Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#626

K Nov 11, 2009 22:39

Sensorid tunduvat töötavat, välja arvatud vända asendi andur mida ma mõõta ei oska väga :D ja seda tegelikult vist mõõta ei tohigi. Aga head sõbrad siit foorumist on ulatanud abistava käe ja ehk mõne päeva pärast saabub ka uus andur. Seniks aga proovin parandada muud vajalikud asjad.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#627

N Nov 12, 2009 10:37

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Sensorid tunduvat töötavat, välja arvatud vända asendi andur mida ma mõõta ei oska väga :D ja seda tegelikult vist mõõta ei tohigi. Aga head sõbrad siit foorumist on ulatanud abistava käe ja ehk mõne päeva pärast saabub ka uus andur. Seniks aga proovin parandada muud vajalikud asjad.

Vist juba ütlesin sulle, et tohib mõõta küll ;)

Uuema tüübi anduri sees on tavaline mähis, mille takistus peab olema 550 oomi, pluss-miinus 50 oomi.
Anduril on väljund (signaal ja maandus), mis annavad siinuspinge impulsse kuni 2V.
See andur genereerib ise pinget.

Vanema tüübi Hall anduriga sensor ilmselt ei näita mõõtes midagi asjalikku. Vastupidiselt uuemale andurile, see jublakas pinget ise ei tekita, vaid tahab saada sisendisse 5V reference pinget (kolmas kontakt) ja väljundisse annab siis vastavalt ristkülik-impulsse tuginedes sisendi 5-le voldile.
Too 5 volti pinge saadakse ECU-s DC-DC konverterist. Ehk lihtsalt maakeeli: 12 voldist tehakse 5 volti.
Natuke sarnane MAP sensorile, mis ka soovib 5V saada, et oskaks väljundisse midagi anda.

edit: tonnisel on Lambda andur see, mis tavalist testrit (multimeetrit) eriti ei salli. Kui kahtlus, et ei tööta, pole mõtet seda niisama mõõtma hakata, et "äkki on lühis või katkestus".
Ohtlik on just takistuse mõõtmine lahtiühendatud anduril.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#628

N Nov 12, 2009 13:16

Mõõtsin CPS-i väljund pinge ära, 0.2 volti. Järelikult läbi.

E: Ikkagi pole vast läbi, mõõdetud sai alalispinget, mõõtes aga vahelduvpinget sain lausa 5.5 volti vahepeal. Mõlemad andurid näitavad samu numbreid, seega andur korras. Mulle lihtsalt tundub, et külm käivitusega on mingi jama, süütamised silindris lähevad aina paremaks/rohkemaks. Vahepeal viskab ca 500 rpm-ni tahhomeetri, aga käima siiski ei lähe.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#629

L Nov 14, 2009 17:48

Oijah, mõistus otsas, mitte midagi ei oska enam mõõta, ega seadistada.

Tahtsin täna käima tõmmata aga nii palju tagasilööke. Esmalt No Feari vaakumvõimendi mäda, see juba kolmas. Esimest proovisin parandada, sai hulganisti plekki peale keevitatud, ei ole sellest ka kasu, mikro auke täis. Siis pistsin ta lihtsalt vahele, et saaks pumbagi külge ja pidurid toimima, piduri torude otsad ei sobi. ABS-iga on otsad teistmoodi hoopis, uusi otsasi ka pole lihtne teha, sest tegu terastoruga ja võin pressi ära rikkuda. Kohati viskab üle juba, peab mõnda aega eemale hoidma.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#630

L Nov 14, 2009 22:31

Kellel tekib ideid seoses nende helidega?

http://www.youtube.com/watch?v=lIN68UXpW_4

Ecuproject-is käib ka arutelu, ehk mehaaniline viga, nukkvõllid näiteks vales asendis, kuigi mootorit sai läbi keeratud küll koos kontrollimisega kas asjad jooksevad kokku. Seda nad siis tegid. Aga võib ju alati üle kontrollida.
Sillu
Postitusi: 21
Liitunud: R Jaan 09, 2009 18:03
Asukoht:
Auto:

#631

L Nov 14, 2009 23:20

minu meelest sul ei vedanud k6iki silindreid taha, st. et kui igas silindris ei k2i pauk, siis ylej22nd k2ivad tyhja = ongi selline knocking noise. Aga praegu kerge joogisena v6in eksida :gun:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#632

L Nov 14, 2009 23:26

Väga võimalik.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#633

P Nov 15, 2009 14:30

Käib :head: Hästi käib. T5 projekt on ellu ärganud:drink:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#634

P Nov 15, 2009 14:46

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Käib :head: Hästi käib. T5 projekt on ellu ärganud:drink:


milles oli siis probleem, et ei käivitunud?
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#635

P Nov 15, 2009 17:27

Nukkvõllid olid vastupidi :red: Ladusin autot ka kokku juba rõõmsalt, salongi vaevab ikka veel neetud lagi. Pole kuskilt leidnud väga heas korras olevat pappi. Mootoris pean õli ära vahetama, on teine bensiini väga täis. Igatahes hakkab auto välimust võtma juba:thumb:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#636

P Nov 15, 2009 18:05

vaheta kohe kiiresti õli kindlasti ära, sest sul ju oli moto täitsa pilbasteks ja sinna jäi kindlasti suur hulk tolmu ja muud soga, mis turbiinile head ei tee.
ja teine õlivahetus otsa kohe kah mingi mõnesaja km pärast.
ning ikka koos filtriga!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#637

P Nov 15, 2009 20:00

Kui palju võiks üldse selline vast remonditud mootori õlivahetus ajad olla? Millised peaks läbisõidud alguses olema, enne kui hakata õiget õli kasutama.
Andrus99
Saabiklubi liige
Postitusi: 1920
Liitunud: K Aug 16, 2006 14:18
Asukoht:
Auto: 99/C900/9-3

#638

E Nov 16, 2009 9:43

Palju õnne, said T5 käima :beer:

Mul sama asi ees ootamas, kõik jupid olemas ja näpud juba sügelevad aga vaja mõned pakilisemad asjad enne ära teha, kui auto kallale jälle saan.
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#639

E Nov 16, 2009 9:56

Kui midagi on, siis küsi :D mul vist kõik läbi käidud juba.
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#640

E Nov 16, 2009 12:09

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui palju võiks üldse selline vast remonditud mootori õlivahetus ajad olla? Millised peaks läbisõidud alguses olema, enne kui hakata õiget õli kasutama.


Esimene õlivahetus 1 000km, ja mitte piinata mootorit nii madalatel kui ka suurtel pööretel.

Peale 1 000km ja õlivahetust, võib gaas põhja :drive:
__In Boost We Trust__
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#641

E Nov 16, 2009 12:33

1000 km, ühe õliga, kui mootor pilbasteks olnud, võib olla turbole täielik surm!
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Eleri
Postitusi: 1106
Liitunud: R Sept 29, 2006 10:02
Asukoht:
Auto:

#642

E Nov 16, 2009 14:45

Algselt postitas: D116
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui palju võiks üldse selline vast remonditud mootori õlivahetus ajad olla? Millised peaks läbisõidud alguses olema, enne kui hakata õiget õli kasutama.


Esimene õlivahetus 1 000km, ja mitte piinata mootorit nii madalatel kui ka suurtel pööretel.

Peale 1 000km ja õlivahetust, võib gaas põhja :drive:


Uue mootori sissesõit võiks ikka 5000 km olla
Ma pole dollar, et kõigile meeldida.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#643

T Nov 17, 2009 0:05

Selge, siis teeb järgmise vahetuse mõne aja pärast. Praegu aga piinab mind liig vähesed mootori pöörded, klapivedrud nõrgakesed. Klapid hakkavad ujuma ca 6500 rpm. Peab panema jäigemad klapivedrud. Kui leiab sobivad siis paneb topelt klapivedrud. Pidureid sai ka täna tehtud, peaks sadulad ära määrima. Huvitav on see, et herr Sebastian on täiesti lambi setinguga softi teinud nii täpse, et auto käivitub ideaalselt ja tühikäigul absoluutselt ei lonka ega midagi:head:

Statistika - Vaatajate arv ületas 70 000 piiri, poleeeee pahaaaa
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7617
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#644

T Nov 17, 2009 8:19

ära kurat oma kätetööd poole päevaga õhku lase!!!
( kui just see pole omaette eesmärk, tont sind teab!)

päev ja 6500+ rpmi. :fight::fight:
heal juhul peale 1000 km maanteel, võiks ehk proovida alles.
maanteesõit on just sissetöötamiseks parim, erinevad pöörded ja koormus.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#645

T Nov 17, 2009 8:37

Aga oled sa, Ivomets, kindel, et see 6500 rpm just praegu saavutati? Mina otsest väidet välja ei loe..:) Ma loen siit välja, et need klapivedrut hakkavad 6500 juures jalgu jääma, keegi aga ei väitnud, et see järgi prooviti..;)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#646

K Nov 18, 2009 10:23

Postitused kustuvad iseenesest jne, väga huvitav. Igatahes ma ei süvenegi sellesse laiali laskmise juttu. Pidurid said just korda tehtud, vaakum võimendi ikka puudu, pedaali peal peab elama, et auto seisma jääks. Tuled on korras, esiots ka koos. Suunatuled on probleemsed hetkel, nende kinnitused on nõmedad ja ära murdunud. Täitsa auto moodi.

E: Väga väga imelik, mul teema juba 30 lk pikk, keegi susserdab midagi.
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#647

K Nov 18, 2009 10:28

Imelikku pole siin miskit.
Lisa parem mõni pilt:thumb:
cabric
Postitusi: 402
Liitunud: N Nov 20, 2008 17:40
Asukoht:
Auto:

#648

N Nov 19, 2009 7:12

algul ka vaatasin, et noorel mehel mingist neljaukselisest pereautost pikk teema aretatud aga nüüd juba loen nagu järjejuttu, väga hariv ja asjalik
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#649

N Nov 19, 2009 8:39

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Kui palju võiks üldse selline vast remonditud mootori õlivahetus ajad olla? Millised peaks läbisõidud alguses olema, enne kui hakata õiget õli kasutama.

Korduvaid õlivahetusi teha on mõtetu,v.a. situatsioonis,nagu sul,kus kütust on palju õlis.
Vahetatakse FILTRIT.Teine filter külge peale seda,kui pulkadest koostatud ja rem. mootor on tühikäigul töötemperatuuri saavutanud(termostaat avanenud).
Kolmanda paned,kui mõnisada km. sõidetud on.
Õliga ei juhtu midagi ja abrasiivi püüab filter kinni.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#650

R Nov 20, 2009 22:51

Ütleme nii, et enne kui masin korras pole ja sõidulegaalne pole, ei pane siia pilti. Sai täna sisselase ära survestatud, 3 bar juures hakkas "pimedaid" lendama ja IAC klapp lasi reguleer kruvi juures väga väga palju läbi. Mujalt kõik korras.

Btw, hakkan Corvette C5-ele täielikku väljalaset ehitama. Alustades pikkadest torukollektoritest:cool:
Vasta