Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Turbotimeri ja kaugkaivitusele moeldes jooksis minu juhe immo juures kokku. Samas immot sul vist pole...
Aga jah..turbotimerid paris kasulikud riistd..:conf:
Aga jah..turbotimerid paris kasulikud riistd..:conf:
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ei ole immot. Elfa elektroonikas on müüa taimereid, 9-12Vdc, aeg siis 0 - 5 min reguleeritav. Kellasi peab nüüd hulganisti juurde panema. Vee temp, õli temp ja õlirõhk, lisaks knock LED. Selle peaks mingi hea juraka panema, et kui juba põlema läheb siis on kõik pimedad. Kuna turbo on nüüd kapotile väga lähedal, siis otsustasime ikkagi kapoti sisse jahutus avad teha.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Kus kohta tonnisel kellad panna? Alla kuskile sahtli asemele on lollus, sealt ei näe midagi sõidu ajal. Üles armatuuri peale pannes tekib imelik rulli tunne ning ei tahaks lõhkuda kah. Rohkem nagu kohti väga polegi, A piilar nõuaks spets katet või siis ise tehtud katet. Kokku oleks 5 kella, kuhu krt need küll panna :conf:
-
- Saabiklubi liige
- Postitusi: 1036
- Liitunud: P Juul 01, 2007 10:41
- Asukoht:
- Auto:
Minuarust vähe asisemad timerid arvestavad ise eelneva sõidupikkuse ja ehk ka paarutamise järgi mootori tööle jätmise aega. Vähemalt sõbra Imprezal ta kuidagi ise krutib ennast ...
Kellade kohalt ... vaata äkki mitu ühes kellasi ??
Kellade kohalt ... vaata äkki mitu ühes kellasi ??
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Jah, Subarul on süsteem kindlasti keerulisem, tal on seal tempi andur mille järgi teab õiget aega välja lülitamiseks. Aga see pole probleem, tuleb lihtsalt aeg kuskile 2 - 3 min peale reguleerida ja selle aja jooksul on ta küll juba maha jahtunud. Kindlasti on võimalik lihtsamale taimerile külge pookida ka temperatuuri andur.
Need mitu kella ühes on hullude hindadega. Nagu mõni meil siin on "vaene" üliõpilane või tudeng olen mina vaene töötu. Muidu ma ei vinguks;)
Need mitu kella ühes on hullude hindadega. Nagu mõni meil siin on "vaene" üliõpilane või tudeng olen mina vaene töötu. Muidu ma ei vinguks;)
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
piilarisse paned ikka need kellad, mida sul pidevalt vaja on. Osa võid vabalt kõrvale ära panna, mida sul aktiivselt jälgida pole vaja. Boost/EGT/õlirõhk. Vee ja õli temperatuur ei liigu nii kiiresti, et sul oleks vaja see kogu aeg nina all hoida omal. Jälgid siis kui jalg juba gaasilt tõstetud on..;)
Näe Jaanus müüb üht timerit, pole küll pikalt updeiditud seda teemat, aga ehk on alles veel.
Näe Jaanus müüb üht timerit, pole küll pikalt updeiditud seda teemat, aga ehk on alles veel.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Ajeee, päris palju kondekaid läheb. Asun kangema skeemi juurde. Kellad paneme keskmise õhupuhuri asemele. Seda ma ei mäleta, et oleks kunagi kasutanud. Kolm kella mahub sisse küll. Turbo Boost jääb aga SCC kella asemele. Jahutusvedeliku temperatuuri ja õlirõhu kell ootavad paigaldust.
Turbolt pole ma siiani värvi maha saanud, kott pole lagunenud. Igatahes mõni pilt
Turbolt pole ma siiani värvi maha saanud, kott pole lagunenud. Igatahes mõni pilt
Mis imenipiga sa selle turbo tagurpidi oled vahele saanud? :P
Viimati nägin justkui teistsugust pilti...või siis kummitas niisama äkki?
Harjunud ikka nägema, et Lambda andur vasakul pool, aga nüüd föönile müts pähe surutud ja kõik puhta valetpidi.
Viimati nägin justkui teistsugust pilti...või siis kummitas niisama äkki?
Harjunud ikka nägema, et Lambda andur vasakul pool, aga nüüd föönile müts pähe surutud ja kõik puhta valetpidi.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Karteri tuulutusega majandame hetkel, auk suuremaks tehtud. Homme ostab vooliku ja paigaldab Oil Catch Can-i. See tuleks teha selline, et üks voolik läheb tagasi karterisse, et paagis olev õli vajuks tagasi kus ta olema peab. Muide sellisel turbo paigutusel on omad eelised. Näiteks downpipe on vähemate nurkadega, cooleri toru on vähemate nurkadega.
Selline High Performance hõng on juures:thumb:
Lumi võiks ära sulada juba, tahaks, et ratas haakuks.
Selline High Performance hõng on juures:thumb:
Lumi võiks ära sulada juba, tahaks, et ratas haakuks.
-
- Täiesti Mõttetu Mölaööbik
- Postitusi: 14296
- Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
- Asukoht: Tallinn
- Auto: 9000 '96, V70 '03
- Kontakt:
Sa ei loe piisavalt tihti järelikult..:) Eespool oli ju juttu uue kollektori tegemisest..;)Algselt postitas: sebastian
Mis imenipiga sa selle turbo tagurpidi oled vahele saanud? :P
Viimati nägin justkui teistsugust pilti...või siis kummitas niisama äkki?
Harjunud ikka nägema, et Lambda andur vasakul pool, aga nüüd föönile müts pähe surutud ja kõik puhta valetpidi.
Ma arvan, et antud teema on väga heaks õpetuseks kõigile nendele, kes oma SAABi soovivad tuunida.
Välja on toodud igasugu nüansse ning on õpitud tehtud vigadest ja tehtud seeläbi asju ümber ja paremaks.
Igatahes on see super teema! Üks põnevamaid!
:drive:
Välja on toodud igasugu nüansse ning on õpitud tehtud vigadest ja tehtud seeläbi asju ümber ja paremaks.
Igatahes on see super teema! Üks põnevamaid!
:drive:
romza
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Asi läheb VÄGA huvitavaks kui ma välismaale tööle saan Sellest on ka eespool juttu olnud. Täna proovin summuti ära lõpetada ja karteri tuulutuse ka. Loodetavasti õnnestub. Ning muidugi ei puudu sellest teemast ka äpardused. Silindri rõhkude mõõtmisel: 1 sil - 13 bar, 2,3,4 sil - 9 bar. Mida järeldame? Seda, et klapid on vist kolbidega pihta saanud. Aga õnneks on see selline odavam töö. Volvo klapi vedrud peab ikka paigaldama. Õlirõhk tühikäigul 3 bar, päris hea.
-
- Säärane Mulk
- Postitusi: 2280
- Liitunud: T Mär 30, 2004 10:57
- Asukoht: Mulkland
- Auto: päris mitu...
Oh sind küll---välismaale ja välismaale...
Aga tead, et kui sul 100 000 vaadet foorumis täis saab, siis pead sina välja tegema ning ühe suure peo korraldama ja oma supperturbot kasutada andma:eureka:
ok-NALI!!!
Aga tead, et kui sul 100 000 vaadet foorumis täis saab, siis pead sina välja tegema ning ühe suure peo korraldama ja oma supperturbot kasutada andma:eureka:
ok-NALI!!!
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Oot veits oma õlirõhuga. Ma täpsustan varsti. Hetkel sattusin probleemi otsa. Meil on õli kanku tehtud nii, et tagasivool on koos turbo õli tagasivooluga. Õlivanni küljes on kolmik. Sõites märkasin, et õlirõhk langeb järjest madalamale kuni 0.midagi bar ning tõukurid hakkasid tiksuma. Järeldan, et õli voolab karteri asemel hoopis kanistrisse. Mul on juba idee kuidas asja lahendada. Muus osas õli kanku töötab, toppisin ääreni neid käsnasi täis ja ülemine käsn on kuiv. Downpipe sain täna valmis. Speedpartsi katalüsaator on üks nali rohkem. Kärge eriti polegi sees ja nagu heitgaasid ka näitasid oli see ammu omadega juba läbi, tükkideks. Osa kärjest ka summuti kaudu kadunud. Praeguseks on see kõrvaldatud ja nüüd otsast lõpuni puhas 3". Varsti saab ehk inimese moodi sõita kah.
Alkuperäinen postittaja S9K
Karteri tuulutusega majandame hetkel, auk suuremaks tehtud. Homme ostab vooliku ja paigaldab Oil Catch Can-i. See tuleks teha selline, et üks voolik läheb tagasi karterisse, et paagis olev õli vajuks tagasi kus ta olema peab. Muide sellisel turbo paigutusel on omad eelised. Näiteks downpipe on vähemate nurkadega, cooleri toru on vähemate nurkadega.
Selline High Performance hõng on juures:thumb:
Lumi võiks ära sulada juba, tahaks, et ratas haakuks.
Did this upgrade to my crankcase vent for next year, to ensure sufficient ventilation without running the risk of having oil blow out
http://www.stcf.net/RaceMosa/Mbuild/imagepages/image13.html
modification naturally requires that the balance shafts are removed and oil supply to their bearings is cut-off.
bonus pic:wise:
http://www.stcf.net/RaceMosa/Mbuild/imagepages/image1.html
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
MOTHER EFF, what freakin huge turbo is that Give us some pictures of that High RPM car you guys are building. I'm interested in the solid timing chain tensioner and other cool stuff:P If Hessu is reading, sorry mate, I had to go to the shop, promised to call back but didnt. Sorry again and thanks for the good information:beer:
I just got myself SIX LITERS Motul 300V LeMans 20W60 oil. Very very low price. 190 EEK per 2 liters:headbang:
My crankcase ventilation is made like this: I have a 5 liter metal canister for oil catch tank. From upper ventilation hole is coming a hose into that canister. The hose enters the canister up and goes to the bottom. There is an outlet where excessive oil is flowing back to crankcase. The canister is filled up with dish washing metal sponges. Right now it works perfectly. No oil is coming out from canister ventilation. No oil pressure drop also. I had a problem with oil pressure yesterday, but it's fixed now.
Eesti keeles ka siis. Et mis SUUR Turbo see on???:o Lisaks tahaks pilte sellest kõrgete pööretega mootorist mida nad ehitavad, keti pinguti huvitab eriti ja muu äge kraam. Kerge vabandus Hessu ees, olin telefoni otsas kuid pidin poodi minema. Kõne lõppes nii öelda poole pealt.
Kõige parem asi see, et just hetk tagasi sain 6 liitrit Motul 300V LeMans 20W60 õli väga soodsalt. 190 EEKi 2 liitrit:headbang:
Vahepealne tekst on õli kanku ehitusest, seda te teate. Nüüdseks on parandatud ka õlisurve probleem. Praegu püsib väga kenasti normide piires.
I just got myself SIX LITERS Motul 300V LeMans 20W60 oil. Very very low price. 190 EEK per 2 liters:headbang:
My crankcase ventilation is made like this: I have a 5 liter metal canister for oil catch tank. From upper ventilation hole is coming a hose into that canister. The hose enters the canister up and goes to the bottom. There is an outlet where excessive oil is flowing back to crankcase. The canister is filled up with dish washing metal sponges. Right now it works perfectly. No oil is coming out from canister ventilation. No oil pressure drop also. I had a problem with oil pressure yesterday, but it's fixed now.
Eesti keeles ka siis. Et mis SUUR Turbo see on???:o Lisaks tahaks pilte sellest kõrgete pööretega mootorist mida nad ehitavad, keti pinguti huvitab eriti ja muu äge kraam. Kerge vabandus Hessu ees, olin telefoni otsas kuid pidin poodi minema. Kõne lõppes nii öelda poole pealt.
Kõige parem asi see, et just hetk tagasi sain 6 liitrit Motul 300V LeMans 20W60 õli väga soodsalt. 190 EEKi 2 liitrit:headbang:
Vahepealne tekst on õli kanku ehitusest, seda te teate. Nüüdseks on parandatud ka õlisurve probleem. Praegu püsib väga kenasti normide piires.