselt viimane selline "loom" on. Unistus oleks veel 96-te ka omada :D

NO FEAR kirjutas:
N Aug 19, 2021 13:41
Kurat, see on vägev!!! Sellise ostaks endalegi...
Tänks, mulle omale meeldib ka jubedalt, isegi ilma selle jõhkra mootorita ;)
NO FEAR kirjutas:
N Aug 19, 2021 23:41
...aga no see siin on lausa püssikuul ju...no eks igal autol ole omad kiiksud aga krt, mulle meeldib tonnine. Tegelt ka! Kui maha tahad müüma hakata, müü mulgile... ;-)
Mulle omalegi jubedalt meeldivad just nood tonnised, muud eriti ei ajagi nii kõvaks kui just tonnine ;) Müümise kohta kirjutasin just eespool :D
siims kirjutas:
R Aug 20, 2021 8:14
Mega cool välimus. Eraldi turpsi näidik juba olemas siis polegi lugu, et seda kellaplokis pole. Päris korralik samm edasi võrreldes esimese tonnisega.
Tänks ;) no kui esimene oli 96kw ja teine on mul 125kw siis tõesti päris mehine samm edasi ;) ...kui see TRUPSIKU NÄIDIK on see piilariküljes siis küsiksin, et kuidas see töötab. Pole tavalisel sõidul küll tähelepannud, et see seal liiguks, a põhjagaasiga polnud aega ringi vahtida mis to seal teeb, roolimsiega on siis piisavalt see aeg tegemist :P :P Mõtlen siis, et kas see hakkab tööle teatud pööretel? Turbo võtab järgi nii umbes 3500 pöördel ilmselt sest siis hakkab asi käest kakkuma ja muutub lennukiks ja on kuulda kuidas imetakse õhku, eriti veel kui käike vahetada...Pole sellel hetkel seda näidikut jälginud. Esimese käiguga on 7000 pööret sekundi kahega ja siis hakkab kohe "üle röökima" ning tuleb ime kiirelt lükata teine ja nõksu ajapärast kohe kolmas... Ehk siis 1-2 käiguga läheb ruttu 7000 pöördele... a mis to näidik teeb pole olnud mahti jälgida :D
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#12

E Aug 23, 2021 17:59

tonnine kirjutas:
K Aug 18, 2021 22:28
Mis mulle silma jääb, et see on just sama aja auto ila kliimata - kui sa kunagi viitsid, tee mulle pilti, mismoodi sul salongifilter välja näeb. Ma endaomal ei saa seda kuidagi mingisse "asendisse", võimalik, et on kliimaga versiooni oma ja seetõttu ei istu mulle eriti.
Jõudsin siis lõpuks mõne klõpus teha salongi filtrist :head: ...vähemasti nägin nüüd ka ise mis minu omal seal toimub, sai kaks peaotait kuuseokakid sealt põhjast välja kraabitud ...filter röögib ka vahetust jubedalt :oops:

PiltPiltPiltPilt
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#13

T Aug 24, 2021 6:22

Pistan pildi teile mõistatamiseks. Mida võiks olla teie meelest nende nuppude 1-2-3-4 tähendused/vajalikus? Proovinud järgi kuid pole nende mõju veel tunda saanud. Hetkel ise pakun välja, et nupud 1 ja 2 võivad olla seotud makiga kuna seal kõrval see must on mikrofoon häälkäsklustele ja telefoni tarbeks.

Nupud 3 ja 4 on siiani müstika??? TurboBoost üle sildade hüppamiseks need igaljuhul ei ole :lol: :lol: :lol:

Pilt
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#14

T Aug 24, 2021 7:00

Kas 3 ja 4 lülitil on juhe taga? Äkki on nitro plaanis olnud :)
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14285
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#15

T Aug 24, 2021 8:10

Ega sa enne teada saa, kui küüneviha sisse ajad..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
SoS
Saabiklubi liige
Postitusi: 880
Liitunud: L Nov 19, 2005 12:00
Asukoht: Tapa
Auto: 9-5TiD, 9-5Griffin, 9-5Aero, 9000Aero, 900 T16
Kontakt:

#16

T Aug 24, 2021 9:36

Kas mootoriruumis aku ees olev "võõras" vedelikupaak ei pruugi olla vesi/metaanjahutus intercoolerile? ja need nupukesed, selle aktiveerimiseks??
...SAABipõletaja... 96->900OG->9-3OG->900NG Cabrio->...->9-5SE->... ->9000CSE-> 9-5TiD->900 T16 MY92 + 9000Aero + 9-5Griffin + 9-5TiD + 9-5 Aero
Oman Tech2, et veakoode lugeda/kustutada, M: SAAB 9000 Aero MY97 Säilita metsa
saabu14jr
Saabiklubi liige
Postitusi: 1196
Liitunud: P Apr 22, 2007 9:48
Asukoht:
Auto:

#17

T Aug 24, 2021 10:55

SoS kirjutas:
T Aug 24, 2021 9:36
Kas mootoriruumis aku ees olev "võõras" vedelikupaak ei pruugi olla vesi/metaanjahutus intercoolerile? ja need nupukesed, selle aktiveerimiseks??
see on vanadel tonnistel klaasipesu paak
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#18

T Aug 24, 2021 18:56

Nonii, lõpuks müstika lahenes kui sain infot inimeselt kes aitas seda autot ehitada.

1 nupp - vajutades saadab see autoasukoha. Hetkel veel täpselt ei tea kuhu või kus selle info kätte saab. Selleks on vaja lisada SIM kaart kuhugile seadmesse. Kas samasse makki või siis autol peal olevasse HORNET türvasüsteemi seadmesse. Eks seda jõuan veel uurida.

2 nupp - on veel hetkeks jäänud saladuseks, ei osanud ega mäletanud see inimene ka kes oli auto ehituse juures. Jääb tuleviku omale uurmiseks, tuleb hakata mööda juhet ronima :D

3 nupp - on 2 turbo rõhu vahel valimiseks ehk siis saab sõita kahe erineva turbo rõhuga. Minu jaoks on see kõik täiesti arusaamatu maailm taas mid tähendab need kaks erinevat turbo rõhku... Ühe rõhuga sõidan teistest mööda ja teisega hüppan üle jõe :lol: :lol: :lol: :lol:

4 nupp - on auto eemalt käivitamise süstemi välja lülitamise nupp. Soomes ei tohi sellist süsteemi kasutada ja selle nupuga lülitatakse see süsteem ennem ülevaatust välja. Nagu eespool mainisin on autol peal HORNET turvasüsteem ja see sisaldab eneses sellist võimalust, et oleks võimalik auto eemalt (puldist) käivitada. Seda ma ka ise vaatasin ja imestasin mis kuramuse ime pult sellel autol on ja miks autol uksed ise vahel lukku lähevad teatud aja möödudes ;) Õnneks olen igakord võtnud võtmed eest ning olemas on ka tagavara võtmed.


Mina tänan kõiki kaasa mõtlejaid :beer:
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
minaindrek
Saabiklubi liige
Postitusi: 79
Liitunud: L Apr 27, 2013 10:56
Asukoht: Tartu
Auto: 9000/9-5/9-3

#19

T Aug 24, 2021 19:43

no vot. siis ikkagi oli Turbo Boost! :head:
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#20

K Aug 25, 2021 9:37

IFFI kirjutas:
T Aug 24, 2021 18:56

3 nupp - on 2 turbo rõhu vahel valimiseks ehk siis saab sõita kahe erineva turbo rõhuga. Minu jaoks on see kõik täiesti arusaamatu maailm taas mid tähendab need kaks erinevat turbo rõhku... Ühe rõhuga sõidan teistest mööda ja teisega hüppan üle jõe :lol: :lol: :lol: :lol:
Eeldades, et turborõhu juhtimine toimub kuidagi elektrooniliselt (1990 a autol vist Trionic süsteemi veel polnud ja pildi järgi tundub DI ja AMM-iga mootorijuhtimine), siis ilmselt on tekitatud lahendus, kus lüliti ühes asendis on saadaval "base boost" ja teises asendis "full boost" (rõhu juhtklapi ahela katkestusega nt?). Samas ühe mootoriruumi pildi pealt paistaks justkui midagi manuaalse turborõhu klapi sarnast, seega mine võta kinni kuidas see tehtud on, eks pead aru saama, mis juhib turbo rõhku ja kuhu selle nupu juhtmed viivad.

Turbokella järgi (sain aru, et see ei tööta) oleks hea näha, kui kõrgele rõhk ronib põhjagaasiga ja kas lüliti erinevate asendite puhul on erinev tulemus. Tagumikutunne võiks ka muidugi midagi öelda, kui see lahendus töötab.
Turbokell muide peaks mootori töötades kogu aeg midagi näitama, gaasiga mängides üles-alla liikuma, tühikäigul tiksuma pisut miinuspoolel 0-st.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#21

K Aug 25, 2021 11:46

Et siis see näeb väga välja nagu "manual boost controller" ehk siis mehaaniline klapp, millega turborõhk on paika keeratud.
Kuna selline vidin ei saa kuidagi mootori detonatsiooni arvestada, siis soovitaks olla boostimisega pigem ettevaatlik.

Turborõhu ümberlüliti funktsionaalsus jääb selles kontekstis ebaselgeks :roll:
Capture.JPG
Capture.JPG (63.61 KiB) Vaadatud 5597 korda
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#22

K Aug 25, 2021 13:50

Üks võimalus, et turbo C (charge) väljund on W-ga (wastegate) ühendatud lisavoolikuga kus vahel elektriline klapp. Nuppu vajutades klapp sulgub ja turborõhk läheb nö "suurele ringile" ehk läbi MBC (manual boost controller) wastegate'i. Lahti lastes aga klapp avaneb ja õhk pääseb otse C-st W-sse.
Esimesel juhul turborõhk reguleeritakse MBCga, teisel juhul aga "low pressure turbo" - juhuks, kui autot tarvis vanaemale laenata.

Bensiiniks 98 kindlasti, vähemalt natukenegi detonatsioonikindlam. Minu mäletamist mööda oli vanemal 9000 ka fuel cutoff funktsioon, nii et üle 1,5 baari ei tohiks ta minna. Ja pole kuigi tõenäoline, et omanik on MBCd kasutades cutoffi kuidagi eelmaldanud.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#23

K Aug 25, 2021 19:01

Sorri mehed, et tekitasin segadust, sain asjast tiba valesti ise aru - :butt: :butt: :butt:

See nupp nr. 3 ei olegi praegu kasutusel ja ühtlasi ka see turbo süsteem. See oli plaanis ehitada aga see jäi teostamata (on tehtud aint mõningad ettevalmistused).

Tänan Teid Andrus99 ja sebastian selle põhjaliku seletuse eest. Nüüd sai isegi minusugune loll asjast sotti :beer:

Lisan selgituseks juurde veel veidi infi;
Auto ehitati aastal 2005 põhimõtteliselt ümber. Mootor on autol 1991 mallist B234L ja see on täiesti uuesti ülesse ehitatud. Kõik osad on vahetatud kasutatud on miskeid "RACE" osasid. (mina ei tea taas noist midagi :D ). Kerel vahetati välja kõik mis kilises-kolises ja lahti pidi tulema, põhi on töödeldud epoxvärvi või siis miski vahendiga. Põhimõteliselt võib auto teiseks sünniaastaks kuulutada 2005 :roll:

Turbo kell ei tööta hetkel jah, soovitati ülevaadata see vaakum voolik mis kella tuleb kusagilt sealt seguklapi juurest.

Eks ma nädalavahetusel saan minna taas uurima kuna igasugu uut erinevat infot on nüüd palju laekunud.
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2136
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#24

N Aug 26, 2021 10:57

IFFI kirjutas:
K Aug 25, 2021 19:01
Turbo kell ei tööta hetkel jah, soovitati ülevaadata see vaakum voolik mis kella tuleb kusagilt sealt seguklapi juurest.
Ehk on see voolik tulnud lahti, näiteks kella küljest. Sel juhul pahiseb omajagu turborõhku taevasse ja jõudu hulga vähem.
Üldse on hea need peened voolikud (ka nö vaakumvoolikud) nipukatega kinnitada, nad kipuvad lahti hüppama just siis kui seda vaja poleks - näiteks möödasõidul.
Kasutaja avatar
IFFI
Postitusi: 62
Liitunud: K Dets 19, 2018 10:26
Asukoht: TURKU
Auto: 9000 2.3 Turbo CD 260kw 350hj
Kontakt:

#25

P Aug 29, 2021 11:22

Jõudsin siis täna käia veidi uurimas asja. Kõik toimetab nii kuidas peab!!! :beer:

15sek video klipp (klikka ja video avaneb teisel veebilehel) ...miski 5000-6000rpm peal hakab juba plödisema :D
PiltTurbo kell OK - IFFI elukas SAAB

Toi kell paistab olevat täiesti elektrooniline kuna ei näe ühtegi kohta kuhu vaakum voolik peaks ühenduma.
Pilt

Kõik hakkas ise toimima kui vahetasin ära aku. (vana aku oli alla andnud pika seismise peale ilmselt, oli teine ka lahja 540 A)

Taas mina tänan kõiki kaasa mõtleijaid ja teen kõigile väla virtuaalsed :beer: Vähemasti kõik töötab hetkel.
Minu Saabi lugu siin foorumis | Minu Saabi BLOGI | Mu TONNISTE galerii
Kasutuses olevad autod: 9000 CD 2.3 Turbo 260kw 350hj -||- 9000 CDE 2.3 Turbo Eco-Power 125kw 170hj
Olnud autod: 9000 CS 2.0 96kw 131hj
Vasta