Saab 9000 Aero, 1996, dreamer12

Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#1

K Juul 11, 2007 1:00

Saab on hea auto aga seda teavad kõik, kes saabnetis kolistavad. Aero on hullumeelselt hea auto. Ka selles puudub uudis. Peab tunnistama, et esimesest klassikuga sõidu kogemusest jäi meelde turbo tõmme. Esimesest 9000 sõidust jäi meelde maailma-parim-juhikoht. Kohe Saabini ei jõunud, sest enne sattus teele Peugeot 406 ST, millel oli 2,0 liitrine turbomootor (loe: bensuturbo, mitte see HDi). See oli mega hea auto. Eelis Saabi ees oli loomulikult hind. Saabiga sidus seda ergonoomika, tonnisega sama velje mõõt ja muidugi turbo. Õnnetuseks oli sellel autol aga komme olla ülejuhitav ja saada osaks avariisid. Ühel päeval sai ta viimase ja kindlustus võttis selle lelu mu kasutusest püsivalt ära. Asemele jäi raha. Ja siis leidus platsil üks madalsurve turboga 9000 CDE (see hiilis muide salaja pildile, peegeldudes Aero akendelt), millel oli imeväike läbisõit. Nati lisaraha ja oligi esimene oma Saab tagumiku all. Teenis teine meie pere väga truult üle 8 a. Muideks pikki aastaid kuulus see ametlikult mu tööandjale, kus pälvis au kui madalaimate hoolduskuludega auto Subaru Legacyte, Opel Vectra, Zafira, Astrate ja Mazda 5 ning Ford Mondeo kõrval!

Edasi tuleb tunnistada, et sai unistatud Aerost aga siitmaalt seda ei leidnud. Leidus aga 900NG kupee aastast 1996. Ja siin peab avaldama tänu abikaasale, kes sai aru, et meie just ostetud Saab 900 SE 2,0 kupee ei ole maailma parim Saab ja oli varmalt nõus lubama selle asemele mõne teise ja kallima "pea-asi-et-rahul-oled" tüüpi auto soetada. Ja tänu tuleb avaldada ka kvalieet Saabide maaletoojale Jannele (http://www.aeroport.ee/), kes aitas leitud auto Eestisse tuua. Ja lisaks tuleb tõdeda, et kannatlikus on vooruse ema. Nimelt oli ostetud Aero vist juba 5 nö kindlalt ostuks minev, mida ca aasta sai otsitud üle kogu Euroopa. Iga kord enne oli, kas keegi kiirem, hüppas müüja kokkuleppe alt ära või ilmenes valitud Saabi ajaloos veidrusi (nt ühe prantslase Aerol 40 tuh km läbisõitu hoolduseta, sest auto ju läbis ülevaatuse!). Neile lisaks jäi ette veel autosid, millel oli automaatkast või läbisõit ületas piiriks seatud 120-140 tuh km või siis hind rabas jalust (nt müüdi eelmine aasta Rootis 90 tuh läbisõiduga briljantses korras punast Aerot hinnaga 239 tuh EEK ja seda tingimisvõimaluseta!). Siis aga leidus kriteeriumitele vastav manuaalkastiga alla 100 tuh km sõitnud ja kõigi paberitega Saab. Auto on täiesti originaal seades ja korras. Plaan on see nii jättagi. On teine ju piisavalt võimekas, kena ja ainus pereisa sportauto maailmas, mille praktilisust mõistab iga pereliige.

Eesmärk on ka: Suuta sellega sõita kogu elu ja dokumenteerida tema elu. Eelmisest omanikust sai selleks hea pärandi: täidetud service raamat + ostuarve + arved kõige kohta mis tehtud. Seega tänud ka sellele sakslasest arstile, kes autosse hoolsalt suhtus! Seega hakkan varsti uunikumi omanikuks. Tiba aega veel läheb aga küll Rootsi teras kestab!

Lisan ka pildid autost, mis näinud ilmavalgust 1996 aastal ja sõidab nüüd ringi siinmaal.

Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#2

K Juul 11, 2007 1:10

Ja kui juba piltide avaldamiseks läks siis nati neid veel, sest see auto on üsnagi fotogeeniline.

Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#3

K Juul 11, 2007 3:33

Krt. Aero on ikka kena.

Mõnusaid kilomeetreid. :drink:
Iga ratas veab and then some!
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#4

K Juul 11, 2007 8:21

Väga tore.
Kas kapoti all 147kw, või 165kw?
Usun, et said megakorraliku auto.
Sent from my Monte Carlo using B236
TFK
Postitusi: 541
Liitunud: T Juul 11, 2006 19:36
Asukoht:
Auto:

#5

K Juul 11, 2007 8:27

:beer: ja muretuid kilomeetreid!!!!
:notworthy: et viitsisid ca aasta oma autot oodata :drive:
suur
Postitusi: 3925
Liitunud: T Mär 01, 2005 12:42
Asukoht:
Auto:

#6

K Juul 11, 2007 8:28

Algselt postitas: kasparius
Väga tore.
Kas kapoti all 147kw, või 165kw?
Usun, et said megakorraliku auto.

Mis küsimus? Tegu ju puhastverd aeruga.

Väga kena tonn.

EDIT: Võhikud leiavad tonnise tehnilised andmed sealt:
http://saabnet.ee/index.php?l=teh
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#7

K Juul 11, 2007 10:05

Algselt postitas: suur
Algselt postitas: kasparius
Väga tore.
Kas kapoti all 147kw, või 165kw?
Usun, et said megakorraliku auto.

Mis küsimus? Tegu ju puhastverd aeruga.

Väga kena tonn.


Piltide järgi ei saanud mina kui tonnisevõhik võimsusest sotti.
Sent from my Monte Carlo using B236
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#8

K Juul 11, 2007 10:08

Algselt postitas: kasparius
Piltide järgi ei saanud mina kui tonnisevõhik võimsusest sotti.
Kas kui sedaanil on AERO, siis ongi 165kw?
Aero ei ole sedaan..;) alati CS kerega, CD variante aerost ei ole. Manuaalkastiga õige tonnine Aero on 165kW, automaadiga "libad" 147kW
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
kasparius
Overboost addict
Postitusi: 1786
Liitunud: K Sept 06, 2006 12:59
Asukoht:
Auto: 9-3 Monte B236R stage ?

#9

K Juul 11, 2007 10:11

sry OT :Ometi on ju manuaalkastiga 147kw aerosid ka olemas? või ei ole?
EDIT: Minu paha, nyyd sain ise ka pihta, et manuaaliga 147kw on lihtsalt 2,3t.
Sent from my Monte Carlo using B236
Jürgen

#10

K Juul 11, 2007 10:17

Sigalahe aero! Palju muretuid kilomeetreid sulle!:thumb:
will
Postitusi: 550
Liitunud: P Aug 07, 2005 15:19
Asukoht:
Auto:

#11

K Juul 11, 2007 15:54

Kuldaväärt idee sõite terve elu ja sõiduki elulugu dokumenteerida. Rõõmsat sõitu:drive:
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#12

N Juul 12, 2007 1:10

Tänud heade soovide eest!

Auto tõesti manuaalkastiga Aero. Mootoriks B234R ehk 2.3l hpt ehk kõrgsurveturbo, millel 225 hobujõudu ehk 165 kW! Lisaks on olemas 2,0 kõrgsurveturbo ja manuaalkastiga Aerod, mida müüdi nt Itaalias, kus lihtsalt üle 2,0 mootoriga auto maksud auto hinna kosmosesse viisid. Neid liigub nii siin kui Rootsis, kuid ennekõike Itaalias! Neil oli mälu järgi vist 147 kW mootor (mitte 136 nagu need mootorid muidu olid).

Kel huvi siis lisa infot igast tõelise originaal Aero aastakäigu varustusest leiab ka siit: http://webpages.charter.net/ralimi/aero/aero-spec.html . Värvi valiku osas oli ilmselt Euroopa ja USA turul erinevusi.



Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
iroman
T-viirus+
Postitusi: 360
Liitunud: R Nov 18, 2005 1:51
Asukoht:
Auto:

#13

N Juul 12, 2007 2:38

Krt oli mul ka kunagi normaalne Aero;)Peab vist põhimõtteliselt hankima korraliku blank Aerokese.Suu jookseb vett küll,vaadates seda isendit.Õnne ja edu dreamer12-le
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#14

L Nov 06, 2010 1:01

Tartu maanteel 110 km/h. Vaade enda Saabile enda Saabist. See tonnine kust pilt võetud leidnud nüüd küll juba uue omaniku.

Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#15

L Nov 06, 2010 1:03

Saab hommikuses päikesesäras.

Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#16

L Nov 06, 2010 1:04

Meie tonnise uus sõber. Päris sarnane tulede joon... Kohe näha, et Aerode vahel on sugulus olemas.

Kui olla Aeroga pikemalt sõitnud siis ei kipu valikud enam muu kui Aero peale jääma. Isegi mu abikaasast on nüüd Saabi fänn saanud. Küll 9-3 Aero fänn! Eks see uus ole ikka nati naiselikum küll kui 9000. Aga viimase kiituseks peab ütlema, et kiirenduses on ta 9-3-ga võrdne, 1 käiguga aga isegi palju krapsakam. 9000 oli ikka omast ajast 10 aastat ees! 9-3 on omas ajas tegija. Loodetavasti Saab leiab selle edumaa kunagi taas.

Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
que
Postitusi: 1406
Liitunud: R Nov 05, 2004 18:40
Asukoht:
Auto: 2x 9-5, 1x9-3

#17

N Dets 02, 2010 21:50

oi kui kena vaade :mad: :love:
Everyday Regular SAAB guy!
Raunts90
Postitusi: 43
Liitunud: K Dets 08, 2010 20:38
Asukoht:
Auto:

#18

R Jaan 07, 2011 17:14

kenake....on need karbi katted ainult aerodel ? see annab ikka kõvasti juurde..minu tavalisel näiteks puuduvad.
teager
Postitusi: 5749
Liitunud: R Veebr 18, 2005 22:52
Asukoht:
Auto:

#19

R Jaan 07, 2011 19:11

kenake....on need karbi katted ainult aerodel ? see annab ikka kõvasti juurde..minu tavalisel näiteks puuduvad.


See on Aero bodykit, mida pandi ka 97' Anniversary'tele.

terv, teager
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#20

R Nov 16, 2012 10:33

Mõni aeg tagasi sai auto taas sügise saabumise puhul uue kihi vaha. Anti juures sai enne seda ka vahetatud veidi tihendeid, õli, filtreid, jahutusvedelik jms. Maanteel sai ka pikem ots tehtud. Need istmed on ikka Saabi parim asi. Sõidad, sõidad, sõidad ja on lihtsalt mõnus istuda. Uute Saabide puhul pole istmed sama kvaliteedi ja mugavusega. On head, aga mitte nii mõnusad kui tonnisel Aerol. Kui istmete mugavuse järgi ümbermaailmareisiks üks auto valida, siis see on parim valik kogu maailmas!

Kilometreid on auto nüüdseks läbinud 139 000. :drive:



Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#21

N Juun 19, 2014 16:06

See kevad andis autol otsad rariteet - Saab originaal aku. Viga - liiga vähe pikki otsi - sai nüüd veidi parandatud.

Auto on saanud kevadisest näidust (vt foto) jõuda nüüd 149 000 km läbisõiduni. Eelmine aasta andis otsad veel originaal radiaator. Lihtsalt hakkas lekkima. Sai selle asemele ka tutika. Mõni aeg tagasi sai autole veel pandud uus summutaja keskmine jupp ja vahetatud rooli ots. Nüüd istub teel taas mõnusalt ja käib vaikselt nagu soliidse mehe auto käima peab. Ülevaatuse läbis märkusteta.

Istudes uuematest Saabidest tonnisesse saab vaid tõdeda, et auto on tõeliselt fun sõita! Siin on turbo "laks" ehedal kujul olemas.

Peale vahatatamist näeb 9000 Aero alati ka tõeliselt kompu välja. Sisu ja elektroonika osas on uutes Saabides ikka teine sajand, aga superhead Aero istmed ja selle auto välised head proportsioonid teevad temast endiselt väga kena ja mõnusa kaaslase. Olen märganud, et neid on tänavapildis aina vähemaks jäänud. Kahju. Siiski üksjagu neid veel on.










Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#22

R Nov 28, 2014 14:01

Üks sügisene autost läks Saabiklubi fotokonkursile.



Siin veel kaks pilti samast päevast. Aga päikest anti siis täpselt 30 sekundiks. Nii, et teised pildid on tumedamad.





See jäigi viimaseks sõiduks suvekummidega. Nüüd juba all Anny velgedel lamellkummid.

Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#23

R Mär 11, 2016 1:20

Sai taaskord ülevaatusel käidud. See aasta oli taas selline kord, kus küsiti, et kas oled ise esitule pirini vahetanud. Olin. Selle ise mitte paika saamine on tüüphädaks. Muus osas läbis auto ülevaatuse märkusteta. Kõik toimis nagu vaja.

Ainus asi, mis uuemate Saabide kõrval häirib on selle auto kaldumine kurvides. Istmete headus aga kompenseerib selle kõikumise kuhjaga!
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14284
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#24

R Mär 11, 2016 8:12

Madalamad vedrud ravivad seda kaldumist päris eduliselt. Iffi klots muutus väga teiseks autoks peale -4cm vedrusid ja 17" velgede installi..:)
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
Kasutaja avatar
dreamer12
Postitusi: 532
Liitunud: K Jaan 03, 2007 10:46
Asukoht: Viimsi
Auto: Saab 9000 Aero 2,3T MY96; Saab 9-5 Aero Hirsch TTiD MY11
Kontakt:

#25

R Juun 02, 2017 0:55

Taaskord ülevaatus märkusteta läbitud. See nädal sai ka talve rehvid Anny velgedel alt ja lõpuks Super Aerod tagasi alla. ... kuigi siis sadas täna korraks hoopis taas üsna lumelaadset asja.

Talvel ei raatsinud soolaga sõita. Soolavaba ilusat talvesõitu sai vaid mõnisada kilomeetrit. Peaks vist taas Krwon ringi tegema?

Täna sai veidi ka ringi tiirutatud. Mõnus auto!






Lisatud failid
https://www.wellnessorbit.com - vaimse vormi e-koolitused ettevõtetele
http://www.headandlead.com - visioonid, planeeringud & ettevõtluskonsultatsioonid
Vasta