7. leht 9-st

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: P Nov 02, 2008 16:20
Postitas iroman
Segusiiber on lahti muutumatult14,5% ka selle kõikumise ajal, seega ETS-i süüdistada ei saa, vaakumvoolikd on ka korralikult kinni näpistatud. mingit limp home-i ei ole. Oma kahtlustes olen jõudnud järgmise patuoinani. Karterituulutus on ju ümber suunatud oil catch tank-i. Iseenesest on ta ju passiivne, mingit vaakumit ei tekitata. Edit: throttle body on ka puhtaks lakutud , valgusmuusika stiilis segukell on lahti ühendatud:gun: küünlad on uued. Meenub veel, et kui lambda näitas üldist vigakoodi, ehk teda nagu ei olnudki vahel, läks tühikäik ühtlaseks.

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: P Nov 02, 2008 18:28
Postitas sebastian
Kas IAC klappi kontrollisid? Ideeliselt peaks soft selle avama külma mootoriga, aga võibolla laseb lisaõhku läbi ka sooja mootoriga, kui ta peaks suletud olema.
Muidu... oli mul sarnane asi. Kui hetkeks mingi koormus taha tuli, hakkasid idle pöörded võnkuma sarnaselt sinu omale. Ja nii umbes paarkümmend sekundit, kuniks asi normaliseerus. Välja siiski ei surnud.
Põhjus näis olevat see, et idle_fuel_korr segutabel oli jäänud 2,5bar MAP-i jaoks, kuigi nüüd küljes 3bar MAP ja teised vajalikud tabelid sellele vastavalt muudetud.
Aga vaevalt see sul softi süü on, kui alguses oli kõik OK.

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: P Nov 02, 2008 18:44
Postitas iroman
Algselt postitas: sebastian
Kas IAC klappi kontrollisid? Ideeliselt peaks soft selle avama külma mootoriga, aga võibolla laseb lisaõhku läbi ka sooja mootoriga, kui ta peaks suletud olema.
Muidu... oli mul sarnane asi. Kui hetkeks mingi koormus taha tuli, hakkasid idle pöörded võnkuma sarnaselt sinu omale. Ja nii umbes paarkümmend sekundit, kuniks asi normaliseerus. Välja siiski ei surnud.
Põhjus näis olevat see, et idle_fuel_korr segutabel oli jäänud 2,5bar MAP-i jaoks, kuigi nüüd küljes 3bar MAP ja teised vajalikud tabelid sellele vastavalt muudetud.
Aga vaevalt see sul softi süü on, kui alguses oli kõik OK.

Pull ongi selles,et softi tegemisel, rullidel olles mingit kala ei olnud ja seal oldi pikalt. Muidugi, muist asju, nagu lairibalambda oli ühenduses arvutiga, mitte ECU-ga. Probleem ilmnes kohe, kui aju hakkas iseseisvalt toimetama. Ja ta kõigub ju allapoole. Terminoloogiaalane täpsustus, mis on IAC klapp:red: ? EDIT: Ma ei usu, et see on softi kala

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: P Nov 02, 2008 18:59
Postitas sebastian
Throttle body all (kõrval) väike klapike, mootor sees. Annab külma mootoriga sisselaskesse lisaõhku ja võtab selle enne gaasiklappi.
Intake Air Controller. ECU pidevalt kontrollib seda klappi, sooja mootoriga peaks suletud olema.

Mis mul veel sähvatas...ehk oleks mõistlik mõõta ka MAP sensori pinget. Idle rezhiimis peaks see 3bar MAP-l olema 0,9...1,2 volti.
Rõhul -0,8...-0,6bar, ehk normaalse idle puhul. Seda võib vabalt ka külma mootoriga mõõta, vahet ei ole.
Seisva mootoriga 1,75V.

edit: MAP sensoril on pinge isegi siis, kui süüde väljas. Ole siis ettevaatlik kui mõõdad, et massi ei läheks otsad :)

edit2: rullidel läks küll lairiba arvutisse, aga Lambda signaali ka ECU-le vaja, muidu ei töötakski. Ilmselt oli widebandil ka narrow band väljund mis siis ECU-sse suunati. Paljudel WB kontrolleritel on selline väljund mis simuleerib NB lambdat.

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: E Nov 03, 2008 23:57
Postitas iroman


Mis mul veel sähvatas...ehk oleks mõistlik mõõta ka MAP sensori pinget. Idle rezhiimis peaks see 3bar MAP-l olema 0,9...1,2 volti.
Rõhul -0,8...-0,6bar, ehk normaalse idle puhul. Seda võib vabalt ka külma mootoriga mõõta, vahet ei ole.
Seisva mootoriga 1,75V.



Kuule aga TFK käis dynos minu sensoriga:eureka: kuidas tal tühikäik oli ja kuidas ta (mapsens) muidu ennast üleval pidas või peab tshekkama konkreetselt laulatatuna minu ECU-ga?

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: T Nov 04, 2008 1:45
Postitas sebastian
Algselt postitas: iroman
Kuule aga TFK käis dynos minu sensoriga:eureka: kuidas tal tühikäik oli ja kuidas ta (mapsens) muidu ennast üleval pidas või peab tshekkama konkreetselt laulatatuna minu ECU-ga?

Tal pidas hästi üleval :)
Aga sinu masinal võiks kindluse mõttes mõõta MAP-i sisendpinget, mis peab olema 5 volti. Väljundpinge küll kõigub olenevalt rõhust, aga sisendpinge (ehk reference voltage) peab kindlalt püsima. Kui see miskipärast kõvasti madalam, siis on kohe ka väljundpinge metsas.
Trajektoor selline, et sisendpinge tuleb ECU-st MAP-i ja väljundpinge läheb MAP-st tagasi ECU-sse.
MAP-i kolmas klemm on maandus.

veel...mõõtmise ajal peab olema MAP kindlasti ühendatud.

pilt kah: http://hhscott.com/93tmv/3-bar_map.htm

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: T Nov 04, 2008 22:15
Postitas iroman
Algselt postitas: sebastian
Kas IAC klappi kontrollisid? Ideeliselt peaks soft selle avama külma mootoriga, aga võibolla laseb lisaõhku läbi ka sooja mootoriga, kui ta peaks suletud olema.


Frank soovitas sama asja kontrollida, probleem on, et mul TCS-iga asi, tal vist sellist vidinat ei ole. See funktsioon on siis delegeeritud ECU-le? Kõigub allapoole, lisaõhu saabudes A/F läheb lahjaksi ja siis lastakse kütust peale ja nii ta siis kõigub? Segukell muide näitab küll lahjat, kui pöörded langevad ja rikast, kui pöörded tõusevad.Pendeldab ühest äärmusest teise:gun::wall::angry::wtf:

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: K Nov 05, 2008 16:34
Postitas sebastian
Õige jah, TCS masinal seda klappi pole, kõike ilmselt regullitakse seguklapiga :).
ECU softis on TCS jaoks "switch" mis ilmselt lülib sisse softi need kaardid-tabelid, mis vaja. Kuna TCS ja non-TCS Aero softid on üsna erinevad.

Ideeliselt võiks nii proovida, et teen su pritsungitele ja MAP sensorile sobiva softi. TSC-ga tavalisi Aero softe mul on. Siis laon need softikivid enda ECU pesadesse ja proovime seda ECU-t sinu masinal.
Buustida muidugi palju ei tohi, tuleb sellest lihtsal "toorik-soft", aga selguks kas idle läheks õigeks või paremaks.

Sain õigesti aru, et rullidel oli OK, aga hiljem omapäid hakkas jamama, kui NB lambda küljes?

Mingi variant oleks veel, et temp. andur valetab, annab näiteks ECU-le infot tegelikust madalamast temperatuurist, ECU seab segu kohe rikkamaks ja hakkabki soojalt puterdama. Ehk siis ECU arvab nagu tuleks külma mootori idle jaoks end sättida.
Sõidu ajal seda ei märka, sest normaalsest mõnevõrra rikkam segu suurt midagi ei muuda.

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: R Jaan 23, 2009 21:37
Postitas Peedo

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: T Nov 17, 2009 1:28
Postitas S9K
Iroman räägi, mis toimub? Selles teemas valitseb liigne vaikus ;)

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: R Sept 11, 2015 20:28
Postitas ivomets
NÄGIN!
Muljetavaldav!

Ja nagu ma aru sain on VÄGA HEA! ja peale selle veel VÄGA ILUS!

Ma arvan, et omanik peaks natuke ise kah kirjutama ja mõne pildi lisama. Ju ma olin nii haaratud, et ei taibanud fotografeerida....:cool:

Igaljuhul jõudu vanade saabidega mässamisel!

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: R Sept 11, 2015 20:35
Postitas iroman
Vahepeal oli seis selline. Pikemalt järgmise nädala esimesel poolel. Luban ;)
NÄGIN!
Muljetavaldav!

Ja nagu ma aru sain on VÄGA HEA! ja peale selle veel VÄGA ILUS!

Ma arvan, et omanik peaks natuke ise kah kirjutama ja mõne pildi lisama. Ju ma olin nii haaratud, et ei taibanud fotografeerida....:cool:

Igaljuhul jõudu vanade saabidega mässamisel!


Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 1:26
Postitas iroman
Et mida siis vahepeal tehtud on. Peale neid korduvaid plokokaanetihendi fiaskosid saatsin mootori JÄLLE Rootsi, Trollspeed Racingusse (see oli väga ammu) seal siis leiti probleemile "final solution": püramiidrõngas-plokikaanetihend. http://www.3si.org/forum/f1/high-hp-high-boost-head-lift-no-more-550690/ Tavaline tihend jääb alles. Siiamaani on asjast abi. Ärge küsige, kui palju maksis, ma "unustasin" selle numbri kiiresti ära (tervishoiu huvides).
Probleemne (vigane) oli ka ECU juunit, see tuli välja vahetada, kuna kõigutas tühikäigupöördeid +1000/-500 RPM ja muidu loopis check engineid. Liigelda oli võimatu, nii-kui sidur lahutus, hakkas üks tuuritamine, kord üks eesliikleja kargas ikka autost välja küll... (mõistsin tema frustratsiooni täielikult, kuna ise olin jätkuvalt frustreerunud).
Üks aasta auto ikka reaalselt seisis, siis tulid masu järeltõuked ja punane pigment autokerel pulstus täielikult. Kuna esiosa oli äsja "ära tehtud", lisas see täiendava kontrasti. Sai vastu võetud otsus sõiduk üle värvida korraliku lakialuse värviga "imola red". Järgnes 3-aastane moosimine, vaevlesin ju tõsise kinnisidee küüsis, mis puudutas kindlat tööde teostajat. Käeoleva aasta aprillis alustasimegi. Eks natuke oli roostetki sugenenud nende aastatega, oli seal mässamist päris üksjagu... Kerega on nüüd kõik hästi ilusti, seevastu sumbsi mitteroostevabad detailid vajavad väljavahetamist küll. Kavatsen sellega JÄRGMISEKS kevadeks hakkama saada. Veel tuleks rehvid (mis juba uuest peast tundusid plastikuna) välja vahetada kummide vastu. Accelera "sport", ärge mingil juhul never seda odavat paska (pardon) ostke, kui elu on kallis. Märjal asfaldil käituvad väga "sirgjooneliselt". Ka mõistlikel kiirustel.
Vaikselt nokitsen edasi, veermikuga peaks midagi ette võtma, et roadholding aktsepteeritavam tunduks. Haisu, lärmi ja vibratsioniga olen harjunud. Üks kärbes piniseb järjest kõvemini kõrva ääres. Müü-mind-maha-kärbes. Praegu ma veel... :gun:



Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 1:41
Postitas iroman


Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 8:20
Postitas S9K
Ta on elus :head:

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 10:00
Postitas KorK
Teda võiks järgmisel suvel miilil ka sõitmas näha. Saaks korraliku üllatuse 100 000 euroste autode omanikele teha :D

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 12:09
Postitas iroman
Ta on elus :head:




Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 14:20
Postitas saabu
on see juba ammu värvitud olnud? suve keskpaigus või alguses juhtusin ühel laupäevasel õhtul, peterburi maanteel ilma stangedeta, üliläikivat punast tonnist silmama...hääled olid ka midagi kangemat..võis olla see masin??

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 18:34
Postitas iroman
on see juba ammu värvitud olnud? suve keskpaigus või alguses juhtusin ühel laupäevasel õhtul, peterburi maanteel ilma stangedeta, üliläikivat punast tonnist silmama...hääled olid ka midagi kangemat..võis olla see masin??


Pole sugugi välistatud, mingid manöövrid võisid sel ajal toimuda. Ehk siis, pidid sa nägema midagi sellesarnast:

Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 18:38
Postitas saabu14jr
Täpselt seda ma nägingi!( Saabu arvutis unustasin kontot vahetada)

Ühe jaapani auto esinduses värvitud? keretööde osakond tundub kuidagi tuttav olevat...

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 18:57
Postitas iroman
Täpselt seda ma nägingi!( Saabu arvutis unustasin kontot vahetada)

Ühe jaapani auto esinduses värvitud? keretööde osakond tundub kuidagi tuttav olevat...


Kõik on õige. Peagi lisandusid stanged, küljeliistud on veel puudu. Veljed veel restaureerimata. Läbis edukalt esimese pesu...



Lisatud failid

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 19:05
Postitas S9K
3.5 tollise downpipe peale pole mõelnud? (nii huvitav, ei oska küsida kohe midagi).

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 19:17
Postitas saabu14jr
Iga pilt täis silmailu, imola punane aero on ikka sigailus asi

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 19:24
Postitas Homunkulus
Kus tegijaid, seal nägijaid! ;) Agentuuri andmetel näeb Redmonster veel parem välja kui siiani kuvatud fotode järgi eeldada oskate.

Saab 9000 Aero, 1995, Iroman

Postitatud: N Sept 17, 2015 19:58
Postitas iroman
3.5 tollise downpipe peale pole mõelnud? (nii huvitav, ei oska küsida kohe midagi).


äää, mul on seal juba 3" bellmouth downpipe roostevaba :eureka: aga ma olen kuulnud, et sa teed päris ilusaid õmblusi, seega, kui on vaja midagi roostevabalt kokku viia, tean kelle poole pöörduda :notworthy:

Lisatud failid