Saab 9000 V8 RWD conversion, 1990, S9K
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Ohhooo, nüüd on juba 0.8 bar Fuel Cut. Originaal chippi proovisin ka, sellega on 0.6 bar Fuel Cut. OMG MIS TOIMUB????? Armatuuri all sahistades leidsin MAP sensori. EPC-s on selle nimeks Pressure Monitor, et seal nimes nüüd MONITOR on siis tekib kahtlusi kas too ainult mõõdab rõhku, et teha Fuel Cut või toimub kuidagi ka segu seadistamine selle pealt?
HELP NEEDED
EDIT: Proovitud nüüd ilma MAP-ita. Fuel Cut ikka kohal. Tundub, et MAF-iga reguleeritakse Fuel Cuti. Flow-ga siis täpsemalt. Holsetil suurem flow ja ecu arvab, et nüüd on maksimum käes ja paneme igaksjuhuks kraanid kinni. Lisaks sellele mängib temperatuur olulist rolli + niiskus. Siit ehk peangi otsima põhjusi Fuel Cuti langemise osas.
Väga kahju küll :P
nõmedusi palun mitte kirjutada
Mul on tunne, et täpselt nii ongi, kui sa kirjutad. Cut-offi taset ei määra ECU laadimisrõhu vaid mootorisse siseneva õhuhulga järgi. Ja kuna suurem turbo liigutab väiksema rõhu juures tunduvalt suuremat õhuhulka, siis ongi tulemus käes hoopis väiksema rõhu juures kui enne. Klassiku LH2.4 ostsustab cut-offi üle samuti AMMist tuleva signaali järgi.
AGA, on olemas chipp-e, millel "fuel cut-off removed", ilmselt mitte Speedparts... aga ehk oskavad nad selle maha võtta, küsi...
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster / J.Clarkson
-
- Overboost addict
- Postitusi: 1786
- Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
- Asukoht:
- Auto: 9-3 Monte B236R stage ?
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
? Keda sa täpselt mõtled?
Ma ei tea kelle soft sul seal täpselt on aga paistab, et need modifikatsioonid mis sul kogu süteemi moodustavad, ei anna selle softiga oma potentsiaali välja.
Sent from my Monte Carlo using B236
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Istun siin ja mõtlen. Ehk on juba pisut hiline aeg oma mõtteid mõlgutada. Ehk olen lolliks läinud. Kes teab:freak:. Igatahes olen ma mõelnud "pisukesele" upgrade-ile. Muidugi mitte nüüd kohe, et homme hakkan lammutama. Kindlasti mitte. Liiga suur projekt, et lohakalt ja ette valmistamata teha. Tean, et saan loota siin foorumis nii mõnelegi heale inimesele, kelle poole pöörduda igasugu küsimustega ja leida ??? vastused. Käib vestlus ka Alfa Romeo klubist ühe isikuga kes omab teadmisi 164 Q4 kohta. Tema juhatab mind ka + ehk mõned tema tuttavad. Võib olla on praegu just see õige aeg hakata seda tööd tegema. Ehk ehmatab mõnda inimest see, et seda "tonnist" ei pruugi siis enam tänavatel näha. Ka sellele olen mõelnud. Võib tõesti minna nii ja kahjuks usun hetkel, et lähebki nii. Kuid kindlate tutvuste olemasolul võib seda ehk ka tänaval tulevikus näha. You never know. Igatahes siin on nüüd paar pilti kust olen saanud kõiksugu pisikuid. Enamjaolt ravimatud.
Kindlasti mõnele on see auto tuttav. Tegu on siis selle Härra autoga:
Muidugi ei vasta minu töö oskus nende meeste omadele kes on selle auväärse Saabi valmis meisterdanud, aga ma lohutan end sellega, et: "Ega ma sitem vana pole!";)
Põhi probleemina näen esialgu käigukasti. Uurin kas 164 Q4 käigukast sobib 9000 mootori otsa. Kui ei sobi 1:1 siis mis tuleb ümber teha? Kui palju tuleb ümber teha? Kui keerukaks ja kalliks kujuneb ümber tegemine? Kui mõistlik on üldse seda kasti sinna toppima hakata? Kui see osutub liiga keeruliseks jätan 4wd võimaluse pooleli. Kahjuks mina mootorit ringi tõstma ei hakka. Ka ei kavatse kasutada liigselt teiste autode varuosi. Saab peab ikka enamjaolt jääma Saabiks. Kas ta seda pärast ehitust ka veel on, on igaühe enda otsustada, seda ei saa mina määrata. Pean uurima kuidas kinnitada 9000-ndel sellised plaadid kere külge. Kuidas jooksevad kere tugevdus karbid. Kuidas neid töödelda võib jne jne. Vedrustuse geomeetria on vaja välja arvutada, et ei tuleks mingit mõtetut jama millega võiks kohe sõita Kuusakoski kaalule. Tööd on, huvi on rohkem, töö tahet ON VÄGA PALJU.
Konkreetselt Johanssoni autol on kasutusel minu teada Volvo 850 differentsiaali korpus. Sisu on ofcourse teine. Ma ei välista ka Saabi originaal kasti ümber ehitust, sest kui ikkagi tutvus ringkonnas on nii rallisõitjaid, treialeid, freesijaid kui ka muid spetsialiste ei karda ma ka seal eksida. Mis on asja mõte? Asja mõte on minu niisama tühja mööduvaid päevi täita igasugu nokitsemisega. Teiseks omada autot mida kellelgi muul pole. Kolmandaks oma teadmisi arendada. Kindlasti jäi siin nüüd palju kirjutamata aga hea kui niipaljugi sai:) Peace:head:
Lisa: Selgus, et Q4 kasti paigaldamine on liiga mõtetu. Seega jätkan otsinguid teiste markide osas.
Kindlasti mõnele on see auto tuttav. Tegu on siis selle Härra autoga:
Muidugi ei vasta minu töö oskus nende meeste omadele kes on selle auväärse Saabi valmis meisterdanud, aga ma lohutan end sellega, et: "Ega ma sitem vana pole!";)
Põhi probleemina näen esialgu käigukasti. Uurin kas 164 Q4 käigukast sobib 9000 mootori otsa. Kui ei sobi 1:1 siis mis tuleb ümber teha? Kui palju tuleb ümber teha? Kui keerukaks ja kalliks kujuneb ümber tegemine? Kui mõistlik on üldse seda kasti sinna toppima hakata? Kui see osutub liiga keeruliseks jätan 4wd võimaluse pooleli. Kahjuks mina mootorit ringi tõstma ei hakka. Ka ei kavatse kasutada liigselt teiste autode varuosi. Saab peab ikka enamjaolt jääma Saabiks. Kas ta seda pärast ehitust ka veel on, on igaühe enda otsustada, seda ei saa mina määrata. Pean uurima kuidas kinnitada 9000-ndel sellised plaadid kere külge. Kuidas jooksevad kere tugevdus karbid. Kuidas neid töödelda võib jne jne. Vedrustuse geomeetria on vaja välja arvutada, et ei tuleks mingit mõtetut jama millega võiks kohe sõita Kuusakoski kaalule. Tööd on, huvi on rohkem, töö tahet ON VÄGA PALJU.
Konkreetselt Johanssoni autol on kasutusel minu teada Volvo 850 differentsiaali korpus. Sisu on ofcourse teine. Ma ei välista ka Saabi originaal kasti ümber ehitust, sest kui ikkagi tutvus ringkonnas on nii rallisõitjaid, treialeid, freesijaid kui ka muid spetsialiste ei karda ma ka seal eksida. Mis on asja mõte? Asja mõte on minu niisama tühja mööduvaid päevi täita igasugu nokitsemisega. Teiseks omada autot mida kellelgi muul pole. Kolmandaks oma teadmisi arendada. Kindlasti jäi siin nüüd palju kirjutamata aga hea kui niipaljugi sai:) Peace:head:
Lisa: Selgus, et Q4 kasti paigaldamine on liiga mõtetu. Seega jätkan otsinguid teiste markide osas.
Fantasiline mees!!!
Kust sa küll võtad selle aja ja tahtmise jännata. Aga müts maha, et on veel inimesi kellel öösel kell neli tuleb plaan hakata tonnisest 4WD aretama.
Oleks praegu firmal paremad ajad, siis paneks isegi õla alla sellisesse projekti.
Kust sa küll võtad selle aja ja tahtmise jännata. Aga müts maha, et on veel inimesi kellel öösel kell neli tuleb plaan hakata tonnisest 4WD aretama.
Oleks praegu firmal paremad ajad, siis paneks isegi õla alla sellisesse projekti.
Speedlink oü - 53047979
Lunotel oü
Lunotel oü
Kas opel'i 4wd peale ei tasuks mõelda? Vectral ja calibral kül originaalis suht kehvapoolse vastupidavusega süsteem, kuid käepäraste modifikatsioonidega on võimalik suht pommikindel tulemus saavutada (uuri kasutaja uhti käest). Ma muidugi ei kujuta ette kuidas GM kast ja B202 omavahel sobitada, kuid mine tea, äkki siiski...
Kui sa mootorit pikuti keerata ei soovi, siis on IMHO üldse suht keeruline vastupidavat 4-veolist süsteemi aretada. Kui aga ploki 90 kraadi keeraksid, siis saaks nii fordi, bemmi kui loomulikult ka audi skeemile mõelda :)
Tegelikult oleks tagaveoline 9k vist isegi lihtsam lahendus Omast kogemusest võin öelda, et 4-veoline tore, kuid kapriisne loom. Eriti siis kui on rohkelt hobujõude.
Kui sa mootorit pikuti keerata ei soovi, siis on IMHO üldse suht keeruline vastupidavat 4-veolist süsteemi aretada. Kui aga ploki 90 kraadi keeraksid, siis saaks nii fordi, bemmi kui loomulikult ka audi skeemile mõelda :)
Tegelikult oleks tagaveoline 9k vist isegi lihtsam lahendus Omast kogemusest võin öelda, et 4-veoline tore, kuid kapriisne loom. Eriti siis kui on rohkelt hobujõude.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Võtan teadmiseks. Kere liigne lõikamine võib viia tagajärgedeni, et auto satub vanametalliks.
Lisa: Uurisin Fordi kohta. MTX75 (4x4) diffrit oleks vaja ja vahekasti. Saabi differ tuleb asendada fordi omaga. Fordi diffril on väljavõtted vahekasti ja parempoolse esiratta jaoks. Uurin seda veidi lähemalt.
FAKKK, mtx75 kannatab mingi brošüüri järgi ainult 220 Nm väänet.
Pisut uuritud veel, nõrgim lüli on vahekast, kus on planetaar ülekanne sees. See siis laguneb äärmiselt kergelt.
Nüüd vaadates Gustav N-i 99 quattro teemat, siis on selgeimast selgeim, et B202 mootorit on juba kasutatud nelivedusel edukalt. Ka saaks ehk tema käest joonise vaheplaadi tegemiseks. Seda uurime kohe jälle. Kas aga on mõistlik panna mootor niivõrd palju eespool esisilda. I doubt it.
Veel midagit: Mu tuttav treial on kuldsete kätega mees. Pole asju millega see vana hakkama ei saaks. Frees pingile on tehtud ise kõiksugu keeratavad pead jne. Siis igasugu tooriku kinnitus vahendeid milledel saab nurka muuta. Kõige paremaks aga pean ma tema tehtud sammaspuuri. Alustame ülevalt: Elektrimootor, 4 käiguline kast K750 mootorrattalt, aeglusti kast TÄIELIKULT oma looming, liikuv osa täielik oma looming, puuride kinnitus on mingi kiirkinnitus. Fantastiline, täpne ja VÕIMAS puur. 1.5 meetrine raudlatt läks koos mehega minema kui 32 mm puur oli otsas ja aeglusti sees. Saime sõimata.
Miks räägin temast, sest võtan jalge ette tee tema juurde. Võtan kaasa ka 9000 diffri. Ta tegi K750-le korviveo. Nüüd ehk teeb mulle ka vahekasti. Lihtsalt tuleb kõik läbi mõelda, vajalikud jupid vaadata ja esmalt asi paberile panna. Mingit aukudega kastikest pole ju raske teha, sinna sisse laagrite peale hammikad panna pole ka raske;).
Vaatan üle ka sõbra lammutatud Taloni vahekasti. DSM autodel on küll kast valel pool aga keerates vahekasti 180 kraadi ümber siis töötab asi õiget pidi.
LISA: Moving on to Sierra XR4x4. Esimene differ kinnitub karteri külge ja vasakpoolne veovõll läbib karterit. Teades enam vähem täpset asukohta, kus Saabil õlivann asuma jääb kui mootor keerata piki siis peaks arvestuste kohaselt veovõll minema karteri alt, kõrgema osa alt siis täpsemalt. Aga seda annaks ka reguleerida kindlasti. Nüüd nõrgimaks kohaks loetakse minu teada seda laia spetsiaal ketti mis ühendab käigukasti kardaanide jagajaga. Mis iganes see praegu tähendama ei pidanud.
LISA: Opel, vahekast tugevam kui fordil. Lisaks võimalus modifitseerida tugevamaks. Romza vend Georg suureks abiks. Lubas juppe laenata. Saab mõõte võtta ja muid asju uurida. Mainis ka Toyota Celcia GT-Four kaste, võtan arvesse kindlasti.
Pole mul hetkel tahtmist seda teemat nii aktiivselt näidata. Seega pikendan viimast posti. On teada tuntud, et keegi ikka hakkab näägutama. I still won't give up;)
Sõida aga ära mölise :eureka:
Lisa: Uurisin Fordi kohta. MTX75 (4x4) diffrit oleks vaja ja vahekasti. Saabi differ tuleb asendada fordi omaga. Fordi diffril on väljavõtted vahekasti ja parempoolse esiratta jaoks. Uurin seda veidi lähemalt.
FAKKK, mtx75 kannatab mingi brošüüri järgi ainult 220 Nm väänet.
Pisut uuritud veel, nõrgim lüli on vahekast, kus on planetaar ülekanne sees. See siis laguneb äärmiselt kergelt.
Nüüd vaadates Gustav N-i 99 quattro teemat, siis on selgeimast selgeim, et B202 mootorit on juba kasutatud nelivedusel edukalt. Ka saaks ehk tema käest joonise vaheplaadi tegemiseks. Seda uurime kohe jälle. Kas aga on mõistlik panna mootor niivõrd palju eespool esisilda. I doubt it.
Veel midagit: Mu tuttav treial on kuldsete kätega mees. Pole asju millega see vana hakkama ei saaks. Frees pingile on tehtud ise kõiksugu keeratavad pead jne. Siis igasugu tooriku kinnitus vahendeid milledel saab nurka muuta. Kõige paremaks aga pean ma tema tehtud sammaspuuri. Alustame ülevalt: Elektrimootor, 4 käiguline kast K750 mootorrattalt, aeglusti kast TÄIELIKULT oma looming, liikuv osa täielik oma looming, puuride kinnitus on mingi kiirkinnitus. Fantastiline, täpne ja VÕIMAS puur. 1.5 meetrine raudlatt läks koos mehega minema kui 32 mm puur oli otsas ja aeglusti sees. Saime sõimata.
Miks räägin temast, sest võtan jalge ette tee tema juurde. Võtan kaasa ka 9000 diffri. Ta tegi K750-le korviveo. Nüüd ehk teeb mulle ka vahekasti. Lihtsalt tuleb kõik läbi mõelda, vajalikud jupid vaadata ja esmalt asi paberile panna. Mingit aukudega kastikest pole ju raske teha, sinna sisse laagrite peale hammikad panna pole ka raske;).
Vaatan üle ka sõbra lammutatud Taloni vahekasti. DSM autodel on küll kast valel pool aga keerates vahekasti 180 kraadi ümber siis töötab asi õiget pidi.
LISA: Moving on to Sierra XR4x4. Esimene differ kinnitub karteri külge ja vasakpoolne veovõll läbib karterit. Teades enam vähem täpset asukohta, kus Saabil õlivann asuma jääb kui mootor keerata piki siis peaks arvestuste kohaselt veovõll minema karteri alt, kõrgema osa alt siis täpsemalt. Aga seda annaks ka reguleerida kindlasti. Nüüd nõrgimaks kohaks loetakse minu teada seda laia spetsiaal ketti mis ühendab käigukasti kardaanide jagajaga. Mis iganes see praegu tähendama ei pidanud.
LISA: Opel, vahekast tugevam kui fordil. Lisaks võimalus modifitseerida tugevamaks. Romza vend Georg suureks abiks. Lubas juppe laenata. Saab mõõte võtta ja muid asju uurida. Mainis ka Toyota Celcia GT-Four kaste, võtan arvesse kindlasti.
Pole mul hetkel tahtmist seda teemat nii aktiivselt näidata. Seega pikendan viimast posti. On teada tuntud, et keegi ikka hakkab näägutama. I still won't give up;)
Sõida aga ära mölise :eureka:
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Sheerin oma kama:) Siin kuskil mainisin oma sõbrast. Käis Sten Parneri juures tööl. Järgmine aasta vist uuesti ja siis juba pikemalt.
Sellisena näen oma tulevikku. Küll mitte päris 100% nii aga midagi sinna kanti. Ärge seda Volvot nii väga tähele pange Ahjaa, see on 900 hj mootor muide:notworthy:
See nüüd peaks olema õlipump jutu järgi. Ise küll ei usuks, aga kui tegu on Dry Sump-iga siis võib vabalt olla.
EDIT: Jobu nagu jobu ikka Voolikud tulevad karterist välja, tegu ON õlipumbaga.
Kella näitan kah, erilist väärtust pole aga meenutab tahokat :D
Sellisena näen oma tulevikku. Küll mitte päris 100% nii aga midagi sinna kanti. Ärge seda Volvot nii väga tähele pange Ahjaa, see on 900 hj mootor muide:notworthy:
See nüüd peaks olema õlipump jutu järgi. Ise küll ei usuks, aga kui tegu on Dry Sump-iga siis võib vabalt olla.
EDIT: Jobu nagu jobu ikka Voolikud tulevad karterist välja, tegu ON õlipumbaga.
Kella näitan kah, erilist väärtust pole aga meenutab tahokat :D
no kui nelivedu saab hakkab koitma, siis peaks isegi kunagi selle tee jalge alla võtma. Laseme sul lume lahti lükata :thumb:
Muidugi nüannse on nii meeletult, mis sellega kaasneb- mõtlen just pisinüansse :wall:, mis algul peitu jäävad
Muidugi nüannse on nii meeletult, mis sellega kaasneb- mõtlen just pisinüansse :wall:, mis algul peitu jäävad
Võimsust pole kunagi piisavalt
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Mida KARDAN mina kõige rohkem selle juures olles algaja, ma võin oma tonnisest ilma jääda. Sedapuhku küll ainult kerest AGA selle asendamine teise kerega võrduks kui mees vahetaks oma Family jewel's-i kellegi teise oma vastu. Saate aru küll. Pole Per Eklundi 9-3 kapoti alusest pilte, need kuluks marjaks ära. Piki asetamisel peab roolilati mujale panema, jälle üks äärmiselt tüütu töö, mis võib halvasti lõppeda või ei lõppegi. Kardaan, kah tore asi, aga kuhu sa selle paned kui ainuke mis hetkel tunnelisse mahub on 3" summuti toru. Kütusepaak tuleb mujale panna. Tööd on sit*ks, aga pohlad ma teen uurimistöö ennem ära. Äkki on lihtsam/odavam ette Drag slickid panna LMAO.
jätad unustamata, et ilmselt ikka kogu e.vedrustus vaja ringi teha, esimesed rummud (kasvõi roolilati pärast)+ e.veost erinev vedrustuse geomeetria (e.veo ja t.veo autodel kokku ja lahkujooksud hoopis erinevad- kaldenurgad jne), mootorikinnitused ja oih krt, keeruliseks läheb ikka :gun:
Võimsust pole kunagi piisavalt
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Eks rummud olenevad sellest, mis auto jupid kasutusele võtta. Mõnda võimalik lihtsamini sobitada ja mõni on päris pointless. Kaldenurgad ja kokkujooksud ei tohiks olla raske seadistada. Pigem selline testimine. Camber-iga regullid üle/alajuhitavust, Caster-iga sead ratta nurgad vastavalt rajale või siis tänavale. Toe In (kokkujooks) pole ka vast raske ideaalset leida. Mootori alune raam tuleb kõik uus teha, sel puhul plaanis ka juba uni-ballidel õõtsad teha.
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Copy that:)
btw, kui kedagi rohkem huvitab, siis palun chekata www.driftworks.com foorumit. Täpsemalt Drift car projects & Builds. Võtan sama tee jalge alla ja selles olen juba kindel. Pingutasin veidi oma mõttemaailmaga 4wd osas pisut üle. Maybe later.
btw, kui kedagi rohkem huvitab, siis palun chekata www.driftworks.com foorumit. Täpsemalt Drift car projects & Builds. Võtan sama tee jalge alla ja selles olen juba kindel. Pingutasin veidi oma mõttemaailmaga 4wd osas pisut üle. Maybe later.