Saab 9000 CSE Turbo 2.3T 147 kW, Ametivend
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Algselt postitas: tripp
Algselt postitas: ametivend
Hakkab jama pihta, huvitav mis järgmisena läheb
Eeee... DI kassett äkki?
Saab on mu meelest üsna omanikutruu (kui omanik on hea). Uue omaniku puhul aga hakkab pipardama ja lisaks di-le saab tavaliselt üsna kiirelt ära vahetada veel ketid, jahutusradika, soojendusradika, bensiinipumba, väljalaske kogu pikkuses, lekkiva roolimehanismi...
Algselt postitas: D116
Algselt postitas: ametivend
Mind hakkas huvitma kuidas TCS talvel käitub ja siis kui kuhugi peaks kinni jääma??
Maal kruusateepeal kiirendades pidevalt se TCS tuli põleb!
Kevadel sai maal käidud, tee oli halb - porine, rattad hakkasid ringikäima ja TCS ei andnud seda teha - peaaegu jäin kinni. Ilma TCSita 9k ei oleks probleeme. Kui jääd kinni siis edasi liikuda ei saa, rattad käivad natukene ringi ja mootor surebvälja:wall: Aga tagumise käigu peal TCS ei tööta:eureka:
TCSiga 9k ei kõlba offroadiks:bs:
Kui auto korras on,ei sure mootor välja ja toimib tcs ka tagurpidi sõites ning ainsaks puuduseks on LSD difri puudumine.
Saabidega seotud voodoo ja -abi
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
www.ferdinand.ee – Autodiagnostika – SAAB diagnostika, remont ja elektritööd – AAC Ferdinand OÜ - tel. 5272989
-
- Postitusi: 2069
- Liitunud: E Veebr 14, 2005 11:24
- Asukoht: Lahti
- Auto: SAAB 9-5 2007 2.0T Biopower Vector ST4 218kW, CITROEN C3 Shine 2019 1.2 60kW
Algselt postitas: ametivend
Turbo vahetatud, peale sa pandud remonditud turbo!
Aga turbokell ei liigu enam nii palju kui ennem, vana turboga kiirendades laks turbokell teise punase kripsuni aga praegu natuke ule poole!
Kas se on normaalne?
Ei ole normaalne. Vaata voolikud üle.
Kas paigaldasid ise?
__In Boost We Trust__
Algselt postitas: D116
Algselt postitas: ametivend
Turbo vahetatud, peale sa pandud remonditud turbo!
Aga turbokell ei liigu enam nii palju kui ennem, vana turboga kiirendades laks turbokell teise punase kripsuni aga praegu natuke ule poole!
Kas se on normaalne?
Ei ole normaalne. Vaata voolikud üle.
Kas paigaldasid ise?
Ei paigaldanud ise, lasin asjatundjal vahetada!!
Mis tundemargid on kui BPC klapp on rikkis??
Algselt postitas: ametivend
Ei paigaldanud ise, lasin asjatundjal vahetada!!
Mis tundemargid on kui BPC klapp on rikkis??
Näiteks ei ole masinal enam eriti boosti. BPC klapp on lahti ning lastakse kogu rõhk kenasti wastegate peale ning oledki uus LPT omanik. Eks võimalusi on veel, et ei tööta 100% nagu ettenähtud, näiteks siis natukene viletsamalt.
Iga ratas veab and then some!
Algselt postitas: IFF
Algselt postitas: ametivend
Ei paigaldanud ise, lasin asjatundjal vahetada!!
Mis tundemargid on kui BPC klapp on rikkis??
Näiteks ei ole masinal enam eriti boosti. BPC klapp on lahti ning lastakse kogu rõhk kenasti wastegate peale ning oledki uus LPT omanik. Eks võimalusi on veel, et ei tööta 100% nagu ettenähtud, näiteks siis natukene viletsamalt.
BPC klapp voib siis olla selle pohjuseks, et turbo seier ule poole eriti ei lahe ja minek pole enam endine??
LPT vist madalsurve turbo aga mis se tapsemalt tahendab??
Algselt postitas: ametivend
BPC klapp voib siis olla selle pohjuseks, et turbo seier ule poole eriti ei lahe ja minek pole enam endine??
LPT vist madalsurve turbo aga mis se tapsemalt tahendab??
Võib küll olla ja tõenäoliselt ongi.
LPT Saabi turbo kogu rõhk lastakse wastegate klappi - turbo väljalaske osas on selline vedruga mehaaniline klapp, mis avanedes "liigse" surve välja laseb ja seetõttu ei luba turbo tiivikutel eriti kiiresti pöörelda. BPC klapp aga on elektrooniline klapp (seda juhib omakorda Saabi aju ehk ECU) ja mis vajadusel "piirab" seda wastegate klappi avavat rõhku.
LPT masinatel tavaliselt polegi BPC klappi, sest midagi neil ei piirata...kogu rõhk läheb otse wastegate klappi.
Kui su BPC on nässus, siis surve jookseb temast vabalt läbi e. siis situatsioon nagu teda vahel polekski.
BPC võib ka "umbes" olla, aga sel juhul tõuseb rõhk juba üle lubatu ja "aju" lülitab bensiinipumba hetkeks välja. Fuel Cut-off selle sündmuse nimeks.
Krt. kui nüüd liig keeruliselt ei seletanud :P
Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: ametivend
BPC klapp voib siis olla selle pohjuseks, et turbo seier ule poole eriti ei lahe ja minek pole enam endine??
LPT vist madalsurve turbo aga mis se tapsemalt tahendab??
Võib küll olla ja tõenäoliselt ongi.
LPT Saabi turbo kogu rõhk lastakse wastegate klappi - turbo väljalaske osas on selline vedruga mehaaniline klapp, mis avanedes "liigse" surve välja laseb ja seetõttu ei luba turbo tiivikutel eriti kiiresti pöörelda. BPC klapp aga on elektrooniline klapp (seda juhib omakorda Saabi aju ehk ECU) ja mis vajadusel "piirab" seda wastegate klappi avavat rõhku.
LPT masinatel tavaliselt polegi BPC klappi, sest midagi neil ei piirata...kogu rõhk läheb otse wastegate klappi.
Kui su BPC on nässus, siis surve jookseb temast vabalt läbi e. siis situatsioon nagu teda vahel polekski.
BPC võib ka "umbes" olla, aga sel juhul tõuseb rõhk juba üle lubatu ja "aju" lülitab bensiinipumba hetkeks välja. Fuel Cut-off selle sündmuse nimeks.
Krt. kui nüüd liig keeruliselt ei seletanud
Tanan vastuse eest!
Nagu ma aru olen saanud siis seda BPC klappi taastada ei sa?
BPC klapp pidi paris kallis ka olema, nu siis tuleb panna turbopurustaja peale!
Algselt postitas: ametivend
Tanan vastuse eest!
Nagu ma aru olen saanud siis seda BPC klappi taastada ei sa?
BPC klapp pidi paris kallis ka olema, nu siis tuleb panna turbopurustaja peale!
Seda teed oleme tonniste omanikud enamuses läinud...turbopurustamise teed;)
BPC tõesti kallis ja taastamine, isegi kui see on veel võimalik, päästab ehk pooleks aastaks, kui sedagi.
-
- Jaan Tatikas
- Postitusi: 2336
- Liitunud: T Sept 28, 2004 19:42
- Asukoht: Tallinn ja Elva
- Auto: 9-5 Aero
Kui naine või Hemi on lahked siis Klassik ja tonnine või veel mõni Aero
Aga võib esineda anomaaliaid, kus bpc toimib märgatavalt paremini kui bleeder. Kuulklapiga ei ole juhtunud võrdlema.
Proovisime ühe hirschitatud masina peal bleederit. BPC-ga läks masin tagumikutundejärgi märgatavalt paremini edasi kui bleederiga. Bleederi puhul isegi cutoffini lastes oli minek tuntavalt kehvem. Aga anomaaliale võis kaasa aidata ka tolle tonnise suht tundmatu (õigemini küsitav) tehniline seisund.
Proovisime ühe hirschitatud masina peal bleederit. BPC-ga läks masin tagumikutundejärgi märgatavalt paremini edasi kui bleederiga. Bleederi puhul isegi cutoffini lastes oli minek tuntavalt kehvem. Aga anomaaliale võis kaasa aidata ka tolle tonnise suht tundmatu (õigemini küsitav) tehniline seisund.
-
- Postitusi: 823
- Liitunud: K Nov 09, 2005 0:50
- Asukoht: Tallinn
- Auto: Saab 99 gle ja hunnik teiste markide esindajaid.
p.....tunde järgi on kõige kindlam . Piisab originnalkellast norm rõhk peaks olema kuskil punase keskpaigas siis veel cut offi ei tule ja seda siis 90 -100ja pealt kiirendades.
Korralik turbokell tasuks ikka ära ma arvan. Saad asjast vähemalt õige ülevaate. Näed mis rõhu juures cut-off tuleb jne. See 400...500 krontsi läheb kindlasti õigesse auku.
Kui veel pole, siis võibolla tundub see kell veidi poosetamisena, aga üsna varsti saad aru selle praktilisest vajadusest. Seda enam, kui kuulklapi kavatsed installida, ja mine tea, edaspidi võibolla softi muuta vm.
Enam ei kujutaks ma ettegi sõitu ilma eraldi kellata ja...siis saad vanade turbohoolikutega kaasa rääkida, kui need pajatavad midagi baaridest :cool:.
Kui veel pole, siis võibolla tundub see kell veidi poosetamisena, aga üsna varsti saad aru selle praktilisest vajadusest. Seda enam, kui kuulklapi kavatsed installida, ja mine tea, edaspidi võibolla softi muuta vm.
Enam ei kujutaks ma ettegi sõitu ilma eraldi kellata ja...siis saad vanade turbohoolikutega kaasa rääkida, kui need pajatavad midagi baaridest :cool:.
Algselt postitas: sebastian
Korralik turbokell tasuks ikka ära ma arvan. Saad asjast vähemalt õige ülevaate. Näed mis rõhu juures cut-off tuleb jne. See 400...500 krontsi läheb kindlasti õigesse auku.
Kui veel pole, siis võibolla tundub see kell veidi poosetamisena, aga üsna varsti saad aru selle praktilisest vajadusest. Seda enam, kui kuulklapi kavatsed installida, ja mine tea, edaspidi võibolla softi muuta vm.
Enam ei kujutaks ma ettegi sõitu ilma eraldi kellata ja...siis saad vanade turbohoolikutega kaasa rääkida, kui need pajatavad midagi baaridest :cool:.
Ma motlesin et turbokell on kallim, nu siis ostan muidugi ara;)
Aga mida tahendab cut-off?
Algselt postitas: ametivend
Ma motlesin et turbokell on kallim, nu siis ostan muidugi ara;)
Aga mida tahendab cut-off?
Ise sealt ostsin: http://www.db-hp.ee/dev/?pg=shop&kat=2
Väike vihje: ostes vaata kindlasti, et osuti näitaks 0 baari, muidu ta sul valetama jääbki.
Võid muidugi ka kallima poole kiigata, endal küll selline, taustavalgus sinine:
...helendub ühtlaselt kogu tabloo. Võid autos valgustuse regulaatori juhtmega ühendada, siis kruti heledust nagu soovid.
Musta sihverplaadiga on kallimad, aga ilusamad :)
Vaakumit (all 0 baari) veidi valetab, aga kõik mis üle 0 baari, on täpsusega +- 0,02 baari. Suht hea tulemus odava asja kohta.
Algselt postitas: ametivend
Sellist asja just igapäev ei näe, eriti veel Põlvas, ühes majas ja samas terikojas elavad kaks 9000 2,3T 147kw omanikku:headbang:
Ja mõlemal veel porised ka autod! Imeline!:P
Algselt postitas: Jürgen
Algselt postitas: ametivend
Sellist asja just igapäev ei näe, eriti veel Põlvas, ühes majas ja samas terikojas elavad kaks 9000 2,3T 147kw omanikku:headbang:
Ja mõlemal veel porised ka autod! Imeline!:P
Mõned linna inimesed on imelised:P, kunagi naad aru ei sa miks maal elavate inimeste autod on pidevalt porised!:gun:
-
- Leidur Leo
- Postitusi: 4304
- Liitunud: L Nov 12, 2005 23:54
- Asukoht: Viljandi
- Auto: Maserati Quattroporte
Algselt postitas: sebastian
Algselt postitas: ametivend
Ma motlesin et turbokell on kallim, nu siis ostan muidugi ara;)
Aga mida tahendab cut-off?
Ise sealt ostsin: http://www.db-hp.ee/dev/?pg=shop&kat=2
Väike vihje: ostes vaata kindlasti, et osuti näitaks 0 baari, muidu ta sul valetama jääbki.
Võid muidugi ka kallima poole kiigata, endal küll selline, taustavalgus sinine:
...helendub ühtlaselt kogu tabloo. Võid autos valgustuse regulaatori juhtmega ühendada, siis kruti heledust nagu soovid.
Musta sihverplaadiga on kallimad, aga ilusamad :)
Vaakumit (all 0 baari) veidi valetab, aga kõik mis üle 0 baari, on täpsusega +- 0,02 baari. Suht hea tulemus odava asja kohta.
Seda Auto Gauge kella ma ei soovita. Ma ise ka ostsin selle kella esimesena. Kodus proovides ei töötandki, tuli välja, et seier oli vastu klaasi. Jaaaa siis vajus kuvalda sellele kellale peale suure hooga :D. Järgmisena ostsin BSR-i kella, see oli küll täpne ja tundus ka hoopis kvaliteetsem. Hind oli muidugi 2 + kordne.
Algselt postitas: SAABNINETHOUSAND
Seda Auto Gauge kella ma ei soovita. Ma ise ka ostsin selle kella esimesena. Kodus proovides ei töötandki, tuli välja, et seier oli vastu klaasi. Jaaaa siis vajus kuvalda sellele kellale peale suure hooga :D. Järgmisena ostsin BSR-i kella, see oli küll täpne ja tundus ka hoopis kvaliteetsem. Hind oli muidugi 2 + kordne.
Sattus vilets mis muud ;)
Tegelikult nende odavate vidinate ostmisel peab alati arvestama võimalusega, et tuleb hiljem ikkagi lahti kiskuda ja veidi "renoveerida". Enamuste "hiinakatega" on selline rida, täitsa harjunud juba..
Mul ta küll kohe näitas täpselt, aga sirises ebameeldivalt, ükskõik mis nippe ei kasutanud (pisem düüs jne.). Lõpuks ribadeks võtsin ja spets. määrdega sees hammasrattaid moositasin...nüüd vaikne nagu metsatukk :cool: