Saab 9000 CSE Turbo 2.3T 147 kW, Ametivend

Nastix
Postitusi: 553
Liitunud: N Mai 19, 2005 16:12
Asukoht:
Auto:

#26

T Aug 07, 2007 8:34

Enda mäletamist mööda toimis mul ka tagumise käiguga. Gaasiga mängides oli TCS-i võimalik pisut petta, kuid väljalülitamisvõimaluseta on ta ikka paras nuhtlus küll.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#27

T Aug 07, 2007 8:48

Algselt postitas: tripp
Algselt postitas: ametivend
Hakkab jama pihta, huvitav mis järgmisena läheb


Eeee... DI kassett äkki?

Saab on mu meelest üsna omanikutruu (kui omanik on hea). Uue omaniku puhul aga hakkab pipardama ja lisaks di-le saab tavaliselt üsna kiirelt ära vahetada veel ketid, jahutusradika, soojendusradika, bensiinipumba, väljalaske kogu pikkuses, lekkiva roolimehanismi...
Trionic
Saabiguru
Postitusi: 7135
Liitunud: N Veebr 26, 2004 20:37
Asukoht:
Auto:

#28

T Aug 07, 2007 9:03

Algselt postitas: D116
Algselt postitas: ametivend


Mind hakkas huvitma kuidas TCS talvel käitub ja siis kui kuhugi peaks kinni jääma??
Maal kruusateepeal kiirendades pidevalt se TCS tuli põleb!


Kevadel sai maal käidud, tee oli halb - porine, rattad hakkasid ringikäima ja TCS ei andnud seda teha - peaaegu jäin kinni. Ilma TCSita 9k ei oleks probleeme. Kui jääd kinni siis edasi liikuda ei saa, rattad käivad natukene ringi ja mootor surebvälja:wall: Aga tagumise käigu peal TCS ei tööta:eureka:
TCSiga 9k ei kõlba offroadiks:bs:

Kui auto korras on,ei sure mootor välja ja toimib tcs ka tagurpidi sõites ning ainsaks puuduseks on LSD difri puudumine.
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#29

P Aug 19, 2007 15:58

Turbo vahetatud, peale sa pandud remonditud turbo!
Aga turbokell ei liigu enam nii palju kui ennem, vana turboga kiirendades laks turbokell teise punase kripsuni aga praegu natuke ule poole!
Kas se on normaalne?
D116
Postitusi: 2069
Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
Asukoht: Lahti
Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW

#30

P Aug 19, 2007 16:45

Algselt postitas: ametivend
Turbo vahetatud, peale sa pandud remonditud turbo!
Aga turbokell ei liigu enam nii palju kui ennem, vana turboga kiirendades laks turbokell teise punase kripsuni aga praegu natuke ule poole!
Kas se on normaalne?


Ei ole normaalne. Vaata voolikud üle.
Kas paigaldasid ise?
__In Boost We Trust__
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#31

E Aug 20, 2007 13:44

Algselt postitas: D116
Algselt postitas: ametivend
Turbo vahetatud, peale sa pandud remonditud turbo!
Aga turbokell ei liigu enam nii palju kui ennem, vana turboga kiirendades laks turbokell teise punase kripsuni aga praegu natuke ule poole!
Kas se on normaalne?


Ei ole normaalne. Vaata voolikud üle.
Kas paigaldasid ise?


Ei paigaldanud ise, lasin asjatundjal vahetada!!
Mis tundemargid on kui BPC klapp on rikkis??
IFF
Saabiklubi liige
Postitusi: 2237
Liitunud: K Mai 11, 2005 21:40
Asukoht:
Auto:

#32

E Aug 20, 2007 13:49

Algselt postitas: ametivend

Ei paigaldanud ise, lasin asjatundjal vahetada!!
Mis tundemargid on kui BPC klapp on rikkis??


Näiteks ei ole masinal enam eriti boosti. BPC klapp on lahti ning lastakse kogu rõhk kenasti wastegate peale ning oledki uus LPT omanik. Eks võimalusi on veel, et ei tööta 100% nagu ettenähtud, näiteks siis natukene viletsamalt.
Iga ratas veab and then some!
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#33

E Aug 20, 2007 21:27

Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: ametivend

Ei paigaldanud ise, lasin asjatundjal vahetada!!
Mis tundemargid on kui BPC klapp on rikkis??


Näiteks ei ole masinal enam eriti boosti. BPC klapp on lahti ning lastakse kogu rõhk kenasti wastegate peale ning oledki uus LPT omanik. Eks võimalusi on veel, et ei tööta 100% nagu ettenähtud, näiteks siis natukene viletsamalt.


BPC klapp voib siis olla selle pohjuseks, et turbo seier ule poole eriti ei lahe ja minek pole enam endine??
LPT vist madalsurve turbo aga mis se tapsemalt tahendab??
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#34

E Aug 20, 2007 22:17

Algselt postitas: ametivend
BPC klapp voib siis olla selle pohjuseks, et turbo seier ule poole eriti ei lahe ja minek pole enam endine??
LPT vist madalsurve turbo aga mis se tapsemalt tahendab??

Võib küll olla ja tõenäoliselt ongi.
LPT Saabi turbo kogu rõhk lastakse wastegate klappi - turbo väljalaske osas on selline vedruga mehaaniline klapp, mis avanedes "liigse" surve välja laseb ja seetõttu ei luba turbo tiivikutel eriti kiiresti pöörelda. BPC klapp aga on elektrooniline klapp (seda juhib omakorda Saabi aju ehk ECU) ja mis vajadusel "piirab" seda wastegate klappi avavat rõhku.
LPT masinatel tavaliselt polegi BPC klappi, sest midagi neil ei piirata...kogu rõhk läheb otse wastegate klappi.
Kui su BPC on nässus, siis surve jookseb temast vabalt läbi e. siis situatsioon nagu teda vahel polekski.

BPC võib ka "umbes" olla, aga sel juhul tõuseb rõhk juba üle lubatu ja "aju" lülitab bensiinipumba hetkeks välja. Fuel Cut-off selle sündmuse nimeks.

Krt. kui nüüd liig keeruliselt ei seletanud :P
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#35

K Aug 22, 2007 14:01

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: ametivend
BPC klapp voib siis olla selle pohjuseks, et turbo seier ule poole eriti ei lahe ja minek pole enam endine??
LPT vist madalsurve turbo aga mis se tapsemalt tahendab??

Võib küll olla ja tõenäoliselt ongi.
LPT Saabi turbo kogu rõhk lastakse wastegate klappi - turbo väljalaske osas on selline vedruga mehaaniline klapp, mis avanedes "liigse" surve välja laseb ja seetõttu ei luba turbo tiivikutel eriti kiiresti pöörelda. BPC klapp aga on elektrooniline klapp (seda juhib omakorda Saabi aju ehk ECU) ja mis vajadusel "piirab" seda wastegate klappi avavat rõhku.
LPT masinatel tavaliselt polegi BPC klappi, sest midagi neil ei piirata...kogu rõhk läheb otse wastegate klappi.
Kui su BPC on nässus, siis surve jookseb temast vabalt läbi e. siis situatsioon nagu teda vahel polekski.

BPC võib ka "umbes" olla, aga sel juhul tõuseb rõhk juba üle lubatu ja "aju" lülitab bensiinipumba hetkeks välja. Fuel Cut-off selle sündmuse nimeks.

Krt. kui nüüd liig keeruliselt ei seletanud :P

Tanan vastuse eest!
Nagu ma aru olen saanud siis seda BPC klappi taastada ei sa?
BPC klapp pidi paris kallis ka olema, nu siis tuleb panna turbopurustaja peale!
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#36

K Aug 22, 2007 14:31

Algselt postitas: ametivend
Tanan vastuse eest!
Nagu ma aru olen saanud siis seda BPC klappi taastada ei sa?
BPC klapp pidi paris kallis ka olema, nu siis tuleb panna turbopurustaja peale!

Seda teed oleme tonniste omanikud enamuses läinud...turbopurustamise teed;)
BPC tõesti kallis ja taastamine, isegi kui see on veel võimalik, päästab ehk pooleks aastaks, kui sedagi.
qdwin
Jaan Tatikas
Postitusi: 2336
Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
Asukoht: Tallinn ja Elva
Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero

#37

K Aug 22, 2007 14:53

Aga võib esineda anomaaliaid, kus bpc toimib märgatavalt paremini kui bleeder. Kuulklapiga ei ole juhtunud võrdlema.
Proovisime ühe hirschitatud masina peal bleederit. BPC-ga läks masin tagumikutundejärgi märgatavalt paremini edasi kui bleederiga. Bleederi puhul isegi cutoffini lastes oli minek tuntavalt kehvem. Aga anomaaliale võis kaasa aidata ka tolle tonnise suht tundmatu (õigemini küsitav) tehniline seisund.
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#38

K Aug 22, 2007 15:55

Kristo9000 on se turbopurustaja olemas!
Pilt

Aga kas on kindlasti vaja teist turbokella, voi saab ka selle orginaal turbokella jargi rohku paika keerata??
vulkanus
Postitusi: 823
Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
Asukoht: Tallinn
Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.

#39

K Aug 22, 2007 16:33

p.....tunde järgi on kõige kindlam . Piisab originnalkellast norm rõhk peaks olema kuskil punase keskpaigas siis veel cut offi ei tule ja seda siis 90 -100ja pealt kiirendades.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#40

K Aug 22, 2007 16:56

Korralik turbokell tasuks ikka ära ma arvan. Saad asjast vähemalt õige ülevaate. Näed mis rõhu juures cut-off tuleb jne. See 400...500 krontsi läheb kindlasti õigesse auku.
Kui veel pole, siis võibolla tundub see kell veidi poosetamisena, aga üsna varsti saad aru selle praktilisest vajadusest. Seda enam, kui kuulklapi kavatsed installida, ja mine tea, edaspidi võibolla softi muuta vm.

Enam ei kujutaks ma ettegi sõitu ilma eraldi kellata ja...siis saad vanade turbohoolikutega kaasa rääkida, kui need pajatavad midagi baaridest :cool:.
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#41

K Aug 22, 2007 17:10

Algselt postitas: sebastian
Korralik turbokell tasuks ikka ära ma arvan. Saad asjast vähemalt õige ülevaate. Näed mis rõhu juures cut-off tuleb jne. See 400...500 krontsi läheb kindlasti õigesse auku.
Kui veel pole, siis võibolla tundub see kell veidi poosetamisena, aga üsna varsti saad aru selle praktilisest vajadusest. Seda enam, kui kuulklapi kavatsed installida, ja mine tea, edaspidi võibolla softi muuta vm.

Enam ei kujutaks ma ettegi sõitu ilma eraldi kellata ja...siis saad vanade turbohoolikutega kaasa rääkida, kui need pajatavad midagi baaridest :cool:.


Ma motlesin et turbokell on kallim, nu siis ostan muidugi ara;)
Aga mida tahendab cut-off?
Jürgen

#42

K Aug 22, 2007 17:11

Cut-off peaks tähendama, et bensupump lakkab korra töötamast.
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#43

K Aug 22, 2007 17:16

Algselt postitas: Jürgen
Cut-off peaks tähendama, et bensupump lakkab korra töötamast.


Et, kui turborohk laheb liiga suureks siis lulitab bensupumba tagant ara korraks?
Cyber
Täiesti Mõttetu Mölaööbik
Postitusi: 14295
Liitunud: K Mär 03, 2004 9:25
Asukoht: Tallinn
Auto: 9000 '96, V70 '03
Kontakt:

#44

K Aug 22, 2007 17:45

Algselt postitas: ametivend
Et, kui turborohk laheb liiga suureks siis lulitab bensupumba tagant ara korraks?
justnii.
[Kaarel]: Ka pealtnäha süütu vikatiga memm kuskil tee ääres võib olla Aero omanik...
Pilt
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#45

K Aug 22, 2007 18:18

Algselt postitas: ametivend
Ma motlesin et turbokell on kallim, nu siis ostan muidugi ara;)
Aga mida tahendab cut-off?


Ise sealt ostsin: http://www.db-hp.ee/dev/?pg=shop&kat=2

Väike vihje: ostes vaata kindlasti, et osuti näitaks 0 baari, muidu ta sul valetama jääbki.
Võid muidugi ka kallima poole kiigata, endal küll selline, taustavalgus sinine:

Pilt

...helendub ühtlaselt kogu tabloo. Võid autos valgustuse regulaatori juhtmega ühendada, siis kruti heledust nagu soovid.
Musta sihverplaadiga on kallimad, aga ilusamad :)

Vaakumit (all 0 baari) veidi valetab, aga kõik mis üle 0 baari, on täpsusega +- 0,02 baari. Suht hea tulemus odava asja kohta.
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#46

R Aug 31, 2007 11:09

Sellist asja just igapäev ei näe, eriti veel Põlvas, ühes majas ja samas terikojas elavad kaks 9000 2,3T 147kw omanikku:headbang:
Pilt
Pilt
Jürgen

#47

L Sept 01, 2007 13:11

Algselt postitas: ametivend
Sellist asja just igapäev ei näe, eriti veel Põlvas, ühes majas ja samas terikojas elavad kaks 9000 2,3T 147kw omanikku:headbang:


Ja mõlemal veel porised ka autod! Imeline!:P
ametivend
Postitusi: 74
Liitunud: N Juul 19, 2007 16:13
Asukoht:
Auto:

#48

L Sept 01, 2007 13:45

Algselt postitas: Jürgen
Algselt postitas: ametivend
Sellist asja just igapäev ei näe, eriti veel Põlvas, ühes majas ja samas terikojas elavad kaks 9000 2,3T 147kw omanikku:headbang:


Ja mõlemal veel porised ka autod! Imeline!:P


Mõned linna inimesed on imelised:P, kunagi naad aru ei sa miks maal elavate inimeste autod on pidevalt porised!:gun:
S9K
Leidur Leo
Postitusi: 4304
Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
Asukoht: Viljandi
Auto: Maserati Quattroporte

#49

L Sept 01, 2007 13:53

Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: ametivend
Ma motlesin et turbokell on kallim, nu siis ostan muidugi ara;)
Aga mida tahendab cut-off?


Ise sealt ostsin: http://www.db-hp.ee/dev/?pg=shop&kat=2

Väike vihje: ostes vaata kindlasti, et osuti näitaks 0 baari, muidu ta sul valetama jääbki.
Võid muidugi ka kallima poole kiigata, endal küll selline, taustavalgus sinine:

Pilt

...helendub ühtlaselt kogu tabloo. Võid autos valgustuse regulaatori juhtmega ühendada, siis kruti heledust nagu soovid.
Musta sihverplaadiga on kallimad, aga ilusamad :)

Vaakumit (all 0 baari) veidi valetab, aga kõik mis üle 0 baari, on täpsusega +- 0,02 baari. Suht hea tulemus odava asja kohta.


Seda Auto Gauge kella ma ei soovita. Ma ise ka ostsin selle kella esimesena. Kodus proovides ei töötandki, tuli välja, et seier oli vastu klaasi. Jaaaa siis vajus kuvalda sellele kellale peale suure hooga :D. Järgmisena ostsin BSR-i kella, see oli küll täpne ja tundus ka hoopis kvaliteetsem. Hind oli muidugi 2 + kordne.
sebastian
Operaator Kõps
Postitusi: 2137
Liitunud: T Nov 09, 2004 1:35
Asukoht:
Auto: 9000CDE '97

#50

L Sept 01, 2007 14:41

Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Seda Auto Gauge kella ma ei soovita. Ma ise ka ostsin selle kella esimesena. Kodus proovides ei töötandki, tuli välja, et seier oli vastu klaasi. Jaaaa siis vajus kuvalda sellele kellale peale suure hooga :D. Järgmisena ostsin BSR-i kella, see oli küll täpne ja tundus ka hoopis kvaliteetsem. Hind oli muidugi 2 + kordne.

Sattus vilets mis muud ;)
Tegelikult nende odavate vidinate ostmisel peab alati arvestama võimalusega, et tuleb hiljem ikkagi lahti kiskuda ja veidi "renoveerida". Enamuste "hiinakatega" on selline rida, täitsa harjunud juba..

Mul ta küll kohe näitas täpselt, aga sirises ebameeldivalt, ükskõik mis nippe ei kasutanud (pisem düüs jne.). Lõpuks ribadeks võtsin ja spets. määrdega sees hammasrattaid moositasin...nüüd vaikne nagu metsatukk :cool:
Vasta