Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Vasta
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2126
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#526

E Veebr 23, 2009 20:16

IAC-ta töötab küll, aga kui mootorile koormus taga tuleb (läheb vent tööle, kliimapump vm.) siis pöörded langevad ebaloomulikult madalaks või sureb üldse välja. Selleks IAC ongi, et hoida vabakäigu pöörded 800...850 peal olenemata koormusest.

Vanem Boschi LH aju ei oska pöördeid stabiliseerida, kui gaasi järsku maha lased.
Trionic koos seguklapi reostaadiga aga suudavad ja toda (õnnetut) ufokujulist "amortisaatorit" gaasihoova taga pole enam vaja. Trionicus hoolitsevad vabakäigu pöörete eest vähemalt kümme mäppi. Softis väga keeruline süsteem kusjuures ;)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#527

E Veebr 23, 2009 20:32

Kusjuures ei töödanud mul ta ka ilma IAC-ta. Reguleerisin küll pöörded tiba üle 1000 RPM ja kohapeal gaasi andes ja kohe lahti lastes kukkus ikka 0-i (üleeile oli vist). Järgnev moment oleks nagu kuskilt filmist võetud, üks hakkab karjuma, siis näitab kaamera ära lendavaid linde ja söömise pooleli jätvaid loomi.

IAC aruteluks olemas uus teema: [URL=http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=10683&page=1#pid129588]IAC probleemid[/URL]
vigge
Postitusi: 40
Liitunud: E Juul 28, 2008 20:14
Asukoht:
Auto:

#528

T Veebr 24, 2009 23:59

Alkuperäinen postittaja SAABNINETHOUSAND
Kusjuures ei töödanud mul ta ka ilma IAC-ta. Reguleerisin küll pöörded tiba üle 1000 RPM ja kohapeal gaasi andes ja kohe lahti lastes kukkus ikka 0-i (üleeile oli vist). Järgnev moment oleks nagu kuskilt filmist võetud, üks hakkab karjuma, siis näitab kaamera ära lendavaid linde ja söömise pooleli jätvaid loomi.

IAC aruteluks olemas uus teema: [URL=http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=10683&page=1#pid129588]IAC probleemid[/URL]


Low cost IAC solution :head:
http://www.stcf.net/viggen/24022009.jpg
installed one to my car, when the T5 valve broke and a new one is too expensive. Works wonders (stabile idle), but need help with the throttle when cold staring and a while after.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#529

K Veebr 25, 2009 0:10

LMFAO Pilt
Thats called fine tuning:P
I had the traditional 900/9000 idleing problem, stalling and fluctuating idle. I am getting there already, it got way better when I adjusted the valve position. Now I need a new Throttle Return Dashpot (ufo kinda thingy).

vigge you could show our guys and gals what you'r up to with your car.

btw, how are my injectors doing? Hannu has'nt contacted me again, so I suppose he does'nt know the pricing yet.

Crazy men those finnish guys:headbang:
vigge
Postitusi: 40
Liitunud: E Juul 28, 2008 20:14
Asukoht:
Auto:

#530

K Veebr 25, 2009 13:22

Alkuperäinen postittaja SAABNINETHOUSAND
LMFAO Pilt
Thats called fine tuning:P
I had the traditional 900/9000 idleing problem, stalling and fluctuating idle. I am getting there already, it got way better when I adjusted the valve position. Now I need a new Throttle Return Dashpot (ufo kinda thingy).

vigge you could show our guys and gals what you'r up to with your car.

btw, how are my injectors doing? Hannu has'nt contacted me again, so I suppose he does'nt know the pricing yet.

Crazy men those finnish guys:headbang:



my car:
http://www.saabnet.ee/foorum/viewthread.php?tid=10688

will ask Hook what the injector status is, will meet with him today.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#531

R Veebr 27, 2009 0:29

Aga mina täna vahetasin esitule ära (ja valgus sai sõna otseses mõttes) ja ühe suunatule. Panin ühe lisa ka juurde saades Iff-ilt inspiratsiooni. Nimelt tagurdamis valgus on nüüd ka ees :cool: Seda on lihtne teha. Lihtsalt üks juhe tuleb ümber tõsta, suunatule juures.
Homersimpson
Saabiklubi liige
Postitusi: 1033
Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
Asukoht:
Auto:

#532

R Veebr 27, 2009 0:34

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Nimelt tagurdamis valgus on nüüd ka ees :cool: Seda on lihtne teha. Lihtsalt üks juhe tuleb ümber tõsta, suunatule juures.


Mhhh ? Mingi usa teema? Kuskilt tuleb tuttav ette .. Kas 9-5'l ka midagi sellist ?
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#533

R Veebr 27, 2009 0:36

9-5 ei ole vaadanud. Tonnisel on selle jaoks tegelikult eraldi pistik. Aga sellelt pistikult saab voolujuhtme ümber tõsta gabariidi tule pistikusse. Gabariidi pirn on kahe niidiga ja pistik on kolme klemmiga. See tagurdamise tule juhe lähebki nüüd tühja pesasse ja ongi korras.

E: Hmmmmm. Mõtlen siin, et peaks MAF-i suurema korpuse sisse istutama. See oleks parem mõte, kui et kasutada ainult segu potekat. Mõned näited:

OEM: 90 mm korpus: 960 CFM
NEW: 95 mm korpus: 1600 CFM

OEM: 70 mm korpus: 550 CFM
NEW: 73 mm korpus: 700 CFM

OEM: 80 mm korpus: 810 CFM
NEW: 85 mm korpus: 1200 CFM

Peab uurima.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#534

R Mär 06, 2009 23:48

Puht juhuslikult lammutasin hetk tagasi ühe cooleri ära. Kanali mõõt on 26.5 mm X 3 mm ja neid on kokku 26 tükki. Saaks välja arvutada kuhu maani too kõlbaks.

E: Ma ei taha küll eriti halvasti öelda aga lugege ise:

Cooleri kärje kanalite kogupindala:
26,5 X 3 = 79,5 mm X 26 = 2067 mm²

Võrdluseks 3" toru pindala: π • r² , 3" = 75 mm
3.14159265 X 37.5² = 4417 mm²

Uskumatu, kuidas sealt üldse mingi õhk läbi mahtus. Need väiksed kanalid teevad ka õhu liikumise kiiruse suureks ja jahutamine pole seega nii effektiivne kui suurte kanalite puhul. Mul kaks kärge kodus ja kerge mõte juba jookseb. Lähen käin Stokkerist läbi ja uurin alu traadi hinda + argooni. MIG-iga saab lasta küll :drive:

E2: Ära näkku löö, majandussurutise aeg:P

Muide kas keegi teab kuidas cooleri lubatavat võimsust arvutatakse? Tean, et mõõdetakse voolavust. Aga kust maalt siis nad STOP märgi ette löövad ja peale kirjutavad, et see voolab nii palju. Siin on kindlasti mängus rõhu kadu. Ehk on nii, et kui rõhk juba langeb rohkem kui a'la 0.5 bar siis edasi polegi mõtet mõõta ja sinna see STOP märk käibki. Jahutus protsent on ka vist tähtis näitaja. Mihkel käib vahepeal foorumis piilumas. Ehk piilub ka seekord ja oskab midagi tarka kosta. Igasugune info teretulnud :thumb:

Kas näiteks oleks võimalik välja arvutada Saabi cooleri voolavust? Kanalite pindala on teada, igasugu nurgad on teada. Ma siin leidsin kaks Flow kalkulaatorit kah:
http://www.jhlarson.com/ind_tables/hvac/calc_airflow.htm
http://www.flowmeterdirectory.com/flowcalculator.php

En?: Igatahes ma leidsin midagi huvitavat jälle lugeda:
http://www.bellintercoolers.com/pages/techFAQ.html#FAQ_8

E4?: Ja leidsin veel midagi huvitavat. Üks mõnus "rõhu languse" kalkulaator. Nii palju kui ma netist õiget infot leidsin ja sisestasin, siis sain originaal cooleril 2 barise rõhu juures languseks üle 1 bari :mad:. Samas niiöelda kahekordse suuruse juures oli langus kõigest 0.1 bar. Raketi teadus on huvitav asi.
http://www.pressure-drop.com/Online-Calculator/index.html

Tegelikult võiks keegi veel arvutada. Nii kui nii teil midagi targemat teha pole :poke:
Kell on 3:30 juba. Silmad kipitavad. Tegin õhulugeja ka ümber. Lõhkusin originaal korpuse ära ja pistsin suurema toru sisse. Pihustite arve tuli ka ära, aga loomulikult nagu ma juba aimasin, et midagi valesti läheb, ta seda ka läks. Sõbra arvel hoidsin raha ja ta tore mees suutis 1000.- sealt juba hakkama panna. Vat kui lõbus :bs:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#535

L Mär 07, 2009 22:55

JEEEEEEEEEEE, MU AUTO TÖÖTAB IDEAALSELT. MA POLE NII ÕNNELIK VAREM OLNUD. Elumehe käest sain tühikäigu mootori proovimiseks + custom õhulugeja ka toimetab ideaalselt. FANTASTIKA. Panin õhulugeja süsteemi 3" toru sisse. Täpselt 1.4 bar on fuel cut. Seda siis wastegate küljest ära võetuna. Seda reguleerib kindlasti see väike MAP andur armatuuri all. Mõnus on sõita, pingsalt jälgisin iga ristmiku peal, ega ometi jälle välja ei sure. Ei surnud, pöörded kukkusid 1200 rpm peale ja sealt edasi langes vaikselt. Seda ilma selle UFO junnita.:drive::drive::drive:

Üks imelik asi kah siia Õnneliku jutu juurde. Nimelt ei suvatse vist APC oma tööd teha. Lükkas mul kohe alguses rõhu base boosti peale.

Turbo spoolist kah, kuskil 0.8 bar juures hakkab VÄGA kiiresti rõhk tõusma.:notworthy:

Käigud on liiga lühikesed :gun: Esimese 10 sekundiga vahetan 2 pealt juba 4 peale.
strife
Postitusi: 263
Liitunud: R Veebr 17, 2006 11:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Škoda Superb; Saab 96; Bmw 325 Cupcar;

#536

P Mär 08, 2009 10:36

Palju õnne.. nüüd loodetavasti kuskil kohtab sind linna peal wrum wrumitamas:D
anna mulle teada mil järgmine kord ringe tegema lähed,et tulen viskan pilgu peale :head:
Fly High!
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7330
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#537

P Mär 08, 2009 10:50

jeeee!
ma tahaks ka näha seda autot liikumas!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#538

P Mär 08, 2009 10:55

Nüüd veel mõned koledad tööd vaja ära teha. Uks keevitada ja stange parandada. Värvimiseks pole hetkel sentigi. Aga saame hakkama.

E: base boost on 0.4 bar:wtf: Otsin uut vedru juba.

E2: Vedru leitud, sõbral oli bov-il identne vedru, aga ROPULT jäik. Ei suutnudki puhtalt oma kätega WG kaant peale panna. Kasutasin pitskruvi abi. Nüüd on base boost kuskil 1+/-0.1 bar juures. Täpselt ei saa jälgida, sest segukell on tiba tähtsam :P Hullult rebib minna ikka. Ja sidur vana peer hakkas ka jälle libisema :headbang:
Chipy
Postitusi: 667
Liitunud: N Mär 31, 2005 23:30
Asukoht:
Auto:

#539

E Mär 09, 2009 10:36

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Puht juhuslikult lammutasin hetk tagasi ühe cooleri ära.


Sa mees oled ikka uskumatu mees :)
ma siin olen lugenud su tegemisi ja mul on tunne, et su auto on transformeerunud üheks mustaks batmobiili, koerarakendi, kosmosesüstiku ja jahipüssi derivaadiks :)
Igatahes jõudu sulle lammutamiseks ja ehitamiseks ;)

respect,
C
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#540

E Mär 09, 2009 11:04

Eile just sõbraga naersime selle üle:

"Jõudu on, abi oleks tarvis" :P
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#541

R Mär 20, 2009 21:13

Noneh, siia mu tulumaksu raha läks :wtf: Nüüd näpud jälle põhjas.

Pilt
Pilt
strife
Postitusi: 263
Liitunud: R Veebr 17, 2006 11:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Škoda Superb; Saab 96; Bmw 325 Cupcar;

#542

L Mär 21, 2009 9:31

Tead mees , sul on ikka hullem pisik sees, alles auto sõitis, aga nüüd tahad jälle ribadeks kiskuda, sa kunagi lihtsalt sõitma ka hakkaD :P
Aga egas siin muud ei ole kui palju raha ja jaksu sulle!:beer:
Fly High!
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#543

L Mär 21, 2009 9:48

1500.- krooni vaja, siis sõidab jälle (loodetavasti).
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#544

L Apr 11, 2009 20:54

Ma nüüd sebisin omale T5.5 ecu ja juhtmestiku sain ka, kokku 700 eestlast. Järgmine etapp on herr Timutit. Tänud Alartob-ile.

Ahjaa, kõige parem on see, et nüüd saab selle va 9-5 ka kenasti ära maksta. See oleks nagu eriti tase, ses mõttes, et siis saaks ka suve nautida.

Tuli ka see B202 plokikaane jutt meelde. Peaks pakkujatega ühendust hakkama võtma.

E: Noneh, täna sai käidud tallinnas. Külastasin timutit ja sohvriks oli Iff, ma ei kipu väga sellesse liiklusesse. Raudselt oleks mõnel külje maha sõitnud :P. Igatahes ma sain vist kõik andurid mida vaja on. Täna kohe hakkan tonnist lammutama. Prooviks viisakalt juhtmestiku kätte saada. Ahjaa, selle vana kella asemele sain ka digitaalse vastandi. Lisaks veel püsikiirus hoidja lülitid. Hetkelise seisuga tõotab tulla hea suvi. Aga davai siis.

Minu poolsed tänusõnad nii timutit-ile kui Iff-ile :notworthy:

E2: Praeguseks on kaboti alune tühi. Lisaks lendas kliima ja ABS kah:bs: (lisa raskus)

Pilt
Morten
Postitusi: 103
Liitunud: L Apr 07, 2007 20:46
Asukoht:
Auto:

#545

P Apr 12, 2009 13:32

Kuidas me ütleme,mõistus on saabi teha ?

Segane,midagi valmis saad,siis tekib uus idee kust hobust juurde saada.
Suveks plaan asi valmis saada siis ?:gun:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#546

P Apr 12, 2009 14:26

Ma möllan juhtmestikuga praegu. Üks pistik on puudu. Ja kardan, et asi jääb hetkel poolikuks, vägisi. Armatuur on väljas ja Elumees ka mul siin abis. Kolasime Bauhofis ka ja ostsime termo kahanevat ja klemmikuid ja hülsse jne. Kusjuures asi tundub väga lihtne, aga noh tundub vaid esialgu :P

ok, uus uitmõte. Mul on puudu isane pistik, kust juhtmed salongi lähevad. Aga kuna ma niikuinii pean seal tinutama siis üks lihtne variant on see emane sealt hoopis ära lõigata. Seega töö jätkub. Loodetavasti laon täna õhtul või homme uuesti kokku juba.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#547

P Apr 12, 2009 20:20

Töö käib, suht :conf:

Pilt

Selline asi juhtus ootamatult kätte täna. Omanik ise surus näppu, et VÕTA! Peab ära pesema, õnneks on seda naha puhastus vahendit ja kreemi veel hulga alles. Peaks päris ilusaks minema.

Pilt
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2165
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#548

E Apr 13, 2009 0:15

Krt ma ikka mõtlen seda sinu värki, et oled sina alles ummamuudu. Täpselt nagu eelnevalt räägiti, et kui asi käib siis ikka lahti ja "paremaks". Aga sa pinguta veel vähe!:D
Sõitma ka selle mai alguseks saad vä?:)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4302
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#549

E Apr 13, 2009 0:17

Ei plaanigi. Aega on, nagu ma koguaeg öelnud olen, siis ehitamine on see mis mind huvitab. Kas ta sõidab või mitte, mind väga ei huvita. Võiks ju tegelt sõita:conf:
NO FEAR
Säärane Mulk
Postitusi: 2165
Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
Asukoht:
Auto:

#550

E Apr 13, 2009 0:20

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Ei plaanigi. Võiks ju tegelt sõita:conf:


Ma arvan ka!;):D

Kodus vä?
Vasta