Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K

Vasta
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#726

T Dets 22, 2009 21:43

Esimesed lumes sõidud ka tehtud. Iisaku käest sai head lamellid ostetud. Mingid Kristallid:P aga peavad päris hästi. Sain isegi turbo vilisema. Ning oi oi kui hea on Sparcos sõita:notworthy:
iisak
Postitusi: 6270
Liitunud: L Sept 11, 2004 21:37
Asukoht:
Auto:

#727

K Dets 23, 2009 8:08

Fuldad olid need lamellid:thumb:
Anything less than 1 BAR (14.7psi) is not boost. It's a vacuum leak...
ARZT
Postitusi: 520
Liitunud: K Mai 07, 2008 0:11
Asukoht: Ikla
Auto: 9000 Aero, III Gen Camaro350, Chevy AstroVan, Chevy TransSport, Volvo242

#728

R Dets 25, 2009 14:39

Fulda Kristallidega sõitsin suvel...ühtki paha sõna ei ole:)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#729

R Dets 25, 2009 17:43

Tahtsin just 4 punk turvavööd sisse panna, aga taga pole ju kinnituseks kohta. Keskel olev vöö ja pesa saaks eemaldada aga siis jääks esimesed ülemised vööd viltu. See aga pole hea. Mingeid auke õues ka puurima ei hakka. Ärge küsige miks neid vaja on, neid on lihtsalt vaja, lihtsalt peab olema:P
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#730

N Dets 31, 2009 0:37

Sain just pidurid ka korda. Zilli käest sai uuema 9000 vaakum võimendi soetatud. See on läbimõõdult ka pisut suurem, pedaal on väga kerge, peab harjuma. Selline väike VEEL TEHA nimekiri on ka olemas.


vasak a piilari kate
laepolster PUUDUB!!!!!!!!
logarid
koopalaiend
väljalaske kolle keevitada
väljalaske tihendid kontrollida
ABS sensorite juhtmed eemaldada
ABS sensorid eemaldada
vasak peegel (kukkus ise ära:o klaas ma mõtlen)
parem sisemine rooliots
vasak välimine püsikiirusliigend

Tulekustuti
Tõkiskingad
Varuratas
Ohukolmnurk
Tungraud
Esmaabi pakk

Kuna ABS-i enam antud autol ei ole (jumal tänatud), siis pean eemaldama ka sensoritega seotud asjad. Onud ülevaatusel hakkavad muidu kisa tõstma :). See originaal ABS oli väga loll süsteem, piduri võimendus käis läbi mingi mootori, vaakum võimendit ei olnud. Vahepeal see kena vaakumi mootor ei kavatsenud koostööd teha, siis oli väga vahva ristmikule jõudes avastada, et hops pidureid väga ei ole:wtf:.

JA IKKA POLE MUL VEEL LAGE. ANDKE PALUN MÄRKU KELLEL LAGE LEIDUB. MUL ON SEDA HÄDASTI VAJA, KATUSELUUGIGA!!!
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#731

N Dets 31, 2009 1:25

Kusjuures mul ka tunne, et ilma abs-sita on nagu pidamine parem. Täna ikka igal ristil ullult ragistab, korra läks tuli põlema aga siis polnud vaja vajutada(äkki peaks rehve vahetama:D).
Muidu 92 a isendiga oli küll parem pidamine(anti lock põles)(ju on rehvid paremad ka).
Saku PEOREKKA hooldaja:)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#732

N Dets 31, 2009 1:58

Rehvidest sõltub väga palju. Aga närvi ajab ikka see abs, suru pedaal juba kõveraks aga see kabi järgi ei anna. Selline TUNNE tekib nagu Mina ei kontrolliks autot enam. Tahad pidurdada aga ei saa, surud jõuga, ikka ei pidurda. Ilma abs-ita vähemalt tean, et on pidurid blokkis ja rohkemat enam mina teha ei saa.
zill
Postitusi: 432
Liitunud: R Sept 17, 2004 7:15
Asukoht:
Auto:

#733

N Dets 31, 2009 2:07

Mull mainiti, et ohuolukorras aitab abs väga palju. :conf: Et siis ei kontrolli sa seda piduri pedaali piisavalt. Aga kui on igapäevases sõidus tunda et ilma on pidamine parem. Kuidas siis võtta :? Selge see, et rehv peab olema hea :)
Saku PEOREKKA hooldaja:)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#734

N Dets 31, 2009 2:11

Kuidas Vötta. Ohuolukorras ausalt öelda ei jõua sa mitte millelegi mõelda. Minu viimased sõnad enne kui kolmene külge põrutas olid: Oi vi*t ja siis käis PÕMM. Ma isegi ei pidurdanud vaid jäin tardunult põrnitsema, mis edasi saab.
Lepp
Postitusi: 165
Liitunud: L Sept 06, 2008 15:53
Asukoht:
Auto:

#735

N Dets 31, 2009 14:03

proovi pidurdust kurvis, absiga ja absita, ja seda nii, nagu mainisid, "millelegi ei jõua mõelda", ehk piduripedaalil jalg sirgeks, siis peaks aru saama, miks abs nii halb polegi:drive:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#736

P Jaan 03, 2010 21:20

Tükk aega mõtlesin, mis vastu kirjutan. Väga ei mõelnudki midagi välja :) Niipalju ehk, et viimases olukorras ikkagi midagi ei tee, olgu sul abs või cba või abc või tcrskesvne või mis iganes.

Aga nüüd autost, laepolstri pakkuja vastust ootan hetkel, peegli sain korda, jahutusradika sain ka uue (kasutatud), A piilari katte sain, logarid paigas, koopalaiend paigas, esimesed abs andurid eemaldatud. Küll on nüüd aga jama tekkinud jälle piduritega. Peapump on vist juba liiga vanake, peab tihendid üle kontrollima. Igatahes mingi jama on.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#737

L Jaan 09, 2010 11:13

Käisin ülevaatusel kontrollis. Kõik hea peale heitgaaside. Need ületavad ikka MEELETULT norme.

CO lubatud 0.5, mõõdetud 9.03:o
HC lubatud 100, mõõdetud 5230 :o
Lambda väärtus lubatud 0.97 - 1.03, mõõdetud 0.697

Ülevaataja pakkus, et Lambda sensor ei tööta. Proovin nüüd uuesti Narrowband lambdaga. Mis numbreid sellega näitab.
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#738

L Jaan 09, 2010 11:48

siis sul läks küll hästi, et ta haamriga ei visanud, et sa aparaadid kõik ära rikud ;)

kas meelitades kah paremaks ei läinud??
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#739

L Jaan 09, 2010 14:25

Ei, no ikka täitsa mööda. Panin originaal lambda tagasi kuid jäin hiljaks, peab esmaspäevani ootama. Pidurid on ägedad, 3500N. Summuti pealt otsis E märki, mingid numbrid ta sealt leidis, täpselt ei tea aga pidi sobima, turbo süsteemi uuris ühe ja teise nurga alt, siis kõndis minema mitte midagi ütlemata. Kõige muuga oli rahul, isegi puuduv salongi lagi ei häirinud. Siinkohal paras mainida, et Maxuud ma üsna kohe varsti tulen:thumb:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#740

T Jaan 12, 2010 0:04

Lagi olemas (väga hea lagi), uus aku olemas (seda poleks vaja olnud), uus soft olemas (parem kui varem), homme heitgaasi kontroll. Seb ei saanud minu autoga kuidagi hakkama, suretas vast kolm neli korda välja. Sidur raskem kui ta enda omal :D. Aga põnev oli, tagasi oli veel põnevam tulla. Mingi rekka sõitis ees, tahtsin hirmsasti sellest mööda saada, sees oli kolmas käik ja pöörded pidevalt 4000 - 5000 rpm, kui avanes võimalus surusin gaasi põhja, rekka kõrval olles panin neljanda ja siis tahtis vedelat püksi tulla:Phaige tõmme ikka.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#741

T Jaan 12, 2010 2:42

Pärast sinu autoga sõitmist oli lausa lust enda omas istuda, kus sidur käis kergelt ja rooli ei pidanud loomajõuga kruttima :cool:

Aga ta liigub hästi, boost tuleb harjumatult hilja taha, libedaga kahjuks ei tunneta ka väänet...mida peaks pöörete tõustes olema ikka üksjagu. Puhtalt linnasõidu jaoks eelistaks siiski paremat minekut madalamatel tuuridel.

Hinne neli väikese miinusega. Kui hakkab miilisõidul >250km/h liikuma, siis kaob miinus ära ;)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#742

T Jaan 12, 2010 18:00

Lagi küljes aga ei sobi 100%. Tagumine osa on teistmoodi, see kus läheb üle külgedeks. Muidu on kõik täpselt sama, pikkus on ka sama. A mul muud pole, seega see kärab hüva:) Auto on ka vaiksem nüüd.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#743

K Jaan 13, 2010 21:47

Nii, laguneb nagu Lagunov. Soendusradika lõdvik laseb läbi. Ma kohe kartsin seda, et kui on minek kuhugi lähiajal, siis kohe kuidagi ei suudeta koos püsida. Aga pöörete piiraja töötab, praegune soft tunduvalt parem:head: Vaja veel nõmedad asjad ära parandada, näiteks siduri pedaali pulk. Mul on see reguleeritavaks tehtud aga kontramutrit keegi külge pole viitsind panna ja nüüd on ta paigast ära. Raadio tuleks käima saada korralikult. Klaasipesur korda teha, roolivõim korda teha. Mis krdi asi neil ära sureb, et võim ei toimeta enam korralikult? Vahepeal töötab ja siis ei tööta. Suht ebard sõita nii.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#744

E Jaan 18, 2010 0:17

Sidur läks hullemaks, peapump on vist omadega õhtal. Paigaldasin kontramutri, reguleerisin ja asi on nüüd hullem kui ennem. Asun asja uurima. Turbo ja kollektori vahelise tihendi pidev uuendamine viskas ka juba üle, tellisin originaali. Küll sellega oli probleeme, ei tea mitte ükski veoauto lammutus mida tähendab T25, T3, T4, T6 flants, ei leidnud nad ka turbo mudeli järgi, ka ei leitud auto mudeli järgi. Lõpuks sain siiski tellitud. Hind 45 eek. Turbole peab ka ühe lisa kinnituse tegema allapoole, et ta kinnituks ka õlivanni külge, praegu hoiab teda ainult kollektor aga see pole hea, sest summuti ja mootor ise väänavad kollektorit koguaeg. Pole üldse lõbus seda keevitada. Üleüldse ei tahaks mitte mingit pistmist teha enam ei kollektori ega turboga. Roolivõimu pole näppinud veel, autot garaasi ajada ei saa ja väljas ei ole üldse lõbus midagi teha. Praegu meenus, et võiks ju ka istmesoojendused üle vaadata. Soe tagument on ikka soe tagument. Lõdviku probleem sai ka lahendatud. Starter ajab mind viimasel ajal väga närvi, külma ilmaga on võimatu autot käima saada, paar nõksu teeb ja siis käib tühja, mitu korda proovides jookseb aga mootor kütet täis ja siis ei tule ühtegi potsu enam:wtf: Jahutusradiaatorile on vaja paigaldada suurem ventilaator, praegune on minu teada vanema Saabi oma, ehk 96 või 90, pole õrna aimugi, igatahes on see niivõrd pisike, et isegi -20 kraadiga ei tõmba temperatuuri alla, küll aga suudab seda ühtlaselt hoida. Paigaldan vist uuesti ka korvistme, sest sellega oli võrratult hea juhtida. Aga muidu mulle Ta ikka veel tohutult meeldib:)
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#745

P Jaan 24, 2010 18:50

Seekord läheb miskit sellise nurga all külge. Tunduvalt rohkem ruumi. Paisupaagi paigaldan käigukasti poolsesse külge. Õhufilter saab siis paisupaagi koha omale. Uus kollektor saab omale ka Anti-Lag otsa ehk värske õhu juurdepääsu. Downpipe tuleb seekord 3.5 tolli.

Pilt
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#746

E Jaan 25, 2010 1:27

Kolasin ringi ja komistasin sellise asja otsa. Võttes arvesse, et kuumus liigutab väga palju torusi, oleks paras sellised ühendused teha. Nii peaks vältima keeviste mõranemist. WRC autodel pidavat ka sellised ühendused olema (vähemalt osadel), pleki ribasi lisaks pole vaja.

Pilt
andres
Saabiklubi liige
Postitusi: 978
Liitunud: T Mai 25, 2004 15:26
Asukoht:
Auto: Saabitu

#747

L Jaan 30, 2010 0:43

Aga millised torusi silmas pead. *Kas plaan WRC ehitada?
Algselt postitas: S9K
Kolasin ringi ja komistasin sellise asja otsa. Võttes arvesse, et kuumus liigutab väga palju torusi, oleks paras sellised ühendused teha. Nii peaks vältima keeviste mõranemist. WRC autodel pidavat ka sellised ühendused olema (vähemalt osadel), pleki ribasi lisaks pole vaja.

Pilt
:drive:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#748

L Veebr 06, 2010 17:52

Oh sa rsk, jäle kähku spoolib see turbo ikka. Eelmise kollektori, cooleri toru, downpipega läks tohutult aega. Esimese käiguga ei teinudki midagi. Nüüd testimise ajal oli mul cooleri toru kaks korda lühem, downpipe koosnes ainult ühest 3" põlvest ja kollektor on väga kompaktne ja divided. 1 käiguga kohe pahh ratas ringi, teisega ringi, kolmandaga ringi, neljas ringi ning lõppu ei paista. Turbo rõhku ei saanud jälgida, tegelesin liiklusega ja auto teel hoidmisega. Turbo kott ära lagunenud veel ei ole, kätt saab peale panna, küll mitte väga kaua hoida. Kui homme ilus ilm, siis teeme kindlasti video.:headbang:
Kasutaja avatar
ivomets
Vanasaabikala
Postitusi: 7618
Liitunud: N Apr 22, 2004 18:39
Asukoht: Suvepealinn
Auto: Saab 96 , Saaburu, Subaru

#749

L Veebr 06, 2010 18:03

olen näinud ka selliseid lihtsaid toru -toru sisse käivaid ühendusi;
ma sain aru, et need selle jaoks, et hea lihtne oleks sumbutajaid vahetada vastavalt vajadusele .
pealmise plekilitaka asemel oli lihtsalt tugev vedru, mis otsad koos hoiab.
KUI AUTO ON KATGI TOO OMA AUTO IVOMETSA SOJA GARAZI 8-) 8-) 8-) Keevitan, värvin, keeran mutreid kinni ja lahti.
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#750

L Veebr 06, 2010 20:18

Jep, krossi mootorratastel on summuti seda moodi ühendatud.

Praegune põhiprobleem on karteri tuulutus. Kiirendades läheb õli vanni tagaseina ja seal on loomulikult sissevalamis ava, sellest torust surub kohe üles ja korgi vahelt välja. Tuulutuse ava ei ole piisavalt suur. Mõtlesime eemaldada õli sisse valamis toru ja sulgeda ava vannis. Paigaldame üles klapikambri kaane külge uue korgi ja teeme tuulutuse avasi juurde. Muide kuumakott töötab ideaalselt, tulime just sõidust ja tegime kapoti lahti, et kontrollida seisu. Käega sai kohe ka katet katsutud, kuum aga käega katsutav. Siis märkasime, et turbo alles hõõgub kenasti punaselt koti all.

Kuna meil käis külas üks Impreza Prodrive millel oli turbo timer peal, siis vaadates täna seda kaua kaua kaua hõõguvat turbot, tekkis mõte omalegi sarnane süsteem paigaldada. Asi toimib siis nii, et süüte välja keeramisel töötab mootor mingit aega edasi, kui turbo on maha jahtunud, lülitatakse mootor välja.
Vasta