Saab 9000 Aero, 1996, dreamer12
Postitatud: K Juul 11, 2007 1:00
Saab on hea auto aga seda teavad kõik, kes saabnetis kolistavad. Aero on hullumeelselt hea auto. Ka selles puudub uudis. Peab tunnistama, et esimesest klassikuga sõidu kogemusest jäi meelde turbo tõmme. Esimesest 9000 sõidust jäi meelde maailma-parim-juhikoht. Kohe Saabini ei jõunud, sest enne sattus teele Peugeot 406 ST, millel oli 2,0 liitrine turbomootor (loe: bensuturbo, mitte see HDi). See oli mega hea auto. Eelis Saabi ees oli loomulikult hind. Saabiga sidus seda ergonoomika, tonnisega sama velje mõõt ja muidugi turbo. Õnnetuseks oli sellel autol aga komme olla ülejuhitav ja saada osaks avariisid. Ühel päeval sai ta viimase ja kindlustus võttis selle lelu mu kasutusest püsivalt ära. Asemele jäi raha. Ja siis leidus platsil üks madalsurve turboga 9000 CDE (see hiilis muide salaja pildile, peegeldudes Aero akendelt), millel oli imeväike läbisõit. Nati lisaraha ja oligi esimene oma Saab tagumiku all. Teenis teine meie pere väga truult üle 8 a. Muideks pikki aastaid kuulus see ametlikult mu tööandjale, kus pälvis au kui madalaimate hoolduskuludega auto Subaru Legacyte, Opel Vectra, Zafira, Astrate ja Mazda 5 ning Ford Mondeo kõrval!
Edasi tuleb tunnistada, et sai unistatud Aerost aga siitmaalt seda ei leidnud. Leidus aga 900NG kupee aastast 1996. Ja siin peab avaldama tänu abikaasale, kes sai aru, et meie just ostetud Saab 900 SE 2,0 kupee ei ole maailma parim Saab ja oli varmalt nõus lubama selle asemele mõne teise ja kallima "pea-asi-et-rahul-oled" tüüpi auto soetada. Ja tänu tuleb avaldada ka kvalieet Saabide maaletoojale Jannele (http://www.aeroport.ee/), kes aitas leitud auto Eestisse tuua. Ja lisaks tuleb tõdeda, et kannatlikus on vooruse ema. Nimelt oli ostetud Aero vist juba 5 nö kindlalt ostuks minev, mida ca aasta sai otsitud üle kogu Euroopa. Iga kord enne oli, kas keegi kiirem, hüppas müüja kokkuleppe alt ära või ilmenes valitud Saabi ajaloos veidrusi (nt ühe prantslase Aerol 40 tuh km läbisõitu hoolduseta, sest auto ju läbis ülevaatuse!). Neile lisaks jäi ette veel autosid, millel oli automaatkast või läbisõit ületas piiriks seatud 120-140 tuh km või siis hind rabas jalust (nt müüdi eelmine aasta Rootis 90 tuh läbisõiduga briljantses korras punast Aerot hinnaga 239 tuh EEK ja seda tingimisvõimaluseta!). Siis aga leidus kriteeriumitele vastav manuaalkastiga alla 100 tuh km sõitnud ja kõigi paberitega Saab. Auto on täiesti originaal seades ja korras. Plaan on see nii jättagi. On teine ju piisavalt võimekas, kena ja ainus pereisa sportauto maailmas, mille praktilisust mõistab iga pereliige.
Eesmärk on ka: Suuta sellega sõita kogu elu ja dokumenteerida tema elu. Eelmisest omanikust sai selleks hea pärandi: täidetud service raamat + ostuarve + arved kõige kohta mis tehtud. Seega tänud ka sellele sakslasest arstile, kes autosse hoolsalt suhtus! Seega hakkan varsti uunikumi omanikuks. Tiba aega veel läheb aga küll Rootsi teras kestab!
Lisan ka pildid autost, mis näinud ilmavalgust 1996 aastal ja sõidab nüüd ringi siinmaal.
Edasi tuleb tunnistada, et sai unistatud Aerost aga siitmaalt seda ei leidnud. Leidus aga 900NG kupee aastast 1996. Ja siin peab avaldama tänu abikaasale, kes sai aru, et meie just ostetud Saab 900 SE 2,0 kupee ei ole maailma parim Saab ja oli varmalt nõus lubama selle asemele mõne teise ja kallima "pea-asi-et-rahul-oled" tüüpi auto soetada. Ja tänu tuleb avaldada ka kvalieet Saabide maaletoojale Jannele (http://www.aeroport.ee/), kes aitas leitud auto Eestisse tuua. Ja lisaks tuleb tõdeda, et kannatlikus on vooruse ema. Nimelt oli ostetud Aero vist juba 5 nö kindlalt ostuks minev, mida ca aasta sai otsitud üle kogu Euroopa. Iga kord enne oli, kas keegi kiirem, hüppas müüja kokkuleppe alt ära või ilmenes valitud Saabi ajaloos veidrusi (nt ühe prantslase Aerol 40 tuh km läbisõitu hoolduseta, sest auto ju läbis ülevaatuse!). Neile lisaks jäi ette veel autosid, millel oli automaatkast või läbisõit ületas piiriks seatud 120-140 tuh km või siis hind rabas jalust (nt müüdi eelmine aasta Rootis 90 tuh läbisõiduga briljantses korras punast Aerot hinnaga 239 tuh EEK ja seda tingimisvõimaluseta!). Siis aga leidus kriteeriumitele vastav manuaalkastiga alla 100 tuh km sõitnud ja kõigi paberitega Saab. Auto on täiesti originaal seades ja korras. Plaan on see nii jättagi. On teine ju piisavalt võimekas, kena ja ainus pereisa sportauto maailmas, mille praktilisust mõistab iga pereliige.
Eesmärk on ka: Suuta sellega sõita kogu elu ja dokumenteerida tema elu. Eelmisest omanikust sai selleks hea pärandi: täidetud service raamat + ostuarve + arved kõige kohta mis tehtud. Seega tänud ka sellele sakslasest arstile, kes autosse hoolsalt suhtus! Seega hakkan varsti uunikumi omanikuks. Tiba aega veel läheb aga küll Rootsi teras kestab!
Lisan ka pildid autost, mis näinud ilmavalgust 1996 aastal ja sõidab nüüd ringi siinmaal.